Китай бил готов да инвестира 500 млн. лв. в българските железници

Христо Алексиев

© Анелия Николова

Христо Алексиев



Китайската CRRC, сочена за най-голямата компания за производство на железопътна техника в света, е готова да инвестира 300-400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони в България, съобщи БТА като цитира министъра на транспорта Христо Алексиев. Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.


Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи Алексиев.


Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури с локомотиви и вагони българските железници за период от 15-20 години. Алексиев каза, че китайците са склонни на схема подобна на лизинг, при която първоначално финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години, например.




Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ към облигационерите в размер на 260 млн.лв. Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн. лв., като може да се завиши до 600 млн. лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.


По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.


Инвеститорът CRRC e най-голямата компания за производство на железопътна техника с оборот от около 45 млрд. долара на година, припомня БТА.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    "Китайската CRRC, е готова да инвестира 300-400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони в България, съобщи БТА като цитира министъра на транспорта Христо Алексиев."

    Тоя министър същински Баце 100 милЬОна за нищо ги нема!!!

  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Като видя такава новина неизменно се сещам за шейховете с маратонките на Лупи .

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Любопитно

    Китайският инвеститор сигур не е чувал за новите чудеса на света - губещи пристанища, губещи железници, губещи инфраструктурни проекти !

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Любопитно

    До коментар [#1] от "4ort":

    ''Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи Алексиев.''
    + ''Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.''
    Това съгласен ли си, че е фалшива новина, или поне лъжа - медийна!?

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Ми да инвестира.Иначе БДЖ загива.

  6. 6 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 328 Весело

    Че те само за разни застаряващи ритнитопковци дадоха повече... бълха ги охапала китайците.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  7. 7 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Весело

    Бойко и Гриша къде им е китайската инвестиция ?
    Българската "китайска" инвестиция, Българска инвестиция, китайско ноу-хау.
    "България се използва като трамплин за европейския пазар, имайки предвид, че страната е част от Общия европейски пазар и безмитната зона. Заради съществуващите митнически и нетарифни бариери за страните извън Общия европейски пазар, за китайските производители е много по-скъпо да произвеждат готовия продукт в Китай, след което да го внесат в ЕС"
    http://www.dw.com/bg/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F/a-15773757

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    след като рефинансират кредитите на БДЖ китайците ще станат новият кредитор, който ще получи жепето при неспособност то да си обслужва кредита.

  9. 9 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Направо да го приватизират и да се сложи точката.

  10. 10 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Да го приватизират БДЖ колкото може по-бързо. Важно е също да се премахне монополът над пътническите превози. Държавата трябва да се фокусира върху развитието на жп инфраструктурата, а не да дотира фирма-символ на некадърност и мизерия. Също важи и за БГ пощи.

  11. 11 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Любопитно

    А?Ми с АЕЦ Беляне кво стана?И там сериозни китайски намерения бяха?И там нямаха претенции за държавни гаранции...
    Смешно става вече с тия китайски кьорфишеци...

  12. 12 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#4] от "karabastun":

    Преди години един транспортен министър на Баце, също води китайски инвеститори и им показва Лок. депо "Подуяне."

  13. 13 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Любопитно

    До коментар [#12] от "4ort":

    Е, И ???
    Много важно, че
    [quote#12:"4ort"]им показва Лок. депо "Подуяне." [/quote]
    или , че '' китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. ''
    Нали знаеш, че нищо няма да се случи!?

    karabastun1@abv.bg
  14. 14 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    Тъй като удавник се хваща и за сламка, правителството много да внимава да не си вкара някой пролетен автогол, който ще се изплаща години наред

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#13] от "karabastun":

    Бастонче, и на тоя министЕр работата ще свърши, като на онзи.
    https://money.bg/archive/tsvetkov-zavede-kitayski-proizvoditeli-na-lokomotivi-v-mizeriyata-na-depo-poduyane.html

  16. 16 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    До коментар [#11] от "eurogi":

    Ада не говорим какво е качеството на китайски и турски стоки.

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2015 Гневно

    Так держать !
    Всичко каквото може да се даде и подари на комунисти и после Костов виновен и ЕС.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  18. 18 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Неутрално

    До коментар [#15] от "4ort":

    Ми , анджак!
    [quote#15:"4ort"]и на тоя министЕр работата ще свърши, като на онзи.[/quote]
    В БДЖ-то не трябва да се замазва и да се кърпят дупки , а да се КЪРТИ!!!

    karabastun1@abv.bg
  19. 19 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#18] от "karabastun":

    Болна тема мие БДЖ, повече от 40 години съм работил там.

  20. 20 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Ала-бала!

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  21. 21 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Мине не мине време и хоп някой араб или китаец носи една торба с пари и аха, аха да я изсипе пред подмокрения електорат. Сега Герджика ще баламосва докато уреди еврокомисаря и му се размине саботажа на машинното гласуване.




  22. 22 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    За другите си прав, но жп транспорта почти навсякъде е субсидиран и е губещ!

  23. 23 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#8:"Ф.Нинов"]след като рефинансират кредитите на БДЖ китайците ще станат новият кредитор, който ще получи жепето при неспособност то да си обслужва кредита. [/quote]

    Мне, они не им треба скрап, схемата е друга:

    [quote#0:"др Алексиев"]да рефинансират дълга на БДЖ към облигационерите в размер на 260 млн.лв. общата инвестиция е 500 млн. лв., като може да се завиши до 600 млн. лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ ... идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ[/quote]

    260 млн досегашен дълг
    + 100 млн китайски лихви
    + 240 млн за китайски джелеза
    = 600 млн

    Изплащането става от държавната субсидия, която ше я прибират директно китайците. 150 млн х 4 г = 600

    Ся, възниква въпроса, че и със сегашната субсидия бедежето не може си плаща борчовете, туй значи че като им я земат китайците и ше треба втора субсидия.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Весело

    Май ще стане като в "Умно село".
    Ще пуснем китайците, та да не ни нагазят руснаците...

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 267 Неутрално

    И като бонус ще инвестира в някое ЦСКА.

  26. 26 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "kasko":

    Би ли обяснил.. имам подозрения, че не си наясно с цялата история..

  27. 27 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":

    Четете докрай!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  28. 28 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално




    До коментар [#27] от "tribiri":


    [quote#27:"tribiri"]Четете докрай![/quote]

    Краят е ясен!

  29. 29 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Какви са тия инвеститори нам-колко-си милиона? Ми представете си, в БГ има фирма която произвежда и ремонтира локомотиви. И въобще това са кьорфишеци. Нали се гърмеше и трещеше преди две годинки за некакъв китайски завод за автомобили, какво стана? После се писа за некви китайчета дето искали завод за ел. автобуси да строят, какво стана? Сега локомотиви и вагончета. След две до три години и за космически кораби ще почне да се говори.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  30. 30 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Дано стане. Досега големи обещания за китайски инвестиции се чуха (включително и от Тикван) но нищо не стана.

  31. 31 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Сега една хубава екскурзия на целия служебен кабинет и обещания за светло бъдеще...
    Тия китайци да не са шейховете на Лупи, които строят българския Лас Вегас?

  32. 32 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    китайските инвестиции в България се изчерпват с обрасъл чифлик край Видин, 1 гаражен завод за фураж и 10 сергии за смартфони в Илиянци...

    единствените истински инвеститори, които вложиха пари, капитал и знания в България са германските, френските, австрийските, английските и американските инвеститори.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  33. 33 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Весело

    Абе смешници,4милярда окрадоха отКТБ сега говорят за 500милиона от китайци.Да ама не.

  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Брех...! Заливат ни едни големи вълни от инвестиции, чак се давим! То не бяха катарци, китайци, индийци... Милиардите край нямаха! За магистрали, за тунели, за заводи, за АЕЦ...!
    Едни и същи претоплени манджи. След няколко месеца ще се появи новината, за поредния "инвеститор", а за тоя няма да си спомня никой...!

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#26] от "uvx36507936":

    Колегата го е обяснил , мързи ме да повтарям.

    [quote#29:"tsyrvulan"]въобще това са кьорфишеци[/quote]


    [quote#29:"tsyrvulan"]Нали се гърмеше и трещеше преди две годинки за некакъв китайски завод за автомобили, какво стана? После се писа за некви китайчета дето искали завод за ел. автобуси да строят, какво стана? Сега локомотиви и вагончета. След две до три години и за космически кораби ще почне да се говори [/quote]

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  36. 36 Профил на dantscheff
    dantscheff
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Ако обобщим казаното от министъра, китайците се готвят:
    1. Да построят /на собствен риск, без никаква държавна гаранция/ голям завод за железопътна техника, който да подсигурява цяла Югоизточна Европа;
    2. Да платят /рефинансират/ дълговете на БДЖ
    3. Да осигуряват ЖП-техника за 15-20 години напред, която ще се изплаща на лизинг за 10 години
    --------------------
    абе тия китайци да не са майка Тереза?

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4280 Весело

    Най-накрая светлина в тунела за нашето БДЖ. Дано, се стигне до договор с китайската компания.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#34] от "tww09306483":

    То и циганите на сватба не се изхвърлят чак толкова!

  39. 39 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 677 Весело

    [quote#32:"полувишис"]китайските инвестиции в България се изчерпват с обрасъл чифлик край Видин, 1 гаражен завод за фураж и 10 сергии за смартфони в Илиянци...[/quote]

    Това разбира се е абсолютен факт. А ако се проследи историята на обраслия чифлик край Видин, ще стане ясно и защо никога няма да дойдат други инвестиции. За сметка на това ако се пусне едно търсене в Google "китайски/арабски инвеститор има интерес да инвестира в.." ще излязат стотици супер уникални, многомилиардни проекти Но какво да правят хората като им е излязла слава на свръхбогати будали, които просто се чудят за каква тъпня да си пръснат парите.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  41. 41 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1144 Весело

    заради красивите ни очи ще налеят толкова много кинти...възхитен съм

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  42. 42 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Не е нужно да купуват БДЖ, за да строят завод. И как точно ще им се изплати инвестицията от бюджетните трансфери, като то и сега ги има и дружеството губи. Бас държа, че и на китайците няма да им разрешат да закрият губещи линии, при което трансферите ще трябва да са увеличат, за да стане работата. Много е неясна цялата работа и сигурно с основание.

  43. 43 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 366 Неутрално

    42 коментара, нито един на прав път като обяснение и мислене. Намек: проектът New Silk Road. Който разбрал - разбрал.

  44. 44 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3305 Неутрално
  45. 45 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Едни китайци един път ей така инвестирали нещо в България....

  46. 46 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Това да не е същия инвеститор, дето щеше да строи български Дисниленд в Мусачево. Бяха милиарди, после станаха милиони, появи се и Лупи, ЦСКА, балонът се спука....
    Човекът обещаваше милиарди, тия сега се излагат с 500 милиона. Железницата е нещо мощно, голямо, обещайте поне 20-30 милиарда!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  47. 47 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Какво правим СКРИТА ПРИВАТИЗАЦИЯ ЛИ?????????????????

    sdg
  48. 48 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 663 Весело

    Като видя такава новина и се сещам как Китай щеше да наводни европа с произведените си коли в Б-я - топ Голямата Стена,или също така се сещам за необятния пазар на агнешко на изток.
    Иначе министъра ако успее да завърши нещата до край цена няма да има.!

  49. 49 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Мн фенове на китайците се навъдиха напоследък. Не че не изпитвам уважение към тях, заради това че са много способни и едва ли има народ с по голямо чувство за нация от тях, но истината е, че превземат Света.
    Най-кофти досега беше положението за Кореите, които Китай ги мачка, разделя и владеее от хилядолетия.
    Сега вече са се прицелили глобално и най-вече в САЩ. Нещо, което се надявам Тръмп да предотврати.
    Истината е, че мощта на Китай в момента се дължи основно на американските долари, като няколко поредни администрации съвсем преднамерено отслабват САЩ за сметка на Китай, и едва ли трябва да има съмнение, че за това са прибрали много сериозни кинти в личното джобче.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  50. 50 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#30] от "due07477623":

    До сега аз от Китай едно производство нз освен това на коли които не се продават много много,или това което искаха да точат пари китайчетата със слънчеви панели.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Къде е уловката. Китай да не е Дядо Коледа.

  52. 52 Профил на oziris7
    oziris7
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#11] от "eurogi":
    За Белянето като видят потенциалните инвеститори документацията, и за каква гиганска измама и корупция иде реч, сигурно ще се въздържат.

  53. 53 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#49] от "qwerty":

    Лично и аз се надявам Тръмп да направи нещо с китайската хегемония и производството в света да се върне в ръцете на европа и америка,пък да видим какво толкова ноу хау имат китайчетата.

  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Виждам единствено заобикалянето на две тръжни процедури:

    1. За най-ниска лихва по кредита
    2. За набава на подвижен състав


    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  55. 55 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#46] от "UJC4040":

    И защо, ще му е на някой инвеститор да строи завод за мотриси и вагони, ако смята да ги продава само в България или най-много в съседните държави.
    Ест, че тук има друга цел, най-вероятно да придобият БДЖ, а с оглед на гео разположението, българските релси са в стратегическо такова, после вероятно ще последва атака в цяла Европа. Те още преди време китайците обявиха, че искат да опашат цяла европа с техни влакове,

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  56. 56 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#53] от "gembirdkz":

    За Европа нямам никакви надежди, не и при тази администрация.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  57. 57 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#51] от "Роси":

    Печалната реалност е, че никой не смее да каже гък на Китай. Единственият лидер, който поне загатна, че ще се противопостави на Китай е Тръмп.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3984 Весело

    До коментар [#17] от "Танас":

    Абре,Танасе,кой продаде Нефтпхим на руснаците?

  59. 59 Профил на iget
    iget
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#53] от "gembirdkz":

    Само дето, първо, Тръмп е леко безсилен срещу гъвкавата политика на интереси от страна на Китай. И второ, твърде много бизнес интереси в САЩ - на хора дори приближени на Тръмп - съществуват относно Китай. Така че - надеждите ти са напразни, за добро или за зло.

  60. 60 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ало,сега перем с руски прах " КТБ "

    Долу рушистите и фашистите
  61. 61 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    То туй арабски, китайски инвеститори, милиарди долари се стичат към нас. Всеки път едно и също от години.

  62. 62 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Този новоизлюпен рубладжия е жаден за власт, жаадеен...
    Всякакви новини ще изфабрикува само и само да се докопа да е постоянен министър, а не временен.
    Ей точно тези нагли дихатели са най-вредни за всички нас.

  63. 63 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#29:"tsyrvulan"]Нали се гърмеше и трещеше преди две годинки за некакъв китайски завод за автомобили, какво стана? [/quote]
    Един завод за автомобили съществува. Повече от 2 години.

  64. 64 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#32:"полувишис"]китайските инвестиции в България се изчерпват с обрасъл чифлик край Видин, 1 гаражен завод за фураж и 10 сергии за смартфони в Илиянци... [/quote]
    Имаше още няколко "китайски" проекта.

  65. 65 Профил на s.t.a.l.k.e.r.
    s.t.a.l.k.e.r.
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дами и Господа влакът Spirit of China тръгва след 5 минути от първи коловоз.

  66. 66 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Поредният китайски балон. Те към толкова ифраструктурни проекти вече имаха инвестиционни намерения че вече брой нямат

  67. 67 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Има неща много повече от някакво БДЖ. Те дават по 200 милиона за футболист ) Да говорим за Китай не е много добре ,тук темата комунизъм спира. Хубави ,лоши или много добри да са китайските стоки и услуги ,те са извън приказките на форума . Просто се продават, а Китай след 5 години е световен икономически лидер.

  68. 68 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#43] от "bellend":

    Това звучи точно като останалите 42 коментара. За копринения път в жп превозите се говори ако не от 20 години, то от 18. При това много се говори. Резултатът е точно същия.
    Може би си мислиш, че като в последно време китайците се опитват да предвижат проекти за жп превози до Украйна, Рига, май Унгария, чак до Лондон, то и нас ще ни огрее. За да стане това трябва региона ни да има потенциал като пазар. Засега сме много далеч с изключение на Турция.

  69. 69 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 548 Весело

    ... такова... и аз искам да инвестирам 500 милиона, ... ама ако имах 500 милярда

    Вяра. Надежда. Любов.
  70. 70 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 439 Неутрално

    малко са поне още три нули трябват

  71. 71 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Те комунистите така уреждат инвестиции... както Сименс "инвестира" 600 милиона. Коминистите правят харовете, а след това друг да ги плаща, обикновено плаща народът или работещият бизнес.
    Комунист не инвестира, комунист експроприира. Поредната ЛЪЖА на лъжливото им котило с КУРнелия начело.

    Вяра. Надежда. Любов.
  72. 72 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ към облигационерите в размер на 260 млн.лв. "
    " Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн. лв., като може да се завиши до 600 млн. лв"

    Това се казва финансова стръв. На управляващите са им потекли лигите. Мисълта за комисиони и източване няма да им даде възможност да спят спокойно. Задълженията на БДЖ са над 470 млн. лв. Въобще не ми харесва някакъв чиновник да се упражнява в оздравяване на държавна фирма. Китайците ще са инвеститор и кредитор. Кой ще държи козовете? Накрая ще купят БДЖ за без пари.
    Възможно е приказките за поредния инвеститор да са един фишек.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  73. 73 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 532 Весело

    CRRC е най-голямата държавна компания в транспортното машиностроене. Тя провежда директно китайската държавна политика. На тях им е нужен плацдарм за конкурентна борба със Сименс и Альстром. Да не се забравя че Китай реализира проекта за връзна по пътя на коприната от Пекин до Лондон.

    А и тук могат да получат срещу инвестиция от 500 млн. всичко и БДЖ и сградите и където да развърнат произвоствените мощности.

    А за китайците в БВП от $10 000 000 000 000 да инвестират някъде $280 млн е същото като в България някой да инвестира 5 млн.лв(защото нашият БВП е 200 пъти по-малък от тяхния)

  74. 74 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    За китайския интерес за инвестиция се чу и преди. Обаче не ми се вярва, има нещо дето не е такова, каквото го представят. Няма да е за първи път.

  75. 75 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2015 Весело

    [quote#58:"yanne"]Абре,Танасе,кой продаде Нефтпхим на руснаците?[/quote]

    Забрави и Кремиковци и Балкан само ми обясни КОЙ § ТОЙ пачему са там ?
    Кремиковци - Надин
    Балкан - ТИМ
    Нефтохим - Златен Вальо + Доган ефенди и за капак Златната Държавна акция е в крадливите ръце на Дългият Инкасатор.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  76. 76 Профил на filinev
    filinev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Китайска мега инвестиция! Сещам се за небостъргачите у Равно поле,световна голф дестинация Мусачево и писта за Формула1 в Плевен.

  77. 77 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#75] от "Танас":

    Винаги е по-добре да се продаде и да се съживи едно предприятие, отколкото да се унищожи и погребе от родните некадърни политици. И времето го е показало.

  78. 78 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Любопитно

    Интересно при какви условия ще инвестират китайците у нас?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK