Китайски концерн предлага да реши всичките проблеми на БДЖ

Китайски концерн предлага да реши всичките проблеми на БДЖ

© Надежда Чипева, Капитал



Китайската корпорация за железопътен подвижен състав CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) е изпратила писмо с официално инвестиционно намерение спрямо "Холдинг БДЖ" до транспортния министър Христо Алексиев, съобщиха от министерството.


Инвестиционното предложение включва три основни точки според информацията на министерството. Първото е рефинансиране на старите задължения на "Холдинг БДЖ" ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.


Предлага се още доставка на нови влакове, които да отговарят на европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Вагоните щели да бъдат доставени своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и "с високо съотношение цена - производителност".




Китайците предлагат и да инвестират и в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.


Предстои да се сформира работна група, която да обсъди инвестиционното предложение.


В съобщението не се посочва при какви условия китайската компания предлага инвестициите си, но неотдавна при посещението на нейни представители в министерството Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.


Междувременно през февруари се разбра, че Европейската комисия проверява договори, с които е възложено изграждането на участък на територията на ЕС от жп линията "Един пояс, един път" - един от любимите проекти на китайския президент Си Цзинпин. Гигантската мрежа от индустриалните и търговски центрове от Източен Китай до Лондон е оценявана на 900 млрд. долара, съобщи "Капитал".


Според Financial Times спорна от гледна точка на ЕС е планираната високоскоростна отсечка от Белград до Будапеща. Източници на изданието от Брюксел допълват, че се проверява оценката за икономическата целесъобразност на дългия 350 км участък на стойност почти 2.9 млрд. евро. Друг проблем от гледна точка на европейските правила е това, че Китай не обявява обществени поръчки, а посочва фирмите-изпълнители.

Ключови думи към статията:

Коментари (196)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 3865 Весело
  2. 2 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Браво, дано да е изгодна сделка

  3. 3 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    т.е да купят дълговете на БДЖ и да дадат нов заем? Брей, що пък не поискаха да направят завод тук и тук да се произвеждат сертифицирани в ЕС вагони?

  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2201 Любопитно

    Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  5. 5 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Чисто алгебрично, "...високо съотношение цена-производителност" означава висока цена и/или ниска производителност.

  6. 6 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 225 Весело

    Интересно-един китайски концерн е способен да реши проблемите на БДЖ , а цялата ни държава не е ... или не иска

  7. 7 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Това е най-големият производител на подвижен състав в света. Вероятно имат огромни излишъци на производствени мощности и искат да стъпят на европейския пазар: http://www.crrcgc.cc/en

    Да видим какво ще стане, но ако са готови да дадат финансиране без да смятат политическия риск (т.е. на по-изгодни нива от сегашните), тогава би било добре дошло за всички страни.

  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2201 Весело

    До коментар [#3] от "stanislavdi":

    "...Китайците предлагат и да инвестират и в нов за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България...."
    Като изтрезнее редакторът, след "нов" ще добави "завод"...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  9. 9 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    [quote#2:"jorosrabskia"]
    Браво, дано да е изгодна сделка[/quote]

    Дано, ама не е. Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
    Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.

  10. 10 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Време е тзи компания да бъде изправена на крака. Дано нещо да стане!

  11. 11 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    "идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ"

    подпис
  12. 12 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    Мъртвецът БДЖ няма проблеми.
    Проблемът е, че данъкоплатците ще плащаме яко.

  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#3] от "stanislavdi":

    Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране.

    Ма кой да чете! Нали се плаща за място.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3029 Любопитно

    Чета и ми идва на ум приказката на Митрето :
    _ Не те молАм,
    не те изнасилвам !
    Ке те питам нещо ,
    НО отговора требе да биде "ДА" !
    -=-=-=
    БДЖ толкова го е закъсало,
    а пък китайците искат да направят бърз ЖПтранспорт по стария път на коприната .
    Чрез ЖПтранспорт доставките им до пазара на Европа е 4 пъти по-бърз от морския !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    Китайците просто инвестират в.....собствената си инфраструктура. След 20 години това тук гето изпаднало без здравно и пенсионно осигуряванне, без армия и младо население ще е просто китайска територия или територия на другите им плодящи се конкуренти- Индия, Турция, Египет,Нигерия и т.н

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  16. 16 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 443 Неутрално

    CRRC са най-големият производител на влакове в света.

  17. 17 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1151 Весело

    Първото е рефинансиране на старите задължения на "Холдинг БДЖ" ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
    ----------------------

    Т.е. задълженията на БДЖ ще нараснат със 170 млн. евро от сделката. Това верно ще реши всичките проблеми на компанията - ще я фалира и отърве от мъките и капана на задлъжнялостта. При това при по-ниска за обществото цена от фалита на КТБ.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  18. 18 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    "идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ"

    Идеята на всяка инвестиция е да се изплати от печалбата. Поне аз така го разбирам. Така повече ми прилича на политическа сделка.

    подпис
  19. 19 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Алексиев обяви, че идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират подобна инициатива.

    Ей на това му се вика БАНДИТСКА приватизация.
    НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ

    Този път ще има трепане. Така да знаят управниците !

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    Ако се краде по-малко нафта и жици,БДЖ ще излезе на печалба.
    ...Абе друго си е да е по-лесно да се уредиш за митничар от колкото за кондуктор в БДЖ!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    А дълговете по-големи ли са от пазарната цена или по-малко?
    Защо Кремиковци беше продаден за 1 лев и никакви дългове не бяха върнати?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 665 Неутрално

    ами добра новина.
    но нека бъдат коректни и офертата да изчака законно избраното правителство, ако служебното си свърши работата.
    щото иначе със сигурност имаме оферта като за безшумен, безавариен, енергоспестяващ влак, който лети, но никой не го е виждал.

  23. 23 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#15] от "Dr_Doolittle":

    Интелигентен си ...
    Днес си в лошо настроение, цапни едно винце, за здраве.
    То че не сме цъфнали и вързали е ясно, но българският род е оцелял и при много по-големи злини.
    България и българите ще ги има докато свят светува.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  24. 24 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#6] от "boring pumpkin":

    Отдавна не иска!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#19] от "ironhorse":

    Обясни какъв ти е проблема, че едва ли някой може да схване?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 491 Весело

    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    Може дръжки.

  27. 27 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Да се прави сделката докато не са се отказали жълтурите,стига разбира се да не се харизва БДЖ-то.Поне едно хубаво нещо ще направи служебното мин.,защото до момента само уволнения се правят.

  28. 28 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 572 Неутрално

    В чужбина веднага оцениха благоприятната ситуация настъпила с идването на новото, макар и служебно правителство, и бързат да заемат позиция.
    Браво на Герджиков, браво и на Президент Радев!

  29. 29 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    Досега много приказки за Китайски инвестиции сме слушали. Лично на мен не ми е известно някоя да се е състояла.Винаги има и първи път но се съмнявам.

  30. 30 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 782 Неутрално

    китайски инвеститор винаги ме изпълва с подозрение

    malart.blog.bg
  31. 31 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 491 Весело

    До коментар [#19] от "ironhorse":

    *autistic screeching*

  32. 32 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 238 Неутрално

    всичко хобаво
    ама от време на време като пуснат инвеститор от Квейт, Добуа, Китай иска да прави еди кво си

    защо ми се струва само за пред публиката

    преди време щяха да правят българският Лас Вегас около София плюс писта за Формула 1
    та не им се връзвам на номерата

  33. 33 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    Може, ама не може... защото и до момента вече колко пъти бяха прецакани кредиторите на дружеството...

  34. 34 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Не бива! Защото трябва да бъде източен и приватизиран от Христо Ковачки! Пък и нали за селата ще се заГРОБва концесионно летище София за 35г, за за 600 млн € над и КОЙ знае колко ПОД масата! Парите трЕбват "за БДЖ", ръйш ли!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  35. 35 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1724 Весело

    [quote#4:"mitko11"]Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат? [/quote]
    С малка (по китайските стандарти) група кондуктори, владеещи кунг-фу.

    Вие сериозно ли питате как частник ще се оправи с гратисчиите?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  36. 36 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#29] от "ka2":

    В случая става въпрос за официално писмо за намерения, това не е като трайчо, лилито и бойко да ходят на плаж в Катар

  37. 37 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Ще има ориз за БДЖ, ама добре да обмислят нашите преди да подпишат

  38. 38 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    [quote#13:"tribiri"]Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране. [/quote]
    рефинансиране на дълг не е като да е платен дълг, нали?
    Ама няма кой да чете........или толкова си му разбираш

  39. 39 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5959 Неутрално

    Борба за европейски пазар с евентуални ползи и за нас

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  40. 40 Профил на ДГБ
    ДГБ
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Я някой да преведе на български капиталов трансфер от държавата към БДЖ.

  41. 41 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    [quote#21:"tribiri"]Защо Кремиковци беше продаден за 1 лев и никакви дългове не бяха върнати? [/quote]
    за 1 лев +ЗАДЪЛЖЕНИЯТА МУ!!!

  42. 42 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Нема стане. Ако БДЖ се възроди, половината трансп. фирми отиват у ряката. А те не са наш'те и на комшията.

  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Ако китайците дойдат, нашите политици ще се наложи да избягат от България, щото китайците знаем как наказват корупцията. Така, че е много вероятно да не бъдат допуснати...

    мурзилка
  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    [quote#2:"jorosrabskia"]Браво, дано да е изгодна сделка[/quote]
    Китайците рано или късно ще искат "брод" през България за скоростната си железница към ЕС!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    Китайците ако дойдат, и демографския проблем могат да ни решат.

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Въпросът е, че за този "трансфер от държавата" на опашка чакат всичките служители на заплата във фирмата, плюс дизела, тока, почистването, билетните гишета и всички други оперативни разходи.

  47. 47 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    [quote#9:"stanislavdi"]Нови заеми БДЖ може и сама да вземе[/quote]

    Не, не може.
    Достатъчно за задлъжнели вече и отпускането на нов банков заем е много проблематичен.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  48. 48 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Ще е изгодна до момента в който не се включат нашите лапачи с комисионните. Тогава или работата ще се разсъхне или ще стане незигодна за народонаселението на тази територия
    До коментар [#2] от "jorosrabskia":

  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#38] от "stanislavdi":

    Пак да питам! Купувачът на Кремиковци, колко дълг рефинансира, колко погаси и по каква цена купи?
    Според теб по-добре ли е държавата да рефинансира
    Държавно гарантираните дългове на БДЖ!

    Единият от двама ни наистина не е наясно, но не съм аз!

    Проблемът е единствено, че е прекалено хубаво за да стане.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  50. 50 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#40] от "ДГБ":

    Половин милиард лв. отиват от държавата към БДЖ + НКЖИ всяка година. За тях става дума.

  51. 51 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 498 Весело

    Хе, хе ... тия китайци са като руснаците дето искаха да ни построят Белене без пари. Сега му е времето за такива "инвестиции" - с това служебно правителство и бай Радев начело. Не че и при предишните не можеше, ама сега водата е по мътна.

  52. 52 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#3] от "stanislavdi":

    прочетете 4-ят абзац на статията

    "Китайците предлагат и да инвестират и в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България."

    Моралът не е порок!
  53. 53 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    Брей!Кога дойде БСП,кога започнаха милиарди инвестиции от Китай да идват!Айде Герджика да отиде да открие някое ресторантче в Пекин,както правеше Орешарски!

  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4367 Любопитно

    Звучи много добре! Най-накрая се вижда светлинка в края на тунела за БДЖ! Дано нещата се реализират!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 665 Весело

    начи, колеги, не моа ва разбера - китайците предлагат на Герджика и Пилота влак като на док Браун от "Завръщане в бъдещето 3". точка. Марти Макфлай така и не видя влака отвътре, а ние направо ще се возим в него!

  56. 56 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Не виждам какво може да губиме..
    Като цяло БДЖ едвам крета та ..

  57. 57 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 331 Неутрално

    До коментар [#53] от "yanne":

    Такава оферта не може да дойде туко така за 2 месеца, не пиши глупости. Китайците са проучвали поне полвин една година за да се захванат.

  58. 58 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Дано да се случи, но надали. Толкова хора си живеят сладко около БДЖ и на наш гръб

  59. 59 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    Подобно предложение не носи нищо добро. Няма такъв филм - "Ще дойда и ще ви реша всички проблеми по свое желание"

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  60. 60 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    До коментар [#57] от "sv3tli0":


    [quote#57:"sv3tli0"]Такава оферта не може да дойде туко така за 2 месеца, не пиши глупости. Китайците са проучвали поне полвин една година за да се захванат. [/quote]
    С нищо не са се захванали.Като се захванат,ела да ми пишеш.Само да не стане като с биволите,дето Доган ги караше от Индия,навремето.

  61. 61 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#25] от "tribiri":

    Проблемът е, че китайците определяйки цена на инвестиции, по този начин си гарантират завишена цена на ЖП състава, защото нямам фиксирана бройка, качество от.н., който ще довлекат тук, а държавата, т.е. ти, аз и другите, ще платим на цени определени от китайците.
    Така цените на ЖП състава от Китай ще е с по-високи цени от този направен в Германия !!!
    Това е абсолютна схема за източване на държжавата.
    Забележи, китайците не придобиват собственост, а откупуват обезпечен със залог на цялото предприятие и увеличават дълга му, с колкото си искат !!!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  62. 62 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 614 Неутрално

    [quote#9:"stanislavdi"]Дано, ама не е. Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
    Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]

    Оф... комсомолец, не се излагай! 30 години все си мечтаете за такива "инвеститори". И американците ни ограбват и немците и рашките. Това да не е благотворителна организация?

    Иначе кви влакове искаш? Китайците са по-малкото зло. Ако рефинансират дълговете на по-ниски лихви какъв и правят влакове по европейските стандарти какъв ти е проблема?

  63. 63 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    До коментар [#57] от "sv3tli0":

    Писмо за намерения е все едно да минеш покрай някоя автокъща и да декларираш намерение да си купиш кола. Това не задължава нищо , нито купувача , нито продавача.А би било хубаво някой да отърве бюджета от този воденичен камък.

  64. 64 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Китайците искат да стъпят на европейския ЖП-пазар с една дума. Имат план за ЖП-завод, който ако тръгне може да бъде затрупан от поръчки, тъй като за разлика от нас, европейците имат пари за ЖП-сектора, отварят се малко по малко за частни превозвачи и т.н. От друга страна, може да е същия провал като завода за Грейт уол - правят по някоя и друга кола, но нищо повече.

  65. 65 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    [quote#13:"tribiri"]Ами точно това са поискали. Само дето в статията са го нарекли асемблиране.[/quote]

    Предполагам, че колегата има предвид тук да произвеждаме и частите, които ще асемблираме?!

    I Want To Believe
  66. 66 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    [quote#9:"stanislavdi"]Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]
    Може, ама друг път.

  67. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1724 Любопитно

    [quote#59:"Gopeто"]Няма такъв филм - "Ще дойда и ще ви реша всички проблеми по свое желание" [/quote]
    Всъщност точно такива филми са бизнесите, обаче си прав че трябва първо да видим каква е цената на билета за филма...
    Подозирам, че китайците искат да оправят инфраструктурата като част от тяхната цялостна стратегия за доставки в Европа. Разшириха Суецкия канал, купиха докове в Пирея, докараха един влак от Китай до Лондон, говорят за "пътя на коприната" в няколко варианта (дори със заобикаляне на руската територия) та може и да оправят нещо в БДЖ заради друга някаква файда. Лошото е, че обикновено китайците работят с китайци, а не с местни контрагенти...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  68. 68 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    [quote#9:"stanislavdi"]Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ.
    Нови заеми БДЖ може и сама да вземе и то не за китайски вагони.[/quote]

    Пазарната цена на БДЖ нали се определя и от дълговете, с които виси. Затова и предложението на китайците включва поемането им.
    Колко лесно ще получи заем компания, която и в момента виси със стотици милиони?

    I Want To Believe
  69. 69 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    [quote#45:"Fiji"]Китайците ако дойдат, и демографския проблем могат да ни решат.[/quote]
    Не, че ми харесва, но все пак, по-добре работливи китайци, отколкото мързеливи цигани.

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Само аз ли се питам дали не бе редно подобно грандиозно бизнес начинание да се съгласува с "началниците" от Брюксел? Да се кандидатства за финансиране с евросубсидии, вярно с обществена поръчка с европейски, а не с китайски фирми (туй няма да се хареса ни на ГЕРБ, ни БСП, ни на ДПС). А след това пак ли ще се чудим, защо ни считат за троянски кон, ту руски, ту китайски, и ни държат в периферията?

  71. 71 Профил на rational72
    rational72
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Някакъв китаец продал душата си на дявола. И тя на третия ден се счупила....

  72. 72 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 625 Весело

    До коментар [#4] от "mitko11":

    С кунг фу! Направо с шут в гъза и вън от вагона :)

  73. 73 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 502 Весело

    Добре, че са китайците да дойдат и да ни оправят родното БДЖ.

    marinov1018
  74. 74 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Рефинансиране, не означава увеличаване на задълженията, много ви моля. Да, сделката може да бъде успешна.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  75. 75 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 238 Неутрално

    [quote#67:"gost22"]Подозирам, че китайците искат да оправят инфраструктурата като част от тяхната цялостна стратегия за доставки в Европа[/quote]

    Инфраструктурата на Южна БГ и сега се оправя с евро пари, и то не малко

  76. 76 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Каква изненада ? Няма нищо против комунизма на Китай ?
    Как така ,... ами нали , капитализма и тн. Инвеститорът е държавна фирма,... и като такава е много пълна с комунизъм. Да се отхвърли предложението, докато не станат капиталистическа страна.

  77. 77 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Дори китайците да придобият БДЖ, да направят поне линията Ориент Експрес и някаква линия от Румъния през Варна до София за влакове със скорост 350 км/ч и да закрият всичко останало, пак добре...
    Ама надали...

  78. 78 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 331 Неутрално

    До коментар [#63] от "ka2":

    Никой не е задължен, но е крачка в посоката, за която е писна темата. Няма как да се стигне до инвестиция ако предварително не се проучи, съгласува и чак някой ден да се сключи договор и реално да се случат всичките "красиви мечти" ..

  79. 79 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1967 Весело

    [quote#4:"mitko11"]Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат?[/quote]

    Шъ ги напраят индокитайчос ако са гратис.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  80. 80 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    БДЖ от кога има само 130 млн. задължения? Явно почти е излязло на печалба, защо ще го продават? Ама ако китайците си платят комисионата на когото трябва и нещата ще се случат.

  81. 81 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 937 Неутрално

    [quote#9:"stanislavdi"]Изгодна сделка ще е ако някой дойде и каже: Плащаме дълговете на БДЖ, плащаме и пазарната цена на БДЖ и инвестираме в БДЖ. [/quote]
    Дали забелязваш че си написал "ако някой дойде" ?
    А, забравил си и "твоето" - няма да си капо, я ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  82. 82 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Преди много години питали Дубчек: "Какво би пожелал за Чехословакия?"
    Той отговорил: "Да ни окупират китайците".
    "А нещо друго?"
    "Да ни окупират още веднъж".
    "Защо бе?"
    "Защото и двата пъти ЩЕ МИНАТ ПРЕЗ РУСИЯ".

  83. 83 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#41] от "Вели":

    Това бе за пред народа - продадоха за два лева и задълженията - а остарелите машини дадоха за скрап, оборудваните помещения разпродадоха или отдадоха под наем - задължения никой не върна - само наивник може да си помисли че Костов не е участвал в схемата, а видиш ли - те го излъгали горкия и той нищо не можал да направи - нито да събере задълженията, нито да вземе обратно поне индустриалните терени.

  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10723 Любопитно

    Къде е уловката, така за без нищо и ... баба на деди не даваше ).

  85. 85 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Китайците ако открият у нас завод, ще са на далавера - тука няма никакви еко изисквания - не че у тях много има, ама скоро време надигат глава - а тук едно скромно рушветче и филтриращи инсталации за милиони ще се водят разход на хартия - колкото трябва за да не се платят 10% данък печалба.

  86. 86 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#54] от "Иво":

    Така е, колега - вижда се светлина в тунела, даже се и чува - туу-туу туу-туу.

  87. 87 Профил на pafel
    pafel
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Донякъде очакван момент. В смисъл такъв,че в момента Китай инвестират огромни ресурси(политически,дипломатически,културни и икономически най-вече) за развитие на своите връзки със света. Имат и т.нар инициатива "One Belt, One Road' който се движи по Пътя на коприната и минава през много държави. Досега са инвестирали в подобни мащаби в Пакистан,Централно Азиатски страни няколко.

    А онзи влак дето от Пекин до Лондон закара някви товари е просто показно,за това което се цели. Имайки предвид,че едно от разклоненията на този път минава през България е логично да имат много силен интерес.

    От страна на правителството(което и да е то) е до колко ще се олее в исканите комисиони и какво е корупционното съпротивление на китайците.

  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8676 Неутрално

    Едва ли китайците ни предлагат това за черните ни очи, не и китайците.

  89. 89 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    CRRC имат заводи за сглобяване на мотрисни влакове в САЩ, Малайзия и Аржентина, вероятно по този начин искат да стъпят и на европейския пазар:

    https://en.wikipedia.org/wiki/CRRC_Corporation

  90. 90 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#84] от "Peni Nikol":
    "Уловката" е следната - Китай произвеждат и доста висококачествена продукция - а ЕС е голям пазар. България е член на ЕС, а местните "бизнесмени" са номенклатура, дето може само да си клати... гордостта по плажовете. Т.е. една голяма и мощна китайска фирма може да навлезе на европейския пазар и дори да стане лидер там. Като нашата държава не й пука за такава възможност, 'що други да не се възползват - ЕС да си провери китайците и ако ги устройва - да правим сделката - една транзитна такса, да капе на Ганьо, докато си пие ракийката, купена с парите от транзитната такса - това си е идеала на нашия бизнес - да пиеш, да ядеш, да джиткаш и от нЕкъде да капе.

  91. 91 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Колкото пъти съм чул за китайски мега инвестиции все е кьорфишек!

  92. 92 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 284 Весело

    Китайците да не пренасочват средства от САЩ към България?

  93. 93 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 402 Неутрално

    какво може да значи капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайците, освен продажба срещу дългове, които те предлагат да увеличат, доставяйки собствените си вагони? футболните фенове са много добре запознати с тази схема, особено на Левски и ЦСКА, които все ги оздравяват, но след всяка смяна на собствеността дължат повече пари на доскорошните си "благодетели"

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  94. 94 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    : Може и да не съм гледал внимателно , но никаде не видях да се коментира откъде се поражда този интерес на китайците към БДЖ. Ако се върне човек година две назад , няма как да отмине съобщения за огромен интерес от построяване на жп- връзка между Китай иЕС през Турция и Босфора до Европа . И докато човек се почуди дали това е възможно , китайците са вече в азиатската част на Турция . И чакат от другата на Пролива де се свърши проектирането на плана в Европа . И тогава няма как да не си зададем въпроса - Е , защо ручахме тогава жабетата с магистралите ? Отговора ще го видим наяве - товарни влакове с контейнери и ТИР- ове в посока Централна и Западна Европа
    И в обратна посока , разбира се . А клъстърите покрай магистралите - ами ще се наложи Плевнелиев да обяснява за какво ще се ползват . Може би ще изкарват пари за поддръжка на част от магистралите . Които едва ли ще се самоиздържат . И изплащат .. Е така малко си пофантазирах , в китайски стил ...

  95. 95 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Железопътния транспорт има бъдеще и това е ясно.Не случайно Бъфет купи Бърлингтън Нортерн за 30 на билиона.Не са глупави жълтурите.За БГ не мога да определя,но дано е за добро.

  96. 96 Профил на Boris Dimitrov
    Boris Dimitrov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Време е да имаме нормална, модерна и бърза железница! Не съм на мнението, че държавата е лош стопанин, но щом е нямало и няма воля и качества това да се случи и цялостното състояние на железниците е като в тоалетните на влаковете съм с две ръце за. Представете си София-Бургас за 2:30 ч. никога повече някой ще пътува в тесните, потни 9 часови автобусни трилъри, та дори и много ще се откажат от автомобилите, само дано лобито на автобусните превозвачи не надделее. Не съм обаче съгласен на скрита приватизация през рефинансиране и доставка на влакове, най-добре ще е да има джойнт-венчър в който, държавата да запази 30-40% все пак е предмет на национална сигурност, а и на висока дългосрочна възвращаемост.

  97. 97 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2198 Неутрално












    [quote#91:"OMUNVINGE"]

    Колкото пъти съм чул за китайски мега инвестиции все е кьорфишек! [/quote]


    Ами дойдоха с инвестиций за двадесет хиляди декара във Видинско , стояха една година и си дигнаха чукалата Не сами - принудиха ги с условията . .

  98. 98 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Тоя концерн ако пусне Влак Бургас София за 3 часа,
    какво става с автобусите?

  99. 99 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1376 Весело

    Ще е готино да сложат високоскоростни влакове, както е в Китаи. Те там също са Ганя балкански ама охраната ходи с едни дълги прътове и дисциплинира та тия само могат да де разправят с никсот в класи, за да не е кочина.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  100. 100 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#4:"mitko11"]

    Проблема с циганите - гратисчии как ще го решат? [/quote]

    Ще пожълтеят . От страх да не посинеят . Циганите ,имам пред вид .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK