Водят се преговори с германска компания да сглобява автомобили в България

Стамен Янев, директор на Българската агенция за инвестиции

© Анелия Николова

Стамен Янев, директор на Българската агенция за инвестиции



Българската агенция за инвестиции и автомобилният клъстър водят преговори с германска компания, която да започне в близките години да сглобява автомобили в България. Това съобщава в интервю пред "24 часа" изпълнителният директор на агенцията Стамен Янев.


Той не разкрива името на компанията с мотива, че в момента разговорите с нея били в "стадия на ухажването". Според Станев, ако в близките 2-3 години България не привлече такава компания, тази възможност ще бъде изпусната.


Директорът на държавното ведомство споделя, че мечтата му била в България да се произвеждат автомобили, а сега "звездите като че са в най-благоприятно разположение" по въпроса.




В разговора не се споменава изобщо, че от пет години китайската "Грейт уол" сглобява своя марка автомобили край Ловеч. Неотдавна се разбра, че компанията временно е спряла дейност, в момента не е известно каква е ситуацията там.


Агенцията водела разговори и с китайска компания за производството у нас на високоскоростни влакове, а с американска - за изграждането на високотехнологичен център за научно-развойна дейност за автомобилната промишленост.


Агенцията за инвестиции е издала през тази година сертификати на 16 проекта на чуждестранни инвеститори на стойност 328 млн. лв. По тях се предвижда да бъдат наети 7 хил. души през следващите три години. В процес на сертифициране са още 24 проекта за 420 млн. лв., зад които стоят 6500 нови работни места, се разбира още от думите на Янев.


Допълва, че за изтеклата 2015 г. сертификати за клас инвеститор са дадени за 12 проекта за 500 млн. лв. Те са основно в автомобилната индустрия, високите технологии, различни производства и логистична дейност.


"Хубавото е, че продължава интересът към производството на части за големите автомобилни концерни", коментира Янев.


В отговор на въпрос казва, че инвеститорите често срещат проблеми от страна на местната власт, която явно не познава инвестиционните процеси. От миналата година общините е трябвало да приемат наредби за насърчаване на инвестициите, но повечето още не са го направили.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 706 Гневно

    Пак ли бе! Аман от тия капиталисти! Съсипаха ни държавата с тия фабрики! Не останаха хора да пасат кравите.

    EU now have 1 GB empty space
  2. 2 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 921 Неутрално

    А "Боинг" и Локхийд" ще сглобяват космически кораби в България!
    Откъде квалифицирани работници, бре?

    Да разлая троловете!!
  3. 3 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    чуждите инвестиции у нас вече са отрицателни всичко е ПиАр и лъжи. Икономиката е срината и окрадена. След Боко само дългове и потоп.

  4. 4 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Бе аз колко съм ги "ухажвал" навремето.....
    И все друг ги "уважаваше" :)

    Високоскоростни влакове?
    Стига бе!
    А самолети и космически кораби?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4286 Весело

    Според Станев, ако в близките 2-3 години България не привлече такава компания, тази възможност ще бъде изпусната."Охоо,те даже не са в стадия на ухажването,още са в стадия на - Свободна ли си този уикенд да се чуем по телефона.

  6. 6 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Водят се преговори с германска компания да сглобява автомобили в България... Агенцията водела разговори и с китайска компания за производството у нас на високоскоростни влакове, а с американска - за изграждането на високотехнологичен център за научно-развойна дейност за автомобилната промишленост.
    ------------------

    Все добри новини. Дано стане!!!

  7. 7 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#2] от "lone_wolf":

    Няма никаква такава опасност - преговорите се водят в главата на чиновника само. Сигурно са пратили някакви писма и сега пишат че водят преговори да залъжат началство и матрял че нещо става след кат ое ясно, че нищо не става.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 350 Любопитно

    Дали ще ги посрещнат по стар български обичай с 2 гнили ябълки преди да им обяснят за данък ДПС и да им дадът избора с кой от двата клана в държавата да си "съдействат"?

  9. 9 Профил на bobsan75
    bobsan75
    Рейтинг: 237 Весело

    Ей сега Мерцедес ще се затичат кам нас

  10. 10 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 545 Весело

    "звездите като че са в най-благоприятно разположение"
    . . .

    "китайската "Грейт уол" сглобява своя марка автомобили край Ловеч. Неотдавна се разбра, че компанията временно е спряла дейност, в момента не е известно каква е ситуацията там."
    . . .

    "От миналата година общините е трябвало да приемат наредби за насърчаване на инвестициите, но повечето още не са го направили."
    . . .

    "Хубавото е, че продължава интересът към производството на части за големите автомобилни концерни, коментира Янев."
    |
    |
    |
    Звездите му го говорят. Боже, накарай ги да замлъкнат!!!

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  11. 11 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Дано да успеят, ама не ми се вярва.
    [quote#2:"lone_wolf"]Откъде квалифицирани работници, бре?[/quote]
    Ти сериозно ли? За сглобяване на автомобили?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    [quote#2:"lone_wolf"]Откъде квалифицирани работници, бре?[/quote]
    квалифицираните мениджъри и двама инженери от компанията майка , за линиите обучение 1-3 месеца

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Весело

    Днес явно е ден на рибаря.
    Пускат въдици.
    Предизборно ...

  14. 14 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    А тази компания знае ли, че ще сглобява автомобили в България? Или за това знае само този надяващ се!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Весело

    [quote#8:"lustmord"]Дали ще ги посрещнат по стар български [/quote]
    по вероятно е те да посрещнат бъдещите си работници с колосалните 500 лв заплата

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Брее,то не беше ли нефт,сега коли,а пък и високоскоростни влакове...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  17. 17 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 743 Неутрално

    "В разговора не се споменава изобщо, че от пет години китайската "Грейт уол" сглобява своя марка автомобили край Ловеч. Неотдавна се разбра, че компанията временно е спряла дейност, в момента не е известно каква е ситуацията там."

    Като част от схемата КТБ фабриката за фактури в Баховица свърши своята черна работа и вече не е атрактивен актив.

    No Pain No Gain
  18. 18 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Не разбирам защо немци ще трябва да сглобяват в България. Това е изгодно за други държави, които по този начин произвеждат уж европейска продукция

    подпис
  19. 19 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2643 Весело

    Германците направиха една високоскоростна железница в Китай и китайците станаха такива големи майстори, че вече започват да сглобяват в чужбина.

    подпис
  20. 20 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#6] от "due07477623":

    То последните години все добри ноивини и скоро ще станем 6млн от които 1,5 млн цигани, 700хил турци, 2,5 милиона пенсионери и 1,3 млн българи дето да издържат всички останали.

  21. 21 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    в момента разговорите с нея били в "стадия на ухажването".
    ................
    Вероятно е пратол мейл на "Ауди" и се га чака отговор.
    Ако получи неопредлен отговор, ще каже, че стадия е във фаза "влюбване". А ако е отрицателен, стадият ще е бъде " международната ситуация е напрегната".

    nemo malus felix, minime corruptor.
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    Сглобяването на автомобили изисква яка инфраструктура за международна логистика, а такава в България може да предложат само градове намиращи се на река Дунав (Видин и Русе).
    Като се замислим кой ли германски производител има производствени мощности на реки, свързани с или на самия Дунав... и стигаме до Фолксваген със заводи във Волфсбург, Братислава и Гьор.

  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Весело

    [quote#9:"bobsan75"]Ей сега Мерцедес ще се затичат кам нас [/quote]
    Разсеяли сте се.

    "Новината" е, че ВЕЧЕ тичат!

    – Мамо, мамо, я ги виж!
    – Що е? – Идат, погледни ги.

    С автомобили, съз заплати... – Що стоиш?
    Скоро, чедо, поздрави ги!

    Тях ги БайХуй прати насам,
    да помагат, чедо, нам. –

    И детето дава крушки
    на германците без страх
    и крещи на тях:
    Най-после ви докара Бате, ще гласуваме за тях!

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":
    Това е гледано от другата страна.
    Въпросът е отвътре - колко автомобила и за какъв пазар биха сглобявали. И им трябват още за сглобяване в Източна Европа, освен сегашните им мощности, включая новата в Словакия.
    Така погледнато - новината е предизборно мюре за вътрешна консумация.

  25. 25 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 550 Разстроено

    [quote#2:"lone_wolf"]Откъде квалифицирани работници, бре? [/quote]
    А, от полето с тиквите!
    След "огромното" "европейско", че и "развитие" на ГЕРБавите кадри има! Нищо, че всяка година над 30 000 напускат България.

    Скамейката на Бай Х@й с кадри е "много дълга".
    Ето, вижте само какъв кадър кандидатства за президент. С диплома написана на ръка.

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  26. 26 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    Представям си качеството на сглобяване в такъв завод.

  27. 27 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Тая компания я ухажват поне 3-4 страни още

  28. 28 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 749 Неутрално

    "В отговор на въпрос казва, че инвеститорите често срещат проблеми от страна на местната власт.."
    Тя местната власт гледа само как да натовари потенциалните инвеститори с местни такси и лицензии.

  29. 29 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    В България... мотопеди, "скутерчета" с възможност и за електрически. Другото е малолитражки по 600см3. Звучи тъпо, обаче точно тези, в съчетание с градския транспорт ще оправят голяма част от транспортните проблеми в съчетание с поносими цени.
    Да, схемата иска и камери със софтуер за издаване на актове, вместо катаджии, ама това вече е в сферата на молитвите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#24] от "xm...":

    Проблемът в Словакия се състои в това, че прекалено много автомобилопроизводители отвориха заводи. Работната ръка е ограничена и съответно се стига до нейното поскъпване, което е хубаво за хората, но лошо за работодателя.
    Та има логика да се търсят нови дестинации с по-евтина работна ръка, осигуряваща същите резултати.

  31. 31 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 644 Неутрално

    [quote#18:"Иван К"]Не разбирам защо немци ще трябва да сглобяват в България.[/quote]

    Не е трудно за разбиране. Първо ще плащат на работниците по-малко от половината заплата на германски работник, по-малко и от заплатите на чехи, унгарци и т.н., които също сглобяват немски коли. А и корпоративният данък е 10%, по-малко от германския - около 30%. Няма да плащат и данъка за Източна Германия.

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#31] от "aralambi":

    Размерът на корпоративния данък играе роля само за малки и средни предприятия, с дейност в две или три държави.
    Международните корпорации обаче не ги е еня, защото имат опцията да декларират печалбата в някой далечен данъчен рай с много по-ниски ставки от 10%.

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":
    Да, ама ако имаш мегдан да го направиш.
    Заводите им в Словакия все още са рентабилни, а новата им мощност тепърва има да се изплаща. И това пак връща въпроса в полето за пазара, който би оправдал и изплатил нова такава инвестиция.
    Колкото до кадрите - Словакия примамваше и изсмукваше инженери и от България още когато тръгна да отваря първия завод там. Та има опит и със сигурност е взето предвид като тръгнаха с най-новия завод.
    Това по принцип.

    Иначе "новината" си има опашка. VW пусна интифа за съкращаване на 10 000 работни места и в тази връзка/заради това/ без съмнение се обсъждат алтернативи.
    Но все пак оставам скептичен, защото тепърва има да се намесват синдикати и правителство, защото бройката си е сериозна дори за германските автомобилни мащаби.

    Та като теглим чертата - рибата е ... у Дунава

  34. 34 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 575 Весело

    [quote#2:"lone_wolf"]Откъде квалифицирани работници, бре?[/quote]
    Еее как, бе, в Перник има толкова специалисти по Голф от 1 до 6!

  35. 35 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Дано да стане и дано да има квалифицирани работници за такива производства.

  36. 36 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Немските автомобилни концерни ще изместят производството на автомобили с ДВГ извън Германия, защото цените им ще падат занапред и производството трябва да стане по-евтино. В същото време ще си преструктурират местните заводи за производство на електро-автомобили, където всъщност ще бъдат парите в тази индустрия от тук нататък. Логично е.

  37. 37 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":

    И за какво са ни тогава ако дават 600-700 лв заплати.Робовладелци си имаме дори в излишък.

  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#33] от "xm...":

    Заради щатските глоби Фолксваген е принуден да пести разходи.
    Ако ще отварят нов завод в България, с голяма вероятност ще е за някой нов модел автомобил.
    В днешно време за всеки нов модел буквално се строи всеки път нов завод. Това, което ползват от стария са халетата.
    Та поставянето на завода никак нема да е трудно: леят бетонена пйоча и строят ламаринените халета върху нея.
    Ключовият момент е наличието на кв. работна ръка и достъп до логистика, която да закара продукцията навсякъде до Европа, както и да достави суровини, компоненти и матрял.

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Весело

    До коментар [#32] от "Ф.Нинов":
    Съгласен.
    И въобще от този калибър инвестиции се дискутират на най-високо ниво.

    Прочее ... това ми е и един от аргументите защо "новината" е мюре.
    Погледнете кой я пуска!
    При дори понапреднали разговори, нещо малко от малко реално, Баце вече часове наред щеше да обикаля талавизиите да я обявява и обяснява на ощастливения мат'рял ...

  40. 40 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#38] от "Ф.Нинов":
    Поддръжка, съпътстващи малки предприятия ... Списъкът е дълъг.
    Например точно в обрастващите наоколо, необходими за такова производство дребосъци, Словакия го закъса напоследък и се метнАха на държавно ниво да стимулират.

  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#37] от "Крез":

    [quote#37:"Крез"]И за какво са ни тогава ако дават 600-700 лв заплати.Робовладелци си имаме дори в излишък. [/quote]

    Ами ако словаците имаха твоя начин на мислене, нямаше да се сдобият с покачващо се заплащане , а щяха и те все още да си кибичат на €300

  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#39] от "xm...":

    Естествено, че новината има предизборен характер.
    Моите разсъждения са чисто хипотетични, опитвайки се да отгатна, кой, къде, защо би дошъл.... а дали наистина има нещо в новината - това е друга бира

  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 4034 Весело

    [quote#42:"Ф.Нинов"]Моите разсъждения са чисто хипотетични, опитвайки се да отгатна, кой, къде, защо би дошъл....[/quote]
    Ха, де!
    И също виси въпроса ... дали биха го пуснали от Германия.
    На VW 10 000 работни места влачат със себе си още поне толкова съпътстващо ангажирани по веригата.
    А директно зависими от износа е всеки трети. Което трябва да компенсират с прим връз прима, когато изнасят производства.
    И така пак опираме до пазара, който трябва да обхване такъв завод, защото от там ще се избива маржа ...

  44. 44 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1190 Весело

    да не се окаже после, че са пратени два мейла предизборно ?

  45. 45 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3153 Весело

    Α секс кога ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  46. 46 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 921 Неутрално

    До коментар [#11] от "CINZANO":

    За каквото и да е!
    Не забравяй процента на функционално неграмотните, които бълва родната образователна система!

    Да разлая троловете!!
  47. 47 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#46] от "lone_wolf":
    Имаш право, но все се надявам, че след като Германия и Франция научиха турците и арабите да сглобяват коли и ние ще можем да се справим.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  48. 48 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Дано, дано! Ама, надали.

  49. 49 Профил на mimigocheva
    mimigocheva
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Като се има предвид че всеки втори ако не и първи българин обича да стои под колата си, защо да няма такива заводи в България? Познавам наистина много кадърни ДВГ инженери, които останаха без работа през 90-те и пропиляха образованието си - автомобилите им останаха като хоби.

  50. 50 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Няма хора, съжалявам! Дори такива с ниска квалификация, но все пак с трудови навици, липсват. И това е в цялата страна. Очакванията са за много високи заплати, а често дори не питат какво ще работят, важното е да се искат много пари. Ако попиташ как възнамерява да изкара тези пари за фирмата, забрави за смислен отговор.

  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#3] от "sqrt":

    Глупости, икономика е значително по-силна от колкото при Олигархски.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 890 Любопитно

    Този ценен кадър на др. Кунева отново се опитва да оправдае собственото си, и на други другари от ДБГ присъствие в тази топла, и спокойна агенция, за която никой не се сеща и не я пита за ПОНЕ някаква ефективност...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  53. 53 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Даймлер е на Некар, нали?

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    До коментар [#53] от "alabalko":

    Опел пък е на р. Майн (Рюселсхайм).
    Но при Фолксваген присъствието по поречието на Дунав е доста яко.
    В завода в Братислава бачкат 10 хил. души.
    Някак си тях по ги виждам да се спуснат по-надолу по течението.
    Може пък да спрат в Белград, знае ли се?
    Иначе Даймлер изграджа в момента доста нови мощности в Полша.

  55. 55 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Добри новини, на фона на цирка с изборите...

  56. 56 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1700 Весело

    Автомобили, високоскоростни влакове, високотехнологични центрове...аз продължавам мечтите на Гусин-а, самолети, изтребители, сателити и други космически и високо-космически технологии, квантови компютри и прочее ултра-свръх-високо-техно-джаджи. Брей, то в БГ барем един читав производител на дронове ( не кой знае колко ултра-технологични устройства ) да се беше появил, щото и тая малка ниско-технологична революцийка изпуснах ме.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8319 Неутрално

    И кой ще ги сглобява, Борисов и Лукарски ли.

  58. 58 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#50] от "truly":

    Няма хора, съжалявам! Дори такива с ниска квалификация, но все пак с трудови навици, липсват. И това е в цялата страна.
    Да трудно се намират качествени работници,но ако продължи политиката за 600-700 лв заплати скоро и малкото останали ще
    отпътуват.Ако 600-700 Е се смята за голяма заплата ,то какво търсим в Евросъюза.С тази реклама за евтина работна ръка
    си изгонихме кадърните специалисти и продължаваме да ги гоним.
    [quote#50:"truly"]Ако попиташ как възнамерява да изкара тези пари за фирмата, забрави за смислен отговор
    Работа на мниджмънта е да мисли за ефективноста на работниците и да определи правила и норми които работника да спазва.Ако сметката не излиза -не прави инвестицията.
    Такъв завод има определен капацитет на производство.Поточните линии и роботите се настройват за определена скорост .Матеряли и агрегати се доставят по строг график .От работника зависи да спазва времето за манипулацията по сглобяването за която той отговаря.
    Така ,че стига с глупостите с производителноста.
    Да има и работа при която производителноста зависи от работника ,но тука случая съвсем не е такъв.

  59. 59 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#11] от "CINZANO":
    Не бе, защо са квалифицирани работници?
    Стига да назначиш 50 цигани с тесли, тел и пирони.

  60. 60 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#9] от "bobsan75":


    [quote#9:"bobsan75"]Ей сега Мерцедес ще се затичат кам нас [/quote]
    По-скоро Фолксваген.

  61. 61 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 560 Неутрално

    [quote#49:"mimigocheva"] без работа през 90-те и пропиляха образованието си[/quote]

    1. Ако са работили през 1990, сега вече са за пенсия! Много переспективни кадри!!!
    2. Със сигурност не са били специалисти - ние не сме произвеждали коли; тези хора са ремонтирали москвичи (не бих казал коли).

  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1186 Любопитно

    До коментар [#37] от "Крез":


    [quote#37:"Крез"]И за какво са ни тогава ако дават 600-700 лв заплати.[/quote]
    Ами изкарвай си без тях повече-кой те спира?!

  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    До коментар [#62] от "yanne":

    Никой не го спира, мен също никой не ме спря като си бих шута по царско време. И още в самото начало изкарвах повече от 600-700 евро. Ама чувам сега, и чета тук, че в БГ имало глад за квалифициран производствен персонал рийшли. Та значи, бизнес тайфичките вместо да се вайкат да си създадат кадри и да си ги пазят. Точно това беше проблема преди години - имаше много кадри и работодателите хазяйничеха и правеха каквото си искат - тоя филм свърши. Сега да влагат парички за обучение и да се опитват да си запазят кадърните работници.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  64. 64 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    “Той не разкрива името на компанията с мотива, че в момента разговорите с нея били в "стадия на ухажването". "

    Германците изобщо наясно ли са, че имаме мераци?

    I Want To Believe
  65. 65 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Дано стане!
    Но според мен страшно закъсняха - къде заради недалновидна политика, къде заради изгонени инвеститори под предтекст "комисионни".

  66. 66 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#50] от "truly":

    Ако кандидат за работник отговори правилно на въпроса как възнамерява да извади парите, които иска като заплата, ще получи ли исканото? Пак за работник ли ще го назначиш?

  67. 67 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#63] от "tsyrvulan":


    [quote#63:"tsyrvulan"]бизнес тайфичките вместо да се вайкат да си създадат кадри и да си ги пазят.[/quote]
    Разбира се.За това съм напълно съгласен.

  68. 68 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Какви автомобили ще сглобяваме - та те фирмите, които произвеждат части за автомобили, вече обсъждат преместването на производството в държави с по-ниско заплащане от България като Молдова например.
    Ако ще се прави нещо подобно, би трябвало да се сглобяват основно от части, произведени у нас, за да се намалят транспортните разходи. Кой отговаря на този профил?

  69. 69 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Чехите направили каруца-хибрид. Ние да не сме по-долу, че да не направим ръчна количка с джи-пи-ес управление и механичен стимулатор за бай Иван отзад?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  70. 70 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#62] от "yanne":


    [quote#62:"yanne"]Ами изкарвай си без тях повече-кой те спира?!

    Ами изкарвам си .През целият си живот съм работил за работодател само 4 г .Слава Богу свестен човек ,от стаж ми предложи работа по специалноста още незавършил магистратура.Преди и след това си изкарвам значително над средното за БГ,в някои години в пъти.

  71. 71 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 826 Неутрално

    коли Грейт Уол в Ловеч никога не са се сглобявали. Само се боядисваХА

  72. 72 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#66] от "sbk":

    Човек, който ми докаже, че ще си изкара заплатата, може сам да определи какъв ще е размера й. Във фирмата ми всички сме работници, но имаме различни задължения и отговорности.

  73. 73 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#72] от "truly":

    Това може да докаже само този, който изработва /качествено/ инструментално измерими и остойностени продукти.
    В противен случай, изкарването на заплатата се определя от шефа, в което няма нищо нередно...

  74. 74 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    в близките години да сглобява
    Трай, коньо, за зелена трева!

  75. 75 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван К":

    Китайците имат 19 000км линии за скорости 200-400км/час

  76. 76 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Западната половина на Европа е прорязана от система плавателни канали. Всички морета и всички големи реки са свързани.

  77. 77 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#50:"truly"]Няма хора, съжалявам! Дори такива с ниска квалификация, но все пак с трудови навици, липсват. И това е в цялата страна. Очакванията са за много високи заплати, а често дори не питат какво ще работят, важното е да се искат много пари[/quote]
    Колко много пари искат?400 или 500 лева?Не се наядохте толкова години.Имам приятел,който е шеф на сервизният отдел на голяма автомобилна компания.Всеки ден сервизират по над 20 автомобила и имат поръчки за седмици наред.И то сервизират автомобили за по 100 хиляди лева и нагоре.Значи чорбаджиите имат пари да купуват скъпи автомобили,ама им се свидят да дават прилични заплати на работниците си.После не се чудете,че няма кой да ви работи за стотинки.Всичко се изнася към държави,където труда им се оценява подобаващо.

  78. 78 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Тоя филм сме го гледали с Ровър и други.
    С две думи нищо !!!

  79. 79 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#77] от "mushashi":

    Не е нужно да правиш квалификации без да познаваш опонента си. Заплата от 400-500 лв отдавна е в миналото за по-голямата част от страната. А че няма хора за работа не е само моя констатация.

  80. 80 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1497 Весело

    [quote#2:"lone_wolf"]А "Боинг" и Локхийд" ще сглобяват космически кораби в България!
    Откъде квалифицирани работници, бре?[/quote]

    И Високоскоростни Совалки ще сглобяват и ще ги пуснат по линията ---> село Дръндар - Росенец - Боянски сарай.
    Квалифициран кадар има и то в изобилие най - квалифициран от ДС - КГБ с по два - три агентурни дипломи.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  81. 81 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#79:"truly"]Заплата от 400-500 лв отдавна е в миналото за по-голямата част от страната. [/quote]
    Хахаха.Кажи го на вуйчо ми,който пази един обект по 14 часа в студа за 350 лв чисто на месец.В училището ,където работи жена ми ,имаше конкурс за работник по поддръжката с възнаграждение минималната работна заплата.Явиха се 50 човека.Интересно дали си вярваш като пишеш подобни глупости?

  82. 82 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#79:"truly"]А че няма хора за работа не е само моя констатация.[/quote]
    Хора ще се намерят винаги ако плащате добри възнаграждения.Ама като им давате огризки естествено ,че ще отидат в други държави,където оценяват подобаващо труда им.

  83. 83 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 372 Весело

    До коментар [#16] от "sto67nes":

    "Брее,то не беше ли нефт,сега коли,а пък и високоскоростни влакове..."

    Рогът на бъдещото изобилие се изсипва над Мамковината, гарантирано от ГЕРБ ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  84. 84 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Весело

    Френскатa нефтодобивна компания Тotal била открила залежи на нефт в блок "Хан Аспарух" в българския участък на Черно море, на 128 км източно от Варна. Това обявили от дружеството във финансовия си отчет за третото тримесечие на 2016 г. в петък, но в сайта на компанията НЯМА НИЩО, НУЛА ИНФО!? Да не стане като с тази информация?......

  85. 85 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#84] от "dobrich":

    Сигурен ли си, че си гледал сайта на Тотал, а не на тотото? Има Press release за трето тримесечие 2016:
    http://www.total.com/sites/default/files/atoms/files/3q16-results.pdf
    В него виж "Highlights since the beginning of the third quarter 2016",
    Четвъртата точка е "Oil discovery in the Black Sea (Bulgaria) opening a new play..."

  86. 86 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#85] от "aralambi":
    Окей, предоверих се на фейса.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK