БДЖ поиска финансова помощ от държавата, за да не спре

Изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров

© Надежда Чипева, Капитал

Изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров



Ако няма държавна намеса в БДЖ, а смятам, че това трябва да бъде направено, железницата трябва да спре", каза днес по Би Ти Ви изпълнителният директор на компания Владимир Владимиров. Изявлението му беше по повод решение на съда сметките на железницата да бъдат запорирани, заради неразплатени задължения.


"От сметките има изтегли 20 млн. лв. Съдът е определил да бъдат взети 40 млн. лв., като на този етап са изтеглени половината", поясни Владимиров. По думите му за момента положението в железниците в краткосрочен план е спокойно, защото са побързали да изплатят заплатите на своите служители преди сметките да бъдат запорирани.


Държавата ще помогне на контролирано ограбваното БДЖ


Владимир Владимиров поясни, че следващият месец ще има проблеми не само със заплатите, но и с плащането към доставчици. Също по Би Ти Ви министърът на финансите Владислав Гораво обяви, че държавата ще се погрижи да се гарантира изплащането на заплатите. Той припомни, че БДЖ е ограбено контролирано по време на правителствата на Симеон Сакскобургготски и тройната коалиция.




"Купени са хубави, но доста скъпи мотриси, които не бяха плащани, в същото време се тегли и облигационен заем за 250 млн., който също не се е изплащал", обобщи Горанов. Той допълни, че правителствата на Борисов са успели да намалят задълженията от 850 на 300 млн. лева, но държавата пък трябва да помага с пари.


Като вариант за стабилизиране на БДЖ Горанов посочи ограничения пред автомобилния транспорт на хора и товари.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Какво стана с бодряшките рапорти за подобряване състоянието на БДЖ?
    А с футболния отбор какво ще правим?

  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Агонията трябва да спре!
    По-добре ужасен 😰 край, отколкото ужас без край!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Направете няколко мача и с парите от тях оправете борчовете, щото явно само това можете.

  4. 4 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":

    В никакъв случай край, съкращения от порядъка на 60% и оптимизация на трасето...

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Важното е да оправим инфраструктурата на Западните Балкани.
    Нашето БДЖ не е приоритет за Боце...

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1804 Весело

    Спирайте бе!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Какво стана с бодряшките рапорти за подобряване състоянието на БДЖ?А с футболния отбор какво ще правим?
    —цитат от коментар 1 на Panda


    "Отдавна в БДЖ не се говори за фалит, извървя се дълъг път и вече може да се каже,че се намираме на финалната права в спасяването на държавните железници. Това каза изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.По думите му темата с фалита на компанията е била актуална през 2009-2010 г., но не и към днешна дата."

    Баток*ровете имат нещо като традицийка, грабежът да бъде съпътстван с гавра. Да могат да кажат после, че хем са ограбили, хем са се изср*ли в мозъка 7-те милиона боклука, парцала, гадни пед*ераси, свине, получовеци и т.н.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  9. 9 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Тези на снимката обясняваха колко добри мениджъри са .
    Не може да управляваш компанията 10 години и да продължаваш да се оправдаваш с предишните

  10. 10 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 289 Неутрално
  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1192 Любопитно

    Уволнения поради несправяне с работата става ли?

  12. 12 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Този футболист Владимиров докога ще е мениджър на компанията???
    Имам чувството че колкото си по некадърен в това правителство толкова си по желан за колега.

  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 628 Весело

    То БДЖ се граби още от времето на соца....Просто това предприятие е омален модел на цялата ни държава и действителност. Не е далеч момента, когато и държавата ще е пред пълен разпад- неспособна да поема каквито и да е задължения.
    Истината е че , тази дълга нива не може да се оре с слаби крави !

  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Този на снимката до футболиста Владимиров не е ли подсъдим? Защо още е министър.

