И във Франция не са доволни от европейския проект за промени в транспорта

И във Франция не са доволни от европейския проект за промени в транспорта

© Reuters



И във Франция не са доволни от европейския проект за промени в транспорта, който цели да сложи край на дъмпинга при транспортните услуги по шосе от компаниите от Централна и Източна Европа. Докато българските превозвачи посочват, като причина, че принципът еднакво заплащане за еднакъв труд ще ги доведе до фалит, френският министър на транспорта Елизабет Борн обяви, че в европейския проект този подход не е гарантиран, предаде "Франс прес".


"Нашите пазари са широко отворени, но конкуренцията в тях често пъти е нелоялна. Шосейният транспорт естествено е един от най-подходящите примери", каза Борн. Според нея е нужна по-активна борба с икономическия и социален дъмпинг.


Общата позиция на Франция и Германия по въпроса ще бъде представена в понеделник в Брюксел на среща на девет държави, които са против нелоялната конкуренция между европейски страни в сектора - Австрия, Белгия, Германия, Дания, Италия, Люксембург, Норвегия, Франция и Швеция - преди Европейския съвет на 7 юни. Според дипломатически източник идеята е да се отхвърли първият "пакет мобилност", известен и като "пакет на пътния транспорт", и разискванията по темата да се отложат за след лятото, когато ротационен председател на ЕС ще е Австрия, а не България, отбелязва "Франс прес".




Сред предложенията на Европейската комисия е шофьорите на тежкотоварни камиони, които се намират повече от три дни в месеца в друга страна от ЕС, да бъдат смятани за "командировани работници" и да получават заплащане според местните ставки. Страни като Франция и Германия искат статутът на "командирован работник" да се прилага още от първия ден работа на тяхна територия за шофьори от други държави, докато повечето източноевропейски членки на ЕС отхвърлят прилагането на този статут за техни шофьори в чужбина, отбелязва "Франс прес".


Българските превозвачи: От държавата получаваме безпрецедентна подкрепа


Междувременно в писмо до медиите от сдруженията в областта на автомобилните превози на товари заявяха, че получават безпрецедентна подкрепа от държавата на исканията си. Превозвачите заявяват, че след срещата им с премиера Бойко Борисов са напълно убедени, че изпълнителната власт в страната ще съдейства чрез всички възможни инструменти в защита на българските превозвачи.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Любопитно

    И какъв е тогава смисълът от Общ пазар и изобщо от ЕС, като всички са недоволни ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3663 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Все съм го казвал......това е проявата на третия конкурент .....невидимия !
    Опасенията за " съюз в съюза " стават все по сериозни. ....

    Bukalemun
  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Социализъм в действие :)

    Ми дайте да направим заплащането навсякъде еднакво в ЕС за да няма социален дъмпинг, бе умници. :)

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Абе интересно, ние не искаме работници отвън, защото щели да подбият заплатите на
    българите. Ами и другите искат да си пазят заплащането и работните места.

  5. 5 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Хм, франсетата не се усещат как си противоречат. "Да се отхвърли първият "пакет мобилност"", ама те ще се грижат за "спасение" на мултилатералния свят - демек за мигрантите да се приеме "пакет мобилност". А да не забравяме, че Брекзит не се случи когато наши хора им беряха ягодите, а когато средни специалисти навлязоха сериозно на пазара им. Тъкмо средните специалисти, които изместват масово средния англичанин.

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    "Да се отхвърли първият "пакет мобилност"" далеч надхвърля исканията на Орбан за ограничаване на мигрантскте потоци. Тук става въпрос за ограничаване на правото на хора от ЕС. Абсолютно лобистко искане, много наподобяващо на "либералната" забрана на старата електрическа крушка.

  7. 7 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Абе интересно, ние не искаме работници отвън, защото щели да подбият заплатите на българите. Ами и другите искат да си пазят заплащането и работните места.
    —цитат от коментар 4 на Роси


    До коментар [#4] от "Роси":

    Напротив, ИСКАМЕ! От целия ЕС! Но ако под "отвън" разбирате Нубия например :), то тях не ги щем по други причини. :)

  8. 8 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 462 Неутрално

    браво на французите и другите, дето си защитават заплащането! и дано да удържат !

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4741 Любопитно

    Защо наричат работата на нашите тираджии "дъмпинг"?
    Дъмпинг е, когато една страна изнася стоки на цени по-ниски от националните или на цени под разходите за производство, понасяйки планирани загуби, но постигайки пазарен дял.
    Доколкото знам, нашите тираджии не получават по-малко, отколкото у нас?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    И за изравняване на заплатите ли настояват? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Цената на труда е функция на пазара, а не на държавни или европейски регламенти. Всички политики, които ограничават свободто договаряне между клиенти и доставчици, между служители и работодатели вредят на всички ни. Ако старите страни членки си мислят, че с правилата за командироване като цяло и в частност с правилата за транспортните фирми защитават интересите на своите граждани, то те са в сериозна заблуда. Точно обратното е, техните граждани плащат сметката за този популизъм и тази сметка далеч натхвърля ползите, които извличат определени концентрирани интереси. Конкретно на французите и на Макрон ще препоръчам да си припомнят своя велик сънародник Фредерик Бастиа и да препрочетат написаното от него, защото то застрашително звучи твърде актуално.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  12. 12 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 638 Весело

    Българските камиони НЯМАТ работа в западна европа.Жалките и смешни бг фирмички трябва да работят бг-европа-бг.Това е до макс 3 седмици камиона трябва да е в страната.Браво на Франция,Германия и на другите западно европейски държави.Скотове от изтока нямат работа на запад.Изтока под бива навлата не плаща такива данъци както западно европейска фирма.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  13. 13 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Французите не ги интересува колко се плаща на българските шофьори, когато карат в България. Проблема е че има фирми, които плащат български заплати, а карат предимно в западна Европа и плащат под минималното за държавата. Не знам как бихте реагирали, ако утре беларуска фирма вкара хора на вашата позиция и им дава 1/3 от минималната работна заплата.

  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Любопитно

    До коментар [#2] от "eti mehter":

    Идеята, че може да се създаде единен европейски народ с общи закони и правила, се оказа, че не е илюзия , а поредната ЛЪЖА!

    karabastun1@abv.bg
  15. 15 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 652 Гневно

    До коментар [#13] от "ywu53306982":

    Не ме интересува беларуска фирма или китайска,това което трябва да е важно сега е българския бизнес.

  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Естествено,заспадните фирми се борят против нелоялната конкуренция.Дори "нелоялна конкуренция" е евфемизъм за мафиотизиран бизнес,но нали западняците са твърде толерантни и не го казват направо.Нарочно няма да цитирам имена на фирми и личности,но това не променя факта,че става въпрос за реални практитки в БГ.Как може,довчера никому неизвестен сиромах,за една седмица да стане "бизнесмен" с флот от 100-на влекача?/има и такива с много повече/Коя банка дава пари ей така?А такива фирми дал Бог в БГ.Не са една или две.Парите от къде идват,също не е въпрос от квантовата физика.После същия този "находчив бизнесмен" се хвърля на пазара в Европа със цени по-ниски от тези на местните превозвачи.А цените на местните са високи,защото трябва да платят данъци и заплати спрямо западните стандарти.Поддръжката и ремонта на флота им е в скъпо платени западни сервизи.И така,превозвачи на които дядовците им са били такива, с волски и конски впрягове/познавам лично такъв/,въртели бизнеса от 100-на години в семействата си,се изправят пред перачи на мръсни пари,които не ги интересува дали ще спечелят от транспорта,но ги интересува да легитимират мръсните си пари.Айде иди се бори срещу такива.Мафиотския бизнес убива не само западните,но и БГ свестните и честни транспортни фирми.
    А държавата ни естествено ще застане зад големите транспортни фирми,защото...
    Ха,ами тя е главата на октопода.Западняците не са толко тъпи,че да не разбират за какво става въпрос.По един или друг начин ще търсят да се защитят и ще успеят.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    До коментар [#15] от "gembirdkz":

    Българския "бизнес" е изкривен мутро-мафиотски такъв.Има изключения,колкото да потвърдят правилото.Къде ви са работниците,а?Нещо не ви достигат май,що ли?
    Великите "бизнесмени",вече и шофьори на камиони в БГ не могат да си намерят.Кой как може бяга към западни фирми.С акъл на ниво обирджии на мандри,толкова.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  18. 18 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Когато смачкаха безмилостно промишлеността ни беше свободен пазар, когато ни заливат с щедро субсидирано земеделие е конкуренция, но когато нашите успяват с единственото което имат, евтиният труд конкуренцията изчезва и веднага става "дъмпинг"... Типично евро лицемерие.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  19. 19 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Още едно доказателство, че соц-реалността не работи в състояние на свободен пазар. Не може и оная работа на топло и душата в рая.

  20. 20 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#16] от "sandman":

    Истина е - перачите на пари от наркотици масово навлязоха на пазара на транспортни услеги и докараха много фирми до фалит. Хората не могат да си обслужват кредитните линии за камионите.

    Миналата година говорих със собствениците на семейна транспортна фирма - не бяха работили един месец, защото цените бяха паднали до там, че ако излязат да транспортират нещо излизаха на загуба. По-добре бе просто да не работят. Ужас е при транспортните услуги.

    preklara rara
  21. 21 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 660 Неутрално

    .... Не знам как бихте реагирали, ако утре беларуска фирма вкара хора на вашата позиция и им дава 1/3 от минималната работна заплата.
    —цитат от коментар 13 на ywu53306982

    До коментар [#13] от "ywu53306982":
    Ще си сменя работата. Никой не е женен за работа си, за бизнеса си, за клиентите си или за служителите си. Щом някой иска да върши моята работа за без пари, то очевидно аз съм избрал грешна професия. Светът се променя. До вчера един бизнес или професия е бил рентабилен, но днес вече не е. Не бива да спираме земята да се върти, за да елиминираме тази естествена динамика.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    До коментар [#20] от "edin slep":

    Положението е плачевно.Като му разкатаят майката и на този бизнес,Мутрите ше се прехвърлят на друг.И така, докато обезлюдят територията откъм свестен народ.западнясите ще се защитят,но нашенци няма да могат.Ще стигнат до фалити и тези,които още кретат.
    Важното е,че цари всеобщ оптимизъм и вяра в светлото бъдеще,поне по оценките на постовете ни.После ще има рев,ама карай.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6682 Неутрално

    Решителната дума в ЕС ще имат силни държави като Франция

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  24. 24 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Нали всички реват, че трябва да се повишават заплатите? Ето, сега има възможност да се повишата заплатите на шофьорите-тираджии. Обаче - протести ДОРИ от самите шофьори!!!! Всъщност българските фирми работят в Европа на цени, близки, малко по-ниски, от европейските. А заплатите - ниски. Извод - каймакът остава някъде другаде!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK