На 1 септември започва ремонт на тунел "Ечемишка"

По-рано стана известно, че друг тунел на магистралата - "Витиня", ще се ремонтира по-дълго от очакваното и няма да бъде отворен през декември, както се планираше, а през пролетта на 2017 г.

© Агенция пътна инфраструктура

По-рано стана известно, че друг тунел на магистралата - "Витиня", ще се ремонтира по-дълго от очакваното и няма да бъде отворен през декември, както се планираше, а през пролетта на 2017 г.



От 1 септември започва ремонтът на тръбата за Варна на тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", съобщи агенция "Пътна инфраструктура". До приключване на строителните работи, което се очаква да бъде до края на декември, трафикът ще се осъществява двупосочно в тръбата за София.


По-рано стана известно, че друг тунел на магистралата - "Витиня", ще се ремонтира по-дълго от очакваното и няма да бъде отворен през декември, както се планираше, а през пролетта на 2017 г. И в него движението ще е двупосочно в тръбата за София. В ремонт са също виадукт "Елешница" и участъкът при 41-ви километър - между тунелите "Ечемишка" и "Топли дол".


Ремонтът на "Ечемишка" включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизалация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.




Тунелът е с дължина 775 м. В експлоатация е от 1984 г. и досега нe е ремонтиран. Преди две години са били подновени единствено осветителните тела.


Ремонтните дейности ще бъдат изпълнени от "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.


Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонтните работи на тунел "Витиня" от София за Ботевград е път I-1 - от 215-ти км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ "Хемус" с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ти км на автомагистралата /Витинска река/, а за идващите от Ботевград при 36-ти километър на АМ "Хемус". Този маршрут е с 2 километра по-дълъг и с около 7-10 минути по-бавен. Той обаче може да се окаже и по-бърз като се спестят престоя на опашката пред тунела и газовете вътре, ако го използват. Сравнение: – по АМ "Хемус" са 22 километра, минават се за около 17 минути. Алтернативното трасе – 22 километра, за около 24 минути, напомня пътната агенция.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 753 Гневно

    Защо не затворите цялата магистрала, за да ремонтирате тунелите?
    Ние ще прелитаме!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Любопитно

    До коментар [#1] от "minas.aram":

    Предлагате да не се ремонтират тунели ли?

  3. 3 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Не, просто някои не разбират значението на "линеен график" в строителството!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  4. 4 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    не, примерно по-добро управление на трафика. В дните са натоварен трафик в едната посока тръбата се пуска само в тая посока, а насрещният трафик минава по стария път. Или евентуално със светофар, при който ненатоварената посока чака известно време. Така ще има по-малко изнервени и в двете посоки.
    В момента от 3 ленти се използват 2, образуват се тапи. Разбирам, че не искат да пускат 2 ленти в едната и 1 в другата за да не се спекат шофьорите в тунела от близкото насрещно движение и да катастрофират. Вижда се на местата където има преместено движение, че българските шофьори нямат опита да шофират в тесни пространста и при лява лента, която е 2м или под 2м те карат от страх по маркировката.

  5. 5 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 498 Гневно

    [quote#0:"статията"]По-рано стана известно, че друг тунел на магистралата - "Витиня", ще се ремонтира по-дълго от очакваното и няма да бъде отворен през декември, както се планираше, а през пролетта на 2017 г.
    [/quote]

    Е тука половин година забавяне и мъки на половин България и да не казвам колко замърсяване излишно, за нищо ли го нямате? Ало Лиляно моме, хвани хвърли тая оставка, че няма намерите кандидат за президент и след октомври, крадлива напаст такава. Това лято всяка седмица го пътувам този път, направо се прекали ебаси. Това АПИ най-голямата хранилка на Божков и компания, тия хора си имат държава направо, заради такива мижитурки като вас, Герберасти!

    Дела трябват, а не думи.
  6. 6 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 965 Любопитно

    До коментар [#3] от "minas.aram":

    Като как например се ремонтира едната тръба, без да се спре движението през нея ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  7. 7 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Те за това време нов тунел можеха да пробият. Големи мизерници!
    Някой може ли да сметне това закъснение колко струва на данъкоплатците в загубено време и гориво в тапи.
    Няма ли кой да помоли тези богоизбрани строители да заработят на три смени с необходимата техника и хора и да приключат ремонта за месец

  8. 8 Профил на chushka
    chushka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Да свалят "магистрала" от Хемус. За последните 10 г, в поне 8 има ремонти, които образуват тапи и забавяне и накрая,почти без засечка, са по-скъпи и по-продължителни.

  9. 9 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    По телевизията показаха изолацията. Залепена направо върху грубата, бетонна повърхност. Тунелната облицовка и тя била фалшива. Строено е по времето на социализъма-комунизъма. Този тунел е бил опасен през цялото време. Проблемът е, че и днес качеството не е по-добро, даже напротив.

  10. 10 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Тая гърбава (буквално) магистрала Хемус се строи вече 45 години. Предполагам, за да се завърши ще са нужни още 15. И така това ще означава 60 години за тия 400 км (6.67км на година 😂).
    Жалка работа. Велик народ.

    1.618




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK