Възнаграждението е от значение, но не е единствен и водещ фактор за привличане кадри в ИТ бизнеса

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Възнаграждението е от значение, но не е единствен и водещ фактор за привличане кадри в ИТ бизнеса



Модерното офис пространство, залите за отдих и развлечение, удобната локация, както и много други, се нареждаха сред най-желаните придобивки от работещите в ИТ компании само преди година. Пандемията от COVID-19 отне голяма част от тяхната добавена стойност за бизнеса и значително промени очакванията на служителите към работодателя.
Борислава Дякова, директор "Човешки ресурси" в "Модис България", за най-важните за служителите фактори на работното място.


Г-жо Дякова, компанията ви се нарежда сред големите работодатели в ИТ/аутсорсинг сектора у нас. Кои са основните предизвикателства за бизнеса в условията на пандемия?
- Признавам, че секторът ни е доста по-леко засегнат от пандемията в сравнение с развлекателния бизнес и туризма, например. Въпреки това, всички се намираме в ситуация, която трудно можехме да предвидим преди година. Най-големите предизвикателства пред нас са свързани с управлението, грижата и развитието на нашите таланти от разстояние, като именно там е и фокусът на усилията ни в момента. Стараем се да осигурим възможно най-добрите условия за работа без да отнемаме от допълнителните възможности, с които нашите колеги разполагат - програми за обучение, развитие и развлекателни инициативи, макар и в онлайн среда.




За какъв брой служители става въпрос?
- Конкретно аутсорсинг секторът в България дава заетост на над 60 000 души и допринася за близо 5% от БВП на страната. Голяма част от бизнесите успяха за кратко време да реорганизират своите работни процеси и на първо място да се погрижат за своите служители. Щастлива съм да споделя, че компанията ни бе сред първите, организирали работата от вкъщи за 100% от своя персонал още преди обявяване на извънредно положение в България през март 2020г. Това са над 1300 души, които преди това работеха в трите ни офис локации в София и Пловдив.


Наложи ли се съкращаване на персонал заради намаляване на бизнеса ви?
За щастие, успяхме да запазим своя бизнес и дори да наемем над 150 нови служители след началото на пандемията. Надяваме се и през тази година да успеем да запазим темповете на работа и да продължим активната колаборация с Агенция по заетостта в насока наемане на хора.


Какво привлича кандидатите за работа в момента? Как се промениха очакванията им към работодателите и работното място?
- Наблюдаваме промяна в най-важните за служителите фактори на работното място. Например, в нашия сектор възнагражденията често са над средните за страната, но наблюденията ни показват, че заплащането отдавна не е единственият и водещ фактор за привличане и задържане на служители. Напротив, кандидатите за работа и нашите колеги все повече ценят възможностите за развитие в рамките на компанията, както и тези за личностно израстване, допълнително обучение и квалификация. Разбира се, в условията на пандемия работата от вкъщи се превърна в една основна придобивка, която хората особено в ИТ/аутсорсинг ценят наравно с допълнителното здравно осигуряване, както и безопасната работна среда, балансирана с виртуални активности за стимулиране ангажираността на служителите.


Компанията ви вече е отличена на международно ниво като примерен работодател с постиженията си във всички тези области. Разкажете ни повече.
- Често споделяме, че нашите колеги са най-ценният актив за бизнеса ни, а грижата за тях стартира с процеса по подбор и продължава с наемането, обучението и развитието им в компанията, така, че те успешно да изградят своята кариера с наша подкрепа. Усилията ни не остават незабелязани, както в България, така и на международно ниво, и затова съм горда да споделя, че в средата на 2020г. "Модис България" бе отличена от Наградите Stevie за най-добър работодател в категориите "Работодател на годината" в сектора с бизнес услуги, както и "Най-добра стратегия за обучение и развитие". Отличията са резултат от добрите ни практики като работодател, навременната и ефективна реакция в началото на пандемията от COVID-19, както и програмите ни за обучение и развитие, които са на изключително високо ниво. Тук е моментът да изкажа и своята благодарност към всички HR екипи в компанията ни, които се грижат за подбора, администрирането и управлението на човешките ресурси, за усилията им всичко това да бъде факт.


Какви са очакванията ви за развитието на работните процеси занапред? Планувате ли запазване на дистанционния режим на работа?
- До момента получаваме изключително позитивна обратна връзка от нашите колеги, партньори и клиенти за организацията на работния процес от разстояние и нормалната функция на бизнеса ни. В краткосрочен план ще запазим този модел на работа, но разбира се, мислим и в по-дългосрочен аспект. В момента подготвяме изцяло новия ни офис в София, който ще бъде готов да посрещне част от колегите ни още в началото на следващия месец, което много зависи и от развитието на епидемиологичната обстановка в страната и наложените анти-епидемичните мерки.


А какви са нагласите на служителите относно този режим на работа?
-Това е дори по-важният въпрос, тъй като ще съобразим решението за бъдещия модел на работа изцяло с нашите колеги, техните нагласи, притеснения и очаквания. Дори активно се допитахме до мнението им по всички тези въпроси, като даваме възможност на всеки един да се включи и в регулярните ни онлайн срещи с организационните лидери в компанията. По време на тях се обсъждат всички въпроси и несигурност, които колегите ни изпитват, като те получават и актуална информация за обстановката в страната, както за развитието и плановете на бизнеса ни. Вярвам, че този модел на общуване поддържа тяхната сигурност и спокойствие на работното място, и изгражда доверие и уважение.


Предстоят още несигурни месеци за бизнеса. Какво бихте посъветвали по-големите работодатели у нас?
- Погрижете се най-напред за своите хора, а те ще се погрижат за вашите партньори, клиенти и бизнес. Това е правилото, което ние следваме и на което няма да изневерим. Забелязвам огромен брой работодатели, особено от ИТ/аутсорсинг сектора, които също като нас проявиха необходимата гъвкавост, за да трансформират своя бизнес, да запазят работните места на своите служители и дори да отбележат ръст по време на пандемията. Оптимист съм, че тази тенденция ще се запази въпреки част от прогнозите за тази година.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK