Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома


Водещият онлайн търговец на домашен дизайн за Централна и Източна Европа Vivre отчита ускорен преход от традиционните плащания в брой, характерни за периода преди пандемията, към по-сигурните електронни плащания. Така кумулативният процент на картови плащания се е увеличил с над 144% за всички девет пазара, на които компанията присъства - Румъния, България, Унгария, Словакия, Словения, Чехия, Хърватия, Полша и Гърция. Тази седмица Vivre изнесе сравнителни данни за периода на пандемията (март 2020 - март 2021) и предходния период (март 2019 - март 2020), които показват интересни промени в нагласите на потребителите.


Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома


Откроява се тенденцията за нарастващ интерес към онлайн пазаруването сред най-младите между 18 и 24 години, с ръст от 160%, както и поколението на бейби-бумърите над 65 годишна възраст с цели 195%, които често са на опашката, когато говорим за дигитални технологии и интернет.
Въпреки разместването на пластовете, водещата роля на пазара остава за хората в активна възраст между 25 и 54 години, които съставят 69.10% от общите онлайн поръчки.
Близо 60% от всички продажби се поделят между три категории. Най-продавани през 2020 г. са мебелите с дял от 37%, следвани от текстил и килими (11,2%). Домашни декорации и аксесоари се нареждат на трето място с 11%. Не е изненада, че увеличаването на потреблението, особено при обзавеждането на дома, е свързано с факта, че много хора останаха да работят от вкъщи.
От Vivre съобщават, че за изминалата година в България най-предпочитани са били артикулите за декорация, кухненско обзавеждане, мебели и аксесоари за баня.




Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома


В периода от март 2020 до април 2021 г. се наблюдава и скок на общия трафик в онлайн платформите на компанията с около 25%, в сравнение с предишния период. Освен това, клиентите на Vivre са започнали да пазаруват повече през мобилните си устройства. Регистрираното увеличение на трафика през смартфони за разглеждания период е около 35%, докато трафикът през десктоп устройства отбелязва сравнително незабележимо покачване с около 3 %.


Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома


През изминалата 2020 г. компанията отчете увеличение на продажбите с 50% и приходи, възлизащи на над 61 млн. евро с оперативна печалба (EBITDA) над 3,5 млн. евро.


Как пандемията промени онлайн пазаруването на мебели и дизайн за дома

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK