Кредиторите на БДЖ продават и финансови активи на холдинга

Кредиторите на БДЖ продават и финансови активи на холдинга

© Цветелина Белутова, Капитал



Частен съдебен изпълнител е обявил за продажба акциите на "Холдинг БДЖ" в застрахователното дружество "Алианц България". Това съобщава "Капитал daily" в днешния си брой.


По информация на изданието продажбата е по искане на кредиторите и обхваща 2.8% от капитала за около 1.8 млн. лв.


Преди година беше предложена и сградата на Транспортна полиция в София, която е собственост на холдинга, наскоро бяха добавени няколко почивни станции, а сега наред са и финансови активи на дружеството.




Предходното правителство предложи дълговете на холдинга да се покрият от сумата, която ще вземе държавата от отдаването на концесия на летище "София". Процедурата обаче бе отложена наскоро за пореден път, като оферти се приемат до май.


Поредната порция активи на холдинга, които излизат за продажба, са 202 500 поименни безналични акции с право на глас в "Алианц България" (2.8% от капитала). Книжата са с номинална стойност 5 лв., или 1.013 млн. лв. общо.


Началната цена, от която ще започне наддаването, е 1.832 млн. лв., което представлява 80% от оценката. Оферти се приемат до 6 февруари, а самата продан е насрочена за следващия ден. Търгът се организира от частен съдебен изпълнител Орлин Мендов.


Същият пакет акции, които тогава представляваха 5.6% от капитала, тъй като впоследствие той беше вдигнат двойно, се предлагаше преди няколко години от Агенцията за приватизация.


Пак по искане на облигационерите същият съдебен изпълнител прeдлагаше сградата на бул. "Княгиня Мария Луиза" в столицата, в която преди се намираше Транспортна полиция. Имотът мина през няколко процедури, при които цената падна от 2.7 до 1.4 млн. лв. с ДДС при последното предлагане в края на миналата година, но купувачи не се появиха.


Отново Мендов продава и две почивни станции на БДЖ, за които оферти се приемаха до края на миналата година. Мендов не беше открит за коментар, но по информация на "Капитал" кандидати не е имало.


Успешно обаче е завършила продажбата на лечебния профилактичен възстановителен център на БДЖ в град Хисаря. Комплексът включва 16 дка земя и четири сгради и беше предложен от частен съдебен изпълнител преди няколко месеца.


Още преди да се стигне до предлагането на недвижими имоти на "Холдинг БДЖ", държавната Българската банка за развитие (ББР), която е довереник по втората облигационна емисия, започна да разпродава вагони, цистерни и други на дружеството, които са обезпечение по заема. От средата на 2015 г. досега бяха организирани няколко търга, последните от които в края на миналата година, но интересът като цяло е слаб, а приходите – незначителни на фона на задълженията.


Вторият облигационен заем за общо 120 млн. евро беше отпуснат на железниците през 2007 г. за покриване на стари задължения.


Освен към финансови институции БДЖ има и значителни търговски задължения, най-големите от които са към Национална компания "Железопътна инфраструктура". По данни на холдинга, които бяха публикувани преди дни, общите задължения са в размер на 445 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Преливане „от пусто в празно“ ... и до къде ще доведе това???
    До кривата круша!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Понякога пътят към фалита не е дълъг

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    Казуса с БДЖ касае националната сигурност и става въпрос за престъпна безстопанственост и безхаберие!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Абе за какво му е на БДЖ да има акции в Алианц на първо време?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Нали такава беше задачата на онзи тъмничкия министър на транспорта, съобщенията и информационните технологии по съвмвстителство търговец на шевни машини трета и четвърта ръка?

  6. 6 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 746 Неутрално

    при БДЖ и Пощите - рецептата е една.
    Приватизация, но без Приматизация.

  7. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    Цаците спят ли? Как изчезват 3000 вагона? Ама ще съдим неудобните ,защото продавали през борсата...

  8. 8 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Най- добре е БДЖ да фалира, държавата да създаде нова компания, ореже всички губещи линии и назначи кадърен мениджмънт.
    След време да влезе и частен капитал.

  9. 9 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Ако на някой му пукаше за БДЖ, нещата отдавна щяха да бъдат подобрени. Отделно - има уважаващ себе си мениджър който да се съгласи да управлява БДЖ при сегашното му състояние?

  10. 10 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Весело

    До коментар [#8] от "ial":

    Да, те кредиторите(в голямата си част чужди банки и дружества) ще позволят такова нещо....

  11. 11 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 511 Весело

    До коментар [#8] от "ial":

    Политиците ни да "назначи кадърен мениджмънт"

    Това най-новия виц ли е? Че те това можеха да го сторят последните 25 години )))
    Но целта е да се краде. Въобще не трябва да има БДЖ. Като има много автобусни оператори, да не би да нямаме автобусен транспорт.

    Ще се намерят фирми които да предложат обществени превози по желопътни линии.

    Например първата ще бъде тая която купи на търг мотрисите Десиро

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#9] от "VR|46":
    Пукаше им на НДСВ как да го фалират по-лесно - онзи късичкия министър купи дизеловите мотриси и тръбеше че само от икономия на нафта ще са се изплатили за няколко години. Ефекта: нито се изплатиха, дълговете останаха а се оказа че не са и поддържани!

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    И най старото предприятие в България бе докарано до фалит.

  14. 14 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#2] от "neut":

    Фалитът на БДЖ се оказва доста дълъг.
    Има още много апетитни хапки.

  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#8] от "ial":

    Те всички за жалост са губещи.

  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#12] от "telqk":

    Допускам, че при покупката на сименсите е имало огромна корупционна схема. Но не тази сделка е причина за тежкото състояние на БДЖ. Виж кой печели от отлива на пътници от БДЖ и ще ти стане ясно. Плюс огромната некадърност на всички шефове досега.

  17. 17 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 12 Неутрално

    бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, умишлено не се търсят клиенти ,но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#9] от "VR|46":

    То губи! Ама задълженията на БДЖ към банките са държавно гарантирани, така че най напред ще трябва да ги плати.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    Именно. Ако държавата искаше що годе нормална железница, щеше малко по-малко да изплаща дълговете. Разбира се с позволението на Брюксел. Защото е чиста утопия да се мисли, че в сегашното си състояние - без достатъчен подвижен състав, без квалифицирани кадри и лоши условия, компанията би могла да си изплаща дълговете. Няма как да стане.

  20. 20 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#16] от "VR|46":
    Ясно ми е кой печели от това. Но инак кво ще прави баце с магистралите? А мръсния въздух е от автомобилния транспорт!

  21. 21 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#7] от "hodounski":

    ами онзи мутафчиев и "златните" вагони?

    твърде многото дори неразследвани престъпления ясно показват, че всички контролни органи са срамни.

  22. 22 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 746 Неутрално

    [quote#16:"VR|46"]Виж кой печели от отлива на пътници от БДЖ и ще ти стане ясно.[/quote]

    изключително точно!
    тя цялата схема не е от сега, а от луканковото правителство още - създаваш "бизнисмени" с по един автобус, роиш кредити по банки за още уж, банки - капут, нямаш кредит, оставаш с актив, развиваш дейност на база нафта, хората по места-доволни, нефтохима няма печалба... луда работа.

  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#20] от "telqk":

    Последните два пъти когато реших да пътувам с влак се случи така, че ги отмениха. Представяш ли си? Гледаш в сайта на БДЖ разписанието, отиваш на гарата, купуваш си билет, чакаш до последно на таблото да видиш на кой коловоз да отидеш, изписват закъснение от 20 минути, а впоследствие обявяват, че поради технически причини(недостиг на локомотиви и вагони) влака се отменя. След това ми се случи от провинцията да искам да хвана влак който се оказа, че също няма да го има. Поне в този случай не ми продадоха билет, а от касата ме предупредиха, че няма да пътува. При това положение следващия път всеки би отишъл директно на автобусната гара нали? А големите автобусни фирми са собственост на големи играчи.

  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#6] от "zidane":

    с БДЖ не става от 8 години има свобода да си чул частен пътнически превозвач - няма.
    С пощите е друго частните фирми им взеха трафика, ако някой ще купува БП ще е за имотите

  25. 25 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Нормално, хората си търсят парите !

  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Весело

    До коментар [#23] от "VR|46":

    ами нали имаш винетка що не си отиди с колата, аааа имало много сняг

  27. 27 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#24] от "1001":

    2 и 200, нали знаеш?

  28. 28 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#8] от "ial":

    виж сега БДЖ е оператор, който поиска може да е ЖП релсите са другаде в НКЖИ. Но частници не искат и може би резонно
    последния път пътувам за София и минава контрола то не бяха най различни кетапи дето ги вадиха да си отчетат що пътуват с намаление или без пари /с билет с нулева стойност/ единствено на Плевен се качи пътник който като мен нямаше някакво намаление

  29. 29 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#22] от "zidane":

    няма отлив тези 800 000 дето имат право на безплатно пътуване си пътуват и това е проблема прекалено много привилегии има раздадени

  30. 30 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#26] от "1001":

    Ебати логиката извади. Кажи го на някой човек от нормална европейска страна и ще те гледа като че ли си абориген.

  31. 31 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Да го фалират това БДЖ най-после. Като бездънна яма е за парите ни

  32. 32 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#27] от "zidane":

    има две сигурни печеливши линии София-Бургас и София-Варна, поне по тях да пуснат частни влакове но не за Варна влака е 15ч и следващия е 23ч как никой не пусни в 17-18 ч

  33. 33 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2215 Весело

    “Същият пакет акции, които тогава представляваха 5.6% от капитала, тъй като впоследствие той беше вдигнат двойно, се предлагаше преди няколко години от Агенцията за приватизация.”

    Позната врътка от изгрева на демокрацията!

    I Want To Believe
  34. 34 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 402 Неутрално

    БДЖ е най-зле поддържаото и управлявано държавно дружество в момента!!!Който и да бе на власт, само налива пари в него, а то се руши и умира.И вече е късно за каквото и да е!

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7636 Неутрално

    Приватизацията започна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK