"Карготек България": Вече не е необходимо да живеете в София, за да работите при нас

Това е . Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Лилия Димитрова, мениджър "Човешки ресурси" в "Карготек България"

Лилия Димитрова, мениджър "Човешки ресурси" в "Карготек България"




Визитка


Лилия Димитрова е мениджър "Човешки ресурси" в "Карготек България". Тя е част от лидерския екип на центъра за споделени услуги Cargotec Business Services. В тази си роля тя участва както във всички процеси по управлението на човешките ресурси, така и в изготвянето на политики за развитие на служителите и организационни въпроси, свързани не само с България, но и с офисите на центъра в САЩ, Сингапур и Полша.
Лилия Димитрова придобива опита си в управлението на човешките ресурси в един от първите глобални IT центрове за споделени услуги в България, като преминава през различни позиции за период от седем години. Преди да се присъедини към "Карготек България", тя участва в изграждането на регионалния център за споделени услуги на мултинационална компания в областта на застраховането и финансовите услуги в ролята си на мениджър "Подбор на персонал за центровете за споделени услуги" в България и Литва.
Лилия Димитрова има бакалавърска степен по "Застраховане и социално дело" от УНСС и диплома по "Управление на човешките ресурси" от CIPD - Лондон.


Как се развива глобалният център на компанията за бизнес услуги в София? Той работи от 2017 г. и беше първият за финландското дружество за техника за обработка на товари Cargotec в Централна и Източна Европа. Планирате ли разширяване на дейността и наемане на нови специалисти?
- От основаването му преди почти 5 години Cargotec Business Services се развива много добре и екипът значително се разрасна. В момента центърът има над 430 служители, като стартирахме през 2017 г. с малко над 30. Центърът в София представлява хъб, от който ние обслужваме глобално бизнеса на компанията в областта на финансите, счетоводството, управлението на човешките ресурси, управлението на проекти, някои IT дейности и др. Нашият екип постоянно се обогатява и разраства, като най-новото е, че вече приветстваме таланти от всяка точка на България. Предлагаме възможност за изцяло дистанционна работа, без необходимост от релокация, а условията са същите като за колегите ни, базирани тук, в София. Разработили сме онбординг пакет, за да подкрепим по най-добрия възможен начин навлизането на новоназначените ни служители. Процесът на подбор е структуриран изцяло онлайн, така че да улесним кандидатите и да не ангажираме излишно времето им, преди да сме направили избора си кой от тях е подходящо попълнение за екипа.




До какви промени в начина на работа доведе пандемията и какви предимства ви дава дистанционният модел?
- Промените са разнопосочни и за нас, както и за всички други компании, активно развиващи се в България. Пандемията беше период, през който бързо трябваше да се адаптираме към съвсем нови условия и реалности. Благодарение на отлично развитата ни инфраструктура успяхме бързо и безпрепятствено да преминем към напълно дистанционен режим на работа, за да се чувстват нашите служители комфортно и в безопасност относно здравето си.


Дистанционният модел със сигурност дава по-голяма гъвкавост и удовлетворение на нашите служители, тъй като имат възможност да планират работата си така, че да са максимално продуктивни и да постигнат в по-голяма степен баланс между работни и лични приоритети. Нека да уточня, че нашият модел е по-скоро хибриден благодарение на технологична иновация, която въведохме в началото на тази година. Използваме резервационна система, с която вече ефективно управляваме офис пространството, което постепенно се трансформира от място за извършване на индивидуалната работа в място за колаборация, екипни и междуекипни срещи. Благодарение на това нововъведение можем да разширим екипа ни с още до 250 - 300 души без необходима допълнителна инвестиция в офис площи.


Как се промени подборът на кадри и какви нови качества търсите в кандидатите на фона на новата нормалност в работния режим?
- Основната промяна е, че подборът на кадри вече се случва напълно дистанционно и това ни позволява да се срещаме с талантливи специалисти от цялата страна. Разтвори за нас и за нашите потенциални служители съвсем нови хоризонти и възможности. Качествата на кандидатите, които за нас са важни, са да бъдат позитивни и проактивни, отворени за предизвикателства и технологии, за нови знания, да прегръщат промяната, а не да бягат от нея. Търсим хора, които работят добре в екип и приемат различни подходи, адаптират се лесно към разнообразни обстоятелства, включително и за работа с хора от други култури, тъй като в работното ежедневие ще им се случва да общуват с колеги в цял свят. В същото време обаче от служителите, работещи изцяло от вкъщи, очакваме да могат сами да управляват работните приоритети, да работят самостоятелно и максимално ефективно извън офис среда. Освен това за нас е особено важно служителите ни да имат високи критерии и изисквания към себе си - постоянно да се стремят да повишават качеството на работата си, защото това тегли напред цялата организация. А когато компанията се развива успешно и поддържа едно отлично ниво, хората се чувстват удовлетворени и горди, че принадлежат към нея, стават своеобразни посланици на компанията в своя кръг на общуване.


Могат ли студенти да работят при вас и какви възможности предлагате в тази посока?
- В центъра за споделени бизнес услуги Cargotec Business Services в София ние имаме целогодишна стажантска програма. След приключването на програмата стажантите с най-добри резултати получават възможност за постоянен ангажимент като част от екипа на компанията. От старта на програмата през 2019 г. през нея са преминали 50 студенти, като 80% от тях са вече наши колеги. Програмата е чудесен шанс за мотивирани млади хора без професионален опит да се докоснат до най-новите технологии в областта на счетоводството, финансите, управлението на човешките ресурси и да работят в една истински динамична и предизвикателна международна среда с колеги в цял свят.


Как се стараете да задържите служителите в компанията, какви възможности имат за развитие?
- Ние в "Карготек България" предлагаме не просто работа, а професионално развитие и израстване на нашите служители, тъй като с тяхната еволюция като специалисти цялостно организацията ни се развива и расте. Средата, която сме създали вътре в компанията, е подкрепяща - среда на взаимопомощ, непрекъснато учене, оптимизация и иновации. Стараем се служителите ни да се чувстват удовлетворени и действаме активно, за да постигнем това усещане у тях. Даваме им гъвкавост да избират кога и откъде да работят и всички те оценяват това. Даваме им предизвикателни задачи и възможност да работят с най-новите технологии в професионалната им област, което дава и много по-високо качество на крайния продукт. За служителите ни, които имат интерес и отговарят на нужните критерии, предлагаме спонсорирани от компанията обучения за международно признати сертификати в областта на финансите, счетоводството като CIPD, CIPS, ACCA, PMP, DipIFR и други.


Какви уроци от кризата научихте в управлението на човешки ресурси, които ще ви бъдат от полза в бъдеще?
- От периода на пандемия безспорно научихме някои много ценни уроци. Научихме, че когато усещат подкрепа и грижа, хората го оценяват и това се възвръща многократно под формата на принос към организацията и старание в индивидуалните отговорности и задължения. Хората имаха нужда от повече гъвкавост и кризата форсира решенията на компаниите да им я осигурят. Кризата също така ни напомни, че трябва да бъдем изключително гъвкави и адаптивни и да се приспособяваме дори към неочаквани и особено предизвикателни обстоятелства.


Опитвате ли се да пренесете финландската култура на компанията майка в българското подразделение?
- Определено финландската култура е нещо, което отличава нашата фирмена среда от тази на други компании в България. Грижим се старателно за атмосферата вътре в центъра за споделени бизнес услуги Cargotec Business Services, тъй като осъзнаваме колко е важна тя за това хората да се чувстват добре, да бъдат мотивирани и продуктивни, както и да бъдат позитивни посланици на организацията, към която допринасят с труда и квалификацията си. Основни наши ценности са иновациите, непрекъснатото учене и усъвършенстване на професионалните и личностните умения, взаимното уважение и подкрепа, откритата комуникация. Винаги търсим и насърчаваме даването на обратна връзка - както вътрешно в екипите, така и цялостно между отдели и нива вътре в компанията. Това е много важно, за да може всички проблеми да се идентифицират и разрешат навреме, неефективните процеси да се оптимизират възможно най-скоро и работата да върви по най-добрия възможен начин с отлични резултати.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK