Франция разследва "Рено" заради наднормени емисии на дизеловите автомобили

Франция разследва "Рено" заради наднормени емисии на дизеловите автомобили

© Philippe Wojazer, Reuters



Френските власти са започнали предварително разследване на автомобилния производител "Рено" заради подозрения, че компанията може да е опитала да прикрие по-високи от нормалното емисии, които изхвърлят в околната среда двигателите на дизеловите им коли.


Решението е взето в четвъртък, съобщава "Файненшъл таймс". Дотук се стига след като независимият орган за разкриването на измами в страната сезира прокуратурата през ноември след като приключи собствено разследване.


Вече се определени и съдиите, които ще ръководят разследването.


Започналата проверка през миналата година беше в резултат на опасението, че казусът с емисиите на автомобили "Фолксваген" може да се разпростре в цяла Европа.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Французите няма как да глобят "Рено" с космическа сума от порядъка на 4.5 млрд. долара, каквото направиха американците с Фолксваген.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на komitata80
    komitata80
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Май няма да остане марка, към която да няма съмнения за резултатите за дизеловите емисии...всички вероятно замазват данните по еднакъв начин.

  3. 3 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1110 Весело

    с тези слаби двигатели - това е маркетингов трик!

    Евроатлантида
  4. 4 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Стана тя каквато стана.

  5. 5 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    А другите две марки? Или те вече са си платили?

    Имало едно време ссср...
  6. 6 Профил на Biggus Dickus
    Biggus Dickus
    Рейтинг: 566 Весело

    До коментар [#5] от "citoplast":

    Ми те са китайско-държавни, та няма как франсетета да се самоглобят. В този смисъл - платили са си, да.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Емисиите на въгледвуокис са намалени, но на азотните окиси рязко увеличени. И това е следствие на особеностите при работата на двигателите комън рейл - изгаряне на горивото при по-високат температура. Време е печките да ги спрат от производство.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5843 Неутрално

    Рено, Мерцедес, БМВ ..., това ли са следващите фолксвагени ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#1] от "neut":


    [quote#1:"neut"]Французите няма как да глобят "Рено" с космическа сума[/quote]
    Държавата ще ли глоби собствения си завод ?
    Режия Рено е национализирана от Де Гол. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 807 Неутрално

    На Рено поне двигателите им да вървяха, а пък те - едни малолитражни мухички, които едвам душата си носят. Затова пък от Рено-Нисан ни заливат с реклама колко фешън било да си маломощен, но екологичен. Сега се оказва, че били хем маломощни, хем неекологични, за огромен кеф на Рено, които продължиха да продават маломощни въшки на старите високи цени.

  11. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Ми то същия ефект се наблюдава и при новите малолитражни турбо бензини.

    Общо взето правилото е, че за да изкараш повече мощност при по - нисък разход, ти трябва по - висока температура, т.е. повече азотни окиси. Важи и за двата вида гориво, като е по изразено за дизела, но го има и при бензина.

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":

    То проблема изкача точно при малолитражките. При големите не се гони икономия на гориво, това автоматически намалява азотните окиси. А и големите двигатели могат да ги накичат с всякакви хитрости за да намалят замърсяванията, ама при малолитражките пусто се гони евтиния и ....

  13. 13 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":

    Абслолютно прав си.Един "шестак" 3л гори почти колкото малките dCi.

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#10:"Smoke"]На Рено поне двигателите им да вървяха, а пък те - едни малолитражни мухички, които едвам душата си носят.[/quote]
    поинформирай се малко, преди да напишеш тъпните си! Дизелите на Рено са 1,5л, 2л, 2,2л и 3л (6 цилиндъра).
    Байгън от чукчи!

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Ас мисля, че това е ефекта от изгарянето при комън рейл, и не толкова заради турбото (мое мнение). Все пак дизелите с турбо са от 70-те години, ако не и от по-рано!

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#15:"historama"]Ас мисля[/quote]
    АЗ.. съжалявам за грешката, още съм само на минерална вода.

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4492 Неутрално

    И французите трябва да бъдат здраво наказани за своите шашмалогии с дизеловите си двигатели.

  18. 18 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4492 Неутрално

    До коментар [#2] от "komitata80":

    +++++++++++++++++++++++++++++
    Явно всички големи авто-производители са лъгали яко ,за да могат да покрият високите еко-норми.

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#17:"bat_plamen"]за своите шашмалогии с дизеловите си двигатели. [/quote]
    ФВ изгоряха в САЩ, не в Европа. И най-вече заради рекламата си "Clean Diesel" - чист дизел, а чист (абсолютно) не може да е (т.е. "подвеждаща". В Европа изискване бе да се публикуват данни за въгледвуокиса, но не и за азотните окиси, а точно тях ФВ манипулираха в САЩ.

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    [quote#13:"taratanki"]Един "шестак" 3л гори почти колкото малките dCi. [/quote]
    това посмъртно няма как да стане!
    Малкото dCi върти колелата на някоя 1100кг талига, които се справят с макс. 4 л на 100, а 6-така на поне 2 тона, и дори теоретически не могат да паднат под 7 л.

  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    Ефекта всъщност идва от желанието за висока мощност при нисък разход. Това води до висока температура на изгаряне, от там повече азотен окис.

    Другия ефект, който се търси с високата температура на горене е по-малкото сажди в изходния тракт. Което поставя на кантар екологията - ако гориш с висока температура имаш малко сажди, ама повече азотен окис. Иначе обратно. Затова след като "оправиха" софтуера на дизелите на ВАГ, почнаха да им се задръстват по често филтрите, а колите почнаха да харчат повече.

    При най-новите разработки тоя ефект до някъде се тушира с АД-блу добавките, ама това е доста скъпо и трудно се вгражда в бюджетните модели...

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    А старите дизели с турбо, никой не им гледаше азотния окис, това отскоро почна да се следи, по-строго в САЩ и по - хлабаво в ЕС.

  23. 23 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чардо":

    И аз за това си помислих като видях заглавието - та тя Рено си е държавна....
    Те и Фолксваген са държавни неофициално, да не би супер стриктната държава Германия да ги глоби? Друг път

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  24. 24 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Като човек от автомобилния бранш и загубил 4 години от живота са в ТУ ви казвам, че няма кола било то бензин или дизел, независимо от марката, която при нормална експлоатация да отговаря на написаните екологични норми в случая Евро 6. Проблема до голяма степен е в начина на тестване, който е толкова далече от нормалната експлоатация на една кола, че просто е пълна бутафория. За щастие вече се говори по този проблем и почти се постигна съгласие за бъдещи далеч по реални методи за тестване.

  25. 25 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 650 Любопитно

    [quote#14:"historama"]На Рено поне двигателите им да вървяха, а пък те - едни малолитражни мухички, които едвам душата си носят.- цитат на коментар #10 от “Smoke”
    поинформирай се малко, преди да напишеш тъпните си! Дизелите на Рено са 1,5л, 2л, 2,2л и 3л (6 цилиндъра).
    Байгън от чукчи! [/quote]
    Dacia Dokker с 1,46-литров турбодизел на Рено - вдигам си 160 на магистралата преспокойно.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#19] от "historama":

    Всички имат по-високи емисии на NoX в реални условия, защото май всички имат имат въпросните устройства. Но в Европа те не са забранени, както в САЩ. И за сега са хванати само ФВ да позлват такива забранени устройства в САЩ. Рено и дори цялата група с Нисан едва ли имат нещо на дизел в САЩ. Но пък сега разследват и Фиат-Крайслер. Това не знам защо не го пише.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 807 Весело

    [quote#25:"Хитрата сврака - с двата крака!"]Dacia Dokker с 1,46-литров турбодизел на Рено - вдигам си 160 на магистралата преспокойно.[/quote]
    Чудех се какво да ти кажа. Затова нищо няма да ти казвам





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK