
© Юлия Лазарова
Борис Захариев беше начело на Lafka почти пет години, а преди това още толкова е бил мениджър в "Билла България".
В двете големи компании за търговия на дребно, контролирани от депутата от ДПС Делян Пеевски, са направени поредните мениджърски промени.
Сегашните засягат ръководството на "Табак маркет" (Lafka) и веригата магазини "Техномаркет".
Точно преди празниците в Търговския регистър са подадени документи за вписване освобождаването на Борис Захариев като член на борда на директорите и изпълнителен директор на първото дружество и назначаването му като прокурист на второто, съобщава в днешния си брой "Капитал daily".
На негово място в компанията за търговия на дребно с цигари и вестници е избран Цветан Нейчев, който доскоро е бил в ръководството на друго дружество от групата на Пеевски - "Разпространение на печата".
В "Техномаркет" се променя водещият мениджър - Борис Захариев засега е прокурист, но по информация от сектора сегашният изпълнителен директор Евгени Гълъбов вече не работи там и предстои официално да бъде освободен.
Според бранша по този начин се решава проблемът с това, че магазините на веригата напоследък са слабо заредени.
Захариев беше начело на Lafka почти пет години, а преди това още толкова е бил мениджър в "Билла България".
До края на месеца се очаква и още една промяна в ръководството на "Техномаркет". От подадените в Търговския регистър документи се разбира, че за 20 септември е насрочено извънредно общо събрание, което трябва да гласува промени в състава на съвета на директорите.
Подробности не са обявени, по информация на "Капитал" промяната засяга Евгени Гълъбов, който ще бъде освободен като член на борда и изпълнителен директор. Той имаше и 11.15% от акциите във веригата до началото на годината, но ги продаде на Пеевски срещу неизвестна сума.
Целта на рокадите очевидно е свързана с промяната в целите на компаниите, които преди са разчитали на външен ресурс, докато сега трябва да се справят със собствени средства. Например пазарният поход на Lafka вече е много по-селективен и фокусът е върху печалбата за сметка на агресивната експанзия, казва източник от сектора пред изданието. Дори някои от неефективните обекти са били затворени.
При млеката Lacrima и Frezco също първоначалната задача е била да се работи за пазарен дял, но после е сменена на оцеляване със собствени средства. Вероятно част от паричния поток е изчезнал покрай загубения износ към арабския свят. Най-тежка според наблюдения на търговци е ситуацията в "Техномарект", където липсата на оборотни средства се вижда в по-слабо зареждане.
Проблемът в най-голямата верига за техника дойде, след като в началото на годината тя бе придобита от компанията на Пеевски "НСН инвестмънт". "Техномаркет" започна да претендира, че 14 магазина, които преди над 10 години са били продадени на инвестиционната компания "Глориент инвестмънт БГ", не са й били платени и затова сделката е невалидна. И спря да плаща наемите. Заради натрупани дългове от 1.7 млн. евро към юни от "Глориент" поискаха прекратяване на договорите и запор на сметките на "Техномаркет". От веригата реагираха с ответни дела. По последни данни текат седем дела за различни обекти, така че казусът едва ли ще бъде разрешен окончателно скоро.