До 2020 г. заетите в аутсорсинг индустрията в България ще се увеличат с 50%

Президентът Росен Плевнелиев откри форума на Европейската аутсорсинг асоциация за 2016 г.

© Велко Ангелов

Президентът Росен Плевнелиев откри форума на Европейската аутсорсинг асоциация за 2016 г.



Като силна и перспективна аутсорсинг дестинация оцени президентът Росен Плевнелиев България при откриването на годишната конференция на Европейската аутсорсинг асоциация за 2016 г. в София. Ще продължаваме да работим за успеха на тази перспективна световна индустрия., увери държавният глава, цитиран от БТА.


Форумът се организира за първи път в България след като през 2015 г. страната беше обявена за аутсорсинг дестинация на годината.


Президентът посочи, че днес 364 компании работят в аутсорсинг индустрията в България. През 2015 г. 42 000 души са заетите в сектора, като се очаква броят им да достигне до 64 000 души през 2020 г., което е ръст с 50 на сто. Приходите на компаниите в аутсорсинг сектора в страната растат и съставляват 3.4 процента от БВП. 1.4 млрд. евро се генерират като приход от българските аутсорсинг компании, целта е оборотът да се удвои до 2020 г., отбеляза Плевнелиев.




Аутсорсинг индустрията, заедно с информационните и комуникационни технологии и автомобилният клъстер в последните четири години се превърнаха в двигателя на индустриализацията на България, напомни Плевнелиев.


Тенденциите показват, че аутсорсингът има потенциала да увеличи обхвата си и да се наложи като още по-разпространена бизнес практика през следващите пет години. Според проучване на Националната аутсорсинг асоциация на Великобритания 70 процента от организациите ще разширят обхвата на аутсорсинг бизнеса си през следващите години, 35 процента ще постигнат съществено разрастване на бизнеса си.


Министърът на икономиката Божидар Лукарски каза, че най-сериозният риск в средносрочен план за аутсорсинг отрасъла в България е недостигът на квалифицирана работна ръка. При наблюдаваните темпове на растеж и увеличаващите се заети в сектора броят на подходящите за работа кадри става все по-дефицитен, посочи Лукарски и напомни, че дуалното обучение е начинът за излизане от тази криза в пазара на труда.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 282 Неутрално

    най-идиотската индустрия

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Трудна работа, образованието не дава читави кадри, много е зле пазара на труда в тая сфера.

  3. 3 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Назначават куцо и сакато, та Лукарски да не реве, че нямало кадри!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Освен ако под аутсорсинг не разбират кол центрове де За такива кадри бол.

  5. 5 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Аха, тя работната ръка няма да е толкова ако се съкращава с тия темпове...

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8588 Любопитно

    Най-честата причина за аутсорсинг е спестяване на финансови средства !

    [email protected]
  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Тоест 1% (42000)от работещите в България дават 3.4% от БВП

  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    "на тази перспективна световна индустрия"

    И к'ва точно индустрия е аутсорсинга? Само като му чуеш името как започва ... "аут"....

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8588 Любопитно

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    В сферата на колцентровете се смята, че обслужването на крайния посетител е с по-ниско качество, когато услугата е аутсорсната. Това се засилва, когато аутсорсинг услугата се предоставя от компания, която се намира в региона, чиито език и култура са различни. Чуждестранните служители в колцентрове обикновено имат различен акцент, употреба на думи и фразеология, което може да навреди на разбирането.

    [email protected]
  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#9] от "karabastun":

    Факт. Обаче е факт, че като вдигнеш телефона отсреща те посреща най-често мучащ индиец. В крайна сметка идеята на тоя кол център е на последно място да помогне, важното е да има някой да вдига телефона и да разиграва топката отчитайки съпорт.

  11. 11 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 537 Неутрално

    [quote#4:"niakoi_si"]Освен ако под аутсорсинг не разбират кол центрове де За такива кадри бол. [/quote]
    Да, под аутсорсинг се разбира предимно кол-център. Оттук и липсата на "кадри". Шефчетата омайват клиентите колко космополитни са младите българи, колко много учат по света и т.н. В следствие успяват да хванат договори, за които се искат редки езици - датски, холандски, че дори и каталунски. Защото английските и френските кол-центрове са в Индия, Африка и т.н., а немските в централна Европа. Е, ще мине малко врем докато клиентите разберат, че българите не говорят каталунски и поръчките ще секнат. Но дотогава ще реват за липса на "кадри".

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5716 Неутрално

    В някои други браншове се нарича "на ишлеме" . Впрочем така са започнали всички големи сега - Китай, Индия...
    Успех и очакваме бъдещо развитие !

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално
  14. 14 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 627 Весело

    [quote#13:"Роси"]И кой ще работи.[/quote]

    Нема страшно, Роси. В този форум има толкова много специалисти по всичко, ако се включат в индустрията, направо ще цъфнем.

  15. 15 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Нация от телефонисти

  16. 16 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Само не знам от къде ще ги намерят тия още 50% бачкатори. То и в момента е някъква трагедия и наемат куцо и сакато. Осван да почнат да обикалят циганските махали HR-ките :-Д

    P.S. Аутсорсинга е черната работа на IT-то. В него нито има пари (за бачкаторите), нито ценни технолигични знания. От "ентусиасти" като Плевнята накрая ще станеме втора Индия. И наистина кадърните хора ще продължат да бягат...

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    .................А нещо за растеж на заплатите в този сектор...................?!

  18. 18 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1918 Любопитно

    Има две интересни положения:
    1. Какво става, когато друга държава предложи по-добри условия и аутсорсинговите компании започнат да отлитат една по една?
    2. В момента започва да тече обратната тенденция - на инсорсинг.Какво правим тогава?

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  19. 19 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    [quote#2:"niakoi_si"]Трудна работа, образованието не дава читави кадри, много е зле пазара на труда в тая сфера.[/quote]Без внос на кадри няма да мине. Трябва да облегчат режима за издаване на визи и сини карти за граждани на определени нации (бивша Югославия, бившия СССР).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK