Подписка за тунел под Петрохан е подкрепена от 50 хиляди души

Снимката е архивна

© Георги Пауновски

Снимката е архивна



Подписка с искане за прокопаване на тунел под старопланинския проход Петрохан е подкрепена от 50 хиляди души от Северозападна България, съобщиха организаторите, цитирани от "Дарик нюз". Тя е започната през ноември миналата година в Берковица.


Като аргумент се посочва, че тунелът ще скъси разстоянието от София до Берковица, Монтана и Видин с около 40-45 км и времето за пътуване с 50-60 минути. Липсата на завои и ограничения през зимата щяло да улесни и достъпа на инвеститорите до Северозападна България, като регионът ще стане по привлекателен за тях, смятат организаторите на подписката.


Плановете с искането за тунела, подкрепено с подписите, ще се внесат в следващото Народно събрание и ще се иска обявяване на местен референдум. Към момента прогнозата за цена на тунела е 200 млн. евро.




Строителството на тунел под прохода Петрохан е приоритет в Регионалния план за развитие на Северозападния район за планиране за следващия програмен период 2014 - 2020 г. За изграждането на съоръжението има три разработени варианта, като в различните от тях дължината варира от 7.105 км до 9.201 км.


За последно за проекта се заговори през лятото на 2013 година от бившия областен управител на Видин Кръстьо Спасов. През 2008 г. Министерството на транспорта беше обявило процедура по Закона за обществените поръчки за "Предпроектно проучване по направление на път II-81 "София -Гинци - Петрохан - Монтана" като експресен път, с възможност за изграждане на пътен тунел при Петрохан", но тя беше прекратена.


Периодично на дневен ред излиза и друг тунел, който трябва да улесни връзката между Северна и Южна България - този под Шипка. Той обаче изглежда по-близо до реализация, след като в последните дни от управлението на втория кабинет "Борисов" бяха отпуснати 12 млн. лв. за първата фаза по изграждането на обходния път на Габрово. Този проект е част от реализацията на мащабния план за тунел под връх Шипка.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Първо данък Рассия и ако остане за тунел, тогава.

  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Да се внушава:" Асфалт не ядем"!! Заиграите тролчета....

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Весело

    Май се задават избори...
    Тази с тунелите под Балкана се започва вески път като почнат да обещават, де деца, де мостове, де заплати и други убавини...
    Веднага ще ви кажа кога ще си говорим за пак тунели под Стара Планина. При следващите избори, когато и да са.

    Ecrasez l’infâme
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Необходим проект за реализация и заедно с тунела под Шипка и магистралата Варна-Бургас ще разполагаме със съвременни пътни връзки между Северна и Южна България

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5814 Неутрално

    Да направят първо Ломското шосе от тангентата до метрото, че е като междуселски път!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Невъзможна работа, първо правителството на Орешарски, а след това и кабинет Баце 2 извадиха от ОП Транспорт (14-20) всички важни инфраструктурни проекти за Северозапада.

  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    Тунел, в България с дължина между 7 и 9 километра...? Кой ще го поддържа, след като се построи?! С няколко къси тунела между София и Ябланица не могат да се оправят..., не ми се мисли, какво ще стане с дълги тунели, като този или под Шипка!

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Като се замисля как всеки път, когато пътувам из Австрия и Италия ми прави впчеатление, че хората са си направили 5-6 километрови тунелчета дори само за да улеснят достъпа до 2-3 селца, след които няма нищо друго, а тука имаме 2-3 къси тунела в постоянен ремонт, които убиват и хората...
    И не, не е само заради комунистическото бедствие. Ако не се крадеше толкова чудовищно от няколко продажника в тази държава, отдавна щяхме да сме поне като чехите...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 909 Любопитно

    Започнаха да им увират северозападналите глави с 10-годишно закъснение, че "хасвалта" може и да не става директно за ядене, но носи работа, от която остава за ядене......

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    За да не сме голословни, ще цитираме: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/03/26/1795268_ekoekspertite_odobriha_proekta_za_tunel_pod_shipka/#msgid4803997

    И пак така: http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2012/10/19/1929059_stroitelstvoto_na_tunela_pod_shipka_mojelo_da_zapochne/#msgid5779313

    Не знам дали и през лятото на 2014 не са копали тунели, но през 2017 пак ще ги копат.

    Ecrasez l’infâme
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Весело

    [quote#3:"Graf"]Май се задават избори...
    Тази с тунелите под Балкана се започва вески път като почнат да обещават[/quote]

    Сега очаквам отново да пуснат "дебата" у Враца дали да има влак-стрела от Видин до София или ще им е много опасен или най-малкото шумен ...
    Тази година, за да е актуално - може би ще им и праши?
    И Зелените са хора, и те дупетати искат да стават ...

  12. 12 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#9] от "pag":

    Какво понятие имаш ти за северозапада?!

  13. 13 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Като се появи тунела и ще цъфнат и вържат. Нали Моста при Видин щеше да ги съживи? Що не стана? Може би защото пътища се строят където има хора. А не с безумната надежда, че хората ще отидат при пътя.
    Тунел 7 км у нас? Че ние и с 1 не можем да се оправим.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  14. 14 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 217 Неутрално
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Глупости на търкалета. По този път движението върви през центъра на Костинброд, Монтана и един куп села като Гинци.

    Спасението е само Ботевград-Видин и нищо друго.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#13] от "Цецо":

    Мостът при Видин съживи част от бг износа, но ако се направи и читава инфраструктура до него, местните също ще го усетят.

  17. 17 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Модернизация на трасето може да се обмисли, така че да е една идея по-използваемо.

    Но тунели на такова трасе звучи твърде мераклийско..
    Сами казват, за едни 40-50 км спестени, ще трябват млн и млн да се вложат (ако мерим по струма и млрд) ..

  18. 18 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#13] от "Цецо":


    [quote#13:"Цецо"]Като се появи тунела и ще цъфнат и вържат. Нали Моста при Видин щеше да ги съживи?[/quote]

    Па мостът е у нищото. Докато стигнеш до него и требе да правиш основен ремонт на целата долна конструкция на колата...
    Ще бъда честен. Вместо лепенето на пенополистирол, известен още и като стиропор за 2 милиарда се бе инвестирало у това, то ефектът щеше да е къде по-осезаем, но от тунела не можеш открада тъй, както се краде при "санирането".

    Ecrasez l’infâme
  19. 19 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Заради такива като повечето "коментатори" сме на тоя хал - каквато и да е темата - мрънкане и нихилизъм !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  20. 20 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Любопитно

    До коментар [#17] от "sv3tli0":


    [quote#17:"sv3tli0"]Но тунели на такова трасе звучи твърде мераклийско.. [/quote]

    А 2 000 000 000 за дограма и дюбели не е мераклийско?

    Ecrasez l’infâme
  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#18] от "Graf":

    А може, може. У нас от всичко може да се открадне. Ма по-добре от полистирена. Че какво толкоз може да стане? Дори и да ти падне на главата?
    Виж с тунела е доста по-страшно.
    Истината е, че при очаквания трафик (горе долу като сегашния) оправяне на сегашния път от Ботевград е далеч по-разумно. И в пъти по-евтино.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2826 Любопитно

    Ако събираха вместо подписи пари за построяването на тунела дали щяха да са толкова?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#20] от "Graf":

    Два са за сега. Обещават доста повече в бъдеще.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  24. 24 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#20] от "Graf":

    Говорим за тунели под петрохан, не за агитация за изборите..

  25. 25 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#21] от "Цецо":


    [quote#21:"Цецо"]А може, може. У нас от всичко може да се открадне.[/quote]

    Добре де, разбирам че си оптимист.
    Все пак опитах да потърся разум в наливането на едни милиарди, но при твоя оптимизъм...

    Ecrasez l’infâme
  26. 26 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    И за къв чеп сега това?
    Земете да асфалтирате пътя, па кой бърза през зимата - е Витиня.

  27. 27 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    200 млн. са нищо в сравнение с икономиите на време, амортизации и горива, само тол-таксите на тировете от Е79 ще ги изплатят, а и трафикът по АМ Хемус ще намалее видимо ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  28. 28 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    Определено "За" тунела. За хората от северозападна България ще е много сериозна глътка въздух.

  29. 29 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#18] от "Graf":

    Не разбирам на какво почива заключението ти, че от саниране може да се краде повече отколкото от тунел. Точно обратното, санирането го правят десетки даже стотици фирмици, на които даваш 2 милиарда, а тунела го прави няКОЙ, на който даваш 2 милиарда и той ти втъща колкото трябва.
    Точно обратното е.

  30. 30 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 538 Неутрално

    "ще се иска обявяване на местен референдум. Към момента прогнозата за цена на тунела е 200 млн. евро."

    Значи след това местното население ще даде тези пари? Не за друга, ами след това в Белене ще гласуват едни 20 млрд...

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  31. 31 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Ами какво става с тунела под Шипка, третия Дунав мост, завършването на хему и т.н.?

    FILII MARIS SUMUS
  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#30] от "brutester":

    Така така. Местен рефверендум как да се похарчат едни пари, дето не ги двам аз

  33. 33 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 341 Весело

    Те и 2 500 000 българи се подписаха на референдума за партийна субсидия по левче, ама байрадан и ицориформите не им харсева

  34. 34 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#29] от "uq":

    Е, като даваш два милиарда така смело...
    Някога виждал ли си КСС? За ремонт и ново строителство?

    Ecrasez l’infâme
  35. 35 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    На Бойко метрото му беше по надалавера.

  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#34] от "Graf":

    Не отговаряш на въпроса ми, просто се правиш на умен.
    Как точно крадеш пари, които си раздал на 100 фирми?

  37. 37 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#7] от "tww09306483":

    И да, и не.
    По Хемус има 4 двойни тунела, тоест общо стават 8 тръби с дължина 800-1200 метра всяка или към 8 км. дължина общо. 3/4 от това разстояние са огромни трилентови тунели, а само Правешки ханове са двулентови.
    Но поддръжката наистина е лоша, а и скъпа. Също така не знам дали ще стигнат 200 млн. евро за построяването на този 8-9 километров тунел под Петрохан. Иначе и към момента разстонието от София до Монтана през Петрохан е 40-50 км. по-кратко, отколкото през Хемус и Ботевград. Ако още се скъси трасето, плюс това че няма да има завои и голяма денивелация, ако се направи и магистрала Струма и скоростен път София - тунел под Петрохан - Монтана - Видин, може и да има голям смисъл. Трябва обаче добре да таксуваме транзитния трафик, защото той ще е основният, а и може би ще се засили.

  38. 38 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#36] от "uq":

    Ако си виждал КСС, обяснението може да е кратко. Ако не си виждал, трябва да ти пиша роман..
    Виждал ли си КСС?

    Ecrasez l’infâme
  39. 39 Профил на aaaa
    aaaa
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Нали тунела щеше да е Троян- Кърнаре!

  40. 40 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 956 Весело

    тоа тонел шее зада мое токо од беляне да пристига по-брже...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  41. 41 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#8] от "Щ":

    Така е. Но трябва да се посочи също, че за голямата част от тези съоръжения се плаща отделно и то не малко. Поне в Австрия. На българина трябва хем да му е първокласно, хем да му е без пари. Та, не знам как ще се получи.

  42. 42 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    "Подписка за тунел под Петрохан е подкрепена от 50 хиляди души"

    Чудесно,че искате! Сега всичките по една кирка,лопата или количка и на обекта!
    Нали сте много ербап-ще пиработите няколко ммесеца младежкс бригада. Доброволно и безплатно,разбира се!

    В Русия съм! В Русия съм!
  43. 43 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 583 Неутрално

    аре на тунела, може като копаят да ударят в златото на АТАКА
    а тунела да се копае от възстановените трудови войски, с кирки

    Birds of a feather flock together.
  44. 44 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#29] от "uq":

    Тия стотици фирми са собственост на няколкото по-големи строителни босове в България. Трейс например санират в Русе, Монтана, Кюстендил и много други градове. Парите под една или друга форма пак отиват където трябва.

  45. 45 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 901 Весело

    До коментар [#40] от "tucker case":

    Батка, ти имаш ли бегла представа къде е Белене и къде е Петрохан???

  46. 46 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1980 Весело

    [quote#5:"Незнайко в Слънчевия град"]Да направят първо Ломското шосе от тангентата до метрото, че е като междуселски път![/quote]

    Тунел ли предлагаш?!

    I Want To Believe
  47. 47 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Зададт ли се избори запо§ва строителството на тунел под Шипка. Така е от Освобождението насам. Дано го започнат дали под Шипка или Петрохан все едно.Говори се че сърцевината на Ст. планина е от чисто злато. Само ме е яд че ще дадат строителството на концесия , а на нас к@рец, както обикновено

  48. 48 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Тунел под Петрохан е много по-необходим от АЕЦ Белене. Достъпът до моста при Видин ще бъде нормален, а не ходене по мъките. Ходили ли сте в Монтана да видите какъв чудесен град е? С кратък път до София този район ще стане туристически – Белоградчишките скали, Рабишката пещера, Бабини Видини кули. Икономиката им ще дръпне, сега са като откъснати от цивилизацията.

  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#48] от "Fiji":

    Аха... и като минеш Монтана, дръж се! Пътя на места е с такива трапове, че колата ти ще падне вътре...! Общините из северозапада са такава тъжна картина, че ми е мъка само да гледам, като ходя там...! Чипровци, Димово, Белоградчик, Лом...! Таква запуснатост и циганизация, не е истина просто.
    Има някои природни дадености, на Вършец не е лошо, че има топла минерална вода, но да развият туризъм им трябват още много години и не знам, кой може да го прави точно там.
    Вместо да се хвърлят на големи проекти, първо може да пооправят старите пътища, че тогава да мислят, за по-големи работи. Както и да се мисли повече, как да се вкарват инвестиции, че да има постоянни работни места. Другото ще дойде после... Не да идват инвеститори, че да купуват Видахим и да се чудят, как да ги гонят и сега въпросната фабрика, да печели от схеми с ток...!

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    [quote#1:"4ort"]Първо данък Рассия и ако остане за тунел, тогава. [/quote]

    Трябва да се направят три тунела за пресичане на Стара планина, на проходите Петрохан, Шипка и Троян-Кърнаре. Стойността на трите тунела от които страната има голяма нужда, е по-малка от стойността на ненужния атомен реактор, който платихме на Русия.

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    [quote#13:"Цецо"]Нали Моста при Видин щеше да ги съживи? Що не стана? [/quote]

    Щото моста трябваше да се строи в заедно с тунела на Петрохан, както и с първокласен път София Видин през Петрохан.

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    [quote#17:"sv3tli0"]Сами казват, за едни 40-50 км спестени, ще трябват млн и млн да се вложат [/quote]

    Не са малко 49-50 километра спестени. За три четири години тунелът ще се изплати от икономия на гориво.

  53. 53 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    [quote#19:"роджър"]Заради такива като повечето "коментатори" сме на тоя хал - каквато и да е темата - мрънкане и нихилизъм ! [/quote]

    Абсолютно! Радваме се като плащаме данък Русия в размер на милиарди, а мрънкаме , че трябва да дадем едни 200 милиона за прокарване на тунел, който ще оживи цял район на България и скъсява пътя на този район до София с 60 километра. До какви абсурди може да стигне българският нихилизъм.

  54. 54 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Реално може ли да се построи такъв тунел или не, защото утре може да поискат магистрала до Луната

  55. 55 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    "За изграждането на съоръжението има три разработени варианта, като в различните от тях дължината варира от 7.105 км до 9.201 км."

    Измежду тях има ли вариант без осветление?

  56. 56 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Весело

    [quote#52:"tacheaux"]Не са малко 49-50 километра спестени. За три четири години тунелът ще се изплати от икономия на гориво. [/quote]
    От такси ли ще се изплати или от икономия на гориво за малкото местни? Груба сметка ... ако трафика е предимно камиони и приемем среден разход 26л./100 км., без претенции за прецизност, означава по този тунел денонощно да преминават по 240 превозни средства н час в продължение на 4 години и да заплащат такса от 25 лева ... ще има да чакаме да се изплати от "икономии", с трафик от няма и 20 коли на час

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  57. 57 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 956 Весело

    До коментар [#45] от "VR|46":

    бейби, ти знайш ли кво е ограничението на скоростта на електричеството в тунел...?

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    Давайте, дупчете Сега е времето, след 26-ти март няма да можете

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Петроханският тунел ще съединява Солунската митница и Дунав мост 2. А какво ще съединява тунела под Шипка? Нищото от юг с река Дунав.

  60. 60 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#21:"Цецо"]Истината е, че при очаквания трафик (горе долу като сегашния) оправяне на сегашния път от Ботевград е далеч по-разумно. И в пъти по-евтино.[/quote]
    И в пъти по-дълго (някъде около 3, може и да е по-близо до 4 пъти в сравнение с минаването през тунела). Има и по-оригинални транспортни решения от твойто, де, примерно преди 100-130 години най-бързия начин да стигнеш от София до Варна е бил през Белград, отиваш до там с влак, после с кораб до Русе и после пак с влак до Варна.Ама хората, кой знае защо, решили да потърсят по-неразумно решение и в пъти по-скъпо.

  61. 61 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Крайно наложително. Дано стане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK