
© Велко Ангелов, Капитал
БДЖ оцеля. Да, има много проблеми, но няма как да се каже, че е във фалит, заяви днес на изслушването в Комисията по транспорт в парламента изпълнителният директор на "Холдинг - БДЖ" Владимир Владимиров. Той подчерта, че е заварил едно рухнало предприятие, а сега то е стъпило на краката си и има перспектива.
Владимиров попита защо са взети заеми в предходните периоди, а не са закупени мотрисите от "Сименс" директно с капиталов трансфер от държавата. Според него от 2009 година насам много от активите са се амортизирали и затова са били продадени.
По повод твърденията на заместник-председателя на ПГ на БСП Георги Свиленски за намаляването на активите на дружеството и неговите приходи Владимиров обяви: "Можем ли да сравним ситуацията през 2009 г. със сега - спасено БДЖ с готовност да бъдат купени нови мотрисни влакове, които да компенсират всичките недъзи на днешните по 40-годишни локомотиви и вагони."
Владимиров подчерта, че ако досегашните правителства на Бойко Борисов не били положили усилия, БДЖ вече е нямало да съществува. На изслушването в комисията беше посочено, че се планира обществена поръчка, с която подвижният състав да бъде обновен.
280 хил. лв. са щетите от запалилия се влак
Пред депутатите управителят на "БДЖ – Пътнически превози" Пламен Пешаров обяви, че щетата от запалването на вагоните на влака София - Бургас на гара Коньово в петък е за около 280 хил. лв. По думите му вагоните са минали през поне пет проверки и при тръгването от гара София са били изправни.
Стандартната процедура в БДЖ е през 6 месеца да се правят регулярни основни прегледи на подвижния състав.