Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г.

Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Клиентите на мобилни услуги на "Мобилтел" спадат с 3% до 4.108.1 млн. души през 2016 г. Спадът е за сметка на по-малкото клиенти на предплатени услуги. Фиксираните абонаменти нарастват с 0.7% до 1.018.9 млн., съобщи компанията - майка Telekom Austria Group, която обяви вчера финансовите си резултати.


Това са първите обявени резултати на някой от трите големи оператора за цялата 2016 г. Финансовият отчет на "Теленор България" излиза в четвъртък, а на БТК - през март.

Печалбата на "Мобилтел" преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) пада с 20.5% до 25.2 млн. евро. Причината е главно увеличаване на разходите за купуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори, обясняват от компанията. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги.

Приходите са се повишили с 0.1% до 412 млн. евро през 2016 г., което е първият годишен ръст на приходите на телекома от 2008 г. насам. Част от причините за по-високите приходи са ръст в продажбите на устройства, продължаващ темп на растеж във фиксираните услуги и стабилизиране на приходите от мобилни услуги.


Приходите от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 година нарастват с 24% поради засиления интерес към смарт телефони и таблети.




Приходите от фиксирани услуги за същи период се увеличават с 2.3% вследствие на нарастване на популярността на пакетните предложения и засилено търсене на услугата домашен интернет.


Приходите от мобилни услуги за последната четвърт отбелязват лек ръст от 0.3%, което се дължи главно на повишени приходи от взаимосвързаност с други оператори, следвайки пазарната тенденция за увеличаване на офертите с включени минути към всички мрежи.


Средния приход от абонат (ARPU) на Мтел за последното тримесечие на 2016 г. с 3.8% до 5.5 евро.к

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5275 Неутрално

    м-тел явно имат най-кадърните меринджеи. вече и аз обмислям миграция след 17 години едностранна безответна лоялност.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на puhen
    puhen
    Рейтинг: 430 Весело

    Заради доброто обслужване, добър обхват, страхотен билинг, продукти...

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    И аз съм на да се откажа от тях, но за момента между КГБ-ейската фирма и онази дето всяка година си сменя собственика и името, нямам никакъв избор. Не вярвам и Булсат, като тръгнат, да ми предложат алтернатива.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на puhen
    puhen
    Рейтинг: 430 Весело

    Заради доброто обслужване, добър обхват, страхотен билинг, продукти...

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    "Клиентите на "Мобилтел" намаляват през 2016 г."

    Въпреки това - разликата с другите оператори е значителна - остават първип на пазара.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 384 Неутрално

    При Мтел има тотално неглижиране на старите абонати.
    Раздават рекламни пари под политически натиск и си раздават огромни заплати ( на началниците).
    Имам приятели в чужбина , които получават всеки две години по един безплатен смартфон с много добро качество.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8203 Неутрално

    Аз пък съм доволен от "Мобилтел" и вече двадесет години не съм правил излишни движения като повечето ми познати, които си мислят, че ще прецакат мобилните оператори като ги сменят!

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    Изключително бавно обслужване, слаб обхват, неадекватни цени... резултатът е налице.

  9. 9 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Най-крадливия оператор. Да продължи да потъва, докато им дойде акъла че с гепене нещата рано или късно завършват на тъмно и тясно... Или най-малкото - без пари за леб.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  10. 10 Профил на Doichin Stefanov
    Doichin Stefanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#7] от "karabastun":

    Коментара ти е чист спам! Няма по - неизгодна за частно лице фирма. За бизнес абонати е различно.

  11. 11 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ще ми се да имат по-добро обслужване. Рядко ходя в офисите им, но когато съм бил там, винаги съм оставал разочарован от обслужването. От друго не мога да се оплача

  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":


    [quote#5:"neut"]Въпреки това - разликата с другите оператори е значителна - остават първип на пазара.[/quote]
    хахахаха, и кой ти каза това?
    Виваком отдавна са първи...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 224 Весело

    Големи муушеници!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#7] от "karabastun":

    Ми то и аз бях доволен до скоро - абонат съм откакто в София имаше общо 4 клетки, в Несебър трябваше да стоиш точно на едно място на моста, за да хванеш сигнал от Бургас, а те празнуваха абонат №1 000.
    От година и нещо обаче нещата се влошиха драстично - Мтел винаги са неглижирали частните абонати за сметка на фирмените, и аз като фирмен абонат съм бил ОК с тая политика. Сега обаче оакаха обслужването и на фирмите, направиха структурни промени, разкараха много от акаунт мениджърите и прехвърлиха много услуги към магазините им, където обслужването е потресаващо. Не знам що очакват, че в ролята си на собственик на фирма ще вися в офис на Мтел, за да открия нов абонат или да сменя абонамент. Нема как да стане, освен това плановете им изостават с близо година от тия на Виваком. Миграцията ми вън от Мтел е въпрос на време като гледам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#10] от "Doichin Stefanov":


    [quote#10:"Doichin Stefanov"]Няма по - неизгодна за частно лице фирма. За бизнес абонати е различно.[/quote]
    Като цени на планове за бизнеса можеш да ги изстискаш брутално, но, макар че тази година слезнаха дори под Виваком в офертите си към нашата фирма, предпочетохме да останем при Виваком, където е много по-прозрачно всичко и за 4 години не е имало нито едно съмнително надписване. Каквото изобилстваше при Мтел преди да се прехвърлим. Да не говорим колко са им комични фактурите с тези милиони левове сметки, които обаче те благородно намаляват с милиони левове отстъпак, от което накрая не знаеш колкко наистина си изразходил...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5275 Неутрално

    До коментар [#6] от "zheravna":

    точно това имах предвид.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Една от многото им грешки бе, че се набутаха да спонсорират преименувания "Литекс".
    Така загубиха и истинските цесекари и левскарите.

  18. 18 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ментел не стават от много години.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Между другото, доклатът е отвратителен. Опитали са се да го поукрасят малко, но сухите цифри в него са твърде кошмарни за тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Любопитно

    отказах се от интернета и телевизията им, на път съм да откажа мобилните им услуги.

    седеньето го зголемува задникот
  21. 21 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":

    Бухаха!

    Every cradle is a grave.
  22. 22 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Най-доброто като цена-качество (за мобилни услуги) в момента е руското БТК/Виваком (за съжаление), само че един съвет от мен - ПАЗЕТЕ СИ ВСИЧКИ ПОДПИСВАНИ ДОГОВОРИ, ДОП. СПОРАЗУМЕНИЯ И ПРЕКРАТЯВАНИЯ С ТЯХ!
    Ще ви потрябват, когато ви се обадят, че имате задължения за периоди, в които изобщо не сте били техен абонат Обикновено грешките идват от некадърността на работниците им по фронт офисите.
    Теленор са коректни, но много нахални - не пускайте баба си сама в техен магазин! Все пак по-добра алтернатива от мошениците Мтел.

    За интернет и телевизия ползвам локален достачик, който предлагата по-ниски цени за пълни пакети с HBO.

    Every cradle is a grave.
  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    [quote#7:"karabastun"]вече двадесет години не съм правил излишни движения като повечето ми познати[/quote]

    От тези 20г. 6-7 не си могъл и да искаш!
    Нали онзи с физиономия на плъх и пиромански прякор се погрижи за това!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Заради новият им спортен канал реших да стана абонат на кабелната им телевизия на Мтел.Тъй като живея в квартал далеч от центъра ми казаха,че не можели да ми предложат пакета с най-много програми,а следващият с по-малко.Съгласих се и видях,че са сложили повечето Ейч ди канали с отделно заплащане извън основният пакет.Поисках да ги прибавя към програмите,които приемам и ми казаха,че не можело.На въпроса ми защо ще мога да приемам само някои програми в Ейч Ди,а другите ,които предлагат няма да мога,само вдигат рамене.И естествено ги отсвирих.Аз съм спортен фен и искам да гледам спортните канали в Ейч ди формат.
    Иначе за мобилни услуги предлагат много добри условия за фирми.

  25. 25 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    След 10 г. това лято се разделих с тях. Заради предплатена тел. карта, която редовно пълнех, но ми я блокираха. При това бях получила свс-и, че е валидна още 6 месеца! Не ми дадоха разумно обяснение защо. Питам "този смс от вас ли е?", отговор няма. Освен това в офиса им ме препратиха да си говоря с някакъв кол център откъдето разбрах само, че е блокирана. Отиде ми половин ден в разговори за моя сметка. Следобеда вече имах карта на друг оператор. По- лошото е, че като съм в БГ не мога да разчитам, че ще имам веднага телефон!
    Да ме прощават, но си правят каквото искат.

  26. 26 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#6] от "zheravna":

    +
    Голата истина!
    От 1996г съм им абонат, като последните години и аз се чудя защо продължавах с тях.
    Преди един два месеца ни предложиха нов договор при нови условия за които ние се кандърдисахме. Подписахме договора и след 2 седмици при проверка през телефона се оказа че нищо от това дето ни обещаха и подипасехме не получихме. като ги питаме кво става последва отговор - не знаем!!!
    Веднага върнахме и анулирахме договора - има възможност до 30 дена да се случи това. След което взехме да получаваме телефонни предложения за договор при къде къде по-благоприятни условия.
    Значи можело, ама работата трябва да опре до кокала и да им заявиш, че не им искаш договорите и предпочиташ да си независим.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Тая "фирма" и е време да си смени собственика. Зациклиха отвсякъде.

  28. 28 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Споделям негативните отзиви за М-тел, след близо 20 години с тях почнах да се зачиствам от 10-ната услуги, които ползвам от тях. Държат се нагло и надменно, те зависят от клиента, а не клиента от тях!

  29. 29 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Луе-луеее, що народ се е хвърлил по амбразурите да защитава операторите. Поради характера на работата ми доскоро се сблъсквах с такива брутални изпълнения и от трите страни, че не ми ги хвалете. Иначе няма кака, необходимо зло са, спор няма.

  30. 30 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#5:"neut"]Въпреки това - разликата с другите оператори е значителна - остават първип на пазара.[/quote]

    [quote#12:"pariah"]Виваком отдавна са първи...[/quote]

    Нещо елката ми даде error - при 4млн абонати за Мтел, колко трябва да имат Виваком?

  31. 31 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#10] от "Doichin Stefanov":

    На М-тел силата е фирмените пакети и ако си лоялен клиент те глезят почти всяка година я с таблет, я с телефон, я с нещо друго. Виваком пък са добри за физически лица и имат много добри субсидирани устройства. Най-зле са Теленор, където нито за физически лица стават, нито за фирмени пакет. Може някой келеш на 15-6 години да се излъже от рекламите им и да мине при тях, но до там.

  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    [quote#26:"traveler1"]Голата истина![/quote]
    Мре населението:
    "Към 31 декември 2015 г. населението на България е 7 153 784, което представлява 1.4% от населението на Европейския съюз. В сравнение с 2014 г. населението на страната намалява с 48 414 души.
    През 2015 г. в страната са регистрирани 65 950 живородени деца и в сравнение с предходната година броят им намалява с 1 635 деца.
    Броят на умрелите през 2015 г. е 110 117 души, а коефициентът на обща смъртност - 15.3‰. Спрямо предходната година броят на умрелите се увеличава с 1 165."
    http://www.nsi.bg/bg/node/14154

  33. 33 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#6] от "zheravna":

    условията в "чужбината" са други, но и месечните такси са маааалкооо по-вискоки.

  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2197 Весело

    [quote#30:"OOPS"]при 4млн абонати за Мтел, колко трябва да имат Виваком?[/quote]
    Общо телефонните абонати (може би трябва да кажа "операторни абонати" заради телевизия и интернет) са около 22 млн. абонамента и се счита за твърде малко число за 7 млн. население.

  35. 35 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#14:"Darth Plagueis"]разкараха много от акаунт мениджърите и прехвърлиха много услуги към магазините им, където обслужването е потресаващо. Не знам що очакват, че в ролята си на собственик на фирма ще вися в офис на Мтел, за да открия нов абонат или да сменя абонамент.[/quote]

    Голяма грешка от страна на Мтел. Виваком за сега предлагат добро фирмено обслужване, и аз като титуляр на 50+ карти не мога да си представя да се занимавам с това нещо, ако не е акаунт мениджъра, с който имам връзка нон стоп.

    Every cradle is a grave.
  36. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Доста хора се опариха от сметките им и ги благословиха

  37. 37 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Аз пък съм много доволен от "М-Тел" и винаги ще бъда техен абонат. Започнах с "Прима" карта през 2003-та и до момента почти не съм имал проблеми с тях. Има какво да се желае по отношение на обслужването и по магазините, и по Интернет, но като цяло за мен те са най-добрият и иновативен оператор у нас. Това е лично мнение, като всеки си има право на такова. Бях и на стаж в тяхната компания преди години и имам само позитивни впечатления. Като всяко нещо, и те си имат трески за дялане и вярвам, че постепенно ще изчистят недостатъците си.

  38. 38 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 896 Неутрално

    След два месеца и аз се махам, след 2 години мъки.
    Ментел най-долнопробно излъгаха, че в село край София имат 4Г покритие. Оказа се, че дори 3Г нямат - доказано с експерти на КРС. КРС обаче не били способни да ги накарат да ми прекратят договора по тяхна вина.
    Чао, Ментел, завинаги!

  39. 39 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ще падат и още! Пълен ташак им е всичко, нямам търпение да се разкарам от тях!

  40. 40 Профил на angmar
    angmar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Вашето обаждане е важно за нас. В момента няма свободен мобилен оператор."
    Така 1/2 час, докато не се откажеш, е как да не ги отсвириш.

    Ментор
  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    [quote#11:"madmak"]Рядко ходя в офисите им, но когато съм бил там, винаги съм оставал разочарован от обслужването. [/quote]
    Абсолютно!
    Обясняват се надълго нашироко. И ако някой сключва нов договор или си купува апарат има да чакаш половин час за да си платиш сметката.
    Аз лично се отказах когато бях на 150мб интернет а друг оператор ми предложи 10 000.

    В Русия съм! В Русия съм!
  42. 42 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#40] от "angmar":

    Най-голямата трагедия е, че съсипаха Мегалан. А сега е ред и на Близуто.

    Every cradle is a grave.
  43. 43 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#14] от "Darth Plagueis":

    Никога не съм се съмнявал, че си дърто говедо със златна карта

    Ех какви времена бяха, хората се редяха на опашки по цял ден и даваха цяла заплата за една карта Цитрон.

  44. 44 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1154 Весело

    На "с цел дрън-дрън, разговора се записва" отговарям:
    "Искам да ви предупредя, че от моя страна също се записва", което е истина. Не рядко отсреща получавам преглъщане или няколко секундно мълчание.

  45. 45 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Не да намалеят, а да изчезнат клиентите като предплатени мегабайти мобилен интернет на същата компания

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10219 Неутрално

    Всъщност това беше позитивна за Мтел новина

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#14] от "Darth Plagueis":

    Не бързай, на мен също ми отрязаха акаунт мениджъра, преди година. Вчера ми се обади един младеж да ми се представи, възобновили длъжността, ако съм искала да се срещнем. Аз за срещи време нямам, но му казах, че ако се свързвам отново за 10 минути с оператор ще си казваме сбогом. Даде ми персонален телефон, като имаме проблеми.
    Не мога да повярвам, че пиша нещо добро за тея наглеци, но факт. За Теленор и Виваком, даже няма да се хабя да пиша.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  48. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    Впрочем, поне в моловете да сложат читави служители, в мол Сердика служителите им са с интелекта на немска овчарка.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#38] от "гарата":

    Няма как да са те излъгали преди 2 години за това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#48] от "hope":

    Това е интелектът им общо. Некадърни са и лъжат. 40 минути чаках да оставя телефон на ремонт, и когато дойде редът ми, овцата ми каза, че била отскоро и няма как да го приеме, щото не знаела как става. Викам - и къде, при кой да отида - ами, наредете се отново на опашката.
    Сметай...

    Дано си прав за акаунт мениджърите, но така или иначе Виваком вече налазват адски силно клиенти на Мтел, та засега условията им са в пъти по-добри. 6 ГБ бърз нет, плюс 600 минути към всички - 13 лева. Драмата ми е, че Мтел имат някои корпоративни услуги, които са ми при тях и не ми се мигрират, а и не знам другите дали ги имат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#49] от "Darth Plagueis":

    Поправка - преди 2-3 г. ме заблудиха че имат 3Г покритие, в момента заблуждават, че имат 4Г.
    Справка 4Г картата на покритието на сайта им.
    Селото е Нови Хан, 12 км от Околовръстното.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK