
© Георги Кожухаров
Седемнайсет са кандидатите да проектират и строят тунела "Железница" на автомагистрала "Струма", съобщи агенция "Пътна инфраструктура".
Индикативната стойност на поръчката е 250 млн. лв. без ДДС.
Дължината на участъка е общо 4.46 км, от които тунелът е 2 км, което го прави най-дългия в страната.
Отворените оферти по реда на постъпването им в деловодството на агенцията са на:
Обединение "Галерия Струма" ДЗЗД;
Асталди ЕС ПИ ЕЙ;
Обединение "Струма Лот 3.1 -Железница" ДЗЗД;
ДЗЗД "Ташяпъ-Струма 2017";
Консорциум "Струма лот 3.1"
ДЗЗД "Железница 2016-Дуйгу- инжконсултпроект-екип Котов";
Обединение "БГ Струма Железница 2020";
Обединение "Тунел Железница 2016" ДЗЗД
Обединение "Геопът - Железница - К";
ДЗЗД "Лот 3.1 Тунел Железница";
СП ИТИНЕРА СпА - СИНА СпА
"ИНЧ" АД;
ХВС Галерия ДЗЗД;
Д/в Актор -АЕР ДЗЗД;
Обединение "Струма Железница";
Обединение "КОНДОТЕ - МОНОЛИТ" ДЗЗД;
ДЗЗД АМ Струма тунел 2016.
Тунел "Железница" е част от отсечката Благоевград – Крупник на магистралата. Предвидено е строителство на 2 мостови съоръжения с обща дължина около 700 м - едното от тях преминава над жп линията София – Кулата и над път I-1 Симитли – Благоевград. Срокът за изпълнение е 1400 дни.
Проектът се финансира от новата оперативна програма "Транспорт".
br Tuck
Рейтинг: 426 НеутралноА дано да го бъде този тунел. И дано да бъде изпълнен по добре от предишните лотове на магистралата дето се понагънаха тук там
jolly monckbludniq_sin
Рейтинг: 1644 НеутралноКажете малко повече за желаещите - кой участва в тях, какви инфраструктурни проекти имат до момента осъществени зад гърба си, после да стане ясно какви цени, в какви срокове и с каква гаранция ще строят .. и тн. с новия ЗОП обаче работата е мътна и кървава.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlcinik
Рейтинг: 175 НеутралноВидях заглавието и мога да кажа, че този търг определено не е от нагласените. Освен ако не се развихрят при отварянето на офертите, но обикновено уловките се виждат веднага и фирмите не се явяват изобщо. А тук 17 парчета не подсказват такова нещо.
Mутри, вън!Фат Ким
Рейтинг: 542 ЛюбопитноЗащо не се влагат тези пари в жп линии? Един жп тунел ще е с 4 пъти по-малък профил и поне с толкова по-евтин, а пропускателната му способност ще е далеч по-голяма. Всички транзитни ТИР-ове още от границата и на влакчето, от там по-малко замърсяване, по-малко катастрофи, повече спасени човешки животи.
Големи яйца:)
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#3] от "cinik":
В най-нагласеният голям търг в историята на България пак участваха толкова фирми и консорциуми. Става дума за жп линията Пловдив-Бургас. Беше толкова смърдящ, че замириса чак в Брюксел и от ЕК разпоредиха да бъде веднага отменен. Бройката въобще не е определяща.
nv
Рейтинг: 740 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "achtung":
Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.И колите ли ще ги качваме на влака? Плюс това там така или иначе има влакова линия - с мостове и тунели.
aralambi
Рейтинг: 583 Неутрално"Дължината на участъка е общо 4.46 км, от които тунелът е 2 км, което го прави най-дългия в страната."
Това ще е най-дългият пътен тунел. Иначе най-дълъг в страната е жп тунел Козница - 5.8 км
Роси
Рейтинг: 7831 НеутралноПовечето сигурно въобще не знаят, как се строи тунел.
Маршалов
Рейтинг: 511 Неутрално56+ милиона лева на всеки 1 километър от участъка. Евтинко, че то и индикативната стойност колко често се е анексирала с двуцифрено число проценти. Е тук в БГ се краде наистина наедро- Няма тук няколко десетки хиляди или по 100К средните шефове, а милион-два за президента на банката. Тук едни ми "хора", грабят с десетки милиони за всеки километър, над реалните стойности...
мурзилкаМаршалов
Рейтинг: 511 НеутралноКакто се вика: с един проект по държавна поръчка за няма и 5км участък, да има за 10+ поколения внуци по всякаква линия, да си живеят като крезове.
мурзилкаМаршалов
Рейтинг: 511 НеутралноХах, та нямало да има по 17 кандидати. Не по 17, ами по 57 щеше да има, ако всички бяха достатъчно добре информирани и с възможност да го изпълнят...
мурзилкаcinik
Рейтинг: 175 НеутралноДо коментар [#5] от "neznaiko.bg":
Mутри, вън!ОК, да видим..
galapagas
Рейтинг: 616 НеутралноБроят на желаещите говори за корупционния потенциал на тази поръчка.
Dreamep
Рейтинг: 323 НеутралноДо коментар [#9] от "Маршалов":
Когато правиш намеци за висока цена си голословен ако не сравниш колко струва подобно неща в други страни. Ама, че анекси ще има... сигурно ще е така.
stoiank
Рейтинг: 1104 НеутралноДо коментар [#14] от "Dreamep":
За тунел от 2 км. цена от 100 милиона/км е скъпо, но май има и два моста в това задание. За мен трябва да се спазва качеството и сроковете, а цената е каквото каже пазара. Но за влошено качество и закъснение в сроковете трябва да има безумни неустойки. Да не говорим за масовото анексиране на договорите по магистралата с десетки милиони.
bgkurshum
Рейтинг: 761 Неутрално[quote#9:"Маршалов"]56+ милиона лева на всеки 1 километър от участъка.[/quote]
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!В края на 70-те г., когато се строеше първия тунел на Витиня, стойността му - 1 млн. лв., изглеждаше фантастична. Но тогава бяхме доста по-глупави.
Dreamep
Рейтинг: 323 НеутралноДо коментар [#15] от "stoiank":
Ами цените са такива каквито оферти се предложат в крайна сметка. И ако ги приемат след това. Вече после с доплащания за "преовлажнени" почви колко стават е друг въпрос. Тук ще са преовлажнени скали
По-важното е да се направи всичко качествено и да му се търси гаранция след това при възникнали проблеми. Лошото е, че и чужда фирма да спечели пак ще си наеме БГ контрактори.
stoiank
Рейтинг: 1104 НеутралноДо коментар [#17] от "Dreamep":
И за мен качеството и срокът са най-важни. Учудвам се, че за всички тези възлови публични проекти не се изисква линеен график. Според мен за тях и за ремонтите, които предизвикват задръствания задължително трябва да има график по седмици как ще се извършват нещата. Ниското качество се дължи и на бързането накрая да се предаде обекта. А срокът трябва да се спазва последователно във времето, но така много лесно ще лъснат измислените или нагласени оферти.
Маршалов
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#14] от "Dreamep":
мурзилкаНяма как да сравня. Различни държави, различни като параметри.. брой платна, качество на материали и качество на строеж, различен тип трудности на всеки отделен строеж, различна цена на материалите, различен размер на работната заплата на работниците на изпълнителя. Всеки проект се налага да се оценява сам за себе си.
Така че, ако имаш желание да ми посочиш цени колко струва километър в други държави, просто не вървиш, нещата не са сравними, при това причините има още доста, освен тези които съм изброил.
Само да добавя, тези 250 милиона, освен че са индикативна стойност, не крайна, за който не е разбрал е стойност без включено ДДС.
Маршалов
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#16] от "bgkurshum":
мурзилкаАз не мисля че 1М по татово е фантастична сума, като се има предвид какво е направено там. Все пак не изключвам и там някакви пари да са ходили по "второ направление". Факт е обаче, че сега става въпрос за суми, които многократно надвишават различието в покупателната стойност на днешният лев и тогавашният. В момента разликата между тези стойности е около 5 пъти, максимум 6 пъти, базирайки се на цени на различни продукти от тогава и това колко струват днес. Средна цена за целият участък, заради тунелите до 22-23М лева на километър, някак бих могъл да преглътна, макар че и при нея печалбата би била сериозно над нормалните стойности, то тук обаче кое ли е с нормална стойност в клета майка България. Обаче цена умножена с още повече два пъти над онази със свръхпечалбата...НЕ!
952
Рейтинг: 599 Весело[quote#9:"Маршалов"]56+ милиона лева на всеки 1 километър от участъка. Евтинко, че то и индикативната стойност колко често се е анексирала с двуцифрено число проценти[/quote]
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Мискини недни! Кожодери!
Кажи сега ти като строиш тунели- на какви цени го правиш? Не за друго- да имаме база за сравнение между цените на мискините и тези на един честен професионалист в строенето на тунели!
Маршалов
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#21] от "952":
мурзилкаМалко леко се повтаряш 1:1 с един колега по-горе, ако ще и 1М пъти да ми повторите този въпрос и в какъвто и вариант да го извъртате... Аз няма да участвам като строител, но волю-неволю ще съм от хората, чийто средства, политиците и чиновниците "ни", са се приготвили да сипят с едни такива...едри шепи.
952
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#22] от "Маршалов":
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Не разбрах каква е "правилната" цена според теб обаче...
Разбираш ли ме- аз не съм строил тунели, и наистина не знам. Ти звучиш като човек, разбиращ от тези неща, та- затова се обръщам към теб.
А волю- неволю- ще участваш с парите си, да. Въпросът ми е- на каква цена ще участваш "волю", и на каква- "неволю". Другият вариант е- държиш да не се строят тунели, пътища и т.н. На никаква цена!
q18
Рейтинг: 217 НеутралноКачете се на колата и отидете от Солун до Игуменица. Избройте колко тунела и колко виадукта има, вижте и дължината на тунелите. Пред всеки тунел я пише. Заинтересованите се колко е струвала магистралата и за колко време е построена. Като научите тези неща ще разберете колко сме нещастни.
Маршалов
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#24] от "q18":
мурзилкаГърците малко от малко поне тях не давай като пример, щото юропата толкова яко ги налива с десетилетия, че външният им дълг е безобразно число. Много се надявам батабоко да не ни остави да връщаме съразмерна стойност...Щото който е избягал навън го боли фара, ама ние тук ще трябва да се пънем и на лихвите и на главниците. Пък не сме сащ да ни дреме на пентагона, като знаем че никой няма да тръгне да си търси заеми и кредити, освен с някое примрънкване на 4 очи.
952
Рейтинг: 599 Любопитно[quote#25:"Маршалов"]Пък не сме сащ да ни дреме на пентагона, като знаем че никой няма да тръгне да си търси заеми и кредити, освен с някое примрънкване на 4 очи.[/quote]
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Отново доста компетентно изказване. Може ли да споменеш кой точно си търси заемите от САЩ, а те не го връщат- щото... пентагона... таковата?
Маршалов
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#26] от "952":
мурзилкаОх, ти за всичко искаш факти. Ми няма как да ти покажа нещо, което го няма черно на бяло. Все пак, съм го написал не като отговор по статията, а за да те накарам да мислиш с главата си и да разбереш, че сравняването на проекти в различни страни, не е съпоставимо по камара причини. Това нещо съм го коментирал вече, ма е нямало кой да ме прочете и се продължава с това еди какво си направено еди къде си, ма там било така, струвало еди колко си. Единственото което ни интересува, е това колко струва нещо, което се прави в България, което е по нашите разценки и което ние ще плащаме. В този смисъл, дори е безсмислено българи, които са извън страната да се мъчат нещо да убеждават нас, на чийто гръб ще е сметката.
user000
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#27] от "Маршалов":
Хората те питат вече за 8ми път колко трябва да струва според теб, ти продължаваш да се измъкваш като мазна връв с глупости за другите държави. Типично комунде, важното е копейките да дрънчат
pepola
Рейтинг: 426 Неутрално[quote#27:"Маршалов"]Ох, ти за всичко искаш факти. [/quote]
Що думи изписа, но така и не обясни по никакъв начин защо смяташ, че цената е надценена и с колко горе-долу е надценена. Хубаво, сравнението с други страни не е показателно, ама подкрепи си с нещо твърденията. Колко е нормалната за България цена на този проект?
952
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#27] от "Маршалов":
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Човече- изстрелваш някакво мнение в стил Една Жена Каза, не посочваш нито една цифра, нито едно име, и после бягаш от съвсем прост и конкретен въпрос с "аргумента", че го нямало черно на бяло.
Има го. Специално по отношение на простичкия ми въпрос в коментар номер 26. Уведомявам те, че Щатите обслужват дълга си безупречно, затова и имат добър кредитен рейтинг. Затова и толкова народ се натискат за щатски облигации. Това е проверимо чрез няколкото световни кредитни бюра. С цифри.
Ти твърдеше, че едва ли не не си връщат заемите, и някакви хора само намеквали на 4 очи да им върнат парите, ама едва ли не- страх ги било от Пентагона.
Стана ми любопитно, щото такава информация- дори и неофициално- ми попада за пръв път. Ако не можеш да посочиш поне един такъв кредитор- започваш да приличаш на трол.
Това е. Не пиша, за да спорим, не пиша, за да се заяждам. Питам от любопитство- като кажеш "а"- кажи и "б". А що да не стигнам и до "я"- то...
Това е като да изредя една страница епитети по адрес на майка ти, и да се окаже, че не зная дори името й. Неприятно би било, нали?
Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 989 НеутралноТози търг е пример за прозрачност , най вече за промяна в държавното мислене . А и се наблюдава от ...... високи хора . Да видим кво ще излезе ?
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?Маршалов
Рейтинг: 511 Неутрално[quote#28:"user000"]Хората те питат вече за 8ми път колко трябва да струва според теб[/quote] А ти не четеш ли бе? Отговорил съм преди 1000 време, ама тия дето не искат да видят, няма да видят, ако ще и очите им да избодат. Ясно е че на тая индикативно стойност има някои, може би дори пишещи тук, които се навиват да намажат на филията си и им е страхотно неудобно някой да я оспорва и да иска да я намали съществено.
мурзилка[quote#20:"Маршалов"]Средна цена за целият участък, заради тунелите до 22-23М лева на километър, някак бих могъл да преглътна, макар че и при нея печалбата би била сериозно над нормалните стойности[/quote]
Коки
Рейтинг: 531 Любопитно17 кандидата, но ПАК ще "спечелят" комунетата... останалите ще са "подизпълнители"... червена класика....
Маршалов
Рейтинг: 511 Неутрално[quote#30:"952"]Това е като да изредя една страница епитети по адрес на майка ти, и да се окаже, че не зная дори името й. Неприятно би било, нали? [/quote]
мурзилкаВажното е, че знаеш името на своята, така че ако все още искаш да изреждаш епитети, нека е за твоя сметка
952
Рейтинг: 599 НеутралноДо коментар [#34] от "Маршалов":
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...И кое му е важното? Опитваш се да се измъкнеш като мокра връв. Не отговори конкретно на нито един мой въпрос, а те бяха свързани с мнение, което изказваш като крайна инстанция.
За теб има 2 варианта:
1. Трол. Мрънкач. Безделник, на който космите му пречат...
И дано приемеш някое от определенията в първия вариант- щото те са комплименти пред втория:
2. Прост.