БДЖ беше рухнало, но вече има перспектива, каза неговият директор

БДЖ беше рухнало, но вече има перспектива, каза неговият директор

© Велко Ангелов, Капитал



БДЖ оцеля. Да, има много проблеми, но няма как да се каже, че е във фалит, заяви днес на изслушването в Комисията по транспорт в парламента изпълнителният директор на "Холдинг - БДЖ" Владимир Владимиров. Той подчерта, че е заварил едно рухнало предприятие, а сега то е стъпило на краката си и има перспектива.


Владимиров попита защо са взети заеми в предходните периоди, а не са закупени мотрисите от "Сименс" директно с капиталов трансфер от държавата. Според него от 2009 година насам много от активите са се амортизирали и затова са били продадени.


По повод твърденията на заместник-председателя на ПГ на БСП Георги Свиленски за намаляването на активите на дружеството и неговите приходи Владимиров обяви: "Можем ли да сравним ситуацията през 2009 г. със сега - спасено БДЖ с готовност да бъдат купени нови мотрисни влакове, които да компенсират всичките недъзи на днешните по 40-годишни локомотиви и вагони."




Владимиров подчерта, че ако досегашните правителства на Бойко Борисов не били положили усилия, БДЖ вече е нямало да съществува. На изслушването в комисията беше посочено, че се планира обществена поръчка, с която подвижният състав да бъде обновен.


280 хил. лв. са щетите от запалилия се влак


Пред депутатите управителят на "БДЖ – Пътнически превози" Пламен Пешаров обяви, че щетата от запалването на вагоните на влака София - Бургас на гара Коньово в петък е за около 280 хил. лв. По думите му вагоните са минали през поне пет проверки и при тръгването от гара София са били изправни.


Стандартната процедура в БДЖ е през 6 месеца да се правят регулярни основни прегледи на подвижния състав.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Гневно

    Оставка бе, наглец!
    Няма ли да разкажеш как с Йордан Недев източвахте задружно БДЖ?

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4554 Любопитно

    БДЖ и сега е на "апаратно дишане"!Компанията много отдавна трябваще да бъде приватизирана.В този соц.динозавър за последните 10 години са наляти толкова пари че с тях можеше да се създаде нова частна печеливша фирма!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Любопитно

    последните 10 години са наляти толкова пари че с тях можеше да се създаде нова частна печеливша фирма!
    —цитат от коментар 2 на Messerschmitt


    С държавните пари да се прави "печеливша частна фирма"?
    Колко печеливша, колкото Bulgaria Air ли?

  4. 4 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Благодарение на ГЕРБ и Борисов БДЖ си стъпи на краката. Но има още много работа за вършене.

  5. 5 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 670 Неутрално

    БДЖ и сега е на "апаратно дишане"!Компанията много отдавна трябваще да бъде приватизирана.В този соц.динозавър за последните 10 години са наляти толкова пари че с тях можеше да се създаде нова частна печеливша фирма!
    —цитат от коментар 2 на Messerschmitt


    Кой да го приватизира? Товарни превози беше предложено, ама нямаше реален интерес. При БДЖ- Пътнически првози, което си е отделно дружество е по-сложно. Нека не забравяме, че железопътния транспорт има огромна социална функция, която понякога убягва от жълтите павета. А никой частен инвеститор няма да отдава значение на това и набързо би съкратил голяма част от маршрутите и спирките. Преди няколко години бяха решили да оптимизират мрежата и графиците и се получи тотален шок. За пример- в едно Крумово, което е близо до Пловдив, хората не можеха да отидат до работа в големия град или децата им до училищата. Какво остава за други забити населени места, в които автобус може да има веднъж на ден, а пък да не говорим какво ще е зимата. Как биха се предвиждвали хората от Западните Родопи, ако я няма теснолинейката
    БДЖ е в лошо състояние защото години наред беше разсипвано целенасочено или поради глупост, за сметка на автобусните превози. В това отношение сме едно от изключенията в Европа, където жп транспорта е с огромно значение.
    Чисто нова "печеливша" фирма няма как да създаде някой чиято единствена цел е той да печели от фирмата.

  6. 6 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Не е ясно кой е стъпил на краката си, БДЖ или пийналият Владимиров.

    Ама глупостите си текат ката ден.

  7. 7 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 654 Весело

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    И как се приватизира държавна железопътна компания?

  8. 8 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 654 Весело

    Владимиров е пропуснал да каже, че тия нови влакове се чакат от годините когато финансов министър беше Дянков. Дано доживеем да ги видим. Всеки път когато се заговори с лошо за БДЖ и тоя хубавец вади дъвката с новите мотриси. То локомотиви няма, този цели влакове щял да купува...

  9. 9 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Има още много работа да се свърши за да бъде БДЖ една нормална, печеливша фирма и да предлага качествена услуга! Сега услугите са под всякаква критика!

  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    БДЖ бяха стигнали до ръба на пропастта, но ние направихме решителна крачка напред.

  11. 11 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Не знам как е с другите бедежета по света, виждал съм ги само на кино. Скоро гледах един американски влак във филма "Проходът на сломените сърца" с Чарлз Бронсън, екшън история за корупция с военни доставки от 19 век. Доста от сцените са снимани на покривите на вагоните дето пада лют бой. Тогава ми направи впечатление, че покривите са много удобни за подобна дейност, за разлика от нашите, които са с голяма кривина и няма как да балансираш и 5 сек. при висока скорост и завои. Едва ли тази конструктивна особеност има нещо общо със състоянието на нашите и техните железници, пък може и да има.

  12. 12 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не вярвам.За БДЖ, светлина в тунела се невиди,както впрочем и за всичко останало в тази стАрана.Така каза Бойко,в Панорама.Държавата била ударена от товарния влак.На другия Бойко,му стана първо смешно,а после тъжно.Накрая и двамата Бойковци,Борисов и Василев,се съгласиха,че тук държава,вече няма.Има Хаганат.

  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3189 Неутрално

    "БДЖ беше рухнало, но вече има перспектива, каза неговият директор"

    Дрън дрън. БДЖ продължава да е рухнало и няма за сега никаква перспектива.

  14. 14 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Лидер на комунистите (владимиров) ... говори за разграбване и спори със социлист..

    О темпора, о морес..

  15. 15 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 744 Неутрално

    "БДЖ беше рухнало, но вече има перспектива, каза неговият директор"
    (В.Владимиров - бивш шеф на социалистическия младежки съюз).

    "През 1944 г. България беше на ръба на пропаста, след това смело направи крачка напред" (Т.Живков)

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    "Ако искате да разберете състоянието на една държава - вижте железниците."
    А. Буров

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    БДЖ се стабилизира, защото имаше много затворени линии покрай ремонтите, а субсидията си остана същата. Което показва правилния път за оздравяване - стоп на нерентабилни дейности. Ако новите вагони се возят празни по разбити пътища, старото положение ще се върне обратно. Влакът е висококапацитетен транспорт, той не е за Ловеч-Троян с 8 човека във вагона.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2301 Любопитно

    Този комсомолски активист намери ли 800-те вагона дето му се губеха?

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    А перспективите са отново безконтролно харчене на държавни пари.

  20. 20 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#5] от "anton83": Просто държавата трябва да направи концесия за субсидиран автобусен превоз. Няма населено място в БГ, което да се достига само с жп. Винаги освен това има и път.

    За жп транспорт се дават почти 500 милиона субсидии годишно (180 за БДЖ и над 300 за НКЖИ), а се превозват 25 милиона пасажера. Сметни го сам - това прави по 20 лева на пътник. При такава субсидия е по-лесно държавата да качи всички БДЖ пътници по 4 човека на таксита. И пак ще спести някой лев.

    Просто нерентабилните жп линии трябва да се заменят с мартшрутки или автобуси. Ще се спестят поне 200 милиона ВСЯКА година. За има-няма 5 години ще спестим за тунел под Шипка.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  21. 21 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Николов":

    Не знам откъде си изсмукал тези 500 млн. Държавата няма право да даво никакви суми на БДЖ и НКЖИ, защото е забранено от ЕС. Държавата дава някакви 15 млн за социалната дейност, която БДЖ извършва. БДЖ никога не може да бъде печелившо, както са губещи всички държавни ЖПта в Европа. Във Великобритания, където е пълно с частни превозвачи цената на 400 км превоз е около 135 лири(около 300лв)втора класа. В България е 30 лв. Направете си сметка. Сега с въвеждане на електронните винетки за автобусите ще се вдигнат техните цени и от там БДЖ може да стане по-конкурентно.

  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    "...................Владимиров подчерта, че ако досегашните правителства на Бойко Борисов не били положили усилия, БДЖ вече е нямало да съществува................."


    Браво на този Владимир Владимиров. Така се прави кариера у нас като се лиже з.дн.ка на Боце!

  23. 23 Профил на D
    D
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ако не го продадете ще продължавате да наливате всяка година. Огледайте се малко, вероятно само в Индия жп транспорта е по-допотопен. На всякъде е бърз, чист, точен и скъп, само у нас е евтин, скапан, мръсен и неточен.

  24. 24 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Колко печеливша, колкото Bulgaria Air ли?
    —цитат от коментар 3 на Panda


    Колкото–толкова, стига да не тежи на бюджета.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#24] от "c.b.o.":

    Bulgaria Air не е най-добрия пример в това отношение. Имат десетки милиони задължения към Летище София.

  26. 26 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    Това в каква връзка ми го казваш?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  27. 27 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":Това в каква връзка ми го казваш?
    —цитат от коментар 26 на c.b.o.


    По повод твърдението Ви, че Bulgaria Air не тежи на бюджета. Вярно, че държавни железници като БДЖ са далеч по-голямо бреме, но Bulgaria Air също не е идеалния пример за частна фирма която не тежи на данъкоплатците.

  28. 28 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Забавно изказване е това с перспективата. Но поне си имат футболен отбор там. Все пак най-истинският Локомотив би следвало да е на БДЖ.

  29. 29 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Николов":Не знам откъде си изсмукал тези 500 млн. Държавата няма право да даво никакви суми на БДЖ и НКЖИ, защото е забранено от ЕС.
    —цитат от коментар 21 на Oggie Petkov
    Глупости. Субсидиите за БДЖ и НКЖИ се виждат ясно ако си направиш труда да чукнеш в Гугъл. Няма забрана за субсидиране на пътнически превоз - всяка една страна субсидира (дори ЮК). Но субсидиите могат да бъдат на конкурентен принцип (както са в ЮК където ги получават не само държавните жп компании, а и частните такива). Освен това сравненията с цените в ЮК са неуместни защото заплатите на жп персонала са съвсем различни. И много други разходи (инфраструктура и т.н.) са по-високи. А и никой не е казал, че билетът трябва да е 30 лева. Също не е ясно защо транспортът трябва да е с влак.

    Нека да се дават субсидии за превоз на социално слаби - срещу 5% от субсидиите за жп транспорт може да се субсидира ефикасен автобусен транспорт. Но няма смисъл всяка година да се плащат стотици милиони за ежедневното местене на десетки тонове старо желязо от единия край на страната до другия.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK