Гергана Тонева, Kaufland: Интересът към допълнителните социални придобивки в компанията расте

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Гергана Тонева, Kaufland: Интересът към допълнителните социални придобивки в компанията расте


Гергана Тонева, старши експерт "Мотивация и задържане на персонала" в "Kaufland България", за подхода към служителите по време на пандемия


Как "Kaufland България" като работодател подходи към екипа през 2020, за да запази нормалната вътрешна работна среда ? Беше ли нужна допълнителна мотивация за служителите ви по време на пандемия?
- Здравето на колегите ни винаги е било приоритет от основно значение, но миналата година се наложи да се фокусираме върху него повече от всякога. Още в началото на обявената извънредна ситуация стартирахме кампания под името #АзПомагам. Нейната цел беше да информира за нашите мерки срещу вируса и да благодари на всички наши колеги за упоритата работа и отдаденост. От началото на пандемията проведохме над 30 вътрешни активности и обратната връзка от колегите е изключително позитивна. Примери за някои от тях са: тренинги с психолози за справяне със стреса и за подобряване на баланса работа-личен живот, както и практически семинари и тестове за емоционална интелигентност. Професионалисти и експерти с холистичен подход в областта на здравословното хранене и начин на живот споделиха с колегите ни полезни съвети, организираха онлайн тренировки и йога занимания. Допълнителната мотивация всъщност е под формата на допълнителна грижа за физическото и емоционалното здраве и спокойствие на колегите ни.




Освен високото заплащане и сигурността на работното място кои са другите фактори, които според вас влияят на мотивацията на колегите ви?
- Работното място е съвкупност от много фактори на работната среда и ключът е в правилният баланс. Не само материалното признание се цени от хората в компанията. Бих казала, че се повиши интересът на служителите ни към пакета от допълнителни социални придобивки. Влияние върху мотивацията имат и отношенията в екипа и с ръководителя, възможностите за кариерно развитие и все повече балансът между работа и личен живот. Най-голямото признание за нас, че успешно съчетаваме всички тези фактори е международната сертификация на Top Employers Institute, която получихме за трета поредна година. Конкретно в една от областите - "Ангажираност и мотивация", за 2020 година "Kaufland България" постигна ръст от 23% в проучването спрямо предходната година.


А имате ли вътрешен "барометър" - проучване, анкета или друга форма за обратна връзка от страна на самите служители на компанията?
- Да, и тя е също толкова ценна за нас като източник на информация и на идеи. Освен високата оценка на експерти по световни стандарти за управление на човешките ресурси за нас винаги е било важно и мнението на колегите ни и го търсим под различна форма. Редом с ежегодната ни анкета през 2020 въведохме и други кратки анкети, които да уловят моментната нагласа на хората и да покажат как се чувстват и справят в ситуацията на пандемия. Резултатите, които получихме, бяха в голяма степен удовлетворяващи за нас, тъй като ни показаха, че хората оценяват усилията ни и се чувстват спокойни и защитени на работното си място.
И не на последно място, в структурата на "Човешки ресурси" има екип от колеги, наречени "доверени лица". Функцията им е да провеждат индивидуални разговори със служителите, за да разберат как се чувстват на работното си място и какво ние като компания можем да подобрим, за да създадем за тях една още по-приятна и удовлетворяваща среда. За последната година колегите са внедрили 24 теми, които подпомагат работата и повишават мотивацията на нашите служители.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK