Държавата ще направи нов опит да даде летище Пловдив на концесия

Държавата ще направи нов опит да даде летище Пловдив на концесия

© Анелия Николова



Правителството прие решение за откриване на нова процедура за концесиониране на летище Пловдив. Причината е, че при предходната процедура няма подадени оферти, съобщи правителствената пресслужба.


Срокът на концесията е 35 години.


Новата процедура ще бъде проведена в съответствие с влезлите в сила през април т. г. европейски изисквания за възлагане на договори за концесия. По този начин се осигурява възможност за привличане на по-широк кръг потенциални инвеститори, информира пресслужбата.


Съгласно разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС за възлагане на договори за концесия и на Регламент 2015/1986 за установяване на стандартните формуляри за публикуването на обявления в областта на обществените поръчки, в "Официален вестник" на Европейския съюз ще бъде публикувано обявление за концесията. След публикуване на обявлението цялата документация за концесията ще бъде качена на с8айта на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и достъпът до нея ще е пълен и безплатен.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    В малка и бедна държава колко летища могат да са достатъчно оборотни, че да са на печалба?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7395 Неутрално

    "Съгласно разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС за възлагане на договори за концесия"

    Затегнати са мерките за борба против корупцията, поради това и мераклиите намаляват или липсват.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Дъжава, в лицето на правителство, поддържано на системи, прави всячески опити да облагодетелства своите и чужди олигарси, които да помогнат за съставянето на подобно правителство след няколко месеца.

  4. 4 Профил на zakkwild
    zakkwild
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Отворете си ограничените чиновнически далавераджийски мозъчета и погледнете по глобално. Направете наистина отворен международен конкурс за истински големи бизнес играчи с дългосрочна визия и възможности. Откакто се е пръкнала България е била кръстопъг на нациите. Това е така и днес. И спрете да организирате нагласени процедури за ненаяли се местни мутрички близки до властта. Дайте летище Пловдив на наистина големи компании с опит. Те знаят как се прави.

  5. 5 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Весело

    Още малко като се увеличи китайското карго и това ще стане !

  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    на един милион население - едно летище е нормално. Разбира се, има и други измерители. Но повече летища - повече дестинации, повече конкуренция. Иначе - летище ТИМ, и авиокомпания ТИМ - хепи соц.

    седеньето го зголемува задникот
  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#6:"Пипера е много лют"]на един милион население - едно летище е нормално.[/quote]
    На 1 млн население със среден доход 3 000 евро е нормално, но на 1 млн със среден доход 300 евро просто няма откъде да дойде достатъчно оборот.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Летището в Пловдив може спокойно да поеме 1-2 самолета на райънчо.

    Региона е достатъчно населен, че да се осигурят пътници. Но уви липсва инвеститорски интерес..

    На последък под инвестиция се разбира само врътка с много печеливши.. нищо повече или по-малко..

  9. 9 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Колко западни държави могат да се похвалят с пенсионери хвърлящи десетки хиляди през прозореца ?
    Отделно семействата често имат по 2 семейни автомобила, почивката в чужбина ни излиза по-евтино от родната и т.т.
    Смартфона в джоба и пиене и пушене ежедневно..

    Истината е, че сме бедни само когато тръгнем да се жалваме.

  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1411 Весело

    Аз се чудя, след като вече почти всичко у нас се дава на "концесия"! От водата, добиването на злато и каквото ни дойде на акъла, защо самата България не я дадат на "концесия"? За 35-50 или 100 години да видим дали "концесионерите" ще си изпълнят задълженията към нас или пак ще се окаже, че не сме случили на "концесионер" ?
    Поне няма да харчим пари за управляващата ни паплач и сган, за избори и разни там "демократични придобивки", понеже "концесионера" ще ни управлява, както сметне за добре!

  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#9:"sv3tli0"]Истината е, че сме бедни само когато тръгнем да се жалваме.[/quote]
    Истината е, че сме бедни, и то отдавна, и съответно нямаме навика да летим. За разлика от западняците!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пипера е много лют":

    Този разговор и друг път съм го водил. Няма нищо по соц, от безразборните инвестиции в селски летища. На България ѝ е предостатъчна и тези, които има, а камо ли още 2 да се построят. София, Варна и Бургас са основни, а Пловдив може да се направи летище за нискотарифни компании, повече е безумие да има. Погледни Пловдив те работят много под санитарния минимум.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4943 Неутрално

    При наличието на летище София на стотина км трудно би просперирало и едно в Пловдив. Шанс, ако стане може би само за товари.

  14. 14 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#7] от "today":

    Така е, но летище Пловдив е главно заето зимния период заради чартъри за ски сезона - т.е. зависи и от чуждите туристи, не чак толкова от жителите на района. Също така е подходящо за карго летище - има интермодални терминали, индустриални зони, европейски транскоридори, логистични бази.

  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#14] от "alextan":

    И как ще се издържа едно летище, което чака трафик само 3 месеца в годината? Това означава да се вдигнат летищните такси, от което пък авиокомпаниите ще избягат, и летището пак ще глътне вода.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#15] от "today":

    Това си е въпрос на инвестититорите - ако преценят, че ще имат печалба, да заповядат. Има и целогодишни линии, но са доста малко, а не е че няма интерес към други- просто такова е управлението (държавно). Също така често в зимния период летището е резервно на софийското при лоши метериологични условия

  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#12] от "zztop11":

    този разговор може да го водиш колкото искаш пъти, но от това полза нулева - затова на цяла Южна България и е по-удобно да лети от Истанбул, а Севеороизточна - от Букурещ. За видинчани напоследък Крайова е много по-добре, отколкото да тътрузат до София. Просто ей така. На страна с територията на България и трябват около 6-7 граждански международни летища, равномерно разпределени. Не е нужно да са с огромни терминали ако няма трафик - една сграда и 15-20 души персонал са достатъчни. И важно е цените за кацане да са ниски.

    седеньето го зголемува задникот
  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#15] от "today":

    ами ще се издържа, като привлече повече трафик. И като стане привлекателно и за т.нар. обща авиация, ако няма силна натовареност. За Пловдив специално - да направят читав градски транспорт до града - в момента всички пътници зависят от благоволението на местните бакшиши.

    седеньето го зголемува задникот
  19. 19 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#13] от "pet_fire":

    да ти кажа още няколко летища големи, които са на по-малко от 100 км едно от друго? На някои им е удобно да си спестят и тези 100 км.

    седеньето го зголемува задникот
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#11] от "today":

    има самолетни билети на цената на автобусни. Някои са бедни, но дават по 150 лева за автобусен билет, а просто не знаят за такива по 30-40 евро. Истината е, че добър авиотранспорт утрепва автобусите, което за мен е добра новина.

    седеньето го зголемува задникот
  21. 21 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#18] от "Пипера е много лют":

    С градския транспорт има един проблем - летището не се намира на територията на община Пловдив, а е в община Родопи. Няма как да е в градски транспорт като летищата в София, Бургас и Варна.

  22. 22 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#16:"alextan"]Това си е въпрос на инвестититорите - ако преценят, че ще имат печалба, да заповядат. [/quote]
    На предния търг що ли не се появи никой?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  23. 23 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#18:"Пипера е много лют"]ами ще се издържа, като привлече повече трафик. [/quote]
    И какъв трафик ще привлече? Самолетите от Сингапур и Дубай ще кацат в Пловдив, и от там с камиони ще возят товарите до Франкфурт ли?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  24. 24 Профил на today
    today
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#20:"Пипера е много лют"]има самолетни билети на цената на автобусни. [/quote]
    Да бе, пенсионерите от пловдивските села вече няма да пътуват по БДЖ с намаление до София, а ще хващат самолет

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  25. 25 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#21] от "alextan":

    пътниците не ги интересува дали ще се нарича градски или извънградски. Щом Уизер са намерили начин да возят хора от Кутаиси до Тбилиси за 7 евро, и до Батуми за под 5, значи може. Ако разбира се общинските плъхове и местните корумпета не искат, няма да има.

    седеньето го зголемува задникот
  26. 26 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#23] от "today":

    потенциала за привличане на трафик е нещо, за което някои взимат пари. Нарича се мениджмънт. Важно е да се прави от кадърни хора.

    седеньето го зголемува задникот
  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#24] от "today":

    никой, ама никой не ти говори за полети Пловдив-София, или за пенсионери. Ако просто търсиш някакви нелепости да ръсиш, за да покажеш колко си умен - чудесно.
    И между другото - адски много пенсионери летят по тая пуста Европа. Щото унуците са там.

    седеньето го зголемува задникот
  28. 28 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Гърция има три международни летища на общо разстояние 150 километра - все едно София, Пазарджик и Пловдив. Това са Солун, Кавала и Александруполи. Свързани са и със супермодерна магистрала - Виа Егнатия. Но пак ги поддържат - това в Кавала е изключително сезонно, но си има заетост.

    седеньето го зголемува задникот
  29. 29 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#24] от "today":

    Пенсионерите от селата също ще го ползват - на хиляди пенсионери децата им живеят по Западна Европа, също така те ще им плащат билетите. Много често викат бабите например за гледане на малки деца.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8791 Неутрално

    20 дена служба им остана, да го оставят на следващите.

  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#29] от "alextan":

    разбира се - един приятел в САЩ викна майка си да му гледа дЯцата. Хем за бабата кеф, хем той със спестените от бейбиситъри пари си изплати вноските за БМВ-то.

    седеньето го зголемува задникот
  32. 32 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#7] от "today":

    ти ако чакаш да им стане дохода 3000 евро и тогава да им правиш летище и удобни авиолинии, ще изпуснеш - номерът е да хванеш възходящия тренд в началото. В Пловдив определено нещата вървят нагоре икономически.
    Ако държавата не си мърда пръста да създава инфраструктура - жп, магистрали, летища и т.н. в повече от 3-4 области в България, то населението просто се изнася оттам. Така някои умници орязаха училищата, болниците и т.н. във Видинско и Монтанско и после се чудят защо демографската криза се задълбочила. Ей така, от самосебе си е.

    седеньето го зголемува задникот
  33. 33 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    До коментар [#12] от "zztop11"

    ииии от ИскърО по дълбоко нЕма, а баце?

    Южен централен район е един от основните двигатели на българската индустрия и се развива с много много добри темпове. Вече се наблюдава недостиг на работна ръка в някои райони. Ако се пуснеш из Пловдив, ще видиш за какво иде реч - трафикът се е увеличил многократно, строи се, общината дори се справя сносно - ремонтират се доста улици и булеварди в момента. Има нова 60+ километрова система от велоалеи и тн.

    После нямало нужда от летище - то си е добре и в този формат - дори не изисква много инвестиции - само в малко по-кадърен и нахъсан мениджмънт който да привлече повече компании. Да кажем, Райън е в София - ами ако от Пловдив предложат на Изиджет добре условия?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  34. 34 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ако се погледне картата на БГ, ще се види ,че Пловдив е почти в центъра на страната ни. Пътувала съм от Милано /Бергамо/ и самолета беше претъпкан !!! И така - няколко пъти . За жалост тази линия отпадна. Непростимо е ако властите пак провалят нещата и летището си остане една празна сграда ....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK