Франция и Италия възобновяват работа по подалпийска жп линия за 25 милиарда евро

Франция и Италия възобновяват работа по подалпийска жп линия за 25 милиарда евро

© Reuters



Франция и Италия ще продължават с работата по проекта за изграждане на подалпийска железопътна линия на стойност 25 милиарда евро, предаде ДПА, цитирана от БТА. Информацията дойде след двустранна среща на върха с участието на френския президент Еманюел Макрон и италианския премиер Паоло Джентиолни.


Линията ще свързва Лион и Торино. Работата по проекта спря след избирането на Макрон за президент заради преглед на всички френски инфраструктурни проекти, разпореден от правителството на новия държавен глава. На срещата в Лион Макрон и Джентилони са подчертали, че изграждането на тази железопътна линия е от ключово значение за Франция и Италия, за тяхното двустранно сътрудничество и за трансевропейската транспортна мрежа.


Двамата лидери са отчели, че предварителната работа по проекта е свършена и че започването на финалната строителна фаза - прокопаването на основния тунел, е подготвено. Линията ще бъде с дължина 270 километра и ще бъде високоскоростна. Тя ще включва 57-километров тунел под Алпите.




На срещата на върха Макрон и Джентиолни са се договорили още италианската корабостроителница "Финкантиери"(Fincantieri) да получи дял от 51 процента от френската корабостроителница "Ес Те Икс" (STX). От тях 1% ще бъде под формата на акции, дадени на заем от Франция. Тя може да си ги върне обратно, ако не е доволна от начина, по който се управлява компанията.


Сделката бе обявена ден след като германският електронен гигант "Сименс" (Siemens) обяви, че ще придобие 50 процента от френския производител на влакове "Алстом" (Alstom) и двете компании ще слеят своя бизнес.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 3869 Неутрално

    Добрата стара железница все още няма алтернатива по скорост и товаропреносен капацитет. Европейските магистрали са постоянно задръстени, а ЖП мрежата е във възход.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 627 Весело

    57-километров високоскоростен тунел!!!
    Къде е Бойко Борисов да им каже, че може да им е по-евтино, ако направят 20-30 виадукта и 10-20 къси тунела, едната релса в едната посока, а втората релса в другата посока. Влаковата композиция ще минава на "едно колело" в едната посока, и ще се връща на "другото колело" в обратна посока.

  3. 3 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1981 Любопитно

    Отърваха се от STX сега италианците ще правят Мистрали, щото на франция не и вярват да поръчват.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4829 Неутрално

    Доста амбициозен проект, дано бъде реализиран бързо.

  5. 5 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Да им пратим Бойко да им направи по върховете на АЛПИТЕ магистрала:)) Сега ще копаят .Пирин не става - хем се рони ,хем уранова ,хем нямаме машина да копаем !! По върховете ..

  6. 6 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 877 Весело

    Много сте гадни,значи.... сега шиши и буда ще преглъшат на сухо.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  7. 7 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Сплескани французо-италианци, да дойдат те тука да им обясним как 100 години говорим и не може да построим тунела под Шипка дето ще е 3.2 километра.
    Ама ха, 57 километра тунел под Алпите ще ми правят,некадърници.
    Че и с цялата си наглост ЖП линията ще е висикоскоростна.

    Майтапа на страна, да се смееш ли да плачеш ли, нашия "бърз" влак София-Варна пътува 10 часа.Или за тунелите под Стара планина, които не виждам следващите 20 години да се случат (поне 1 от тях)

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Водстрой98 може да поеме изграждането на тунела.

  9. 9 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    абе докато го направят ,няма ли да е по лесно да се пренасят стоките с дронове , евтино и бързо

  10. 10 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1629 Весело

    Ц, ц, ц, евала, ще гледам по Дискавъри как се гради бъдещето...

  11. 11 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1977 Весело

    До коментар [#7] от "praseta_mezeta":"Сплескани французо-италианци, да дойдат те тука да им обясним как 100 години говорим и не може да построим тунела под Шипка..."

    Не можем да си делнем "златното находище"! Иначе, до сега, ехеййй...! 😎

  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 974 Неутрално

    57-километров високоскоростен тунел!!!Къде е Бойко Борисов да им каже, че може да им е по-евтино, ако направят 20-30 виадукта и 10-20 къси тунела, едната релса в едната посока, а втората релса в другата посока. Влаковата композиция ще минава на "едно колело" в едната посока, и ще се връща на "другото колело" в обратна посока.
    —цитат от коментар 2 на hammurabi


    Ахахахахаха.... съвсем точно попадение за това как ние правим нещата... ако изобщо ги направим.
    Виж когато става въпрос за крадене всичко се изпипва до перфекционизъм, че и в законова форма ще го облекат....
    И сега се сещам за "сагата" с Кресненското дефиле, и всички глупости дето натворихме от наша страна само и само да не се направи един тунел и да се приключи въпроса, така както се приключва по онези държави.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3734 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Точно обратното е, в частност за Европа делът на железопътния транспорт в момента е в пъти по-малък спрямо автомобилния, примерно 75%-20%.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  14. 14 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#12] от "traveler1":

    Чужда реномирана фирма с акционерен капитал (напр. германци или японци), почти никога няма да рискува да бъде забъркана в корупционен скандал, като направи некачествено два тунела в Кресненското дефиле (казвам некачествено, защото 30% от парите ще трябва да ги извади и да ги даде предварително, а после да "избива" от качеството). И ако се разбере, а това рано или късно се научава, поне при първия трус, акциите на борсата да отхапят няколко милиарда от капитала й. Затова на парче, за да копаят наши фирми, че по лесно се доят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK