Пазарът на мобилни телефони продължава да расте

Продажбите ще поставят нов рекорд

Продажбите на мобилни телефони ще нараснат с 16% в сравнение с миналата година, съобщи Ройтерс, цитирайки данни на агенция "Гартнър". Според изследванията на пазара на мобилни апарати продажбите ще достигнат 1.15 млрд. продадени телефони до края на тази година. Основна роля за прогнозирания ръст има азиатският регион, който се представя с динамично и постоянно търсене на продукцията и е отчел най-голямо увеличение в продажбите.


От 2002 г. досега експертите регистрират среден годишен ръст в сектора от 20%. В първите три месеца на годината в света са продадени 257.4 млн. мобилни телефони според данните на "Гартнър". Азия и развиващите се пазари са основните двигатели, които движат силните продажби в световен мащаб. В сравнение с тях страните от Западна Европа и Северноамериканския регион се представят доста по-скромно. Най-голям пазарен дял има финландският концерн "Нокиа", който е продал 92 млн. апарата от началото на годината досега, осигурявайки си по този начин 35% дял на световния пазар. Междувременно един от основните конкуренти на компанията - американската "Моторола", е свила продажбите си до 18.5% в сравнение с 20% година по-рано. Веднага след "Моторола" се нарежда южнокорейската "Самсунг" с пазарен дял от 12.5%, а на четвърто място остава "Сони Ериксон", която е усвоила 8.4% от продажбите за тримесечието. LG Electronics е пети с дял от 6.2%, докато по-малките производители на мобилни телефони си поделят останалата част от световните пазари.


Настоящото разпределение на големите играчи в сектора буди опасения сред по-малките им конкуренти. Повечето от догонващите производители на мобилни устройства се ориентират към консолидации или намирането на нови пазарни ниши, за да останат в надпреварата.



Нови проблеми пред "Моторола"


"Моторола" ще съкрати 4000 служители, обявиха от компанията. Американският концерн се опитва да спести до 600 млн. долара, като намали персонала си. В началото на тази година "Моторола" декларира спад в тримесечните печалби от 48%, което принуди компанията да предприеме мерки за орязване на разходите в опит да изтрие негативите от финансовото си състояние. Според анализаторите в индустрията обаче това няма да помогне на производителя на мобилни апарати, тъй като няма да реши основния проблем пред "Моторола" - липсата на нови модели на компанията на пазара.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK