Норберт Мисбрандт: Целта на "BILLA България" е богато разнообразие, отлично качество и достъпни предложения

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Норберт Мисбрандт: Целта на "BILLA България" е богато разнообразие, отлично качество и достъпни предложения


Hopбepт Mиcбpaндт е изпълнителен директор на "BILLA България" от април 2019. Зaпoчвa ĸapиepaтa cи в "Віllа Централна и Източна Европа" пpeз ceптeмвpи 2011 г., cлeд ĸaтo преди това е зaeмaл пoзициятa изпълнитeлeн диpeĸтop в "Lіdl Pyмъния". Пpeминaвa пpeз пoзиции ĸaтo глaвeн oпepaтивeн диpeĸтop в "Віllа Pyмъния" и "Віllа Xъpвaтия". От 2014 г. е изпълнитeлeн диpeĸтop в "Віllа Xъpвaтия". Πpeз aпpил 2017 г. става глaвeн oпepaтивeн диpeĸтop в "Віllа Чexия".


Г-н Мисбрандт, BILLA смело влезе в новата предизвикателна 2021 година. Какво очаквате от следващите месеци?


- От 2021 година очакваме нови предизвикателства. Кризата и неясното бъдеще на сектора са пречка за всички. Като голяма международна компания, ние от BILLA трябва да сме бързи, гъвкави и с готовност да посрещаме всички новости, независимо дали те са свързани с икономическата ситуация в страните, в които оперираме, или с друг основополагащ фактор за сферата на търговията.
В дългосрочен план ще продължим да се стремим към поддържане на настоящото си позициониране на пазара. Целта ни е да предлагаме все по-богато разнообразие от качествени и здравословни продукти, достъпни за всеки джоб и бюджет. Вярваме, че и занапред ще утвърждаваме възприятието, на което се радва компанията от страна на потребителите - като гарант за качество. Това е и най-голямата награда за усилията, които екипите ни полагат всеки ден, за да отговарят на потребителското търсене.




Много компании в сектора изразиха наблюденията си върху потребителското търсене и по-конкретно решението на клиентите да затегнат бюджета си. Какво е вашето наблюдение?


- Промените в търсенето през миналата година бяха свързани с дългите периоди, прекарани у дома. Посетителите на нашите магазини купуваха повече бройки от така наречените "основни" продукти като брашно, варива, препарати, консерви. Хората усетиха нуждата да имат всичко на разположение и да обърнат повече внимание на готвенето у дома.


Икономическата ситуация в България е белязана от здравна и социална криза. В този смисъл - да, регистрирахме очаквани спадове. Въпреки това отчитаме ръст в доверието на нашите клиенти към веригата. Във времена на свиване на доходите, изключително внимание към това какво пазаруваме, по колко и откъде, те избират да ни се доверят отново и отново. Ние трябва се адаптираме към ситуацията, като припомним на клиентите онова, към което се стремим - разумни цени и възможност за спестяване на средства.


В комуникацията си често използвате посланието "В BILLA вярваме, че всеки заслужава качество на добра цена". Как успявате да го защитавате на фона на икономическата обстановка в страната и света?


- Персонализираният подход винаги е бил част от бизнес модела на компанията. Това е и нашето решение за справяне със ситуацията. Нека не забравяме, че през 2020 г. зарадвахме клиентите с обновена програма за лоялност - BILLA Card, която дава възможност за дигитален достъп до персонализирани оферти, които биват подбирани на база предишни пазарувания. Въпреки това нововъведение ние не спираме да се подобряваме. Основен фокус в развитието на BILLA през следващите години ще бъде разширяването на магазинната ни мрежа.


Имайки това предвид, не забравяме и за последиците от COVID пандемията. Неминуемо след като всичко затихне, начините за пазаруване ще останат променени. Ето защо въвеждаме каси на самообслужване във все повече наши обекта из страната. Системите са съобразени изцяло с поведението на купувачите и са създадени, за да улеснят процеса на покупка.


Политиките ни са насочени не само към оправдаване на очакванията, но и към прогнозиране на бъдещи нужди. Адаптираме ги, като не спираме да работим в посока развитие на лоялната ни програма, промоционалните ни инструменти, реновираме все повече обекти и те функционират с обновена концепция. Голямото разнообразие от нужни стоки за дома успешно допълва мисията ни.


Издайте ни малко от кухнята. Какъв е процесът на ценообразуване в голяма търговска верига като "BILLA България"? Как успявате да останете конкурентни на пазара?


- Ние, в нашия екип, наистина вярваме в посланията, които се опитваме да предадем на нашите клиенти! Именно заради това имаме изградена система за проследяване и актуализация на формирането на цени на пазара дори в рамките на един ден. В резултат от това цените в нашите обекти са на или под средните пазарни нива за всяка държава. Ето как е напълно възможно да запазим досегашното качество и да гарантираме достъпни цени за нашите клиенти.


Споменахте лоялната програма на компанията. Какви са резултатите, които отчитате по отношение на новата BILLA Card? Очаквани ли са те?


- Към 10 септември 2020 година броят на потребителите - част от програмата ни за лоялност BILLA Card, бяха над 1 милион души. Изключително горди сме, че за толкова кратък период от време повече от половината от тях ни се довериха отново и подновиха своята карта. За времената, в които се намираме, отчитаме това като голям успех. Очакваме тази тенденция да продължи и през първите месеци на 2021 година. От стъпването си на българския пазар не спираме да влагаме време и енергия, за да удовлетворим нуждите на клиентите си, предоставяйки им богато разнообразие от продукти, отлично качество и достъпни предложения.


Отличителен белег на пазаруването в магазините на веригата, която управлявате, са спестените суми, видими в края на всеки касов бон. Има ли това отношение към нагласата на клиентите?


- Да, този наш подход има влияние върху нагласата на посетителите в магазина. Вътрешно проучване на компанията ни сочи, че почти всички пазаруващи в BILLA виждат спестената сума в края на касовата бележка. Половината от тях казват, че това ги кара да искат да пазаруват повече и им помага да се съгласят, че спестяват, като го правят. Както вече споменах, това е основна наша цел - да помагаме на клиентите си в тези трудни времена, като осигуряваме нужното на достъпни цени.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK