Какво означава да "Знаеш, преди да скролваш"

Това е . Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Вилиана Станева - специалист "Корпоративни комуникации" в "Теленор България"

Вилиана Станева - специалист "Корпоративни комуникации" в "Теленор България"




Според данни на неправителствената организация Common Sense Media за 2021 г. тийнейджърите прекарват онлайн цели девет часа от денонощието. Това число, макар и притеснително, е индикатор за промяната в обществото и начина, по който мислим и функционираме. Сами видяхме, че онлайн животът лесно може да се превърне в неизбежен, когато сме поставени в определена ситуация. Затова да избягваме проблема е стратегия с отрицателен резултат, докато това да намираме правилните инструменти и начини, по които да бъдем максимално ефективни и в крак с новото време, е сигурният път към едно балансирано и качествено онлайн съществуване.


За всички е ясно, че именно децата и тийнейджърите са една от най-рисковите групи в мрежата. Те са лесно податливи на измами, онлайн тормоз, кражба на лични данни и самоличност и т.н.


Вилиана Станева - специалист "Корпоративни комуникации" в "Теленор България", разказва как можем да предотвратим тези ситуации навреме и да помогнем на децата си да навигират разумно и осъзнато в онлайн света, както и за една от най-големите социално отговорни инициативи на "Теленор България".


Г-жо Станева, през август приключи тазгодишното издание на Digital Scouts, част от програмата на "Теленор" за безопасен интернет. Разкажете ни повече за инициативата.
- Вече 14 години развиваме програмата си за безопасен интернет Safer Internet, част от която е и инициативата Digital Scouts, и всяка година надграждаме тези наши усилия. Инициативата Digital Scouts се провежда в този изцяло онлайн формат за втора поредна година. През 2020 г. сложихме едно ново своеобразно начало, подтикнати от пандемията, и видяхме потенциал в това да доразвием и надградим една идея, зад която стоят усилията ни да бъдем по-близо до децата. Целта на инициативата е да образова децата на тема "онлайн безопасност" и да им даде практически инструменти, с които да се преборят с предизвикателствата. Това може да се случи ефективно и успешно само там, където се намира нашата целева аудитория - онлайн.


Именно заради това избрахме чрез геймификация и мобилно приложение да представим на децата реални ситуации, в които могат да изпаднат, и им показваме как да се измъкнат от тях, за да "знаят, преди да скролват".




Умения като това да знаеш кога срещу теб стои недоброжелател, да разпознаваш зловредния софтуер, да имаш разбиране за това кога твой приятел е подложен на тормоз и има нужда от помощ - това са все умения, които не можем да очакваме да са вродени у децата ни. Виждаме огромната възможност в това да помогнем на родителите и на децата, като им дадем основни и важни знания и инструменти за това как да се справят с тези ситуации навреме, за да могат да водят балансиран живот онлайн.


Как успяхте да достигнете до децата?
- Тази година Digital Scouts е в две издания - лятно и есенно. Уверено мога да кажа, че това, което привлича огромния интерес на децата, е геймификацията на играта. Те виждат, че с Digital Scouts не само научават полезни неща, но го правят, докато се забавляват. Това неминуемо създава трайни знания у тях, защото говорим на техния език, работим с инструментите, които самите те използват ежедневно. Освен това тази година представихме и нова визуална идентичност, вдъхновена от японската култура, която е доста популярна сред тийнейджърите в момента.


Друг основен стълб на комуникацията ни са посланията и начинът, по който им ги представяме. Съдържанието е поднесено на достъпен език чрез интерактивни методи. Това постигаме по много различни начини - чрез ситуациите, които са близки до тяхното ежедневие, и в които със сигурност често попадат, както и чрез инфлуенсърите, които привлякохме като посланици на каузата и които дадоха огромна добавена стойност, през вече изградената връзка с аудиторията си.


Какви резултати постигнахте?
- С лятното издание на Digital Scouts успяхме да достигнем до над 22 000 деца и младежи. Това е наистина голям успех, защото показва, че децата са готови да учат, стига да получат знания и умения от правилния партньор, който да им покаже правилния път в онлайн света.


Какви други инициативи подкрепяте в тази посока?
- Програмата ни за безопасен интернет се основава на различни инициативи, но и реални услуги в тази посока. Една от тях е услугата "Онлайн защита", която предлага защита от компрометирани сайтове, фишинг, кражба на лични данни, спам и вируси. Чрез услугата "Родителски контрол" осигуряваме спокойствие на родителите за безопасността на децата. Така ние затваряме целия кръг - от информацията и знанията, които предлагаме на децата, през услугите, които защитават тях и дават допълнително спокойствие на родителите им.


Какво предстои за Digital Scouts от тук нататък?
- Предстои ни още едно издание за тази година - в края на този месец очакваме Digital Scouts Autumn Edition. На 30 и 31 октомври сме подготвили много нови и различни предизвикателства, с които вярваме, че ще създадем правилните навици и дигитална хигиена в децата, така че да могат да "преборят" всички опасности и да надградят наученото в предишните издания. Предстоят изненади, една незабравима игра и много ценни научени уроци.

Още от Компании

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK