Ако празникът е в неделя, понеделникът ще е почивен ден, сливането и отработването отпадат

Зорница Русинова

© Юлия Лазарова

Зорница Русинова



Правителството вече няма да пренарежда работните дни, така че около празник да се събират повече дни почивка, които да се отработват в следващи съботи. За сметка на това, ако празникът се пада в събота или неделя, понеделникът също ще е почивен. Тази идея обяви пред медиите министърът на труда Зорница Русинова, цитирана от БНР.


"Примерно, шести май следващата година се пада в събота, почивен ден ще е понеделникът, така че няма да има официални празници, които да бъдат загубвани от хората като официални празници и да бъдат компенсирани със сливане пък на други, които се падат в четвъртък или във вторник", даде пример Русинова. Ако официалният празник се пада във вторник например, почивен ще е само вторникът, а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя.


Русинова ще предложи промяната в Кодекса на труда след настояване на бизнес организациите. Според тяхно становище от дългите празници само за тази година загубите на икономиката са около 300-400 млн. лв. Например, през май е имало 18 работни и 13 почивни дни. През септември национално представителните работодателски организации изпратиха писмо до парламента с искане за отмяна на сливането на почивни дни и отработването им впоследствие. В писмото си те изтъкват, че досегашният начин на празнуване се отразява добре на туризма, транспортните фирми и търговията, докато производственият сектор е ощетен.




Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти". По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници, обявени за почивни дни, а отработването им в събота е неефективно.


Според синдикатите обаче България не е страната с най-много празници и дълги отпуски, а спорът е несъществен.

Според Кодекса на труда официални празници са 1 януари - Нова година, 3 март - Ден на Освобождението на България от османско иго, 1 май - Ден на труда и на международната работническа солидарност, 6 май - Гергьовден, Ден на храбростта и Българската армия, 24 май - Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост, 6 септември - Ден на Съединението, 22 септември - Ден на Независимостта на България,
1 ноември - Ден на народните будители - неприсъствен за всички учебни заведения, 24 декември - Бъдни вечер, 25 и 26 декември - Рождество Христово, Велики петък, Велика събота и Великден - неделя и понеделник, които в съответната година са определени за празнуването му.

Друга разпоредба позволява на Министерския съвет да обявява и други дни еднократно за национални официални празници, както и дни за честване на определени професии, дни за оказване на признателност, и да размества почивните дни през годината. В тези случаи продължителността на работната седмица не може да бъде по-голяма от 48 часа, а продължителността на седмичната почивка - по-малка от 24 часа.

Коментари (224)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Прецакаха матряла. Робовладелците празнуват.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Поредната тъпотия, която ще направят под натиска на т.н. бизнес!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  4. 4 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Ako е в неделя разбирам,ама защо примерно,ако се пада в събота, почивен ден ще е и понеделника???

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Бравооооооо!
    Откога псувам срещу тъпото сливане и още по-тъпото отработване.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 395 Неутрално

    С две ръце ЗА отпадането на допълнителните дни между празник уикенд, които се отработвам, ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?!

  7. 7 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Би следвало да е така.
    Да видим.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  8. 8 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 782 Весело

    пак не е разбрала! бизнесът иска да няма почивни дни, не да има нови..

    Евроатлантида
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8246 Неутрално

    Има ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. Едва ли. Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва.

  11. 11 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Правителството вече няма да пренарежда работните дни, така че около празник да се събират повече дни почивка, които да се отработват в следващи съботи
    --------------------------
    В ЕС тая мърляшка практика я има само в Румъния и Естония, освен у нас.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  12. 12 Профил на ivgold48
    ivgold48
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Така е в белите държави,така трябва да е и при нас.

  13. 13 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1739 Весело

    Най-сетне селските хитрости ще секнат. Както и масовите изселвания в празничните интервали ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    "Ако официалният празник се пада във вторник например, почивен ще е само вторникът, а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя."

    Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 782 Неутрално

    язък богатите българи няма да ходят по морета сега по празниците

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  16. 16 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Чети внимателно. Прецакаха бизнеса. Материалът празнува, защото няма да има загубени почивни дни. Понеделникът да компенсира съботата е все пак пресилено, намирисва на предизборен популизъм.

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  17. 17 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 293 Неутрално
  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Сливането на дните беше единствения ми възможен начин да избягам от тук за няколко дена. Отпуска от години не съм ползвал.

    Ок, ще си седя дом, и няма да ходя никъде! Хем ще намаля разходите и от там данъците

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#6] от "NMink":

    Има х обявени национални празници - има х почивни дни.
    Предсказуемост пар екселанс.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  20. 20 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Най-сетне нещо разумно.

  21. 21 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 803 Неутрално

    ей решихме проблемите на бизнеса, сега като тръгне икономиката та да видиш

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  22. 22 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Не разбирам матряла: като не му се работи, чл. 326, ал. 1 от Кодекса на труда му дава възможност да си осигури колкото си поиска почивни дни годишно.

  23. 23 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 506 Любопитно

    [quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има. [/quote]

    че сега като се сливат почивните дни, да си видял затворен магазин, кафене или ресторант?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  24. 24 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Точно такава е системата в белите страни, евала ако приемат тези промени.

  25. 25 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя.
    ---------------------------------------------
    Ще си вземе отпуск по СВОЕ ЖЕЛАНИЕ, а не щото 6 дни бачкане , ден почивка и още пет му идват в повече и е ДЛЪЖЕН да вземе отпуск, ако искам да си върши работата като хората.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    "Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти". По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници, обявени за почивни дни, а отработването им в събота е неефективно.”

    Това беше опровергано от зам. министърка от същото министерство, според която Германия(и не само) е пред нас в това отношение! Великобритания, доколкото още е член на ЕС беше спомената като страна, която празнува тази година колкото и ние! Да не излезе, че тези дето бичат на пълни обороти са от Южната ни съседка...

    I Want To Believe
  27. 27 Профил на Yavor Boshnakov
    Yavor Boshnakov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А някой пита ли министъра на финансите какво мисли за това предложение, което ефективно увеличава неработните дни в годината?

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Весело

    Ей ся гледай кво става. Стачки, протести, възмОщение, изобщо ропот народний.
    И черен ден за гръцката икономика.

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    В Англия почивен/празник ден не се губи. Но тези дни са само Коледа и Нова година. Тази година Коледа е в неделя и ще се почива понеделник и вторник.
    Всички други празници са в понеделник.

  30. 30 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8694 Любопитно

    А ще отменят ли това местене напред-назад на часовника?

    karabastun1@abv.bg
  31. 31 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 877 Неутрално

    [quote#22:"globetrotter"]Не разбирам матряла: като не му се работи, чл. 326, ал. 1 от Кодекса на труда му дава възможност да си осигури колкото си поиска почивни дни годишно. [/quote]
    Докато бизнеса ни е по-скоро робвладелски, от колкото нормален работодател, все ще е така!
    Ама нещо чувам, все по-трудно се намират абдали да работят за едната слава... на работодателя си

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  32. 32 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    "Тази идея обяви пред медиите министърът на труда Зорница Русинова"
    Не разбрах, прието ли е, или е още идея?

  33. 33 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 456 Гневно

    Колко много демагогия на едно място!!!

    "Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било?

    "загубите на икономиката са около 300-400 млн. лв. " - при 33% разлика нагоре-надолу, очевидно смятаме едно към ...

    "докато производственият сектор е ощетен" - и как точно - фирмите с непрекъснат цикъл така или иначе работят?

    "докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти"" - всяка държава си има празници, на които почива. На празниците, на които други държави почиват, ние работим.

    "По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници" - цифром и словом?

    Като изключим пълните глупости на работодателите, по-смислено е да има ясно правило, както се предлага. Само че, така на финала ще се почива още повече, защото в момента 6 май, събота, нямаше да е допълнителен почивен ден.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  34. 34 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#18:"traveler1"]Отпуска от години не съм ползвал.
    [/quote]

    До коментар [#18] от "traveler1":

    Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани.

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 242 Любопитно

    А какво става, когато и събота, и неделя се падат празник - както е например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник... И как решаваме този казус?

  36. 36 Профил на Дъската ми хлопа
    Дъската ми хлопа
    Рейтинг: 277 Любопитно

    А! Таз министърка от кой ръкав я извадиха?

  37. 37 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1585 Весело

    В България откриха Америка 524 години по-късно.

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
  38. 38 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    "Примерно"

    Сато чуя някой да казва това си вадя бъррзо заключение за грамотността му.
    Това, надали ще се хареса на призваните да гласуват /като цяло/

  39. 39 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#32] от "napitbratmu":

    Идея.

    Доброто е заразно
  40. 40 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Така ви се пада! Нали все десни изтиквате във властта! И все на работодателите целувате краката! Сега ще ви разкъсват празниците! За да спестят няколко десетки милиона-нищожна сума, в сравнение с неудобството и пропуснатите възможности за работещите!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  41. 41 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре,[/quote]

    Аха, а "Банк холидеите" и "късият работен ден в петък" някак не пречат на западна европа.

    Но така както са го измислили ми допада. хем празниците се празнуват хем се премахва безумното отработване, което ти разбива почивката.

  42. 42 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 506 Любопитно

    [quote#34:"dogwoman"]Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани. [/quote]

    В по-малките фирми, дето няма много възможност да те заместват, имаш ли представа как се излиза в отпуска? Да не говорим пък ако движиш личен бизнес.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  43. 43 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Въй, каква стана тя? И сега какво ще правят тези, които се суркат до гръцкото море, м?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  44. 44 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#35] от "vkiril":

    Няма казус. На 27 си на работа и толкова.

    Доброто е заразно
  45. 45 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 877 Неутрално

    [quote#34:"dogwoman"]Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани. [/quote]
    А, не не. Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани, като в същото време не са се лишавали от почивка всяка година, без да ползват отпуските си. Те си знаят как го правят
    Трябва да има равновесие все пак, па макар и била тя в София да се изгърбват от лежане, докато в провинцията от работа

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  46. 46 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Тъпо е отработването/комунистическа отживелица/, а не сливането. Българските депутати отдавна са се приобщили към цивилизования свят. Има Коледна и Великденска ваканция/платени/, които не отработват.

  47. 47 Профил на Дъската ми хлопа
    Дъската ми хлопа
    Рейтинг: 277 Весело

    [quote#40:"Евроатлантически вилает Булгаристан!"]и пропуснатите възможности за работещите![/quote]
    Тъй де, няма да Му цапат и задръстват те магистралите! Мрънкалници, задръствания ставали.

  48. 48 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 923 Неутрално

    браво, откриха топлата вода. нещо измислено в нормалните държави преди десетилетия се прилага най-накрая в България след години глупости, популизъм, дискусии. ще станем нормална държава след около 50 години...

    Истината ни прави свободни.
  49. 49 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#42] от "borko_to":

    Имам представа, разбира се.
    Но това не значи, че отпускът е лошо нещо.

    Доброто е заразно
  50. 50 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#35] от "vkiril":

    Първо, 24-ти не е празник. Второ, в УК празници са 25-ти и 26-ти и ето как е решен въпросът тази година:

    https://www.gov.uk/bank-holidays

  51. 51 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#41] от "ceci_":

    Не им пречат защото хората работят когато са на работа, а не пият кафета по цял ден. Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме.

  52. 52 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#30] от "karabastun":

    Това няма да е много добра идея и ще се опитам да обясня защо
    Това ляго работих в Белград, Сърбия, и там въпреки лятното часово време в 4:30 започва да се развиделява, а в 5:00 вече си е светло. Съответно в 19:00 някъде започва да се стъмва и в 20:00 си е тъмна черна нощ.
    А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ?
    Е да - ако всички бяхме земеделци и животновъди и трябваше да ставаме рано да храним "стоката" щеше да ни е добре, ама животът на съвременните хора е малко по-различен...

  53. 53 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ако това стане, ще я поздравя министър Русинова. Крайно време е да се прекрати тъпата практика по сливания и последващи отработвания. Който иска да си прави мини -ваканции, ще си вземе един ден отпуск. Останалите си работят нормално. Не всички да почиваме вкупом, по социалистически, уравниловка и стаден принцип.
    Идеята, ако официален празник се пада събота или неделя, да се почива в понеделник, също е много добра.
    Дано тези промени скоро влязат в сила.

  54. 54 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Съгласен съм с промените, ама хайде стига вече с тоя "бизнес". Бивши чревени комисари, настаящии бизнесмени. Некадърни сволочи, получили по една или друга случайност част от пая след промените, днес ми се правят на индустриалци и капиталисти. Гнус.

    Every cradle is a grave.
  55. 55 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 893 Неутрално

    [quote#1:"442"]Робовладелците празнуват. [/quote]
    Тъгувай, робе

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  56. 56 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Това е тъпизъм и ми се дава на запад как било
    1. На запад масово са с отпуски от по 25-30 дни;
    2. имало бизнес, който губел- какво губи и как го изчисли, хайде да се сметне и какво се печели.
    3. в чужбина също имат официални празници, когато пък ние работим - да унифицираме всички празници ли?
    4. тези допълнителни дни ние ги отработваме.
    5. първи мениджърите заминатав като има такова сливане- и чужденците мениджъри

  57. 57 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#50:"TPOTOAP"]Първо, 24-ти не е празник.[/quote]

    В България е. Теб не те знам от къде си.

    Every cradle is a grave.
  58. 58 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 419 Любопитно

    Какъв бизнес в БГ, какви бели държави?! Работника ли е виновен, че не се работило ефективно при отработването?! Нали има шефчета, бизнес... да организират работния процес! Що не махнете отработването, като е неефективно, пък да оставете сливането, после работната ръка свежа, отпочинала, като заработи, ще цъфне бизнеса!

  59. 59 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Проблемът е в слабата организация на труда. т.е. не е това, че се почива повече, а че се работи без добра организация и е неефективно. Но организацията не е от компетенцията на служителя или работника.

    malart.blog.bg
  60. 60 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 450 Неутрално

    И ся, паралиите кога ще ходят до Гърция ?

  61. 61 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#58] от "pavkata2010":

    Щото меринджейте първи си вдигат чукалата в отработваща събота.

    Every cradle is a grave.
  62. 62 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 672 Гневно

    Прави ми впечатление, че все по-често и все по-некомптетентни елементи се появяват в публичното пространство, хвърлят някаква ОГРОМНА бомба и после се спотайват и гледат какво ще стане. Това е типично за управлението на лицето управляващ, той един вид, Боко, който по този начин прави изкуствени бури за да може да ангажира вниманието на пролетариата, докато се правят други важни и угодни нему измами, договорки и нечисти сделки, ощетяващи обществения интерес. Не е само тая лелка. От началото на годината мога да цитирам десетки нелепи предложения, от десетки смешници, довели до 0 резултат. А картелите, например си цъкат, точат и последната капка кръв от сайрджийския прост народец.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  63. 63 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Да се бяха сетили да направят първо магистрали, които водят туристи в страната, а не магистрали, които извеждат наши туристи в Гърция? Примерно във Видин има нов мост, а няма магистрала, която да го свърже с други магистрали в страната!?

  64. 64 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Абсолютно съм съгласен, че сливането на празниците и последващото отработване трябва да отпадне.
    Обаче, твърдението на "бизнеса", че България е сред страните с най-много на брой официални празници, просто не е вярно. Направих си труда да проверя за около половината страни от ЕС 28 (по-нататък просто ме домързя) и се оказа, че освен във Великобритания и Белгия във всички останали (още осем) броят на официалните празници е по-голям от този в България. Всъщност, нормално официалните празници в една страна от ЕС 28 е между 10 и 15, а у нас те са 12. Така че, "бизнесът" съвсем съзнателно преувеличава нещата.

    Pather Panchali (Satyadjit Ray)
  65. 65 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#2:"karabastun"]Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?[/quote]
    Аз съм обявил за почивни дни всички дни до 15 януари включително.
    Работя на едро.

    В Русия съм! В Русия съм!
  66. 66 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    И с какво са го прецакали? Ако празника е в събота, се почива в събота, неделя и... понеделник. Преоблякъл се Илия, погледнл се - пак в тия!

  67. 67 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#6:"NMink"]ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?! [/quote]
    За да празнуваш.
    Какво празнуване е ако е почивен ден по принцип???

    В Русия съм! В Русия съм!
  68. 68 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#52] от "Даниел Панев":

    Точно лятното часово време трябва да си остане, а да се премахне зимното. Супер дразнещо е зимата да се стъмва в 5 часа следобед.

  69. 69 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#4] от "sto67

    [quote#4:"sto67nes"]Ako е в неделя разбирам,ама защо примерно,ако се пада в събота, почивен ден ще е и понеделника???[/quote]

    "Ако се пада в събота, почивен ден ще е понеделникът, така че няма да има официални празници, които да бъдат загубвани от хората като официални празници "

    То си го пише !!!

  70. 70 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има. [/quote]
    Е на който му пука-да работи!
    За тея заплати на работника не следва много да му пука.

    В Русия съм! В Русия съм!
  71. 71 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Каквито и да са детайлите, важното е, че най-накрая отпада абсурдът с отработването в събота...

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  72. 72 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Състезание има.Състезание,КОЙ ще предложи по-безумна идея.Слад като размислиха за облагането на мъртвите, им простиха. Сега-като се празнува в неделя,в понеделник се отдъхва.Колко хуманно и каква грижа за работника,за човека.Чак трогателно...браво другари! Браво....

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  73. 73 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#10:"Роси"]Има ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. [/quote]
    Това не е аргумент.
    Ако всички се хвърлят в морете вие ще се хвърлите ли?

    В Русия съм! В Русия съм!
  74. 74 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#32] от "napitbratmu":

    До колкото разбирам е предложение.
    Дано да се приеме де.

  75. 75 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#10:"Роси"]Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва. [/quote]
    Еее, щом е за чуждите банки- няма как да не работи цяла държава! Ще работи! Щом е за кефа на чуждите банки!

    В Русия съм! В Русия съм!
  76. 76 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#14:"EU defender"]Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук. [/quote]
    За толквоа заплати-толкова!
    Като станат заплатите като в Западна Европа тогава ще си помислим!
    За 15-20 лева на ден-по-добре още един почивен ден и 15-20 лева по-малко!

    В Русия съм! В Русия съм!
  77. 77 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#13:"vxa15365434"]Най-сетне селските хитрости ще секнат[/quote]
    Едва ли - манталитет трудно се променя .

  78. 78 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#18:"traveler1"]Отпуска от години не съм ползвал. [/quote]

    това не е за хвалба, хората които работят много, печелят много и имат нужда да почиват качествено!

    Евроатлантида
  79. 79 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#26:"2.50"]"Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти".[/quote]
    Ой, живички да ги ожалиш!
    [quote#26:"2.50"] а отработването им в събота е неефективно.[/quote]
    Ок бе! няма да се отработват!

    В Русия съм! В Русия съм!
  80. 80 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Тия от производсвения сектор и чуждите инвеститори и компании в БГ ще го духат.
    На Баце аверите, а и той самия са с големи бизнеси в туризма, бензинджийсвото и охраната, а те най-много печелят от тези сливания и най-вероятно по тяхна воля ги има.

  81. 81 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#51:"vadrigar"]Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме. [/quote]

    Това никога няма да се случи. При нас на фокус е "земеделието и туризма" при тях мааалко по-другинеща
    Ако ще земеделеца и 24часа да изкара на полето
    А кафе съм пил с тях, някак не видях кардинална разлика в трудолюието и ефективността
    Но си прав де, ефективността измерена с пари няма как да бъде същата между работника и неговият лоу-кост обслужващ персонал от евтина дестинация, това наистина би било абсурд

  82. 82 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#68] от "grigoo":

    За съжаление живеем на географска ширина, в която има смисъл от лятно и зимно часово време - живял съм и на Екватора, и отвъд Полярния кръг и смятам, че за нас има смисъл.
    Вярно - предизвиква 2-3 дни неудобство, но, поне според мен, ползите са повече.

  83. 83 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#35:"vkiril"] например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник[/quote]
    От какви неща се вълнуват дребните мушици...

    В Русия съм! В Русия съм!
  84. 84 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    На пишман-бизнесмените празниците им пречат.

  85. 85 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    "Например, през май е имало 18 работни и 13 почивни дни"

    И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца).
    21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18.
    Ако се падне и Великден през май (както тази година), почивните стават повече.
    То ако питаме работодателите, трябва да има 31 работни дни във ВСЕКИ месец.
    Тая година се случи да съм във Франция по време на Деня на Бастилията (четвъртък се беше паднал). Бвха ди сляли почивните дни до неделя. Париж, за мой късмет, беше празен, както София през дългите почивки.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  86. 86 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 506 Неутрално

    По-справедливо е ако се пада в събота, да се почива в петък, а ако се пада в неделя - в понеделник. Така че тази година, когато 24 и 25 декември са събота и неделя да се почива от петък до понеделник.
    Освен това българите изобщо не си ползват често част от майските празници - 1, 6 и 24 май - все поне 1 ще в почивен ден, а често съвпадат и с Великден.

  87. 87 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#45:"traveler1"]Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани[/quote]
    Споко, аз почивам и заради вас!
    Вселенската справедливост е уравновесена!
    Почивам си от 18.03.16 докъм 15.01.17.

    В Русия съм! В Русия съм!
  88. 88 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#52:"Даниел Панев"]А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ? [/quote]
    Значи се сменя часовата зона. За постоянно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  89. 89 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1349 Весело

    [quote#2:"karabastun"]Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?[/quote]

    Да от 01 Василовден като започнеш това Иванов, Йорданов ден се е праСник.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  90. 90 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#85:"Athanatos"]И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца).
    21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18.[/quote]

    И мен тази сметка ме изненада, откъде дойде това възмущение за 18-те дена?

  91. 91 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#28:"dogwoman"]Ей ся гледай кво става. Стачки, протести, възмОщение, изобщо ропот народний.
    И черен ден за гръцката икономика. [/quote]
    Народът едва ли ще има нещо протев още 1-2 неработни дни в годината, ама гръцката икономика определено ще е в траур.

  92. 92 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Любопитно

    [quote#1:"442"]Прецакаха матряла. Робовладелците празнуват.

    Кое е доброто за робовладелците?





    -
    +

    !


    [/quote]

  93. 93 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#33:"Mark Twain"]
    "Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било? [/quote]
    При новата схема ще са 17, щото ще има и един ден компенсация заради 1-ви, който е в неделя.

  94. 94 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Отново не схванах защо ще се почива в понеделник, ако празникът е в неделя? Това никъде го няма...

  95. 95 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Според мен за да няма сърдити - кое как са падало, съботи, недели, отработвания, майски празници съвпадащи с Великден, който се мести - най-справедливо е всяка година да има точно определен брой почивни дни, който да не се изменя.

  96. 96 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2112 Весело

    Като се кандидатирам на нЕкои избори, ще предложа "сливане на празници без отработване". Може да добавя и ТОЛ-такси на 50% за слетите дни, ако до тогава някой е въвел ТОЛ системата, де... Ще реша и проблема със зимно/лятно часово време, като намаля с един час работния/учебния ден през зимата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  97. 97 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    Спореде мен най-добре последните четвъртък и петък на всеки месец да се обявят за Празник-дни и да се празнува кой каквото намери!
    Ся не ми казвайте, че точно на деня на независимостта ходите по паметници, поклонения, исторически сбирки и рецитали. Щото няма да ви повЕрвам!

    В Русия съм! В Русия съм!
  98. 98 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    На робите почивка не им трябва. Предлагам работния ден да бъде удължен от 8 на 10 часа, а после и на 12. В крайна сметка за какво живеем ние простите работещи, ако не за да направим шефовете си милионери?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  99. 99 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    [quote#94:"bee"]Отново не схванах защо ще се почива в понеделник, ако празникът е в неделя? Това никъде го няма... [/quote]
    За да има предвидливост-предвеарително се знае всяка година колко работни дни ще има. Примерно 18 празника-18 почивни дни.

    В Русия съм! В Русия съм!
  100. 100 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#56] от "one_1980":

    това си е удар срещу държавната администрация, която досега отработваше в събота до 14:00, а сега просто няма да отработват и няма да се подаряват дни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK