
Ели Москова - експерт "Бизнес развитие" в "УНИКА България"
Ели Москова е експерт "Бизнес развитие" в "УНИКА България" с 12 години професионален опит в здравното застраховане. В екипа на MedUNIQA е от самото начало - от идеята и създаването на приложението за телемедицина, през развитието и поддържането му вече три години.
Г-жо Москова, за четвърта поредна година UNIQA Bulgaria провежда своята информационна програма с фокус върху здравната профилактика и превенцията, а приложението за телемедицина - MedUNIQA, празнува три години. Какви изненади сте подготвили за потребителите?
- "UNIQA България" поставя на фокус темата за най-ценния ни ресурс - нашето здраве, като обръщаме специално внимание на ролята, която има регулярната профилактика за благополучието ни и добрия живот. По традиция и през тази година предоставяме безплатни онлайн консултации с медицински специалисти. Всеки желаещ може да извърши онлайн консултация с предпочитан специалист чрез приложението MedUNIQA през "Онлайн консултация" на https://med.uniqa.bg/home.
Търсещите медицински съвет могат да избират между 11 специалности и над 150 лекари и специалисти в различни области, доказани професионалисти, доценти и професори.
Кампанията ще продължи до 14 април или до изчерпването на 300 безплатни онлайн консултации.
Увеличава ли се броят на българите, които предпочитат медицинските онлайн консултации?
- За по-малко от една година потребителите на MedUNIQA се увеличиха от 30 000 на над 50 000. Ние наблюдаваме все по-голям интерес към възможността да се консултираш с лекар изцяло дистанционно, както и да се възползваш от записването онлайн на час за физически преглед при избран специалист, така че да не губиш излишно време с чакане пред кабинета. Телемедицината дава възможност на потребителите, независимо къде живеят, или пък в извънработно време, да се консултират с експерти от цялата страна, като така печелят време и спестяват средства, но най-важното - имат възможност лесно да изберат предпочитания специалист независимо от разстоянието и времето. Приложението може да се използва и в ситуации, когато сме в чужбина, както и от клиенти, които не живеят на територията на страната. С новата английска версия на приложението услугите, които предоставяме, стават все по-достъпни за по-широка група от потребители.
Кои от функционалностите на MedUNIQA са най-често ползвани от потребителите?
- MedUNIQA е с дизайн и функционалности, които допринасят за по-доброто клиентско изживяване и правят грижата за нашето здраве и на любимите ни хора още по-достъпна.
"Моята дигитална здравна карта" е най-често ползваният инструмент от нашите здравно застраховани лица, тъй като чрез нея са на разположение всички услуги по здравната им застраховка - "Запис на час за преглед"; "Възстановяване на разходи" и др.
Сред предпочитаните функционалности от потребителите са и "Сравни цени на лекарства". Интеграцията на MedUNIQA с Aptechko.bg предоставя възможност на потребителите на приложението да търсят наличност и най-ниски цени към настоящия момент на лекарство онлайн и в най-близките до тях аптеки.
Моите здравни документи е специално пространство в потребителския профил, където клиентите могат да съхраняват важна за тях медицинска документация на едно място като: здравни сертификати, амбулаторни листове, рецепти, финансови документи и др.
За английски говорещите ни клиенти предоставихме удобство за ползване на приложението, като създадохме английската версия, чрез която могат да ползват всички функционалности на английски език, а при извършване на "Онлайн консултация" имат възможност да избират специалисти, които са дали съгласието си да консултират на съответния език.
Какви нови функционалности смятате да развивате в бъдеще, за да предоставяте все по-пълен пакет от услуги и възможности за здравна грижа в реално време?
- Превенцията за по-доброто здраве винаги е водеща за нас. Данните за здравето в реално време, грижата за менталното здраве и функционалности в приложението, които подобряват цялостното преживяване на нашите клиенти, са сред приоритетите ни. Обратната връзка също е ключова, за да отговорим на потребностите и търсенето.
С напредването на технологиите ще измести ли дигиталната здравна консултация прегледа в лекарския кабинет?
- Дигиталната здравна консултация с медицински специалисти дава възможност на всеки желаещ да получи онлайн съвет от предпочитан лекар. Създава сигурност и удобство в ситуации, когато нямаме достъп до лечебно заведение по една или друга причина. Тя е един от инструментите за ползване на здравна услуга, но не за всички състояния.
Наблюдавате ли промяна в поведението и нагласите на българина относно грижата за най-ценното - неговите живот и здраве?
- Добрите имунитет, психично, емоционално и физическо здраве не се продават в аптеките. Те се придобиват чрез добрия начин на живот. Все повече българи разбират това и дори и в малки темпове тенденцията е към промяна за по-добра грижа за собствените живот и здраве.