Кризата направи промоциите важни за близо 70% от потребителите

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Кризата направи промоциите важни за близо 70% от потребителите


"Новото нормално" съвсем нормално пренареди всекидневието ни във всеки значим аспект, включително и навиците ни при пазаруване. Почти година след началото на пандемията, през февруари 2021 г. "Прогрес консулт" проведе национално представително пазарно проучване на тема "Потребителите и кризата" по поръчка на "Лидл България".


Според резултатите 67% от хората обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени, като почти толкова са и тези, които споделят, че често купуват стоки на промоция.
Проучването показва още, че жените са започнали да се влияят от цените двойно повече, отколкото мъжете. Въпреки това доверието към промоциите е еднакво силно както при жените, така и при мъжете. 30,4% от анкетираните не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% са тези, които нямат доверие към промоциите и ги избягват.




Кризата направи промоциите важни за близо 70% от потребителите


Качеството е водещ фактор за основната част от потребителите


Пряката съпоставка между значението на качеството и значението на цената показва, че огромната част от потребителите - над 70% от тях, не приоритизират цената, а поставят като водещо условие качеството на стоките. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание и на качеството, а за 7,1% от пазаруващите качеството е единствения фактор при подбора на продуктите. Едва 1% е делът на хората, за които цената е единственият фактор при пазаруване.


Пазаруваме по списък


Мнозинството от хората пазаруват по списък. Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с малко неща извън списъка - 46,3%. Само 14% от потребителите споделят, че изобщо не се отклоняват от списъка си в магазина. Групата на спонтанно пазаруващите, които решават на момента какво да напазаруват в хипермаркета, е 24,6%.


Половината от потребителите пазаруват колкото и преди кризата


Хората, които споделят, че пазаруват повече, отколкото преди пандемията, обясняват това с желанието си да намалят честотата на посещенията си в магазините. Разпределението на потребителите според честота им на посещение на хипермаркети показва, че те се разделят на три почти равни групи от около 30%. Малко по-голяма от останалите все пак е групата на тези, които отиват до хипермаркет веднъж седмично - 35,5%.


46% биха избрали българските пред чуждестранните стоки при равни други условия


Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските. Почти половината от потребителите - 46% - декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чуждестранния.


Според резултатите от проучването "Лидл България" е веригата с най-висок Net Promoter Score от няколкото търговски вериги, предмет на проучването. Това е показател, които измерва базовото отношение на клиентите към ползваните от тях вериги. Според него клиентите на веригата са най-склонни да препоръчат Lidl сред останалите потребители.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK