Договорът с "Автомагистрали" за "Хемус" е в отговор на искания на БСП, обяви Нанков

Новият регионален министър Петя Аврамова и нейният предшественик, а сега заместник Николай Нанков на церемонията по предаване на поста.

© Велко Ангелов

Новият регионален министър Петя Аврамова и нейният предшественик, а сега заместник Николай Нанков на церемонията по предаване на поста.



БСП искаха повече държава в пътното строителство. Слушахме се в градивните предложения на опозицията и сключихме договора с държавната "Автомагистрали" ЕАД за изграждане на "Хемус". Това обяви зам-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на специална пресконференция по темата в министерството.


Става дума за договор от 20 декември 2018 година за изграждането на 134.14 км от "Хемус" в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Нанков посочи, че документът става факт на база изключение в Закона за обществените поръчки, който позволява директно договаряне от публични възложители, какъвто се явява Агенция "Пътна инфраструктура".


Бившият регионален министър, а сега зам.-министър, се възмути, че в последните дни БСП лансира неверни съждения под формата на внушения. Нанков, както и регионалният министър Петя Аврамова опровергаха някои от твърденията.




На какъв етап е изграждането на "Хемус"

© АПИ

На какъв етап е изграждането на "Хемус"


Аврамова подчерта, че до момента аванси за бъдещото строителство не са давани. Предвидените за изграждането на участъка от аутобана 1 124 880 000 лв. без ДДС били по специална сметка на МРРБ в БНБ. До момента нямало и подписани договори с подизпълнители.


Нанков пък опроверга твърденията, че председателят на съвета на директорите "Автомагистрали" Стоян Величев е бил съдружник с Гинка Върбакова, която с фирмата си "Инерком" опита да купи ЧЕЗ. "Стоян Величев е доказан мениджър", обяви Нанков.


Той прогнозира, че "Автомагистрали" ЕАД ще се превърне в една от най-стабилните строителни компании в страната, а като държавна фирма тя ще лъде контролирана както от МРРБ, така и от всички държавни органи, имащи отношение към строежа на пътища.


Днес от БСП поискаха достъп до договора между АПИ и "Автомагистрали". От Пътната агенция пък съобщиха, че той ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки в законоустановения срок до един месец от сключването му.


От АПИ днес съобщиха още, че изграждането на отсечката от 134 км. е разделено на шест участъка. Целта е тази част от "Хемус" да бъде готова до 2023 година.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    Май Нанков продължава да управлява министерството.
    Ставало въпрос за "изключение в Закона за обществените поръчки, който позволява директно договаряне от публични възложители". Какво изключение? Това ви е правилото да възлагате обществени поръчки без прозрачен конкурс.

  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    До коментар [#1] от "Fiji":

    Не знам дали Нанков още управлява министерството , но "Дневник " май се управлява от кръгове близки до Позитано !

  3. 3 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2833 Весело

    "Договорът с "Автомагистрали" за "Хемус" е в отговор на искания на БСП, обяви Нанков"

    Голям бъзик си правят с фракцията на Корни. :)
    Ама те това си и заслужават.

  4. 4 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2833 Неутрално

    "Автомагистрали" ще направи това, което ГЛавбулгарстрой, днешното ГБС, прави още от времето на Бай Тошо. Малък екип от специалисти и много, много бачкатори с общо взето нисък образователен ценз. Следете дали се плащат редовно осигуровки и дали се спазва трудовото законодателство. Би трябвало държавната фирма да е коректна. На частниците това им беше номерът.

  5. 5 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 257 Неутрално

    По-добре магистрала, която ще подпомогне развитието на половин България, отколкото откраднати изцяло пари. Каквото и да си говорим това са видими резултати. А че може и много по-добре - може...

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2191 Любопитно

    Няма как Автомагистрали сама да строи каквото и да е било - ще се търсят под-изпълнители. Явно процеса е за да се избегнат търговете и обжалванията.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  8. 8 Профил на hco08550280
    hco08550280
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Да бачкат по-скоро, че селският път между София и Варна е трагедия.

  9. 9 Профил на hco08550280
    hco08550280
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Да бачкат по-скоро, че селският път между София и Варна е трагедия.

  10. 10 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    " "Автомагистрали" ЕАД ще се превърне в една от най-стабилните строителни компании в страната, а като държавна фирма тя ще лъде контролирана както от МРРБ, така и от всички държавни органи, имащи отношение към строежа на пътища."

    Както БДЖ е най-добрият превозвач, а "Български пощи" - най-надеждният куриер...
    И едната ръка строго ще контролира другата дали и колко краде, а от чешмите ще потекатмед и масло.
    Мокър социалиситчески сън на функционер от отрочето на Партията.
    Социализмът е тумор. Бсп и Герб са метастази.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  11. 11 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 554 Разстроено

    Много яко...1.1млрд ей така под масата...после парите няма да стигнат, защото не знам какво си още 350млн, после пък асфалта ще поскъпне заради петрола 150млн, после нещо Дора мажорно - къде 1.8-2млрд спокойно ще платим...ама ние КТБ и АЕЦ Белене платихме, та още 2млрд няма да ни съборят...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Да де, не за пръв път казваме, че Герб изпълнява желанията на БСП. Не знаех обаче, че това е повод за радост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    "Повече държава" е добър отговор на мераците на БСП.

  14. 14 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Да де, не за пръв път казваме, че Герб изпълнява желанията на БСП. Не знаех обаче, че това е повод за радост.
    —цитат от коментар 12 на Darth Plagueis


    Доколкото исканията на червеното БКП - БСП и на лилявото БКП - ДСБ - винаги съвпадат, би трябвало да сте повече от доволни, а вие пак - ред сълзи, ред сополи...

  15. 15 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    Някой още да има съмнения за същността на гробарите? Важното е да се краде. Колкото може повече и по-лесно.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  16. 16 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Някой още да има съмнения за същността на гробарите? Важното е да се краде. Колкото може повече и по-лесно.
    —цитат от коментар 15 на Цецо


    Аз имам. Я сподели едно откраднато нещо, ама конкретно - не "краде се". Ако се затруднявай - пробвай да обясниш от къде бяха милионите на др. Костов в КТБ. Може би ще ти е по-лесно.

  17. 17 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#16:"Reporter US"][/quote]

    Изобщо няма да се затрудня, ами ще те пратя да видиш и след това да се върнеш и докладваш състоянието на магистрала Тракия около/след Ямбол. А и не само.
    Аз Матросов го разбирам донякъде, но герберастките безродници - не.

  18. 18 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#16:"Reporter US"]
    —цитат от коментар 17 на Ivo Di
    Изобщо няма да се затрудня, ами ще те пратя да видиш и след това да се върнеш и докладваш състоянието на магистрала Тракия около/след Ямбол. А и не само.Аз Матросов го разбирам донякъде, но герберастките безродници - не.[/quote]

    Не знаех, че състоянието на една магистрала е доказателство за някаква кражба, но щом умнокрасивците така казвате... Я дай малко яснота, крадливи гербери с ръчни колички ходят да крадат асфалт и рушат магистралата или имате някаква по-свежарска версия?

  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    "БСП искаха повече държава в пътното строителство. Слушахме се в градивните предложения на опозицията...."

    Единственото което целят БСП е да провокират и неглижират управлямащите. Работил съм и с държавна и с частна фирма. В държавната има ясно определени субекти и правила и някакъв контрол. В частната всичко е в един комплект и подчинено на боса. Там контрол няма откъде да влезе. Най-важна цел и единствена - усвояване на парите. Нашият капитализъм е примитивен, долнопробен и затова несполучлив. Днешната държава не е като предишната, но си струва да се експериментира. Ще видим какво ще стане.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#2] от "doroteus":


    До коментар [#1] от "Fiji":Не знам дали Нанков още управлява министерството , но "Дневник " май се управлява от кръгове близки до Позитано !
    —цитат от коментар 2 на doroteus


    Ти откри топлата вода...:)

  22. 22 Профил на Val Kilmer
    Val Kilmer
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Този цинизъм ще ви излезе през г.ъза на евроизборите. ЗАПОМНЕТЕ ТОВА!

  23. 23 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално


    Радвам се на картата към статията. Нагледно показва как след като десет години ГЕРБ се бият в гърдите на тема "магистрали" все още няма нито една магистрала от граница да граница. Не се очертава и скоро да има.

  24. 24 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3512 Весело

    " БСП искаха повече държава в пътното строителство. Слушахме се в градивните предложения на опозицията и сключихме договора с държавната "Автомагистрали" ЕАД за изграждане на "Хемус".

    Комуниститите лееко останаха излъгани в напъните си да се правят на борци срещу корупцията....

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    "......като държавна фирма тя ще бъде контролирана както от МРРБ, така и от всички държавни органи, имащи отношение към строежа на пътища..."

    Много интересно твърдение. Защото излиза, че като е държавна може да бъде контролирана, ама като е частна - не може. Откъдето пък следва, че досега се е строило и ще продължава да се строи напълно безконтролно. И ние имахме някакви такива подозрения, ама друго си е да получим потвърждение от първа ръка.

  26. 26 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 866 Неутрално

    До коментар [#3] от "plebs":

    "Голям бъзик си правят с фракцията на Корни. :)"
    Не си прав. Бъзика е с нас. Докато ни отвличат вниманието с ЦвЦв, Каракачанов и други другари, чрез анекси към договора за винетките се опънаха 20 милиона. Това на фона на некадърно изградената система. От тоя над милиард 40-50% също ще потънат някъде.

  27. 27 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Искат да кажат: Бързаме да усвоим парите, докато не са ни сменили! Затова се вслушахме, в градивните призиви на БСП, стъпихме на опита от Тодор Живков да раздаваме парите между партийните другари, настанени в държавните фирми, за да не може нищо да ни отнеме демокрацията!!!

  28. 28 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    "...председателят на съвета на директорите "Автомагистрали" Стоян Величев..."

    уважаеми журнальорки, въпросният господин се казва СТОЯН ФЬОДОРОВ БЕЛИЧЕВ
    https://tr.bivol.bg/view.php?eik=831646048

    и да, свързан е с кака ви Гинка

    112614498 СИМИ ГРУП ЕООД
    SIMI GRUP EOOD

    КРЪСТАНКА МАЛИНОВА ВЪРБАКОВА
    РУМЕН БОРИСОВ ТРЕНДАФИЛОВ
    МАЛИНА ИВАНОВА ВЪРБАКОВА
    ГЕОРГИ СТЕФАНОВ НИКОЛОВ
    СТОЯН ФЬОДОРОВ БЕЛИЧЕВ

    https://tr.bivol.bg/view.php?guid=EEBED310816EA5BFF17E9346415D1953D3C3B87640B1E302F45E2A07EC14898E

    https://tr.bivol.bg/ring.php?guid=ECBC6ED2AAD45229AE85606961638716B226748498F024991E8A0983AF8D4A32

  29. 29 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Май Нанков продължава да управлява министерството. Ставало въпрос за "изключение в Закона за обществените поръчки, който позволява директно договаряне от публични възложители". Какво изключение? Това ви е правилото да възлагате обществени поръчки без прозрачен конкурс.
    —цитат от коментар 1 на Fiji


    бе че не го управлява оная скокарджа е ясно, достатъчно е да я видиш как чете... но пък и Нанков изглежда като да не знае дори и името на уж собственото си назначение :)

    "...Нанков пък опроверга твърденията, че председателят на съвета на директорите "Автомагистрали" Стоян Величев е бил съдружник с Гинка Върбакова, която с фирмата си "Инерком" опита да купи ЧЕЗ. "Стоян Величев е доказан мениджър", обяви Нанков..."

    АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД
    Управител: Стоян Фьодоров Беличев
    Седалище: СОФИЯ бул. Цар Борис III 215, ет.4
    Телефон: +359 2 49218 77; 49218 66
    Факс: +359 2 862 91 73
    E-mail: Email address
    Предмет на дейност: ИЗГPAЖДAHE И ПOДДЬPЖAHE HA ABTOMAГИCTPAЛИTE B CTPAHATA И EKCПЛOATAЦИЯ HA ПЬTHИTE OБEKTИ, БAЗИ И CЬOPЬЖEHИЯ KЬM TЯX
    Булстат: 831646048
    Локация: ОП София
    https://ksb.bg/index.php/chlenove/redovni/11361-avtomagistrali-ead

  30. 30 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    И какво всъщност ни казва бившата приятелка на Станишев?

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1523 Любопитно

    но пък и Нанков изглежда като да не знае дори и името на уж собственото си назначение
    —цитат от коментар 29 на extraCACA


    А може би Нанков нарочно бърка името на Беличев, за да не видят в регистъра че Беличев е съдружник на Гинка (както отбелязахте в коментар [#28])?



  32. 32 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#31] от "plamen_b":

    не знам какво е довело до разминаването на имената, но факт е, че напоследък се лъже и манипулира на изключително ниско ниво... все пак това са неща, които всеки може да провери за минути :)

  33. 33 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#1] от "Fiji":
    Прави сте, уважаема! Ей тук е разковничето във вид на закон, приет от законодателите в интерес на поръчители-възложители, които са същевременно и изпълнители (едно време това го казваха "на входа и на изхода"):


    До коментар [#0] от "статията":
    От Пътната агенция пък съобщиха, че той (договорът) ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки в законоустановения срок до един месец от сключването му.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  34. 34 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#1] от "Fiji":
    Прави сте, уважаема! Ей тук е разковничето във вид на закон, приет от законодателите в интерес на поръчители-възложители, които са същевременно и изпълнители (едно време това го казваха "на входа и на изхода"):


    До коментар [#0] от "статията":
    От Пътната агенция пък съобщиха, че той (договорът) ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки в законоустановения срок до един месец от сключването му.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  35. 35 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3310 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    БСП иска, но е важно какво БКП ще:

    БЛАГО устройство.

    Министерство такованка локално глобално
    ПОСЛУШНО да е

    "Договорът с "Автомагистрали" за "Хемус" е в отговор на искания на БСП,
    обяви Нанков"

  36. 36 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    После ще подпишем едно анексче, с което ще намалим дейностите, но цената ще остане същата, ще сложим един-двама подизпълнители частни фирми, през които да се преточат парите. Схемата е ясна и тя се видя при неизгрдената тол-система.

  37. 37 Профил на fua07571515
    fua07571515
    Рейтинг: 56 Неутрално

    Партията-държава. Казват и държавата на мафията. Сега партията-държава, държавата на мафията ще си има и фирма. Има си и БНБ, да плаща на фирмата, има си и магистратура. И фирмата ще стане най-стабилната фирма. И ще бъде контролирана от всички органи на диржавата. Пълен контрол. Естествено. Кой-кого ще контролира? А Нинова май пак сбърка нещо?

  38. 38 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    До коментар [#37] от "fua07571515":

    Днес явни ти е умния ден...... или пък са нови опорни точки на БСП?

  39. 39 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 936 Неутрално

    ЕМИЛИЯН ГЕБРЕВ ОТ ДУНАРИТ СЕГА ГОВОРИ ПРЕД ХЕКИМЯН НЕВЕРОЯТНИ НЕЩА.!!!!!
    ИЛИ ГЕБРЕВ Е НЕНОРМАЛЕН ИЛИ ДЪРЖАВАТА Е НЕНОРМАЛНА!!!!

  40. 40 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1100 Любопитно

    До коментар [#17] от "Ivo Di":
    Колега, че съм гербер, гербер съм, ама каква е връзката с напълно изградената Тракия и опорката ти? Аз я пътувам от 1994 - колкото имаше от нея тогава - та до ден днешен.
    След свръхупотреба и никакъв контрол на претоварването на осите на товарните автомобили в тази държава, на някои места се появяват неравности - факт. Аз карам по съвсем същите неравности, по магистралите на цяла Европа. Нещо като се ползва, то се амортизира съответно - затова има и фондове за поддръжка, не само за експлоатация на едно съоръжение. Вие като толкова много критикувате построеното, колко направихте и защо не направихте повече и по-добре поне двайсет километра магистрала някъде?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK