COVID Shield гарантира реално спазване на мерките

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

COVID Shield гарантира реално спазване на мерките


Димитър Краев е управляващ партньор в АТС ЕТ България, изключителен партньор на TÜV AUSTRIA в България от 2009 г. Има опит като стратегически и финансов консултант и притежава магистърска степен по финансов мениджмънт от Софийски Университет "Св. Климент Охридски" и професионална квалификация в Станфордския университет.
Компанията му предлага на българския пазар широк спектър от сертификационни и инспекционни услуги, като от тази година и сертификата TÜV AUSTRIA COVID Shield. Какво представлява той, какви гаранции дава и кои са първите компании, сертифицирани по този стандарт у нас?


Г-н Краев, вашата фирма е представител на TÜV AUSTRIA за България, специализирани в издаването на сертификата COVID Shield. Какво всъщност представлява този сертификат?
TÜV AUSTRIA е една от най-старите сертификационни организации в света - основана е през 1872 г. Ние сме неин изключителен партньор за страната от 2009 г. Когато през пролетта тази година COVID-19 стигна до България, експертите от групата ни започнаха работа и по сертификата TÜV AUSTRIA COVID Shield. Той цели да подпомогне българските компании да изградят доверие у служителите и клиентите си, че мерките, които се взимат срещу разпространението на коронавируса, са адекватни и реално се спазват. Казано накратко, наши одитори потвърждават, че дадена компания и разработените от нея политики и процеси отговарят на изискваните от националното законодателство хигиенни мерки, както и на препоръчителните международни добри практики и така предотвратят разпространението на вируси като COVID-19. Впоследствие, при посещения на обектите, одиторите ни потвърждават, че разписаните мерки се прилагат реално. Така освен здравословни и безопасни условия, мерките гарантират и непрекъснатостта на бизнеса при евентуални по-мащабни карантинни мерки.


През септември Лидл България обявиха, че са първата хранителна верига у нас, получила този сертификат, и то от най-високата категория. Какво е нужно на една компания, за да се сертифицира по COVID Shield? Има ли, например, по-специални изисквания при хранителните вериги?
Стандартът COVID Shield реално сертифицира спазването на мерки от дадена компания. Съответно основното изискване за сертификация е конкретната компания да има разработени и внедрени всеобхватни мерки, които да отговарят на нормативната уредба и добрите практики. Допълнително мерките трябва да се прилагат обективно и повсеместно. Например, при верига като Лидл България, с над 100 ритейл обекта в страната, очакваме мерките да се прилагат еднакво, независимо от мястото. Друго изискване на стандарта - особено актуално при сертификацията на хранителните вериги, е да има пълна равнопоставеност между мерките за безопасност на служителите и крайните клиенти, а не едните да са за сметка на другите. Лидл България покри всички тези изисквания в пълна степен, което предопредели и получаването на най-високото ниво на сертификата - Отличен.




Колко компании у нас и по света притежават такъв сертификат?
Макар COVID Shield да бе официално представен едва през лятото на тази година, той предизвика сериозен интерес и вече на глобално ниво има няколкостотин сертифицирани фирми. Сред клиентите са както големи мултинационални компании като Lidl, хотелската верига Marriott International, Philip Morris International, British Petroleum, така и местни и регионални лидери.


COVID Shield гарантира реално спазване на мерките

Какво следва след получаването на сертификата? Има ли последващи проверки и контрол за спазване на мерките?
Да, за всяка една от категориите сертификационната процедура предвижда последващи проверки, които във възможно най-голяма степен да гарантират постоянното прилагане на мерките. Задължителните проверки при най-високата категория Excellent /Отлично/ са 6 на брой за 12-месечен период. В категория Excellent контролните проверки се правят при над 70% от обектите на фирмата. При фирми с голяма ритейл мрежа това реално означава, че всеки обект се проверява през няколко седмици, за да се намали максимално рискът от разпространение на вируси и COVID-19.


Доколко една такава сертификация наистина дава гаранция за сигурност?
Факт е, че въвеждането и реалното прилагане на подобни превантивни процедури обективно намалява риска от зараза неколкократно. Научно бе доказано, че дори и само носенето на маска намалява риска от заразяване няколко пъти. При сертификацията COVID Shield носенето на предпазни маски представлява само една част от мерките. Процедурата за превенция значително намалява риска от заразяване - на първо място, защото прилага мерки, които намаляват риска от струпване на хора и риска от заразяване между тях чрез използването на предпазни средства и дезинфекция. На второ място, тя въвежда мерки за постоянен скрийнинг на здравето на служителите и така намалява един от основните източници за създаване на вирулентна среда. Накрая, но може би най-важно е, че процедурата установява планове за действие в случай на зараза, което прави реакцията възможно най-бърза и адекватна. Тук обаче е мястото да кажа, че каквито и сертификации да притежава един обект, най-важна си остава личната отговорност на всеки един от нас. Много компании, сред които и Лидл България, вече осигуряват ключовите и най-важни мерки за безопасност - от нас зависи да ги спазваме. Да носим маски, да се дезинфекцираме, да спазваме дистанция помежду си - все лесни за изпълнение, но доказано ефективни мерки.


По ваши наблюдения, в сегашната ситуация доколко безопасността при пазаруване е определяща за потребителите?
Обратната връзка, която получаваме от вече сертифицирани клиенти в Централна и Източна Европа, като например от Австрия и Гърция, показва, че клиентите на хранителните вериги, всъщност на вериги с всякакъв тип ритейл мрежа, поставят на първо място именно условието за безопасност. Макар всички останали клиентски предпочитания като цена, качество, лоялност и други да се запазват, решенията на крайните клиенти в момента са мотивирани на първо място от предоставянето на безопасна среда на пазаруване.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK