Препоръката на служителите е сред най-важните фактори при избора на нов работодател

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Препоръката на служителите е сред най-важните фактори при избора на нов работодател


Кажи ми какво мислят служителите ти за теб, за да ти кажа какъв работодател си. Така накратко може да представим първото национално проучване "Препоръчан работодател", организирано от сдружение "Общност за човешки ресурси в България" и To The Top Agency.


То има за цел да отличи онези работодатели, чиито служители биха ги препоръчали на свои близки и познати. Традиционно препоръката е сред факторите с най-голяма тежест не само за формиране имиджа на един работодател, но и за взимане на решение дали да кандидатстваш в дадена компания и дали да приемеш работна оферта от нея. Чрез измерване доколко работещите в дадена компания биха я препоръчали като работодател, проучването сравнява и отличава онези фирми, които правят служителите си истински щастливи и удовлетворени и които с основание могат да бъдат препоръчани като добро място за работа. То се основава на eNPS (Employee Net Promoter Score), известно още като коефициент за лоялност на служителите към работодателя.


През 2020 г. компанията, която се отличава с резултатите си по този показател, е "Лидл България". Веригата не само има положителен eNPS индекс - тоест, преобладават хората, склонни да препоръчат компанията като работодател, но той е и над средния eNPS коефициент за индустрията за България. Това означава, че фирмата заема водеща позиция в сектора по един от най-значимите показатели - препоръката от нейните служители.

Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси", получава удостоверението от организатора на проучването To The Top Agency

Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси", получава удостоверението от организатора на проучването To The Top Agency


Това е поредното отличие за работодателските практики на веригата, и то в година, която бе една от най-предизвикателните пред бизнеса в страната и в света. През 2020, в която редица сектори бяха засегнати от кризата с COVID-19, всички 3200 служители в "Лидл България" запазват работата си. Компанията инвестира изключително много - над 1.2 млн. лв., за да осигури безопасността на своите служители и клиенти. В резултат на това през септември миналата година "Лидл България" стана първата хранителна верига в страната, получила сертификата COVID Shield от представителите на TÜV AUSTRIA за България.




В година на несигурност, каквато беше 2020, "Лидл България" запазва и нивата на заплащане, които традиционно са сред най-високите в бранша. Според данни от публикувания доклад на Института за пазарна икономика за ефекта от дейността на "Лидл България" върху икономиката на страната за 2019 средната заплата в компанията е с 52% над средната стойност за икономиката като цяло и със 72% повече от тази в сектора на търговията.


Освен заплащането обаче друг важен критерий за високата оценка от страна на служителите е реалната възможност за кариерно развитие. Над 75% от мениджърите в "Лидл България" са кадри, развили се през годините и издигнали се отвътре. Друг интересни данни са, че 35% от всички служители са с над 5 години стаж в компанията, 20% от мениджмънта е от завърнали се от чужбина българи, а 34% е делът на жените на ръководни позиции.


Всички тези числа очертават ясна тенденция - "Лидл България" застава плътно до своите служители както в добри, така и в трудни времена. А именно сигурността и хоризонтът за развитие на работното място, заедно с ценностите на компанията и усещането, че трудът и усилията са оценени по достойнство, са водещите критерии при избор на работно място.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK