Китайска компания започва сглобяване на електрически камиончета край Пловдив

Китайска компания започва сглобяване на електрически камиончета край Пловдив

© „Тракия икономическа зона“



Китайска компания с партньори от Люксембург и България започва да сглобява електрически миникамиони в "Тракия икономическа зона" край Пловдив. Изпълнителният директор на "Сентро аутомотив груп" прогнозира, че производството ще започне до половин година. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в проекта, съобщи той, след среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.


Около 150 души ще бъдат наети в новия завод. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България.


Първоначално всички компоненти ще се внасят, като край Пловдив ще става само асемблирането. В дългосрочен план има и идея в България да се произвеждат отделни части.


Освен купуване на камиончетата са предвидени и други варианти за плащане на ползването им, като идеята е да се предложи цялостно транспортно решение. Товарният електромобил може да пренася до 500 кг товар, като ще се предлага с разнообразни надстройки, включително и хладилни.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1405 Неутрално
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    И отново Пловдив. Почти всички нови индустриални инвестиции са там.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    "Първоначално всички компоненти ще се внасят, като край Пловдив ще става само асемблирането. В дългосрочен план има и идея в България да се произвеждат отделни части."

    Баховица 2. Не искам да съм лош пророк, но този завод ще се провали. Не можеш да правиш автопроизводство без мрежа от надеждни поддоставчици. Само така можеш адекватно да реагираш на промени в търсенето. Китайците ще пращат камиончетата с контейнери и тук само ще се сглобяват. Само транспорта ще е поне 40-50 дни.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Всяка инвестиция е добре дошла.

    Еретик
  5. 5 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Дано не станат, като Великата Стена на Ганчев - тук слагат само броните и после хоп “ произведени в ЕС”з

  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    Ще асемблират година-две, като получат хомологизация за всички камиони, които искат да продават в ЕС, ще стане Баховица 2 (по EU defender)

  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    Няма да е зле за неголям чифлик. Особено ако ел-камиончето е със сменяеми надстройки- хладилна, за живо добиче, за насипна стока и т.н., които фермерът лесно да сменя при необходимост.

  8. 8 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Колега, простете, но следя събитията в България от разстояние. Кажете ми какво стана с "Баховица 1". Окончателно ли предаде Богу дух?

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  9. 9 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Колега, простете, но следя събитията в България от разстояние. Кажете ми какво стана с "Баховица 1". Окончателно ли предаде Богу дух?

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Защо...?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    Някакви по-подробни данни, за въпросната камионетка? Най-вече, колко километра може да изминава с едно зареждане, натоварена.
    Иначе, новини за разговори на икономическият министър с китайски инвеститори сме слушали много... Дано, след 6 месеца, действително започнат работа.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  12. 12 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Преди години България правеше хубави електрокари и ги изнасяше по целия свят. Сега се радваме че ни дават възможност да сглобяваме китайски.

  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#12] от "canuck99":

    Електрокарите се купуваха заради метала, вложен в тях.

  14. 14 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    До коментар [#9] от "leon555":

    Сори, че си позволяван да отговоря вместо уважаемия @EU defender, който може би също ще се обади.

    Та, уж във фалит са (март'17):
    https://www.mediapool.bg/priklyuchi-tretiyat-opit-za-zavod-za-koli-v-bulgaria-news261957.html

    Но наемат работници (тази година !):
    http://www.lovech.bg/bg/obyavi-i-saobshteniya/obyavabg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1bg-1

    Странна ситуация...

  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    Преди години България правеше хубави електрокари и ги изнасяше по целия свят. Сега се радваме че ни дават възможност да сглобяваме китайски.
    —цитат от коментар 12 на canuck99


    Не бяха хубави, а изключително грозни!
    Цената на която се продаваха не покриваше производствените разходи.

  16. 16 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 614 Весело

    Centro E-mini lorry - Made in pLOVEdiv ;) Welcome to the future!

  17. 17 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Преди години България правеше хубави електрокари и ги изнасяше по целия свят. Сега се радваме че ни дават възможност да сглобяваме китайски.
    —цитат от коментар 12 на canuck99


    Пич, наистина бяха хубави. Японците ги купуваха и първото нещо, което правеха с тях е да извадят акумулаторите и да ги изпратят за претопяване. Същото се случваше и с корпуса, но в друга фабрика. Бяха изчислили, че така им излиза по-евтино доставката на олово и желязо...
    Не бих казал. че това е особен повод за гордост....

  18. 18 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    Хубавия български глагол ,,асемблирам,, !!!

  19. 19 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Пълен боклук. Даже моят голф може да носи 500 килограма. По-зле е от руска Лада.

    If you are going through hell... Keep going!
  20. 20 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Изглеждат симпатични машинки. Могат да се окажат и практични.

  21. 21 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Никой няма да го купи тоя боклук. Пак ще изпишат някакви държавни пари и ще приключат като великата стена.

    If you are going through hell... Keep going!
  22. 22 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2109 Весело

    Хубавия български глагол ,,асемблирам,, !!!
    —цитат от коментар 18 на valtoro


    И "електрически миникамиони" звучи по-учено от "електрокари".

  23. 23 Профил на tsb00482740
    tsb00482740
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Цехче за сглобяване на китайски камиончета, тип електрокар с кабинка, или голф-количка с кабинка. Почти нулева добавена стойност в България. Вместо ние да продаваме камиончета на китайците...

  24. 24 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1344 Неутрално
  25. 25 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Deutsche post започнаха да асемблират подобни машинки, които се оказаха супер успешни и сега ще отделят този отдел и го качват на борсата, като набират 1 млрд евро.

  26. 26 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#23] от "tsb00482740":

    Основният компонент, литиевите батерии (ако са такива), така или иначе се произвеждат в Китай.

  27. 27 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 412 Любопитно

    Някой да знае колко километра минава това камионче с едно зареждане, за колко време се зарежда и колко разряда му е живота?

  28. 28 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 739 Весело

    Преди години България правеше хубави електрокари и ги изнасяше по целия свят. Сега се радваме че ни дават възможност да сглобяваме китайски.
    —цитат от коментар 12 на canuck99


    Мьм.Много хубаво ги правеше.Японците ги купуваха и ги претопяваха...
    Металите вложени в карите били 2 пъти по-скъпи от карите,ама нали сме най-най...

  29. 29 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2812 Неутрално

    И отново Пловдив. Почти всички нови индустриални инвестиции са там.
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    Там са,щото заплатите са много по-ниски от софийските.

  30. 30 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3667 Неутрално
  31. 31 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#27] от "Balkanets":

    Едва ли някой може да каже нещо конкретно по параметрите на камионетките, не виждам публикации, явно е много начален проект. От качеството на самите литиеви елементи пък ще зависи евентуалния пробег, а оттам и животът им...

  32. 32 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Вие, дето се кефите на новата китайска манифактурка, следва да осъзнавате, че това не е нищо друго освен хитър начин китайците да стъпят на европейския пазар, без да платят мита. Ама, давала се работа на 150 селтака..... Голям праз. А България ощетява общия европейски бюджет с много повече. И освен това забива нож в гърба на Европа, с чийто пари тиквата ви строи пътища-еднодневки и ви санира умрелите панелки.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  33. 33 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#5] от "димитър димитров":


    Дано не станат, като Великата Стена на Ганчев - тук слагат само броните и после хоп “ произведени в ЕС”з
    —цитат от коментар 5 на димитър димитров


    Колега, точно това е и замисълът. Китайците си пробутват боклуците в Европа без мита, а България им съдейства с видима охота. Апосле чакате пари от Европа. Ако зависеше от мен отдавна да съм затворил кранчето. Така и така сте воденичен камък на шията на ЕС, поне няма да има нищо за крадене за българските мутри воглаве с тиквата.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  34. 34 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3212 Любопитно

    До коментар [#7] от "balgariez":


    Няма да е зле за неголям чифлик. Особено ако ел-камиончето е със сменяеми надстройки- хладилна, за живо добиче, за насипна стока и т.н., които фермерът лесно да сменя при необходимост.
    —цитат от коментар 7 на balgariez


    1965-та !
    На националната изложба на ТНТМ на ъгъла на Раковска и Славянска , ние от пртотипно-експерименталната база на Завод 12 Софя бяхме изложили като експонати почти същите елетрокари - един с платформа с канати и един самосвал !
    Само дето тогава батериите бяха оловни и вдигаха макс 30 км/ч !
    До скоро си пазех плакета за наградата ми "Златни ръце" за най-добри иновационни експонати.
    По-късно в производство влезе само самосвала . . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  35. 35 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#31] от "Г.Е.М.":

    Max Speed➁35 mph/40 km/h
    Range50 miles/80km
    Turning Radius157 in/4000 mm
    Gradeability20%
    Acceleration 0-20 mph under 6 s /
    0-30 km/h under 6 s
    Braking Distance25-0 mph in 25 feet /
    40-0 km/h in 7.5 m

    Battery TypeGel Lead Acid
    Operating Voltage72 VDC
    Nominal Power10 kW
    Peak Power24 kW

  36. 36 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Абе, това е като завода в плевен! Още никой в плевен не е чувал за него! Обаче в дневник статия!

  37. 37 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#33] от "leon555":

    Cenntro Automotive Corporation designs and manufactures 100% electric vehicles in the United States with operations in Europe

  38. 38 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#29:"musashii"][/quote]

    Там са ,защото в София всички мислят само как може да се открадне повече и повече...

  39. 39 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#29] от "musashii":

    Тя България явно е само София и Пловдив

  40. 40 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1245 Любопитно

    До коментар [#18] от "valtoro":а какво значи??

  41. 41 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#35] от "One Hour":

    Гелова батерия? И тези 80 км пробег ще са наполовина. Глупаво са подходили. Можеше да е с литиеви батерии и пробег около 150 км. Цената щеше да е малко по-висока, но щеше да е различно от прост електрокар.

  42. 42 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 3212 Неутрално

    До коментар [#41] от "truly":

    "".. гелови батерии ..""
    Това са пак оловни акумулатори, само че вместо киселинен електролит е гел.
    На инвалидния ми скутер са точно такива тягови батерии с гел !
    - = -
    А ако изровиш снимки на наш'теродни електрокари още от началото на 1960-те, ще видиш чепод платформата между предния и задния мост има същото обемисто чудовище,в което се помещаваха тяговите клетки с киселинен електролит и при всяко зареждане се добавяше в клетките - при гела са необслужваеми.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8304 Неутрално

    ": В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в проект"
    Това ли са им големите инвестиции на китайците.

  44. 44 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Чардо, социлизЪма яко те тресе и не те пуска, а?

    Ратификацията на Истанбулската конвенция - грозното лице на грантаджийството!
  45. 45 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    До коментар [#18] от "valtoro":а какво значи??
    —цитат от коментар 40 на Sabbath


    Сглобявам, но явно журналиста е англоговорящ позабравил българския !!!

  46. 46 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Ако съм аз ще накарам българската държава да плати митата затези китайски камионетки, както ако бяха внесени готови сглобени от Китай. Следващия път да си помислите преди да пускате жълтите през задната порта и безплатно в Европа. Магистралите не ви ги плаща Китай. Плаща ви ги ЕС. А вие го ощетявате, въртейки дребни далаверки със страни, които би трябвало да плащат мита, ако искат да продават в ЕС.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  47. 47 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Дано не станат, като Великата Стена на Ганчев - тук слагат само броните и после хоп “ произведени в ЕС”з
    —цитат от коментар 5 на димитър димитров


    Има разлика, тези камиони са нови технологии и имат шанс да си изработят добър пазар, за разлика от Грейт Уол, които бяха морално остарели още от началото.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3948 Любопитно

    Много хубаво, щом се откриват нови работни места и се прави инвестиция в България.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK