Големият работодател остава надеждна опора за своите служители дори и в трудни времена

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Снимка 24 часа

Снимка 24 часа


Марина Филипова, старши експерт "Труд и изчисляване на работни заплати" в "Kaufland България", за ситуацията на пазара на труда в условия на пандемия и за фирмените стимули за служителите


Как "Kaufland България" като работодател се адаптира към съвременната ситуация на пазара на труда - по време на пандемия - по отношение на работните заплати на своите служители?
- Ние сме голям и сигурен работодател и това ни дава възможност да останем такива дори и в извънредни ситуации. През последната година не са се променили отношенията между компанията и нейните служители, екипът ни остана стабилен, кризата не ни е принудила да правим промени и съкращения. Напротив - в грижа за хората си компанията инвестира над 6.6 милиона лева в социални придобивки и над 10 милиона лева за увеличения на възнагражденията на своите служители за 2020 година.


Освен конкурентно заплащане и сигурността на работното място кои са другите фактори, които от ваша гледна точка вас влияят на задържането на колегите ви в дългосрочен план?
- Навременното получаване на месечните възнаграждения, което стриктно спазваме, дори и в несигурни времена, каквато е годината на пандемията, дава усещане за стабилност, спокойствие, надежда за добри и дълготрайни отношения служител-работодател. А особено важно е, че това се случва на базата на ясен механизъм и ясни правила. Работното време на нашите над 6400 служителя се отчита по електронен път и се изплаща с точност до минута. Но материалните и финансовите възнаграждения в компанията ни не са единствените мотиватори и причини за удовлетвореност на служителите. Хората се все повече фокусирани върху работната среда - отношения с колегите в екипа и с прекия ръководител; възможност за достъп до гъвкаво работно място за административните функции; подкрепа и информация по време на пандемията; избор от голяма палитра теми за обучение с вътрешни и външни лектори; жестове на внимание за всеки нов родител и родител на ученик. Всичко това придава една приятна и спокойна атмосфера, която няма задължително числово изражение.


Според вас промени ли се за екипа на Kaufland оценката за възнагражденията, с които служителите са свикнали от периода преди кризата?
- Бих казала, че по-скоро се повиши интересът на служителите към пакета от допълнителни придобивки. В извънредната ситуация нашата цел като работодател беше да продължаваме да го обогатяваме и да предоставяме най-актуалните и иновативни възможности, от които колегите могат да се възползват. Пример за това е обновената корпоративна платформа, която надгражда и обединява на едно място информация за отстъпки в различни обекти, която служителите ни могат да ползват. В това число са над 300 обекта за хранене, онлайн магазини, биомагазини, магазини за техника, различни видове услуги, организиране на пътувания.
Не бива да забравяме, че в грижата ни за хората за нас са важни и малките жестове на благодарност, които карат колегите ни да се чувстват признати, ценени и неизменна част от нашето голямо Kaufland семейство. През годината успяхме да поздравим колегите ни по случай 1-ви и 8-ми март. Не пропуснахме и празника на детето, като зарадвахме над 2400 деца на наши служители с цветен подарък. Продължихме хубавите инициативи и през септември, когато отбелязахме и първия учебен ден и подарихме книги на децата на всички наши колеги. В началото на месец март чествахме и 15-годишнината на компанията ни със специални подаръци и изненади за целия екип.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK