
© „Тракия икономическа зона“
Китайска компания с партньори от Люксембург и България започва да сглобява електрически миникамиони в "Тракия икономическа зона" край Пловдив. Изпълнителният директор на "Сентро аутомотив груп" прогнозира, че производството ще започне до половин година. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в проекта, съобщи той, след среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.
Около 150 души ще бъдат наети в новия завод. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България.
Първоначално всички компоненти ще се внасят, като край Пловдив ще става само асемблирането. В дългосрочен план има и идея в България да се произвеждат отделни части.
Освен купуване на камиончетата са предвидени и други варианти за плащане на ползването им, като идеята е да се предложи цялостно транспортно решение. Товарният електромобил може да пренася до 500 кг товар, като ще се предлага с разнообразни надстройки, включително и хладилни.
Jumbo Jet
Рейтинг: 2469 НеутралноПочвайте да плюете...
EU defender
Рейтинг: 2321 НеутралноИ отново Пловдив. Почти всички нови индустриални инвестиции са там.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 2321 Неутрално"Първоначално всички компоненти ще се внасят, като край Пловдив ще става само асемблирането. В дългосрочен план има и идея в България да се произвеждат отделни части."
The best way to predict the future is to invent it.Баховица 2. Не искам да съм лош пророк, но този завод ще се провали. Не можеш да правиш автопроизводство без мрежа от надеждни поддоставчици. Само така можеш адекватно да реагираш на промени в търсенето. Китайците ще пращат камиончетата с контейнери и тук само ще се сглобяват. Само транспорта ще е поне 40-50 дни.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3035 НеутралноВсяка инвестиция е добре дошла.
Еретикдимитър димитров
Рейтинг: 495 НеутралноДано не станат, като Великата Стена на Ганчев - тук слагат само броните и после хоп “ произведени в ЕС”з
PisnaMi
Рейтинг: 2433 НеутралноЩе асемблират година-две, като получат хомологизация за всички камиони, които искат да продават в ЕС, ще стане Баховица 2 (по EU defender)
balgariez
Рейтинг: 1639 НеутралноНяма да е зле за неголям чифлик. Особено ако ел-камиончето е със сменяеми надстройки- хладилна, за живо добиче, за насипна стока и т.н., които фермерът лесно да сменя при необходимост.
leon555
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaКолега, простете, но следя събитията в България от разстояние. Кажете ми какво стана с "Баховица 1". Окончателно ли предаде Богу дух?
leon555
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#3] от "EU defender":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaКолега, простете, но следя събитията в България от разстояние. Кажете ми какво стана с "Баховица 1". Окончателно ли предаде Богу дух?
tww09306483
Рейтинг: 3660 НеутралноДо коментар [#1] от "Jumbo Jet":
Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. ДостоевскиЗащо...?
tww09306483
Рейтинг: 3660 НеутралноНякакви по-подробни данни, за въпросната камионетка? Най-вече, колко километра може да изминава с едно зареждане, натоварена.
Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. ДостоевскиИначе, новини за разговори на икономическият министър с китайски инвеститори сме слушали много... Дано, след 6 месеца, действително започнат работа.
canuck99
Рейтинг: 742 НеутралноПреди години България правеше хубави електрокари и ги изнасяше по целия свят. Сега се радваме че ни дават възможност да сглобяваме китайски.
stedim
Рейтинг: 2858 НеутралноДо коментар [#12] от "canuck99":
Електрокарите се купуваха заради метала, вложен в тях.
balgariez
Рейтинг: 1639 НеутралноДо коментар [#9] от "leon555":
Сори, че си позволяван да отговоря вместо уважаемия @EU defender, който може би също ще се обади.
Та, уж във фалит са (март'17):
https://www.mediapool.bg/priklyuchi-tretiyat-opit-za-zavod-za-koli-v-bulgaria-news261957.html
Но наемат работници (тази година !):
http://www.lovech.bg/bg/obyavi-i-saobshteniya/obyavabg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1
Странна ситуация...
4ort
Рейтинг: 2223 НеутралноНе бяха хубави, а изключително грозни!
Цената на която се продаваха не покриваше производствените разходи.
choKo
Рейтинг: 582 ВеселоCentro E-mini lorry - Made in pLOVEdiv ;) Welcome to the future!
Storm Rider
Рейтинг: 505 НеутралноПич, наистина бяха хубави. Японците ги купуваха и първото нещо, което правеха с тях е да извадят акумулаторите и да ги изпратят за претопяване. Същото се случваше и с корпуса, но в друга фабрика. Бяха изчислили, че така им излиза по-евтино доставката на олово и желязо...
Не бих казал. че това е особен повод за гордост....
valtoro
Рейтинг: 993 НеутралноХубавия български глагол ,,асемблирам,, !!!
dante_18
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#1] от "Jumbo Jet":
If you are going through hell... Keep going!Пълен боклук. Даже моят голф може да носи 500 килограма. По-зле е от руска Лада.
razor
Рейтинг: 583 НеутралноИзглеждат симпатични машинки. Могат да се окажат и практични.
dante_18
Рейтинг: 813 НеутралноНикой няма да го купи тоя боклук. Пак ще изпишат някакви държавни пари и ще приключат като великата стена.
If you are going through hell... Keep going!usero
Рейтинг: 1062 ВеселоИ "електрически миникамиони" звучи по-учено от "електрокари".
tsb00482740
Рейтинг: 331 НеутралноЦехче за сглобяване на китайски камиончета, тип електрокар с кабинка, или голф-количка с кабинка. Почти нулева добавена стойност в България. Вместо ние да продаваме камиончета на китайците...
The Island
Рейтинг: 569 НеутралноДобра новина.
Lazar Petrov
Рейтинг: 701 НеутралноDeutsche post започнаха да асемблират подобни машинки, които се оказаха супер успешни и сега ще отделят този отдел и го качват на борсата, като набират 1 млрд евро.
truly
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#23] от "tsb00482740":
Основният компонент, литиевите батерии (ако са такива), така или иначе се произвеждат в Китай.
Balkanets
Рейтинг: 272 ЛюбопитноНякой да знае колко километра минава това камионче с едно зареждане, за колко време се зарежда и колко разряда му е живота?
Димитър Димитров
Рейтинг: 1083 ВеселоМьм.Много хубаво ги правеше.Японците ги купуваха и ги претопяваха...
Металите вложени в карите били 2 пъти по-скъпи от карите,ама нали сме най-най...
musashii
Рейтинг: 874 НеутралноТам са,щото заплатите са много по-ниски от софийските.
Judjuk
Рейтинг: 3892 НеутралноБРАВООООООО!!!
Г.Е.М.
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#27] от "Balkanets":
Едва ли някой може да каже нещо конкретно по параметрите на камионетките, не виждам публикации, явно е много начален проект. От качеството на самите литиеви елементи пък ще зависи евентуалния пробег, а оттам и животът им...
leon555
Рейтинг: 789 НеутралноВие, дето се кефите на новата китайска манифактурка, следва да осъзнавате, че това не е нищо друго освен хитър начин китайците да стъпят на европейския пазар, без да платят мита. Ама, давала се работа на 150 селтака..... Голям праз. А България ощетява общия европейски бюджет с много повече. И освен това забива нож в гърба на Европа, с чийто пари тиквата ви строи пътища-еднодневки и ви санира умрелите панелки.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaaleon555
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#5] от "димитър димитров":
Колега, точно това е и замисълът. Китайците си пробутват боклуците в Европа без мита, а България им съдейства с видима охота. Апосле чакате пари от Европа. Ако зависеше от мен отдавна да съм затворил кранчето. Така и така сте воденичен камък на шията на ЕС, поне няма да има нищо за крадене за българските мутри воглаве с тиквата. "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Чардо
Рейтинг: 2795 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "balgariez":
1965-та !
На националната изложба на ТНТМ на ъгъла на Раковска и Славянска , ние от пртотипно-експерименталната база на Завод 12 Софя бяхме изложили като експонати почти същите елетрокари - един с платформа с канати и един самосвал !
Само дето тогава батериите бяха оловни и вдигаха макс 30 км/ч !
До скоро си пазех плакета за наградата ми "Златни ръце" за най-добри иновационни експонати.
По-късно в производство влезе само самосвала . . . . . Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
One Hour
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#31] от "Г.Е.М.":
Max Speed➁35 mph/40 km/h
Range50 miles/80km
Turning Radius157 in/4000 mm
Gradeability20%
Acceleration 0-20 mph under 6 s /
0-30 km/h under 6 s
Braking Distance25-0 mph in 25 feet /
40-0 km/h in 7.5 m
Battery TypeGel Lead Acid
Operating Voltage72 VDC
Nominal Power10 kW
Peak Power24 kW
ban
Рейтинг: 711 НеутралноАбе, това е като завода в плевен! Още никой в плевен не е чувал за него! Обаче в дневник статия!
One Hour
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#33] от "leon555":
Cenntro Automotive Corporation designs and manufactures 100% electric vehicles in the United States with operations in Europe
cmx11486762
Рейтинг: 261 Неутрално[quote#29:"musashii"][/quote]
Там са ,защото в София всички мислят само как може да се открадне повече и повече...
Густав
Рейтинг: 1076 НеутралноДо коментар [#29] от "musashii":
Тя България явно е само София и Пловдив
Sabbath
Рейтинг: 1651 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "valtoro":а какво значи??
truly
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#35] от "One Hour":
Гелова батерия? И тези 80 км пробег ще са наполовина. Глупаво са подходили. Можеше да е с литиеви батерии и пробег около 150 км. Цената щеше да е малко по-висока, но щеше да е различно от прост електрокар.
Чардо
Рейтинг: 2795 НеутралноДо коментар [#41] от "truly":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24"".. гелови батерии ..""
Това са пак оловни акумулатори, само че вместо киселинен електролит е гел.
На инвалидния ми скутер са точно такива тягови батерии с гел !
- = -
А ако изровиш снимки на наш'теродни електрокари още от началото на 1960-те, ще видиш чепод платформата между предния и задния мост има същото обемисто чудовище,в което се помещаваха тяговите клетки с киселинен електролит и при всяко зареждане се добавяше в клетките - при гела са необслужваеми.
Роси
Рейтинг: 9009 Неутрално": В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в проект"
Това ли са им големите инвестиции на китайците.
Скакауец
Рейтинг: 1188 НеутралноЧардо, социлизЪма яко те тресе и не те пуска, а?
Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)valtoro
Рейтинг: 993 НеутралноСглобявам, но явно журналиста е англоговорящ позабравил българския !!!
leon555
Рейтинг: 789 НеутралноАко съм аз ще накарам българската държава да плати митата затези китайски камионетки, както ако бяха внесени готови сглобени от Китай. Следващия път да си помислите преди да пускате жълтите през задната порта и безплатно в Европа. Магистралите не ви ги плаща Китай. Плаща ви ги ЕС. А вие го ощетявате, въртейки дребни далаверки със страни, които би трябвало да плащат мита, ако искат да продават в ЕС.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaIE B
Рейтинг: 222 НеутралноИма разлика, тези камиони са нови технологии и имат шанс да си изработят добър пазар, за разлика от Грейт Уол, които бяха морално остарели още от началото.
Иво
Рейтинг: 4814 ЛюбопитноМного хубаво, щом се откриват нови работни места и се прави инвестиция в България.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36prodanov12345678
Рейтинг: 238 ВеселоВече съм оптимист за възраждането на производството на детски играчки в България.
prodanov12345678
Рейтинг: 238 ВеселоМогат да ги раздават на клошарите за разделно събиране на отпадъци. Ще освободим София от конските каручки. Намали били приложение - другия път!