  15. 15 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 673 Неутрално

    нито стотинка за бдж.
    спирай и вън.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1039 Гневно

    Тази агония трябва да се прекрати.
    Финансова помощ за нереформирана БДЖ - не!
    Навсякъде из Европа се модернизират железниците и са все по-предпочитан начин на придвижване.
    У нас съществуват на системно дишане, само за да може всички да КРАДАТ - от директора до последния чистач.
    ГНУС и СРАМ!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  18. 18 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Всяка държавна фирма да се управлява от технократи с конкурс. Политиците да стават кметове и депутати!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  19. 19 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Много сладко постче - правиш каквито простотии искаш, далавери, затъваш в дългове и знаеш, че в крайна сметка държавата ще те спаси, защото не може без ЖП транспорт.

  20. 20 Профил на imar
    imar
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Всяко зло за добро. Може би най-накрая в БДЖ ще се случи нещо...каквото и да е.

  21. 21 Профил на greengoblin
    greengoblin
    Рейтинг: 466 Неутрално
  22. 22 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#19] от "vespasian0303":

    Кой каза че не може
    Много страни нямат ж.п. линии.
    Строенето на ж.п. линии за разстояния под 800(500) км е неизгодно. Освен ако нямаш някакви огромни количества еднороден товар(Както навремето беше с Кремиковци - от Бургас карат въглища и желязна руда, към Бургас метални рулони)

  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 632 Весело

    Ебати смешниците. Тези нехранимайковци само допреди месец твърдяха как са щели да купят нови влакове за 500-600 млн, а сега са готови да пускат кепенците....

  24. 24 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2185 Гневно

    До коментар [#12] от "aussie":

    Ми докато има правителство/правителства на ГЕРБ, много ясно!
    Ако си спомняте, Владимиров беше уволнен от служебното правителство, защото пътниците, възмутени от нередовните влакове лягаха върху релсите. И като се върна Тиквата на власт направи го пак директор на БДЖ!

  25. 25 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#17] от "pariah":


    Какво имаш предвид под реформиране?

    Щото в цялата система на железниците отдавна са направени огромни съкращения. Към реформите трябва да се причислят и неколкократните разделяния на различни дружества. Прехвърлянето на инфраструктурата. Ако се има предвид да се подновява състава, ами то това донякъде се направи, ама още не можем да платим на Сименс за мотрисите.
    А ако се говори за съкращаване на и без това вече ограничените линии и брой на спирките, ами то тогава от БДЖ(пътнически превози)няма смисъл. Отрязваме теснолинейката в Родопите и ограничаваме достъпа на хората от средните и западните Родопи особено през зимата....
    Състоянието на железниците е такова заради целенасочени действия за източване, подкрепяни от явтобусното лоби и обикновенна некадърност. Разбира се има и икономически фактори. За товарните превози например състоянието си обективно обослувено. Вече няма толкова големи предприятия, които да имат необходимост от превоз на големи товари. Но пък какво се случва в Румъния. Там отдавна си оправиха линиите и сега китайското карго пристига в Костанца и за няколко часа стига в средата на Европа.

  26. 26 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Ами, спирайте, бе!!
    Щом не можете да управлявате компания, а само да крадете, спирайте.

    Пазарът на транспорт в България е свободен.
    Ще отворите ниша.

    Пускате БДЖ за продажба и готово.
    Да, ще го купи Черепа, но поне няма да източват от нашите пари.

  27. 27 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#26] от "foreverman77":

    То това е целта. Тези вопли са за пред матреала . Едно БДЖ не може да поддържа държавата , но ще строи АЕЦи, ще гради тръби.....ще плаща отклонения....

  28. 28 Профил на mmateva
    mmateva
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#27] от "attitude":

    Някак искам да подкрепя мнението Ви с повече от един глас.

    Според мен отдавна се стараят да сринат БДЖ, точно за да го вземе някоя наша Гинка (Тинка, Минка,...) .
    Жалко е, защото е прекрасен тип транспорт, доста по-екологичен от други, има голяма инфраструктура изградена и все пак хора, които си разбират от работата и заслужават по-добри условия на труд. Прекрасно би било ако управлението се коригира някак. Наистина ще се радвам да имаме хубаво БДЖ.

  29. 29 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Каквито и пари да им се дадат ОТНОВО, вместо да ги инвестират ще ги изплюскат за доходец, като не пропуснат разбира се всяка възможност и да задлъжнеят, пак ОТНОВО.
    На търг цялата кантора, и нито левче повече от бюджета!
    Аз се самоиздържам без заеми и злоупотреби, нека опитат и те!

  30. 30 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Те да продължават да дават пари за фиктивни ремонти и да пускат нагласени търгове на завишена стойност, пък народа да им дава пари!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  31. 31 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3944 Неутрално

    В началото на т. г. правителството вече даде 31 млн. лв. на БДЖ като част от разрешената от ЕК държ. помощ.. Сумата трябвало да се върне от БДЖ до 28 декември 2020 г. Сега се иска още от т. нар. мениджъри на БДЖ. Предоставиха ли Владимиров и Москов разчети какви суми са им нужни и единствено за удовлетворяване исканията на облигационерите ли ще са те, за какъв период ще се върнат и по какъв погасителен план, и още, и още... Явно, икономическата логика "изневерява" и на финансовия министър, щом съзира като вариант за стабилизиране на държавната компания "ограничения пред автомобилния транспорт на хора и товари".
    След такива изцепки би трябвало да следват оставки.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alexander97":В никакъв случай край, съкращения от порядъка на 60% и оптимизация на трасето...
    —цитат от коментар 4 на klecho


    Мил наивник!
    Съкращенията не плащат скъпи мотриси!
    Ножът е до кокала!

  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9043 Неутрално

    Все затъваТ, но Владимиров НЕ ГО МЪРДАТ ОТ ТАМ. Ами ХАЙДЕ, НАПРАВЕТЕ НЕЩО РАЗЛИЧНО, НЕ САМО ЧАС ПОМ ЧАС ДА ИСКАТЕ ПАРИ.

  34. 34 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 817 Неутрално


    До коментар [#2] от "Alexander97":

    Ако ще съкращават 60% спокойно могат да оставят пътническите превози да фалират. Линий, които само водят до няколко големи града, до които има развит и редовен автобусен транспорт обезсмислят железницата.
    А в следствие на това решение големи части от родината ще бъдат оставени без редовна транспортна връзка, особено зимата. Не на всякъде е изгодно на автобусните фирми и не всички имат коли или могат да си позволят да пътуват редовно с кола.

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    Чакайте, оставете БДЖ-то! Шъ прайм АЕЦ, щото след 30 години няма да има ток.

  36. 36 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Трябва да се каже твърдо, че В БГ не може да съществува ефективна държавна собствност. Редките изключения само потвърждават правилото. За последните 28 години, частните автобусни фирми и държавната БДЖ стартираха от крайно противоположни позиции върху пътническите превози. БДЖ беше почти пълен монополист а автобусните фирми тръгнаха почти от нулата за да стигнат до сегашното състояние, когато в повечето автобуси има ТВ на всяка седалка а в спалните вагони на БДЖ да ти дават тоалетна хартия само ако си поискаш. При това, в БДЖ държавата налива огромни пари, които потъват като в каца без дъно. В това огромно и разхвърляно из цяла БГ предприятие се краде като за световно. Основния въпрос, който трябва да се реши е как да се приватизира цялото или отделни линии или да се фалира БДЖ като се предпази същевременно от разграбване на материалната част? Държавата може да запази дотациите върху някои много социални линии за предварително определен, не дълъг период.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  37. 37 Профил на basmechobas
    basmechobas
    Рейтинг: 478 Неутрално

    А какво цветно и бляскаво бъдеще описваше този юнак за БДЖ преди година, ама никои не го пита
    http://glupostitevivijdam.blogspot.com/2018/06/blog-post.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK