Мрежовият маркетинг излиза на мода при банките

"Уникредит" бе пионер, други институции последваха примера

От няколко месеца на българския банков пазар навлиза нова мода - тази на мрежовия маркетинг. С други думи: доведи клиент, спечели бонус. Новатор в това отношение бе Булбанк, а скоро към нея се присъединиха и останалите "Уникредит" институции - "Хеброс" и "Биохим". Преди малко повече от месец Райфайзенбанк също пусна програмата "Доведи клиент". Според официалното определение мрежовият маркетинг е метод за обмен на информация между хората, водещ продукта от производителя до потребителя. При него печелите бонуси, когато другите опитат продукта, препоръчан от вас, пише още в книгите за маркетинг.


Вчера от групата на "Уникредит" обявиха, че въвеждат специална програма за получателите на потребителски заеми, която ще им позволи да намалят вноските по кредитите си. Всеки кредитополучател, довел нов клиент, който усвои заем над 3 хил. лева, може да спести по едно лихвено плащане за всеки нов клиент. Броят на новите клиенти е неограничен. Програмата се въвежда за потребителските заеми, след като вече успешно се използва от клиентите на ипотечни заеми. Според анализа на банките от тази промоция могат да се възползват около 100 хил. техни клиенти. Освен за потребителските заеми банките пуснаха преди време промоция и за ипотечните кредити. Всеки получател на ипотечен заем от някоя от трите банки, довел нов клиент (на който бъде одобрен ипотечен заем), се освобождава автоматично от едно или повече месечни лихвени плащания или част от него в зависимост от новия кредит, отпуснат на доведения клиент.


Залагайки на мрежовия маркетинг, Райфайзенбанк стартира програма за всички свои клиенти - малки фирми и хора със свободни професии. Програмата "Доведи клиент" осигурява на собствениците и управителите , чиито фирми имат сметки или са финансирани от банката, възможност за реален допълнителен приход, в случай че доведат нов за банката клиент от малкия бизнес или от хората със свободни професии. Настоящият клиент получава процент от отпуснатия кредит на доведената от него малка фирма - нов клиент на банката.



Във връзка с предстоящите великденските празници и до края на май банките от "Уникредит" подобряват условията на потребителските заеми със и без поръчители. Лоялните клиенти могат да получат потребителски заем без поръчители от 5 хил. лв. за срок три години при 10.35% годишен процент на разходите (ГПР). Показателят взима под внимание не само лихвата, но и другите разходи по кредита като такси и комисиони. Заем с поръчители при същите условия има ГПР 10.79%. За държавни служители и за служители на фирми, които работят с банка от групата, заемите могат да достигнат и до 30 хил. лв. за срок до 10 години, обясниха от институциите.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK