Усвояващата милиарди от държавата "Автомагистрали" ЕАД ще се преструктурира

Усвояващата милиарди от държавата "Автомагистрали" ЕАД ще се преструктурира

© МРРБ



Държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която в рамките на година получи държавни поръчки за над 3 млрд. лева, минава през преструктуриране, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, което е изцяло собственик на капитала.


След него ще се обособят три направления на работата. Първото ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите.


Второто направление ще се занимава с изграждане на новите участъци на "Хемус". През миналата година правителството възложи на "Автомагистрали" ЕАД изграждането на частта на магистралата от пътен възел "Боаза" до връзката с пътя Русе - Велико Търново (134 км) срещу 1.3 млрд. лева. В началото на месеца кабинетът гарантира 1.38 млрд. лева на фирмата и за построяването на последните почти 90 километра на "Хемус" от връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци.




Усвояващата милиарди от държавата "Автомагистрали" ЕАД ще се преструктурира

© МРРБ


Третото направление на "Автомагистрали" ЕАД ще се занимава с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа. В края на ноември дружеството си гарантира почти половин милиард лева от Агенция "Пътна инфраструктура" за подобни дейности за следващите две години.


Новата техника


В съобщението на МРРБ от днес се посочва, че през тази година "Автомагистрали" ЕАД е удвоило персонала си и обновило машинния си парк. "През 2019 г. в дружеството бяха назначени 201 строителни инженери, проектанти, геодезисти, шофьори на тежкотоварни автомобили и машинисти, обикновени строителни работници, както и счетоводители и технически ръководители", се казва в мейла.


При възлагането на големите поръчки за "Хемус" критиката беше, че държавната компания няма капацитет да се справи с тях, което пък налага ползване на подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства с аргумента, че това се прави, за да се избегнат обжалванията, които обичайно спират и бавят изпълнението на такива проекти.


Усвояващата милиарди от държавата "Автомагистрали" ЕАД ще се преструктурира

© Надежда Чипева, Капитал


Сред покупките, осъществени от "Автомагистрали" ЕАД през тази година, са 40-тонен булдозер, челни товарачи и 43 товарни автомобила. Компанията разполагала и с модерна апаратура, поставена върху дрон, която може да прави геодезическо заснемане от въздуха.


Докъде стигна "Хемус"


В съобщението до медиите се посочва, че в момента се извършват изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези между 94-ти и 96-ти км на "Хемус".


Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето. В най-напреднал етап от провеждането и приключване на необходимите процедури били участъците от пътен възел "Боаза" до пътен възел "Дерманци" включително и от пътен възел "Каленик" до пътен възел "Плевен".


Усвояващата милиарди от държавата "Автомагистрали" ЕАД ще се преструктурира

© Надежда Чипева, Капитал


За трите участъка от края на пътен възел "Плевен" до път 1-5 Русе - Велико Търново "Автомагистрали" изготвя техническите проекти, които трябва да се представят по график в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП - Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 година.


Дружеството се похвали и с ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите "Тракия" и "Хемус" през тази година. Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65.3 млн. лв. Агенция "Пътна инфраструктура" планира за 2020 г. да възложи ремонтни дейности на пет виадукта на АМ "Хемус" и на пет виадукта на АМ "Тракия".

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 597 Весело

    Келепира е "някъде там" - на границата между държавното и частното. Булдозера и самосвалите...Хахаха... Без подизпълнители нема да мине май...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Все към "държавата" ни тегли, все гледаме да се усучем около държавната трапеза.
    Що ли?

    "Никой не е готов да даде ясна дефиниция на абстракцията „държава”, но всеки иска нещо от нея. Това е една от основните тези на френския философ Фредерик Бастиа."

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4942 Неутрално

    До коментар [#1] от "Kamenarski":

    "Без подизпълнители нема да мине май..."

    Не май, а със сигурност! И подизпълнителите ще са "наши" фирми! Това е целта!

  4. 4 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Май вече не са останали подизпълнители на подизпълнителите и се налага преструктурирането. Просто е невъзможно частна фирма да не е "усетила дървото" след сделка с назначените бизнесмени,

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    Да пренесем успешния опит от ВиК Перник върху цялата държава!

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  6. 6 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3870 Весело

    "Преструктурирането" е висша форма на гарантиране на всяко финансово начинание....

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6037 Неутрално

    Заличава се отговорността и следите на парите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    важното е да се строи , защото при другите нещата още по зле ,те пък крадяха на 110% и нищо не строяха , тези поне опитват за пред хората .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK