Сертификатът Top Employer ни нарежда по достоверен начин сред топ работодателите не само в България, но и в Европа

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Сертификатът Top Employer ни нарежда по достоверен начин сред топ работодателите не само в България, но и в Европа


Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"


Г-жо Драгийска, поводът за нашето интервю е сертификатът Top Employer, който "Лидл България" получи наскоро. Разкажете повече за отличието и какво означава то за вас?


- Top Employer е сред най-важните международни признания, защото за разлика от други подобни външни тестове е много силен съдържателно. Процесът на сертифициране е достатъчно продължителен и задълбочен, за да елиминира риска резултатите да се базират на моментна извадка, била тя добра или лоша. Сертификатът е признание, че прилагаме изключително коректни и надеждни практики. Тъй като биваме измервани в международен план, това ни нарежда по достоверен начин между топ работодателите в България и Европа.




В колко държави в Европа Lidl има сертификат Top Employer? Има ли нещо специфично в практиките на "Лидл България" или те са общи за всички държави?


- От 32 държави, в които Lidl има структура, 14 получиха това отличие. Сред тях са Франция, Италия, Белгия, Нидерландия - все страни с доказани високи стандарти за работодателски практики. Тоест самият факт, че си от семейството на Lidl, не ти дава автоматично основание да получиш сертификата.


Освен външната оценка обаче - в случая от Top Employer - правим и вътрешна чрез проучването "Пулсът на Лидл", което е точна проверка как самите служители оценяват усилията на работодателя. То се провежда във всички страни, където има Lidl, и за наше удовлетворение България традиционно е на върха на класацията в Европа, което означава, че най-важният контингент, служителите, одобряват нашите политики. Ще дам пример - инициативата "Отпуск рожден ден" е чисто българска, въведохме я миналата година и тя се радва на голяма популярност, защото на практика показва, че искаме да има баланс между работа и личен живот. С една такава конкретна мярка ние изпълняваме декларираното и служителите ни вярват.


По ваши наблюдения какво кара един служител да избере даден работодател и по-важното - какво определя готовността му да се задържи на същото място?


- Моите наблюдения през годините показват, че хората искат от работното си място задължителен минимум, който включва както високо заплащане, адекватно според техните очаквания, така и перспектива за развитие - не само по вертикала, а и по хоризонтала - като набор от възможности за допълнителна квалификация, обучения, интересни проекти, международно общуване и ноу-хау, защото хората имат нужда да се развиват и да не тичат само в своя коридор.


За нас като работодател се знае, че предлагаме едни от най-високите нива на заплащане в бранша, както и големи възможности за кариерно развитие по вертикала - забележете, 75% от ръководния състав на Lidl са излъчени отвътре и тук не говорим само за администрация, а дори за касиер на 4 часа, който вече е мениджър на магазин и управлява 30 - 40 души.


На следващото ниво служителите очакват да видят устойчивост и смисъл в това, което компанията прави. Категорично никой служител не би се задържал на място, на което не вижда траен резултат от своята собствена работа и усилия. И най-отгоре на пирамидата идва човешкото отношение. Не познавам служител, който да не се е трогвал от проява на лично внимание и човешко отношение, особено ако се намира в сложен етап от живота си. Аз лично виждам отговорността на добрия работодател в това да осигурява задължителния минимум и едновременно да не престава да се стреми да дава нещо повече спрямо особеностите на съответното поколение и бранш.


И накрая да се върнем отново на повода за нашето интервю - смятате ли, че сертификатът Top Employer дава на работодателя конкурентно предимство на пазара на труда?


- За част от хората, които следят по-задълбочено такива новини, той може да се превърне в допълнителен аргумент, но моето лично убеждение е, че за малка страна като България потокът на информация е толкова директен "от уста на уста", че обикновено изпреварва контролираната информация. Така че, да, сертификатът има значение, но само ако не е в противоречие с това, което хората си споделят за даден работодател. При нас за щастие вътрешното и външното признание вървят ръка за ръка.


Профил
Милена Драгийска управлява "Лидл България" от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Понастоящем е член на управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара и на УС на Съвета на жените в бизнеса в България.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK