Последната поръчка за тол системата пак се обжалва

Последната поръчка беше обявена на 29 декември - в предпоследния работен ден на 2016 г., а срокът за подаване на документи е 17 ч. на 5 януари.

© Надежда Чипева, Капитал

Последната поръчка беше обявена на 29 декември - в предпоследния работен ден на 2016 г., а срокът за подаване на документи е 17 ч. на 5 януари.



Компанията "Толлнет" обжалва обществената поръчка за разработване на система за събиране на тол такси, пусната на 29 декември от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това се вижда от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията.


Това е пореден опит за спиране на процедурата. Първоначално търгът беше пуснат през април 2016 г., но оттогава е обжалван и спиран няколко пъти. Общата стойност на поръчката е 200 млн. лв., което предизвиква голям интерес сред местни и чужди кандидати.


Жалбоподател сега е чешката "Толлнет", която на предишния етап възразяваше срещу сроковете за кандидатстване. От сайта на КЗК сега не може да се разбере естеството на новата жалба, но вероятно мотивът е подобен. Последната поръчка беше обявена на 29 декември - в предпоследния работен ден на 2016 г., а срокът за подаване на документи е 17 ч. на 5 януари.




Предишната жалба на компанията и други два потенциални участника в търга беше отхвърлена от КЗК. Според регулатора жалбоподателите не са изложили достатъчни мотиви, по които ще бъдат увредени по необратим начин.


Пътната агенция опитва да скъси сроковете, за да успее да въведе платено преминаване на камиони по магистралите от началото на 2018 г., което след поредицата обжалвания изглежда все по-малко вероятно.


Снощи по темата изрази отношение и новоизбраният президент Румен Радев, който в профила си във "Фейсбук" обърна внимание, че агенцията не спазва забраната на премиера в оставка Бойко Борисов да се обявяват обществени поръчки, а в случай на неизбежност - да се консултират с неговия екип. От държавната структура отговориха, че поръчката е от април 2016 г., а не нова, и всички жалби срещу нея досега са били отхвърляни.

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Някой има ли съмнения, че условията на поръчката се правят умишлено така, че да бъдат обжалвани?

  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 442 Неутрално

    сигурно е полезна за гражданите и държавата щом радев скача срещу поръчката

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 442 Неутрално

    вярно, срокът е кратък - до 5 януари, но само ако се брои от 29 декември. поръчката е обявена от м.април 2016 г., какъв трябва да си, че да не можеш да подготвиш офертата си 9 месеца?!? чехи, излагате се.

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    При всяко положение срока е много кратък, макар че поръчката е от април, но яко някой нов реши да участва, времето е наистина кратко.
    Иначе, не знам има ли някой против, точно тези, които най-много увреждат пътищата - товарните превозни средства - да си плащат справедливо, според пробега и тонажа?

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    [quote#2:"oporna_to4ka"]сигурно е полезна за гражданите и държавата щом радев скача срещу поръчката [/quote]
    Сакън всички са доволни от малката , слабичка, не ояла се винетко-продавачка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2266 Любопитно

    На 30.12 миналата година или днес са обжалвали чехите??
    Кога успяхте ?
    И какви срокове Ви притесняват??? Поръчката е от осем месеца почти......

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  7. 7 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 581 Неутрално

    3 работни дни за реакция при поръчка за 200млн. е доста странно.

    Sapere aude
  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 456 Весело

    До коментар [#4] от "tsvetko_51":

    Против имат точно тези:
    "които най-много увреждат пътищата - товарните превозни средства".
    Защото ще трябва да:
    "си плащат справедливо, според пробега и тонажа".

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "VR|46":

    Това е поръчка за 200 млн. Каквито и условия да напишеш ти гарантирам, че ще те скъсат от обжалвания

    Закона ти дава право да обжалваш. Защо да не го направиш, като така ще накърниш бизнеса на конкурента? Самия факт, че му отлагаш постъпленията с половин година е повече от достатъчен. Нормални бизнес практики по целия свят

  10. 10 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#2] от "oporna_to4ka":

    Ма да сигурно... логиката е страшна... може да се кандидатираш за калинка на годината

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#4] от "tsvetko_51":

    Ама то няма нови! Това не е търг за банички - фирмите, които се занимават с такива неща не са много и всички знаят от 9 месеца за какво става въпрос.
    Това е или някаква форма на заяждане или нарочно протакане, че да може българския мениджърски екип на чешката "Толлнет" да си получава по-дълго заплатите...

  12. 12 Профил на bar29492712
    bar29492712
    Рейтинг: 225 Гневно

    Ами кратък е. НЕНОРМАЛНО КРАТЪК! Закъде бързат толкова???

    Във всеки случай такова поведение е абсолютно подозрително. Освен че Ген. Радев е прав, но в случая по-скоро г-жа курнелия би следвало да писка.

  13. 13 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    На каква конкуренция ще накърниш интересите? То щото всеки месец в България се изграждат системи за събиране на ТОЛ такси.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":


    [quote#11:"cristo_n"]Това е или някаква форма на заяждане или нарочно протакане, че да може българския мениджърски екип[/quote]

    Значи е въпрос ( за кой ли път) на правосъдие, за такива обжалвания и разглеждания, не виждам какво пречи на съда за бързо и окончателно разглеждане, за да може нещата да си вървят.
    Но иначе Христо Бисеров е невинен, при това сравнително бързо се реши, нали така.

  16. 16 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Да в системата ще инвестира доставчика, но ще я изплащаме всички ние ползващите я с таксите и ако изберат някой дето бута на който трябва, пак ние ще го плащаме...защо от АПИ и регионалното министерство ни пробутват евтини манипулации...това си е чист държавен рекет!
    Зорлем дигат топката на БСП!

  17. 17 Профил на t_
    t_
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Фирмите си правят номера. Тодорва го разбрахме.
    Генералчето що се намесва там е въпросът...

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3401 Весело

    Аз се чудех от какъв зор Радев се е загрижил за обществените поръчки, пък то било щото са му поръчали да помогне за уреждането на ....."наши хора"....
    Ами с комунетата ще е така.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Сега, ако КЗК вземе, че се произнесе преди април, ще обжалват другата група фирми, които не искат служебното правителство на Радев да движи поръчката! И така - во веки!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  20. 20 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1315 Любопитно

    Нали на товарните им вземат пари чрез винетките,но недостатъка изглежда е,че парите не влизат където трябва.Има ли залози при букмейкърите,КОЙ ще спечели обществената поръчка?

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  21. 21 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    200 милиона било много скъпо за държавата,затова ще го изгради частна фирма,а 1+1 милиарда невъзвращаеми за стиропор е ОК.Да очакваме тол-таксите да се плащат на някакви лафки по магистралите.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  22. 22 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Не пипайте рушвета на митниците, ей, не Ви е срам !

  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "tsvetko_51":

    А бе... то май вече си е до Пиночет, че тези от "правосъдието" така са се окопали, че не можеш да ги пипнеш...

  24. 24 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Кой е па тоя, да се консултират с неговия екип?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  25. 25 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    В мен възникват 2 въпроса с различен адресант. ПЪРВИЯТ въпрос е към Комисията за защита на конкуренцията. Абе тия хора колко време им е нужно да се произнесат по дадено процедурно обжалване. Защо няма окончателен срок за внасяне на всички жалби и срок например от 1 седмица за окончателно произнасяне по тия жалби. ВТОРИЯТ въпрос е към АПИ. Защо бе красавци пак обявявате търга в празничните дни около Нова година и какъв е тоя кратък срок за подаване на документи. Явно става въпрос за поредната поръчка, която трябва да бъде спечелена от точно определен субект от българската мафия. Друго обяснение няма.

  26. 26 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Това е търг с който е длъжна да се занимава българската прокуратура, а не да ми провежда наказателни мероприятия и очерняне на хора, които не са се съобразили с интереса на слугите на мафията, като Трайчо Трайков. Той не пожела да призове тия дето са гласували за него да подкрепят магарето на Бойко. Явно му показват от къде изгрява слънцето.

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3965 Неутрално

    [quote#21:"Майндърбайндър"]Да очакваме тол-таксите да се плащат на някакви лафки по магистралите. [/quote]
    и те да са част от данък Русия ли?

    иначе нормално е желаещите да са много. Това е като отдаване магистралите на концесия, само че вече готови построени.

  28. 28 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    До коментар [#23] от "cristo_n":

    До голяма степен съгласен. В Чили след Пиночет и до днеска са си добре, въпреки земетресенията, а на нас, все нещо ни пречи, та ако имаше как да си внесем един такъв, току виж сме се оправили.
    Не ми се иска да си е наш, не за друго, а защото и светец да е, все ще се намери начин да го изпортят.

  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#21] от "Майндърбайндър":


    [quote#21:"Майндърбайндър"]
    200 милиона било много скъпо за държавата,затова ще го изгради частна фирма[/quote]
    Би ли ми посочил ( а и дали съществуа? ) съществуваща държавна фирма, която може да се заеме с поръчката от проектирането до въвеждането в експлоатация и да остане само рязането на лентички за Боце ?
    Държавните фирми бяха при соца ,
    сега всички са частни и на държавна поръчка , т.е. ясла .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#25] от "proizvoditel":


    [quote#25:"proizvoditel"] и какъв е тоя кратък срок за подаване на документи.[/quote]
    Срока е започнал да тече от април
    и тези нови дни са за тези които са обжалвали, т.е. имат готова заявка да си я внесат.
    Старите не внасят нова заявка !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  31. 31 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#29] от "Чардо":

    Нещо сте се объркали. Поръчката може да се изгради от частна фирма, но да се плати и експлоатира от държавата. В момента чстната фирма ще инвестира и после ще експлоатира системата за да си вървърне парите. Все едно даваме на концесия всичките си пътища, без да влизат никакви пари от това. Общо взето поредната далавера за някой и поредната лоша сделка за държавата.

  32. 32 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1366 Весело

    Последната поръчка за тол системата пак се обжалва

    Не мога да разбера защо не вземат за модел МОЛ - системата. Изграждаш обект и после събираш наеми. Строиш със свои средства алтернативен магистрален участък и събираш тол-такси. А сега какво е - един пие а другите плащат. То на момата която е легнала насред селото, всеки иска да се качи.

    /не се чете/
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8059 Неутрално

    "в случай на неизбежност - да се консултират с неговия екип."
    Радев май говори, както му изнася. Един път не е встъпил в длъжност и не се бърка, друг път иска консултации. Ама така е, като слуша ония двете.

  34. 34 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#29] от "Чардо":

    Държавата може да плати на частни фирми изграждането и да печели след това,но изглежда, не е това целта. "Спечелилият" поръчката ще инвестира някакви пари и след това ще си ги връща чрез таксите.Договорите разбира се,ще бъдат търговска тайна.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  35. 35 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#34] от "Майндърбайндър":


    [quote#34:"Майндърбайндър"]Държавата може да плати на частни фирми изграждането и да печели след това,[/quote]
    Ами нали възлагането на една поръчка именно това и е целта ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  36. 36 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#35] от "Чардо":

    Цък.
    [quote#0"друга статия"]Стойността на проекта е 200 млн. лв. като се предвижда изграждането на системата да бъде за сметка на изпълнителя, а възстановяването на средствата да дойде от таксите. [/quote]

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  37. 37 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Чакам тол системата за пешеходци, че много сме се заразхождали нещо. Днес, за разлика от преди имаме правото на свободно предвижване (европейска ценност и много хубава, ако някой е забравил за т.н. евроценности). Проблема е, че вървим натам да не са вече европейски ценности, а да са си баш евро ценности. Ако нямаш евро, не си ценен, не че ти забранява някой, просто нямаш възможност да си осъществиш правата реално. Което е гениален похват за контрол. Що имало трошки по улиците, ами ако има пари, няма да има трошки, като няма, ще има трошки създаващи риск и за пътниците и за останалите.
    Първо плащаш за кола, която е лукс за стандарта ни, затова караш стар боклук, който можеш да си позволиш, после купуваш ултра скъпо гориво със съмнителни качества (то няма държава, в която да не карат с по-качествено гориво), след това плащаш за лукса да си мобилен (а това не следва да е лукс, а необходимост, особено ако си с деца) данък, гражданска, каско, поддръжка (на старата трошка поддръжката е по-скъпа), винетка, а сега и тол такса.
    Е, че каква е разликата със соца на практика? И тогава не беше за всеки, и сега!
    Дори господарите не сменихме, завалийките ние, а им дадохме още по-голяма икономическа власт, наред с политическата.
    Преди не можеше да отиде в чужбина свободно, а сега за 80% и на море или планина вече не може.
    И най-важното - всичко е правилно, всичко е справедливо!
    И още по-важно - ти си сивиновен, грозний и тъпий, щото кпд-то ти е малко и за нищо не ставаш!
    Та такъв ми ти нов финансов тоталитаризъм си имаме.
    Пък си подскачаме, пък си повикваме под диктовката на соц инжинерите, абе зоопарк....

  38. 38 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#37] от "anarhochristian":

    1000 приказки ала типичния БГ мрънкач. Според директива 2006/38 никоя държава няма право да ви таксува "каляската" едновременно с винетка и толл. Но да се дрънкат простотии е по-важно.

  39. 39 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Това, което се цели - събиране на магистрални такси само от товарните автомобили си е една поредна българска скъпо-струваща дивотия. Статистиката може да се отчете с просто око - на един товарен се падат по 20-тина леки автомобили. Отново мачкай бизнеса (превозвачите), щат не щат, ще плащат. Но не смеят да въведат истинската TollRoad система, защото ще се изправят срещу огромно недоволство, а недоволството на стотиците хиляди е загуба на рейтинг, загуба на избиратели, загуби на избори. Истинската платена система е за всички, които минат "под арката". Само така ефективно ще се проектират, строят и поддържат пътища. Само така цената на километър пробег по платен път ще е по-равномерно разпределена между всички участници в движението, защото "товарният" гони хляба, а пловдивският/софийският джапанкаджия шпори БиЕмВи-ту по няколко пъти дневно между Пловдив и София, да си пие кафето или навести някой крив силикон.

  40. 40 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 605 Весело

    До коментар [#38] от "encor3":

    Споко, бе, ние ще сме първите, дори и санкция ще си платим за неспазване!

  41. 41 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#29] от "Чардо":
    Абе ти знаеш ли какво може да се направи с 200 млн.? Толкова ще струва изграждането на един нов магистрален път Русе - Велико Търново, без комисионните на мафията. Кви са тия будки и бариери дето щели да излязат 200 млн.? И кой определи стойността на тази работа? Всички пътища строени от слугите на мафията по времето на Станишев и Бойко, представляват огромно пилеене на пари. Като гледам новите участъци на АМ"Тракия" направо се хващам за кобура. Пътуваш 30 мин. и не виждаш никаква отбивка. Явно този път е направен да обслужва не населението на местата през които преминава, а само софиянци.

  42. 42 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 442 Весело

    Големи амбиции у господина Радев!!!
    Всичко да минавало през него, ако може от вчера!
    А на Консултативен съвет не отиде, че от 22.01 имал права!?!
    А тази поръчка си е реално в процедура от април.
    Комунистически изцепки!!

    А всеки божи ден забавяне въвеждането на подобна система води до големи загуби.. по около 1 млн.евро загуби за всеки ден забавяне! От това забавяне най-много печели Турция, защото основния поток Тирове е към и от кап.Андреево.

    Дайте поне веднъж пустото ни геостратегическо положение на Балканите да ни носи някакви позитиви и дивиденти!!!!

  43. 43 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Всички, които говорите как поръчката била още от април 2016 г. (т.е. всички са имали предостатъчно време за подготовка), просто явно никога не сте участвали в търг по обществена поръчка.

    Първо - когато поръчката се пуска отново, почти винаги има промени в изискванията и условията, а изискванията за такава поръчка са от порядъка на няколкостотин до няколко хиляди страници. Само за да ги прочетете ще ви трябват дни, а за да ги осмислите, премислите и напишете оферта, ще ви трябват като минимум няколко седмици.

    Второ - само за да си извадите необходимите задължителни документи, сертификати, удостоверения и прочие, за да бъдете допуснати за участие в търга, ще ви трябват поне 2 седмици. Стари такива не ви вършат работа, защото имат срок на валидност, а той определено не е 8 месеца, а много по кратък. Къде, кога и как ще ги извадите за 3 дена по Нова година? А пък по-рано няма как да ги извадите, тъй като никой никого не е уведомил, че ще пусне поръчката пак точно сега.

    Трето - ако имате въпроси по документацията и изискванията, то какъв срок са ви предоставили за задаване на въпроси и получаване на отговори. Такъв срок е задължителен по закон. И той не може да бъде 2 часа.

    Четвърто - за да се пусне поръчка с такъв кратък срок, ЗОП изисква да има някаква изключителна спешност. Каква спешност има в тази работа?

    Точно така преди няколко години Експерт Орешарски пусна точно по Коледа поръчката за избор на строител за Южен паток. Срокът беше от 23 декември до 3 януари. Това са брутални гешефти от мега калибър!

  44. 44 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 671 Неутрално

    [quote#41:"proizvoditel"]Кви са тия будки и бариери дето щели да излязат 200 млн.?[/quote]
    Ако някога си пътувал в близката чужбина в западна посока (Сърбия, Хърватско, Италия), щеше да знаеш, че на всяка отбивка и на всяка отбивчица трябва да има денонощно работещ пункт с електронна система, осигурена и дублирана, така че да работи безотказно лете и зиме, ден и нощ. След това се замисли, че тук не става въпрос за строителни фургони-еднодневки, а става въпрос за климатизирани съоръжения, с прекаран ток и вода, в които денонощно ще работят хора и които съоръжения трябва да издържат поне 20 години. След това си помисли колко пътни отклонения има само от София до Ихтиман и пак сметни цената

  45. 45 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Аз не зная що за простотия ще изграждат. На кого пак ще търсят работа. Чии кожи отново се гласят да дерат. Явно схемата с превръщането на общинските улици в платени паркинги ще сработи и за държавните ни пътища. В края на краищата от приходите извадят разходите за пътища няма да остане и стотинка. Кви са тия гастарбайтери дето не си плащали винетките. Защо просто не въведат по-строг контрол на границите ни за плащане на винетните стикери. Дали има някой преминал мостовете при Русе и Видин без да си плати таксата. Така ще останат пари и за пътища. А от тази ТОЛ система нищо няма да остане.

  46. 46 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#44] от "Smoke":

    Не мерси - аз пътувам в северна посока за Германия. Там магистралите са си държавни, а не на мафията затова ги ползваме без пари и няма ограничения за скоростта с ксоято се движиш по тях. Ако на всяка отбивка ще слагаш климатизирани работни места с ток, вода, компютри, охрана... то явно целта на ТОЛ системата не е да има пари за нови пътища, а мафията да получи монопол и да сложи ръка върху поредната инфраструктура на България. Когато от приходите извадят разходите, то колкото и да увеличават таксите пари за пътища няма да останат. А народа явно отново ще им плаща сметките.

  47. 47 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 671 Неутрално

    [quote#46:"proizvoditel"]то явно целта на ТОЛ системата не е да има пари за нови пътища, а мафията да получи монопол и да сложи ръка върху поредната инфраструктура на България. [/quote]
    Отклоняваш се от въпроса си. Ти питаше "какво толкова им струва на тези будки, че ще струват 200 милиона" и аз ти обясних. Ако си сигурен, че можеш да построиш такава система за 30 милиона лева вместо за 200 милиона, защо не кандидатстваш?

    П.П. А каква е целта на цялата тази работа - това е съвсем отделен въпрос, по който мисля, че сме на едно мнение.

  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#46] от "proizvoditel":


    [quote#46:"proizvoditel"]Германия. Там магистралите са си държавни, а не на мафията затова ги ползваме без пари[/quote]
    Още от 1994-та се заплащаха всеки ден престой по пътищата на Германия на товарните камиони и автобуси ! ! !
    А до колкото съм чел тук в Дневник - Германия ще ни изпреварят и с ТОЛ . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 768 Любопитно

    Ако Лилито Павлова твърди, че по границите в момента не се контролират винетките - или лъже, или не си върши работата! Ако не ми вярвате, можете да питате всеки камионджия, дали не му проверяват винетката по границите и как става тогава липсата на контрол, като на митница няма да те пуснат, ако не си с редовна винетка!!!
    Отделно, не могат да пуснат тол такси само по магистралите, както и винетка, защото са правени с европейски пари и нямат право да ги събират по друг начин, освен на национално ниво т.е. от всички. А това им е целта, защото от тол такси ще събират повече пари от товарните коли, спрямо винетките.
    Разбирам цените на винетките и тол таксите да са такива, каквито ги иска министершата свинкя, ама да бяха нормални пътищата - магистрали с три ленти, за да поемат трафика адекватно, с добра основа, за да не се гъне под тировете, с нормални фуги по мостовете, за да не се разбиват колите... Някъде да сте видяли такъв път? Еми плащайте му безропотно тогава, та да си прави стадиончета в села с 200-300 жители и без футболен отбор.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK