Български продукти в над 20 държави

Тридесет и шест компании продават над 100 артикула в задгранични магазини на Lidl

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Български продукти в над 20 държави


През изминалата седмица Лидл България обяви резултатите от износ, постигнати от български производители в търговската мрежа на веригата в Европа. За 2018 г. 36 български компании са изнесли 109 артикула в 20 държави, на обща стойност от над 30 млн. лева.


Кои са любимите български продукти на европейските потребители и какво стои зад високите резултати, ще ни разкаже Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.


Г-жо Драгийска, каква е политиката за успешно налагане на български продукти на европейския пазар?




Нашите търговски екипи непрекъснато следят пазарните тенденции. Дали трябва да предложим иновативни здравословни продукти или да развиваме традиционни такива, зависи изцяло от нуждите на потребителя. Работим тясно с българските производители и им помагаме да се развиват, да работят в посока на продуктови иновации като чисти рецепти например, в отговор на потребителското търсене. Работата ни с тях е основно през собствените марки, които са в основата на нашия бизнес модел. В обобщен вид собствените марки се явяват мощен и цялостен инструмент за подкрепа на българските производители – те имат възможност да увеличат обема на реализираната продукция не само при откриването на нови магазини на Lidl в България, но и в над 30 държави, в които Lidl присъства.


Традиционни български продукти или иновативни модерни предложения, в кое сме по-добри и кои продукти се търсят повече навън?


Имаме добри примери и в двете посоки. Колкото и неочаквано да звучи, продуктът с най-голям дял в износа, е хлябът. Той заема 21% за 2018 г. и съответно 26% за изтеклите месеци на 2019 г. от целия износ, като към момента изнасяме хляб в 7 държави. Друг традиционен продукт са сладки и солени баници, които се предлагат на най-много пазари в мрежата на Lidl – в цели 15 държави.


Много красноречив пример за иновативни продукти са оризовите продукти, които предлагаме под нашата собствена марка Sondey, както и суровите барчета Alesto. И с двата производителя работим отскоро и за много кратки периоди те успяха да се реализират на външните пазари по изключително успешен начин.
Първият ни износ на оризовки е през февруари 2018 г. за Австрия. В момента те са в постоянния асортимент на 6 държави, а износът, който реализират само за една година, е около 5 пъти повече от целия оборот на компанията в търговската мрежа на Lidl в България.


Суровите барчета, за които споменах, са реално първият български продукт с касово позициониране в Германия - изключително признание от гледна точка на това, че позициите на каса са ограничени и съответно конкуренцията за тях е огромна. Това е признание за високото качество на самия продукт, конкурентната цена и качеството на производство, което тази компания предоставя. До края на 2019 г. суровите барчета ще се изнасят в 12 държави, или почти 5500 магазина в Европа, а ръстът в стойността на износа се очаква да надхвърли 50%.


Как се планира подобно разрастване на производството и имат ли капацитет българските производители да реагират на такива възможности?


Обемите са наистина сериозни, но това не е на всяка цена. Точно тук голяма роля има отговорното отношение, с което Лидл България подхожда в работата си с българските производители. Ние работим и растем заедно с тях, планираме нещата така, че да могат да се случат по най-добрия начин. В момента освен сурови барчета, с гореспоменатия производител започнахме износ и на втори продукт за Германия – първоначално на акционен принцип, за да можем да преценим правилно обема и да се съобразим с възможностите на производителя. Обратното отношение, в което настояваме за големите обеми сега и веднага, крие рискове – за качеството най-вече, което би компрометирало трайно този производител.


Успехите на тази съвместна работа се дължат именно на партньорското отношение, отговорността, с която подхождаме и разбира се, на професионализма на производителите. Най-важният ни съвместен резултат обаче, е за крайния потребител. Изключително високите изисквания на Lidl по отношение на качеството, постоянния и стриктен контрол, достъпът до външни пазари и всички допълнителни възможности за развитие, помагат на тези производители да се развиват, да стават по-конкурентни не само като качество, но и като цени – позитиви, на които пряк потребител е негово величество клиентът.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK