Туризмът трябва да отговори на новите очаквания

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Туризмът трябва да отговори на новите очаквания


Безспорно туризмът е сред секторите, на които пандемията повлия в най-голяма степен, но след първоначалния шок на дневен ред вече е планиране за растеж в новите условия. Последните данни на Министерството на туризма и НСИ очертават няколко водещи тенденции, които носят позитивни сигнали за бранша, стига той да успее да се адаптира ефективно.


Водещи пазари


Организираните групи от Русия, Великобритания, Израел и други доскоро водещи големи пазари вече не са основен двигател, заменени от туристи от страната, Румъния, Полша, Чехия и др. Общият брой български туристи е с ръст над 50%, като те пътуват целогодишно, а не само сезонно до морски или планински курорти. За втора поредна година те са и тези, които компенсират свитите приходи на хотелиерите. В същото време тези туристи от България, региона или близки държави търсят преживявания, които доскоро са намирали в популярните международни дестинации - културен и исторически туризъм, приключенски и алтернативни почивки, природни забележителности, съчетани с добри и достъпни условия за отсядане.




В бъбъла


Според анализите на The Economist, когато COVID-19 пристигна, круизите с хиляди непознати и затворените комплекси загубиха блясъка си, но през 2022 г. ще станат сигурни и предпочитани места за ваксинирани туристи, където те ще могат спокойно да се наслаждават на почивката си. В този контекст комплекси, предлагащи възможно най-голям брой услуги - хотелска част, ресторанти, кафенета, магазини и др., ще бъдат по-търсени. Заедно с това те трябва да са комуникативни и да дават възможност за разнообразни забавления.


Ъпгрейд


Един от най-големите туроператори - TUI, съобщава, че през тази година тенденция е туристите да искат да си позволят повече и да се "поглезят", като резервират пътувания с по-висока стойност. Според тях хората са готови да похарчат до 25% повече за почивката си, като това важи във всички ценови категории. Те приемат пътуванията с цел туризъм за инвестиция с възвръщаемост в качествено и разнообразно прекарване.


Интересни дестинации


В "новата нормалност" преоткриваме много неща, включително и собствената си страна. Интересът към по-нестандартни дестинации тепърва ще нараства, тъй като пандемията оказа асиметрично въздействие върху туризма - градските дестинации в големите областни центрове пострадаха повече поради строгите ограничения, свързани с организирането на конференции, изложби и културни дейности. В същото време селските и планинските райони, както и курортите са предпочитани поради нарастващото търсене на по-безопасен и индивидуален туризъм.


В този контекст едни най-интересните дестинации в страната са в Североизточна България - в Силистра например се намират единствената изцяло запазена османска крепост от средата на XIX в. - "Меджиди табия", Националният архитектурно-археологически резерват "Дуросторум-Дръстър-Силистра" с уникални реставрирани паметници от Римската империя, както и от средновековната българска държава, много музеи и, разбира се - река Дунав и биосферният резерват "Сребърна", който е включен в списъка на ЮНЕСКО. Тъкмо в комбинацията от подобно привлекателно разнообразие за почивка, съчетано с местната локация и възможностите за предоставяне на възможно най-голям брой услуги на едно място, е печелившият ход за туристическата индустрия в близкото бъдеще.


"EOS в България" предлага за директна продажба търговски комплекс, включващ супермаркет, хотел, ресторант и кафе-аперитив. Имотът се намира в кв. "Деленки", с. Айдемир, на около 5 км от гр. Силистра. Изграден е на комуникативно място - на главната улица, явяваща се част от главен път Силистра - Русе, в непосредствена близост до транспортна спирка.
Разгънатата застроена площ е 3359.03 кв.м, включваща сутерен, три етажа и четвърти, тавански етаж с покрита тераса. Монолитната многофункционална сграда с асансьор е построена през 2008 г. Сутеренът е изграден на кота -2.80 м - в него са разположени складове, котелно на твърдо гориво за целия комплекс, бойлерно, пералня и паркинг за 6 автомобила. На 1 етаж се намират супермаркет с прилежащи складове, кухнята за ресторанта и помещения за персонала. На 2 етаж е ресторантът с 86 места, сепаре с 12 места и покрита тераса с 36 места. Също на 2 етаж е разположен офис с 5 бр. канцеларии. На 3 етаж е хотелска част с 12 двойни стаи и 4 апартамента (общият брой легла на етажа са 30 + 5 допълнителни). На четвърти подпокривен етаж също се намира хотелска част с 12 двойни стаи (общият брой легла на етажа са 24 + 3 допълнителни). Категорията на хотела съгласно техническите показатели е две звезди.
Имотът се отличава с практическа функционалност - с различни обекти, даващи възможност за различни видове търговска дейност, които могат да се използват независимо един от друг. Комбинацията от хотел, ресторант, супермаркет и кафе-аперитив е атрактивна както за жителите на населеното място, така и за посещаващите го с туристически цели. Град Силистра, намиращ се само на няколко километра, е привлекателна дестинация със своята богата и разнообразна история, археологическите и историческите находки и паметници, както и уникалната природа в близост до Дунав.


За повече информация: [email protected] и тел: 02/976 0838.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK