Елиза Грънчарова, директор "Маркетинг", "Кока-Кола България": Да бъдем с хората, които обичаме

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Елиза Грънчарова, директор "Маркетинг", "Кока-Кола България": Да бъдем с хората, които обичаме


Coca-Cola стартира новата си глобална рекламна кампания с празнична телевизионна реклама, която цели да насърчи хората да бъдат истински един с друг в тази безпрецедентна година на световна пандемия, преобразила начина ни на живот и общуване, както и представите ни за споделеност и заедност.
Елиза Грънчарова, директор "Маркетинг", "Кока-Кола България",
коментира какво е основното послание към аудиторията тази година, адаптацията и перспективите на бизнеса в условия на непозната досега световна извънредна ситуация.


Наскоро започна новата коледна кампания на Coca-Cola - с какво тя е по-различна в сравнение с предишни години?


- Тази година коледният сезон ще бъде по-значим от всякога. Основното послание на коледната ни кампания е "Тази Коледа най-ценнният подарък си ти" и то олицетворява необходимостта да бъдем заедно с любимите ни хора и да споделим с тях празничните мигове.
Ние винаги сме били близо до хората, като през последните години рекламите на Coca-Cola за новогодишните празници бяха сред най-разпознаваемите и запомнящи се послания. Всички си спомнят за красиво осветените червени камиони, които носят коледния дух. По този начин всички ние усещаме и знаем, че "Празниците идват" с Coca-Cola.
В тази различна година, в която светът се промени, посланието на Coca-Cola за Коледа продължава да е заредено с магия и със споделяне на истински ценните неща в живота. Всички ние трябва отделим време и да бъдем с хората, които обичаме.




Какво е основното ви послание към аудиторията ви тази година?
- В тези трудни времена съпричастността, грижата и отговорността към хората са по-необходими от всякога.
От началото на пандемията насочихме нашите енергия и ресурси към постигането на приоритетите, които системата на "Кока-Кола" в България си постави: да продължим да правим всичко възможно, за да гарантираме безопасността и здравето на нашите служители, да бъдем близо до нашите потребители и партньори.


През април компанията ни временно преустанови рекламната си комуникация в световен мащаб, като България не бе изключение. Ние пренасочихме ресурсите си в подкрепа на засегнатите от кризата хора, професии, местните общности и търговски партньори. Заедно с "Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпани" и Фондацията "Кока-Кола" ние предоставихме безвъзмездно в България близо 1 100 000 лева в подкрепа на усилията за справяне с последиците от COVID-19. Тези средства също така бяха насочени и към поредица от активности, подпомагащи възстановяването на малкия бизнес с кампанията ни "Магазинче от квартала" и предоставяне на подкрепа за HoReCa индустрията ни в страната.


През лятото навлязахме в "новото нормално" с оптимизъм, който ни помогна да можем открито, както никога преди, да оценим всичко, което имаме около себе си и да не го приемаме за даденост.


Първата рекламна кампания "Отворени както никога преди" бе стартирана в отговор на всичко, което промени света. Тя се основава на вярата и на идеята за новите възможности, че всички можем да вървим напред - към "новото си нормално", а не обратно към "нормалноТО". Да бъдем отворени към промяната, да гледаме на нещата през различна призма и да откриваме нови възможности.


Какви промени в потребителските нагласи в резултат на COVID-19 отчитате?


- Кризата с COVID-19 промени света, промени България, промени и нас самите. Живеем по различен начин - работим от разстояние, не пътуваме, маски скриват лицата ни. Сблъскахме се с големи трудности и загуби, но видяхме и голяма съпричастност, смелост, безброй жестове на доброта, както и оценихме много неща, които приемахме за даденост.
Ние наблюдаваме пет основни промени в поведението на потребителите ни и в начина, по който пазаруват и живеят:
• Предефиниране на разбирането за здравословен начин на живот - органичното вече не е достатъчно и хората ще имат повече физическа активност, ще търсят подсилване на имунитета си и ще засилят хигиенните си навици;
• Икономическата несигурност породи по-висока ценова чувствителност;
• Повече домашни събирания, по-малко посещения на ресторанти и заведения. Ръст на доставките на храни и продукти по домовете.
• Повече споделени моменти заедно - готвене, гледане на филми и игри със семейство и приятели;
• Повишено онлайн използване за всички аспекти от ежедневието: работа, образование, пазаруване, социализация, забавление, бързо нарастващо значение на електронната търговия.


Как се променя маркетинговата стратегия на компанията в резултат на световната пандемия?


- С промяната на потребителските нагласи и "новият" начин на пазаруване маркетинговата стратегия на компанията ни става все "по-гъвкава и дисциплинирана", за да можем да бъдем винаги близо до нашите потребители. Развитието и изграждането на нашите марки се съсредоточи върху трайни принципи като човешките ценности, фокусирайки се върху ясно дефиниране на целите на марката, портфолиото и подкатегориите, моментите на консумация, цената, каналите за реализация и новите възможности за ангажиране на аудиторията.
Ние създаваме съпричасност към марките ни във всички точки по пътя от разпознаваемостта до покупката и лоялността към марката.


Какви конкретни мерки за адаптация към новите бизнес условия предприехте? Успявате ли да запазите портфолиото от продукти на компанията? Какви иновации предвиждате?


- Ние непрекъснато ползваме проучвания и създаваме прототипи на нови продукти. Те се разработват в нашите иновационни центрове, за да можем да предлагаме продукти на нашите потребители, които отговарят на новите вкусове и промените в начина им на живот.
Компанията ни има и ясна политика по дефиниране и елиминиране на т.нар. "зомби" продукти, които не успяват да се наложат в рамките на три години.
Изграждането на ясно дефинирано портфолио към устойчив растеж е основен приоритет за компанията ни. То изисква дисциплина, успешни иновации и маркетингова ефективност. Компанията ни ще се съсредоточи върху следните приоритетни категории:
• Coca-Cola;
• Газирана напитки;
• Хидратиращи, спортни напитки, кафе и чай;
• Хранителни напитки, сокове, млечни и такива, с растителен произход;
• Нововъзникващи категории.


Фокусирането върху ясно дефинираните пет категории със сигурност ще доведат до ясна приоритизация и създаване на силни марки и иновации, които ще ни позволят да бъдем все по-близо до нашите потребители и да задоволим техните динамично променящи се потребности и очаквания.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK