Драгомир Илиев: С "Lidl цена" отговаряме на промените в потребителското търсене

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Драгомир Илиев: С "Lidl цена" отговаряме на промените в потребителското търсене


В Световния ден на потребителите - 15 март, "Лидл България" обяви резултатите от представително проучване "Потребителите и кризата", проведено от "Прогрес консулт" през февруари 2021 г. 67% от потребителите обръщат все по-голямо внимание на промоциите и изгодните цени. Почти толкова са и хората, за които качеството продължава да е водещо при избора им. Разговаряме с Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване и маркетинг" в "Лидл България", за очакванията на клиентите и предложенията на веригата.


Г-н Илиев, измина една година от началото на COVID-19 - след динамичното начало как кризата се отразява на веригите и как се промениха очакванията на клиентите в този период?
Ситуацията с COVID-19 е динамична и промените в потреблението са налице. От една страна, имаме повече разходи, за да гарантираме сигурност и безопасна среда на служителите и клиентите. От друга страна, се повиши и ценовата чувствителност, което е съвсем естествено. И не на последно място, наблюдаваме изключителна динамика и бих казал непредвидимост в цените на основните суровини, което неминуемо се отразява на планирането и предлагането. За да проверим как реално са се променили потребителските нагласи и очакванията на хората, през февруари проведохме национално представително проучване. Според резултатите, които представихме само преди броени дни, близо 67% от хората във време на криза обръщат внимание на изгодните цени. Двойно по-малко - 30,4%, са тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Същевременно водещата част от потребителите - 65,7%, залагат на качеството на стоките, без да престават да обръщат внимание и на цената. Това ясно показва, че хората търсят оптималния микс между качество и цена и именно това е основният приоритет в нашата работа - да осигурим най-доброто съотношение между двете. За последните 10 години "Лидл България" доказа, че благодарение на нашия специфичен бизнес модел, в основата на който са собствените марки, оптималното съотношение качество-цена се е превърнало в наше основно ключово предимство. Но резултатът от проучването, който най-много ни радва е, че нашите клиенти не просто ни се доверяват - те са удовлетворени и са склонни да ни препоръчват, което е най-голямото признание за нас. Това е показател, който потвърждава, че работим в правилната посока и ни мотивира още повече, за да оправдаваме доверието на клиентите.




Какви конкретни действия предприехте, за да отговорите на променящите се нагласи и потребности на клиентите в кризисните условия?
Резултатите от това проучване напълно потвърдиха посоката, в която още от миналата година работим, за да подкрепим нашите клиенти. Въведохме "Lidl ценa", която обединява промоционални стоки на силно конкурентна цена. Така, освен че може бързо и лесно да се ориентира и да открие стоките с изгодни цени, потребителят може още по-прецизно да планира разходите си и да получи повече за същия бюджет. Стремим се всяка седмица да предлагаме на нашите клиенти продукти с "Lidl цена" от различни продуктови категории. По този начин дори клиентите да пазаруват предимно стоки в промоция, те могат да си осигурят разнообразно меню, включващо плодове, зеленчуци, млечни, колбаси, месо, риба, хляб и други - всичко на топ цена с "Lidl ценa".


Как успявате да задържате и дори да намалявате цените на основни хранителни продукти в условията на покачване на изходните цени на суровините по време на криза?
Прецизното планиране, дългосрочните партньорства с производителите, мащабът и гарантираните обеми са базата, която ни позволява да запазим и дори да намалим цените на редица продукти. Дори в условията на нестабилен пазар в световен мащаб, който се влияе от множество фактори, доставчиците ни знаят какво количество бихме поръчали към тях за конкретен период. Благодарение на доброто партньорство и предвидимост от наша страна, те могат да планират дългосрочно и да закупят предварително суровините на по-изгодни цени. От друга страна, ако погледнем динамиката на цените, повишение има при много фуражи, суровини, а оттам и на крайни продукти. Поскъпнаха цените на олио, захар, зърнени култури като царевица и слънчоглед. Но има и такива като свинското месо, например, които запазиха нивата си, а в определени периоди дори се понижиха. Пример за "Lidl цена" е кампанията ни от първи март ,,Lidl сваля цените". Намалихме дългосрочно цените на над 60 продукта висококачествени колбаси и млечни, като по този начин предлагаме на клиентите перфектно съотношение качество-цена, а именно Lidl ценa".
Затова инструмент като "Lidl цена" помага изключително много на хората правилно да се ориентират и ние сме сигурни, че дългосрочно реално ще подкрепи бюджета на домакинствата, без това да се отрази на качеството и разнообразието на пазаруваните стоки.


Според потребителското проучване, което показахте, голяма част от хората предпочитат да пазаруват по списък. Вие самият как пазарувате и какво бихте посъветвали потребителите, за да оптимизират максимално разходите си?
Аз лично препоръчвам пазаруване по списък. За да се планират по-добре разходите, важно е списъкът да се направи предварително и добре обмислено, спрямо менюто за седмицата. В нашата седмична брошура или на сайта ни могат да се видят предварително голяма част от стоките на "Lidl ценa". Тези промоции могат да се комбинират и с актуалните оферти и купони от мобилното ни приложение Lidl Plus. Така основните продукти могат да се закупят на промоция и да се спестят средства, с които да се добави още нещо в кошницата - било някой нов вкус от тематична седмица или нещо, с което да зарадваме детето без специален повод. Аз съм от хората, които обичат да пазаруват, но държа това да не ми отнема много време, така че Lidl за мен е естествен избор. И това е така не само защото работя тук, но и защото на базата на прецизната предварителна селекция, която правим с цел максимално да улесним нашите клиенти, пазаруването ми отнема не повече от 20 минути. Вярвам, че това е важно за много хора, особено в пандемичната ситуация в момента. Затова в Lidl ежедневно работим, за да осигурим за нашите клиенти това, от което имат нужда - бързо, лесно и сигурно пазаруване на едно място.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK