С две ръце ЗА отпадането на допълнителните дни между празник уикенд, които се отработвам, ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?!
Има ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. Едва ли. Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва.
Правителството вече няма да пренарежда работните дни, така че около празник да се събират повече дни почивка, които да се отработват в следващи съботи
--------------------------
В ЕС тая мърляшка практика я има само в Румъния и Естония, освен у нас.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
"Ако официалният празник се пада във вторник например, почивен ще е само вторникът, а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя."
Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук.
The best way to predict the future is to invent it.
Чети внимателно. Прецакаха бизнеса. Материалът празнува, защото няма да има загубени почивни дни. Понеделникът да компенсира съботата е все пак пресилено, намирисва на предизборен популизъм.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя.
---------------------------------------------
Ще си вземе отпуск по СВОЕ ЖЕЛАНИЕ, а не щото 6 дни бачкане , ден почивка и още пет му идват в повече и е ДЛЪЖЕН да вземе отпуск, ако искам да си върши работата като хората.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
"Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти". По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници, обявени за почивни дни, а отработването им в събота е неефективно.”
Това беше опровергано от зам. министърка от същото министерство, според която Германия(и не само) е пред нас в това отношение! Великобритания, доколкото още е член на ЕС беше спомената като страна, която празнува тази година колкото и ние! Да не излезе, че тези дето бичат на пълни обороти са от Южната ни съседка...
В Англия почивен/празник ден не се губи. Но тези дни са само Коледа и Нова година. Тази година Коледа е в неделя и ще се почива понеделник и вторник.
Всички други празници са в понеделник.
[quote#22:"globetrotter"]Не разбирам матряла: като не му се работи, чл. 326, ал. 1 от Кодекса на труда му дава възможност да си осигури колкото си поиска почивни дни годишно. [/quote]
Докато бизнеса ни е по-скоро робвладелски, от колкото нормален работодател, все ще е така!
Ама нещо чувам, все по-трудно се намират абдали да работят за едната слава... на работодателя си
"Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било?
"загубите на икономиката са около 300-400 млн. лв. " - при 33% разлика нагоре-надолу, очевидно смятаме едно към ...
"докато производственият сектор е ощетен" - и как точно - фирмите с непрекъснат цикъл така или иначе работят?
"докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти"" - всяка държава си има празници, на които почива. На празниците, на които други държави почиват, ние работим.
"По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници" - цифром и словом?
Като изключим пълните глупости на работодателите, по-смислено е да има ясно правило, както се предлага. Само че, така на финала ще се почива още повече, защото в момента 6 май, събота, нямаше да е допълнителен почивен ден.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
А какво става, когато и събота, и неделя се падат празник - както е например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник... И как решаваме този казус?
Така ви се пада! Нали все десни изтиквате във властта! И все на работодателите целувате краката! Сега ще ви разкъсват празниците! За да спестят няколко десетки милиона-нищожна сума, в сравнение с неудобството и пропуснатите възможности за работещите!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
[quote#34:"dogwoman"]Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани. [/quote]
А, не не. Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани, като в същото време не са се лишавали от почивка всяка година, без да ползват отпуските си. Те си знаят как го правят
Трябва да има равновесие все пак, па макар и била тя в София да се изгърбват от лежане, докато в провинцията от работа
Тъпо е отработването/комунистическа отживелица/, а не сливането. Българските депутати отдавна са се приобщили към цивилизования свят. Има Коледна и Великденска ваканция/платени/, които не отработват.
[quote#40:"Евроатлантически вилает Булгаристан!"]и пропуснатите възможности за работещите![/quote]
Тъй де, няма да Му цапат и задръстват те магистралите! Мрънкалници, задръствания ставали.
браво, откриха топлата вода. нещо измислено в нормалните държави преди десетилетия се прилага най-накрая в България след години глупости, популизъм, дискусии. ще станем нормална държава след около 50 години...
Не им пречат защото хората работят когато са на работа, а не пият кафета по цял ден. Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме.
Това няма да е много добра идея и ще се опитам да обясня защо
Това ляго работих в Белград, Сърбия, и там въпреки лятното часово време в 4:30 започва да се развиделява, а в 5:00 вече си е светло. Съответно в 19:00 някъде започва да се стъмва и в 20:00 си е тъмна черна нощ.
А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ?
Е да - ако всички бяхме земеделци и животновъди и трябваше да ставаме рано да храним "стоката" щеше да ни е добре, ама животът на съвременните хора е малко по-различен...
Ако това стане, ще я поздравя министър Русинова. Крайно време е да се прекрати тъпата практика по сливания и последващи отработвания. Който иска да си прави мини -ваканции, ще си вземе един ден отпуск. Останалите си работят нормално. Не всички да почиваме вкупом, по социалистически, уравниловка и стаден принцип.
Идеята, ако официален празник се пада събота или неделя, да се почива в понеделник, също е много добра.
Дано тези промени скоро влязат в сила.
Съгласен съм с промените, ама хайде стига вече с тоя "бизнес". Бивши чревени комисари, настаящии бизнесмени. Некадърни сволочи, получили по една или друга случайност част от пая след промените, днес ми се правят на индустриалци и капиталисти. Гнус.
Това е тъпизъм и ми се дава на запад как било
1. На запад масово са с отпуски от по 25-30 дни;
2. имало бизнес, който губел- какво губи и как го изчисли, хайде да се сметне и какво се печели.
3. в чужбина също имат официални празници, когато пък ние работим - да унифицираме всички празници ли?
4. тези допълнителни дни ние ги отработваме.
5. първи мениджърите заминатав като има такова сливане- и чужденците мениджъри
Какъв бизнес в БГ, какви бели държави?! Работника ли е виновен, че не се работило ефективно при отработването?! Нали има шефчета, бизнес... да организират работния процес! Що не махнете отработването, като е неефективно, пък да оставете сливането, после работната ръка свежа, отпочинала, като заработи, ще цъфне бизнеса!
Проблемът е в слабата организация на труда. т.е. не е това, че се почива повече, а че се работи без добра организация и е неефективно. Но организацията не е от компетенцията на служителя или работника.
Прави ми впечатление, че все по-често и все по-некомптетентни елементи се появяват в публичното пространство, хвърлят някаква ОГРОМНА бомба и после се спотайват и гледат какво ще стане. Това е типично за управлението на лицето управляващ, той един вид, Боко, който по този начин прави изкуствени бури за да може да ангажира вниманието на пролетариата, докато се правят други важни и угодни нему измами, договорки и нечисти сделки, ощетяващи обществения интерес. Не е само тая лелка. От началото на годината мога да цитирам десетки нелепи предложения, от десетки смешници, довели до 0 резултат. А картелите, например си цъкат, точат и последната капка кръв от сайрджийския прост народец.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Да се бяха сетили да направят първо магистрали, които водят туристи в страната, а не магистрали, които извеждат наши туристи в Гърция? Примерно във Видин има нов мост, а няма магистрала, която да го свърже с други магистрали в страната!?
Абсолютно съм съгласен, че сливането на празниците и последващото отработване трябва да отпадне.
Обаче, твърдението на "бизнеса", че България е сред страните с най-много на брой официални празници, просто не е вярно. Направих си труда да проверя за около половината страни от ЕС 28 (по-нататък просто ме домързя) и се оказа, че освен във Великобритания и Белгия във всички останали (още осем) броят на официалните празници е по-голям от този в България. Всъщност, нормално официалните празници в една страна от ЕС 28 е между 10 и 15, а у нас те са 12. Така че, "бизнесът" съвсем съзнателно преувеличава нещата.
[quote#2:"karabastun"]Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?[/quote]
Аз съм обявил за почивни дни всички дни до 15 януари включително.
Работя на едро.
[quote#6:"NMink"]ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?! [/quote]
За да празнуваш.
Какво празнуване е ако е почивен ден по принцип???
[quote#4:"sto67nes"]Ako е в неделя разбирам,ама защо примерно,ако се пада в събота, почивен ден ще е и понеделника???[/quote]
"Ако се пада в събота, почивен ден ще е понеделникът, така че няма да има официални празници, които да бъдат загубвани от хората като официални празници "
[quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има. [/quote]
Е на който му пука-да работи!
За тея заплати на работника не следва много да му пука.
Каквито и да са детайлите, важното е, че най-накрая отпада абсурдът с отработването в събота...
Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
Състезание има.Състезание,КОЙ ще предложи по-безумна идея.Слад като размислиха за облагането на мъртвите, им простиха. Сега-като се празнува в неделя,в понеделник се отдъхва.Колко хуманно и каква грижа за работника,за човека.Чак трогателно...браво другари! Браво....
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
[quote#10:"Роси"]Има ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. [/quote]
Това не е аргумент.
Ако всички се хвърлят в морете вие ще се хвърлите ли?
[quote#10:"Роси"]Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва. [/quote]
Еее, щом е за чуждите банки- няма как да не работи цяла държава! Ще работи! Щом е за кефа на чуждите банки!
[quote#14:"EU defender"]Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук. [/quote]
За толквоа заплати-толкова!
Като станат заплатите като в Западна Европа тогава ще си помислим!
За 15-20 лева на ден-по-добре още един почивен ден и 15-20 лева по-малко!
[quote#26:"2.50"]"Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти".[/quote]
Ой, живички да ги ожалиш!
[quote#26:"2.50"] а отработването им в събота е неефективно.[/quote]
Ок бе! няма да се отработват!
Тия от производсвения сектор и чуждите инвеститори и компании в БГ ще го духат.
На Баце аверите, а и той самия са с големи бизнеси в туризма, бензинджийсвото и охраната, а те най-много печелят от тези сливания и най-вероятно по тяхна воля ги има.
[quote#51:"vadrigar"]Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме. [/quote]
Това никога няма да се случи. При нас на фокус е "земеделието и туризма" при тях мааалко по-другинеща
Ако ще земеделеца и 24часа да изкара на полето
А кафе съм пил с тях, някак не видях кардинална разлика в трудолюието и ефективността
Но си прав де, ефективността измерена с пари няма как да бъде същата между работника и неговият лоу-кост обслужващ персонал от евтина дестинация, това наистина би било абсурд
За съжаление живеем на географска ширина, в която има смисъл от лятно и зимно часово време - живял съм и на Екватора, и отвъд Полярния кръг и смятам, че за нас има смисъл.
Вярно - предизвиква 2-3 дни неудобство, но, поне според мен, ползите са повече.
[quote#35:"vkiril"] например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник[/quote]
От какви неща се вълнуват дребните мушици...
"Например, през май е имало 18 работни и 13 почивни дни"
И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца). 21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18. Ако се падне и Великден през май (както тази година), почивните стават повече. То ако питаме работодателите, трябва да има 31 работни дни във ВСЕКИ месец. Тая година се случи да съм във Франция по време на Деня на Бастилията (четвъртък се беше паднал). Бвха ди сляли почивните дни до неделя. Париж, за мой късмет, беше празен, както София през дългите почивки.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
По-справедливо е ако се пада в събота, да се почива в петък, а ако се пада в неделя - в понеделник. Така че тази година, когато 24 и 25 декември са събота и неделя да се почива от петък до понеделник.
Освен това българите изобщо не си ползват често част от майските празници - 1, 6 и 24 май - все поне 1 ще в почивен ден, а често съвпадат и с Великден.
[quote#45:"traveler1"]Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани[/quote]
Споко, аз почивам и заради вас!
Вселенската справедливост е уравновесена!
Почивам си от 18.03.16 докъм 15.01.17.
[quote#52:"Даниел Панев"]А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ? [/quote]
Значи се сменя часовата зона. За постоянно.
[quote#85:"Athanatos"]И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца).
21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18.[/quote]
И мен тази сметка ме изненада, откъде дойде това възмущение за 18-те дена?
[quote#28:"dogwoman"]Ей ся гледай кво става. Стачки, протести, възмОщение, изобщо ропот народний.
И черен ден за гръцката икономика. [/quote]
Народът едва ли ще има нещо протев още 1-2 неработни дни в годината, ама гръцката икономика определено ще е в траур.
[quote#33:"Mark Twain"]
"Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било? [/quote]
При новата схема ще са 17, щото ще има и един ден компенсация заради 1-ви, който е в неделя.
Според мен за да няма сърдити - кое как са падало, съботи, недели, отработвания, майски празници съвпадащи с Великден, който се мести - най-справедливо е всяка година да има точно определен брой почивни дни, който да не се изменя.
Като се кандидатирам на нЕкои избори, ще предложа "сливане на празници без отработване". Може да добавя и ТОЛ-такси на 50% за слетите дни, ако до тогава някой е въвел ТОЛ системата, де... Ще реша и проблема със зимно/лятно часово време, като намаля с един час работния/учебния ден през зимата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Спореде мен най-добре последните четвъртък и петък на всеки месец да се обявят за Празник-дни и да се празнува кой каквото намери!
Ся не ми казвайте, че точно на деня на независимостта ходите по паметници, поклонения, исторически сбирки и рецитали. Щото няма да ви повЕрвам!
На робите почивка не им трябва. Предлагам работния ден да бъде удължен от 8 на 10 часа, а после и на 12. В крайна сметка за какво живеем ние простите работещи, ако не за да направим шефовете си милионери?
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
[quote#94:"bee"]Отново не схванах защо ще се почива в понеделник, ако празникът е в неделя? Това никъде го няма... [/quote]
За да има предвидливост-предвеарително се знае всяка година колко работни дни ще има. Примерно 18 празника-18 почивни дни.
това си е удар срещу държавната администрация, която досега отработваше в събота до 14:00, а сега просто няма да отработват и няма да се подаряват дни.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1403 НеутралноПрецакаха матряла. Робовладелците празнуват.
karabastun
Рейтинг: 2933 ЛюбопитноАми сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?
[email protected]Ogiigo
Рейтинг: 1082 НеутралноПоредната тъпотия, която ще направят под натиска на т.н. бизнес!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.sto67nes
Рейтинг: 1288 НеутралноAko е в неделя разбирам,ама защо примерно,ако се пада в събота, почивен ден ще е и понеделника???
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноБравооооооо!
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Откога псувам срещу тъпото сливане и още по-тъпото отработване.
NMink
Рейтинг: 381 НеутралноС две ръце ЗА отпадането на допълнителните дни между празник уикенд, които се отработвам, ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?!
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#2] от "karabastun":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Би следвало да е така.
Да видим.
sa6
Рейтинг: 964 Веселопак не е разбрала! бизнесът иска да няма почивни дни, не да има нови..
ЕвроатлантидаEU defender
Рейтинг: 692 НеутралноСамо се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има.
The best way to predict the future is to invent it.Роси
Рейтинг: 6778 НеутралноИма ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. Едва ли. Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва.
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноПравителството вече няма да пренарежда работните дни, така че около празник да се събират повече дни почивка, които да се отработват в следващи съботи
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?--------------------------
В ЕС тая мърляшка практика я има само в Румъния и Естония, освен у нас.
ivgold48
Рейтинг: 381 НеутралноТака е в белите държави,така трябва да е и при нас.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 1728 ВеселоНай-сетне селските хитрости ще секнат. Както и масовите изселвания в празничните интервали ...
Само простите хора си мислят, че има прости неща!EU defender
Рейтинг: 692 Неутрално"Ако официалният празник се пада във вторник например, почивен ще е само вторникът, а ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя."
The best way to predict the future is to invent it.Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук.
Stavrogin
Рейтинг: 754 Неутралноязък богатите българи няма да ходят по морета сега по празниците
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.Емо
Рейтинг: 511 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.Чети внимателно. Прецакаха бизнеса. Материалът празнува, защото няма да има загубени почивни дни. Понеделникът да компенсира съботата е все пак пресилено, намирисва на предизборен популизъм.
еко
Рейтинг: 277 Неутралнокрайно време беше!
traveler1
Рейтинг: 706 НеутралноСливането на дните беше единствения ми възможен начин да избягам от тук за няколко дена. Отпуска от години не съм ползвал.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВООк, ще си седя дом, и няма да ходя никъде! Хем ще намаля разходите и от там данъците
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#6] от "NMink":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Има х обявени национални празници - има х почивни дни.
Предсказуемост пар екселанс.
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноНай-сетне нещо разумно.
ck2013
Рейтинг: 1528 Неутралноей решихме проблемите на бизнеса, сега като тръгне икономиката та да видиш
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalglobetrotter
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
Не разбирам матряла: като не му се работи, чл. 326, ал. 1 от Кодекса на труда му дава възможност да си осигури колкото си поиска почивни дни годишно.
borko_to
Рейтинг: 495 Любопитно[quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има. [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!че сега като се сливат почивните дни, да си видял затворен магазин, кафене или ресторант?
TPOTOAP
Рейтинг: 500 НеутралноТочно такава е системата в белите страни, евала ако приемат тези промени.
qwertqwert
Рейтинг: 914 Неутралноа ако някой иска по-дълга почивка, ще се наложи да си вземе отпуска, допълни тя.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?---------------------------------------------
Ще си вземе отпуск по СВОЕ ЖЕЛАНИЕ, а не щото 6 дни бачкане , ден почивка и още пет му идват в повече и е ДЛЪЖЕН да вземе отпуск, ако искам да си върши работата като хората.
2.5
Рейтинг: 3375 Неутрално"Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти". По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници, обявени за почивни дни, а отработването им в събота е неефективно.”
I Want To BelieveТова беше опровергано от зам. министърка от същото министерство, според която Германия(и не само) е пред нас в това отношение! Великобритания, доколкото още е член на ЕС беше спомената като страна, която празнува тази година колкото и ние! Да не излезе, че тези дето бичат на пълни обороти са от Южната ни съседка...
Yavor Boshnakov
Рейтинг: 16 НеутралноА някой пита ли министъра на финансите какво мисли за това предложение, което ефективно увеличава неработните дни в годината?
АзКлавдия
Рейтинг: 914 ВеселоЕй ся гледай кво става. Стачки, протести, възмОщение, изобщо ропот народний.
Доброто е заразноИ черен ден за гръцката икономика.
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноВ Англия почивен/празник ден не се губи. Но тези дни са само Коледа и Нова година. Тази година Коледа е в неделя и ще се почива понеделник и вторник.
Всички други празници са в понеделник.
karabastun
Рейтинг: 2933 ЛюбопитноА ще отменят ли това местене напред-назад на часовника?
[email protected]traveler1
Рейтинг: 706 Неутрално[quote#22:"globetrotter"]Не разбирам матряла: като не му се работи, чл. 326, ал. 1 от Кодекса на труда му дава възможност да си осигури колкото си поиска почивни дни годишно. [/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОДокато бизнеса ни е по-скоро робвладелски, от колкото нормален работодател, все ще е така!
Ама нещо чувам, все по-трудно се намират абдали да работят за едната слава... на работодателя си
wwwtoчkacom
Рейтинг: 864 Неутрално"Тази идея обяви пред медиите министърът на труда Зорница Русинова"
Не разбрах, прието ли е, или е още идея?
Mark Twain
Рейтинг: 435 ГневноКолко много демагогия на едно място!!!
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд"Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било?
"загубите на икономиката са около 300-400 млн. лв. " - при 33% разлика нагоре-надолу, очевидно смятаме едно към ...
"докато производственият сектор е ощетен" - и как точно - фирмите с непрекъснат цикъл така или иначе работят?
"докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти"" - всяка държава си има празници, на които почива. На празниците, на които други държави почиват, ние работим.
"По техни данни страната е сред страните от ЕС с най-много национални празници" - цифром и словом?
Като изключим пълните глупости на работодателите, по-смислено е да има ясно правило, както се предлага. Само че, така на финала ще се почива още повече, защото в момента 6 май, събота, нямаше да е допълнителен почивен ден.
АзКлавдия
Рейтинг: 914 Неутрално[quote#18:"traveler1"]Отпуска от години не съм ползвал.
Доброто е заразно[/quote]
До коментар [#18] от "traveler1":
Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани.
vkiril
Рейтинг: 291 ЛюбопитноА какво става, когато и събота, и неделя се падат празник - както е например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник... И как решаваме този казус?
Дъската ми хлопа
Рейтинг: 267 ЛюбопитноА! Таз министърка от кой ръкав я извадиха?
Мария
Рейтинг: 1359 ВеселоВ България откриха Америка 524 години по-късно.
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)daam
Рейтинг: 1210 Неутрално"Примерно"
Сато чуя някой да казва това си вадя бъррзо заключение за грамотността му.
Това, надали ще се хареса на призваните да гласуват /като цяло/
АзКлавдия
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#32] от "napitbratmu":
Доброто е заразноИдея.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1159 НеутралноТака ви се пада! Нали все десни изтиквате във властта! И все на работодателите целувате краката! Сега ще ви разкъсват празниците! За да спестят няколко десетки милиона-нищожна сума, в сравнение с неудобството и пропуснатите възможности за работещите!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токceci_
Рейтинг: 662 Неутрално[quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре,[/quote]
Аха, а "Банк холидеите" и "късият работен ден в петък" някак не пречат на западна европа.
Но така както са го измислили ми допада. хем празниците се празнуват хем се премахва безумното отработване, което ти разбива почивката.
borko_to
Рейтинг: 495 Любопитно[quote#34:"dogwoman"]Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани. [/quote]
Правите дървета в гората, първи се отсичат!В по-малките фирми, дето няма много възможност да те заместват, имаш ли представа как се излиза в отпуска? Да не говорим пък ако движиш личен бизнес.
CINZANO
Рейтинг: 603 ЛюбопитноВъй, каква стана тя? И сега какво ще правят тези, които се суркат до гръцкото море, м?
Мома, събори Альошата!АзКлавдия
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#35] от "vkiril":
Доброто е заразноНяма казус. На 27 си на работа и толкова.
traveler1
Рейтинг: 706 Неутрално[quote#34:"dogwoman"]Да знаеш, че не се предава в наследство! Тъй че ползвай си ги, отпуските не са измислени от душмани. [/quote]
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОА, не не. Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани, като в същото време не са се лишавали от почивка всяка година, без да ползват отпуските си. Те си знаят как го правят
Трябва да има равновесие все пак, па макар и била тя в София да се изгърбват от лежане, докато в провинцията от работа
subaru
Рейтинг: 475 НеутралноТъпо е отработването/комунистическа отживелица/, а не сливането. Българските депутати отдавна са се приобщили към цивилизования свят. Има Коледна и Великденска ваканция/платени/, които не отработват.
Дъската ми хлопа
Рейтинг: 267 Весело[quote#40:"Евроатлантически вилает Булгаристан!"]и пропуснатите възможности за работещите![/quote]
Тъй де, няма да Му цапат и задръстват те магистралите! Мрънкалници, задръствания ставали.
Forest
Рейтинг: 1151 Неутралнобраво, откриха топлата вода. нещо измислено в нормалните държави преди десетилетия се прилага най-накрая в България след години глупости, популизъм, дискусии. ще станем нормална държава след около 50 години...
Истината ни прави свободни.АзКлавдия
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#42] от "borko_to":
Доброто е заразноИмам представа, разбира се.
Но това не значи, че отпускът е лошо нещо.
TPOTOAP
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#35] от "vkiril":
Първо, 24-ти не е празник. Второ, в УК празници са 25-ти и 26-ти и ето как е решен въпросът тази година:
https://www.gov.uk/bank-holidays
vadrigar
Рейтинг: 485 ВеселоДо коментар [#41] от "ceci_":
Не им пречат защото хората работят когато са на работа, а не пият кафета по цял ден. Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме.
Даниел Панев
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#30] от "karabastun":
Това няма да е много добра идея и ще се опитам да обясня защо
Това ляго работих в Белград, Сърбия, и там въпреки лятното часово време в 4:30 започва да се развиделява, а в 5:00 вече си е светло. Съответно в 19:00 някъде започва да се стъмва и в 20:00 си е тъмна черна нощ.
А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ?
Е да - ако всички бяхме земеделци и животновъди и трябваше да ставаме рано да храним "стоката" щеше да ни е добре, ама животът на съвременните хора е малко по-различен...
Симеон
Рейтинг: 385 НеутралноАко това стане, ще я поздравя министър Русинова. Крайно време е да се прекрати тъпата практика по сливания и последващи отработвания. Който иска да си прави мини -ваканции, ще си вземе един ден отпуск. Останалите си работят нормално. Не всички да почиваме вкупом, по социалистически, уравниловка и стаден принцип.
Идеята, ако официален празник се пада събота или неделя, да се почива в понеделник, също е много добра.
Дано тези промени скоро влязат в сила.
Ватник
Рейтинг: 503 НеутралноСъгласен съм с промените, ама хайде стига вече с тоя "бизнес". Бивши чревени комисари, настаящии бизнесмени. Некадърни сволочи, получили по една или друга случайност част от пая след промените, днес ми се правят на индустриалци и капиталисти. Гнус.
Every cradle is a grave.роджър
Рейтинг: 861 Неутрално[quote#1:"442"]Робовладелците празнуват. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТъгувай, робе
one_1980
Рейтинг: 221 НеутралноТова е тъпизъм и ми се дава на запад как било
1. На запад масово са с отпуски от по 25-30 дни;
2. имало бизнес, който губел- какво губи и как го изчисли, хайде да се сметне и какво се печели.
3. в чужбина също имат официални празници, когато пък ние работим - да унифицираме всички празници ли?
4. тези допълнителни дни ние ги отработваме.
5. първи мениджърите заминатав като има такова сливане- и чужденците мениджъри
Ватник
Рейтинг: 503 Неутрално[quote#50:"TPOTOAP"]Първо, 24-ти не е празник.[/quote]
Every cradle is a grave.В България е. Теб не те знам от къде си.
pavkata2010
Рейтинг: 439 ЛюбопитноКакъв бизнес в БГ, какви бели държави?! Работника ли е виновен, че не се работило ефективно при отработването?! Нали има шефчета, бизнес... да организират работния процес! Що не махнете отработването, като е неефективно, пък да оставете сливането, после работната ръка свежа, отпочинала, като заработи, ще цъфне бизнеса!
malart
Рейтинг: 643 НеутралноПроблемът е в слабата организация на труда. т.е. не е това, че се почива повече, а че се работи без добра организация и е неефективно. Но организацията не е от компетенцията на служителя или работника.
malart.blog.bgsega_007
Рейтинг: 714 НеутралноИ ся, паралиите кога ще ходят до Гърция ?
Ватник
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#58] от "pavkata2010":
Every cradle is a grave.Щото меринджейте първи си вдигат чукалата в отработваща събота.
Wizard
Рейтинг: 648 ГневноПрави ми впечатление, че все по-често и все по-некомптетентни елементи се появяват в публичното пространство, хвърлят някаква ОГРОМНА бомба и после се спотайват и гледат какво ще стане. Това е типично за управлението на лицето управляващ, той един вид, Боко, който по този начин прави изкуствени бури за да може да ангажира вниманието на пролетариата, докато се правят други важни и угодни нему измами, договорки и нечисти сделки, ощетяващи обществения интерес. Не е само тая лелка. От началото на годината мога да цитирам десетки нелепи предложения, от десетки смешници, довели до 0 резултат. А картелите, например си цъкат, точат и последната капка кръв от сайрджийския прост народец.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!dobrich
Рейтинг: 1214 НеутралноДа се бяха сетили да направят първо магистрали, които водят туристи в страната, а не магистрали, които извеждат наши туристи в Гърция? Примерно във Видин има нов мост, а няма магистрала, която да го свърже с други магистрали в страната!?
mitkaloto_
Рейтинг: 594 НеутралноАбсолютно съм съгласен, че сливането на празниците и последващото отработване трябва да отпадне.
Pather Panchali (Satyadjit Ray)Обаче, твърдението на "бизнеса", че България е сред страните с най-много на брой официални празници, просто не е вярно. Направих си труда да проверя за около половината страни от ЕС 28 (по-нататък просто ме домързя) и се оказа, че освен във Великобритания и Белгия във всички останали (още осем) броят на официалните празници е по-голям от този в България. Всъщност, нормално официалните празници в една страна от ЕС 28 е между 10 и 15, а у нас те са 12. Така че, "бизнесът" съвсем съзнателно преувеличава нещата.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#2:"karabastun"]Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?[/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Аз съм обявил за почивни дни всички дни до 15 януари включително.
Работя на едро.
hanseatic
Рейтинг: 547 НеутралноДо коментар [#1] от "442":
И с какво са го прецакали? Ако празника е в събота, се почива в събота, неделя и... понеделник. Преоблякъл се Илия, погледнл се - пак в тия!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#6:"NMink"]ама защо по дяволите ако 6 май е в събота, понеделник да е почивен?!?! [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!За да празнуваш.
Какво празнуване е ако е почивен ден по принцип???
grigoo
Рейтинг: 779 НеутралноДо коментар [#52] от "Даниел Панев":
Точно лятното часово време трябва да си остане, а да се премахне зимното. Супер дразнещо е зимата да се стъмва в 5 часа следобед.
aboto
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#4] от "sto67
[quote#4:"sto67nes"]Ako е в неделя разбирам,ама защо примерно,ако се пада в събота, почивен ден ще е и понеделника???[/quote]
"Ако се пада в събота, почивен ден ще е понеделникът, така че няма да има официални празници, които да бъдат загубвани от хората като официални празници "
То си го пише !!!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#9:"EU defender"]Само се чудим как да не работим. Тези четиридневки разказват игата на бизнеса. Добре, че догодина няма да има. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Е на който му пука-да работи!
За тея заплати на работника не следва много да му пука.
philologist
Рейтинг: 488 НеутралноКаквито и да са детайлите, важното е, че най-накрая отпада абсурдът с отработването в събота...
Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!д-р Петроff
Рейтинг: 488 НеутралноСъстезание има.Състезание,КОЙ ще предложи по-безумна идея.Слад като размислиха за облагането на мъртвите, им простиха. Сега-като се празнува в неделя,в понеделник се отдъхва.Колко хуманно и каква грижа за работника,за човека.Чак трогателно...браво другари! Браво....
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТВеселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#10:"Роси"]Има ли такава практика по света ,да се сливат почивни дни и после да се отработват. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Това не е аргумент.
Ако всички се хвърлят в морете вие ще се хвърлите ли?
deymus
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#32] от "napitbratmu":
До колкото разбирам е предложение.
Дано да се приеме де.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#10:"Роси"]Тука има и чуждестранни фирми, работи се и с чужди банки. Тях никой не ги пита, дали им харесва. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Еее, щом е за чуждите банки- няма как да не работи цяла държава! Ще работи! Щом е за кефа на чуждите банки!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#14:"EU defender"]Така е в Западна Европа. Такива "сливания" има само тук. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!За толквоа заплати-толкова!
Като станат заплатите като в Западна Европа тогава ще си помислим!
За 15-20 лева на ден-по-добре още един почивен ден и 15-20 лева по-малко!
aboto
Рейтинг: 488 Неутрално[quote#13:"vxa15365434"]Най-сетне селските хитрости ще секнат[/quote]
Едва ли - манталитет трудно се променя .
sa6
Рейтинг: 964 Весело[quote#18:"traveler1"]Отпуска от години не съм ползвал. [/quote]
Евроатлантидатова не е за хвалба, хората които работят много, печелят много и имат нужда да почиват качествено!
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#26:"2.50"]"Проблем според работодателите е и това, че докато България празнува, "в чужбина се работи на пълни обороти".[/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Ой, живички да ги ожалиш!
[quote#26:"2.50"] а отработването им в събота е неефективно.[/quote]
Ок бе! няма да се отработват!
myspam
Рейтинг: 437 НеутралноТия от производсвения сектор и чуждите инвеститори и компании в БГ ще го духат.
На Баце аверите, а и той самия са с големи бизнеси в туризма, бензинджийсвото и охраната, а те най-много печелят от тези сливания и най-вероятно по тяхна воля ги има.
ceci_
Рейтинг: 662 Неутрално[quote#51:"vadrigar"]Когато им стигнем производителността на германците тогава може да се сравняваме. [/quote]
Това никога няма да се случи. При нас на фокус е "земеделието и туризма" при тях мааалко по-другинеща
Ако ще земеделеца и 24часа да изкара на полето
А кафе съм пил с тях, някак не видях кардинална разлика в трудолюието и ефективността
Но си прав де, ефективността измерена с пари няма как да бъде същата между работника и неговият лоу-кост обслужващ персонал от евтина дестинация, това наистина би било абсурд
Даниел Панев
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#68] от "grigoo":
За съжаление живеем на географска ширина, в която има смисъл от лятно и зимно часово време - живял съм и на Екватора, и отвъд Полярния кръг и смятам, че за нас има смисъл.
Вярно - предизвиква 2-3 дни неудобство, но, поне според мен, ползите са повече.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#35:"vkiril"] например тази година Бъдни вечер - Коледа. 24 декември е събота, 25 декември е неделя. Значи поне в понеделник не трябва да се работи - упс, ама понеделник е 26 декември, което също е празник[/quote]
В Русия съм! В Русия съм!От какви неща се вълнуват дребните мушици...
volarok
Рейтинг: 3195 НеутралноНа пишман-бизнесмените празниците им пречат.
Athanatos
Рейтинг: 1455 Неутрално"Например, през май е имало 18 работни и 13 почивни дни"
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца).
21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18.
Ако се падне и Великден през май (както тази година), почивните стават повече.
То ако питаме работодателите, трябва да има 31 работни дни във ВСЕКИ месец.
Тая година се случи да съм във Франция по време на Деня на Бастилията (четвъртък се беше паднал). Бвха ди сляли почивните дни до неделя. Париж, за мой късмет, беше празен, както София през дългите почивки.
alextan
Рейтинг: 488 НеутралноПо-справедливо е ако се пада в събота, да се почива в петък, а ако се пада в неделя - в понеделник. Така че тази година, когато 24 и 25 декември са събота и неделя да се почива от петък до понеделник.
Освен това българите изобщо не си ползват често част от майските празници - 1, 6 и 24 май - все поне 1 ще в почивен ден, а често съвпадат и с Великден.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#45:"traveler1"]Аз просто с неползването на отпуска уравновесявам вселенската справедливост, че в София има една камара хора дето имат отпуски с години набрани[/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Споко, аз почивам и заради вас!
Вселенската справедливост е уравновесена!
Почивам си от 18.03.16 докъм 15.01.17.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#52:"Даниел Панев"]А сега си представи ако нямаше лятно часово време и в 4:00 вече се е съмнало, а в 19:00 вече е нощ? [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Значи се сменя часовата зона. За постоянно.
Танас
Рейтинг: 944 Весело[quote#2:"karabastun"]Ами сега 01.01 2017 е неделя - значи и на 02.01 2017 ще се почива - тъй ли ?[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Да от 01 Василовден като започнеш това Иванов, Йорданов ден се е праСник.
ceci_
Рейтинг: 662 Неутрално[quote#85:"Athanatos"]И колко искат да има?!? Всеки май има толкова работни дни (плюс минус 1, зависи кога се пада началото на месеца).
21-22 работни има всеки месец, през май има 3 празника (1, 6 и 24) - ето ти ги 18.[/quote]
И мен тази сметка ме изненада, откъде дойде това възмущение за 18-те дена?
usero
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#28:"dogwoman"]Ей ся гледай кво става. Стачки, протести, възмОщение, изобщо ропот народний.
И черен ден за гръцката икономика. [/quote]
Народът едва ли ще има нещо протев още 1-2 неработни дни в годината, ама гръцката икономика определено ще е в траур.
usero
Рейтинг: 541 Любопитно[quote#1:"442"]Прецакаха матряла. Робовладелците празнуват.
Кое е доброто за робовладелците?
-
+
!
[/quote]
usero
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#33:"Mark Twain"]
"Например, през май е имало 18 работни" - да, в зависимост от календара, това е съвсем логично и при предложената нова схема пак така би било? [/quote]
При новата схема ще са 17, щото ще има и един ден компенсация заради 1-ви, който е в неделя.
bee
Рейтинг: 274 НеутралноОтново не схванах защо ще се почива в понеделник, ако празникът е в неделя? Това никъде го няма...
alextan
Рейтинг: 488 НеутралноСпоред мен за да няма сърдити - кое как са падало, съботи, недели, отработвания, майски празници съвпадащи с Великден, който се мести - най-справедливо е всяка година да има точно определен брой почивни дни, който да не се изменя.
gost22
Рейтинг: 1655 ВеселоКато се кандидатирам на нЕкои избори, ще предложа "сливане на празници без отработване". Може да добавя и ТОЛ-такси на 50% за слетите дни, ако до тогава някой е въвел ТОЛ системата, де... Ще реша и проблема със зимно/лятно часово време, като намаля с един час работния/учебния ден през зимата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Веселин Дечев
Рейтинг: 1466 НеутралноСпореде мен най-добре последните четвъртък и петък на всеки месец да се обявят за Празник-дни и да се празнува кой каквото намери!
В Русия съм! В Русия съм!Ся не ми казвайте, че точно на деня на независимостта ходите по паметници, поклонения, исторически сбирки и рецитали. Щото няма да ви повЕрвам!
whitemare
Рейтинг: 1634 НеутралноНа робите почивка не им трябва. Предлагам работния ден да бъде удължен от 8 на 10 часа, а после и на 12. В крайна сметка за какво живеем ние простите работещи, ако не за да направим шефовете си милионери?
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд РъселВеселин Дечев
Рейтинг: 1466 Неутрално[quote#94:"bee"]Отново не схванах защо ще се почива в понеделник, ако празникът е в неделя? Това никъде го няма... [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!За да има предвидливост-предвеарително се знае всяка година колко работни дни ще има. Примерно 18 празника-18 почивни дни.
alabalko
Рейтинг: 550 НеутралноДо коментар [#56] от "one_1980":
това си е удар срещу държавната администрация, която досега отработваше в събота до 14:00, а сега просто няма да отработват и няма да се подаряват дни.