Потребителските кредити от небанкови компании традиционно се описват като бързи, лесни за получаване и по-скъпи от банковите заеми. Напоследък обаче сред все повече дружества от сектора се забелязва нова тенденция при промотирането на продуктите им - поставянето на акцент върху отстъпките, които клиентите могат да получат, ако са коректни и плащат навреме задълженията си.
Представителите на сектора обясняват, че това е дългогодишна практика в бизнеса им. Правилото е, че колкото повече заеми е изтеглил клиентът от дадена компания и съответно ги е погасил в срок, толкова повече и по-големи отстъпки може да получи при следващо кандидатстване. Така например един от основните играчи на небанковия пазар - "Изи асет мениджмънт", обяви, че предлага на клиентите си с добра кредитна история отстъпка в размер до 6% от цялата дължима сума (лихва и главница) при теглене на втори или следващ заем.
"Идеята е ясна - статутът на изряден платец предоставя по-евтин и лесен достъп до финансиране, потребителски и ипотечни кредити, застраховки и други финансови услуги", посочи изпълнителният директор на компанията Станимир Василев.
"Целта ни е да обърнем внимание върху важността на добрата кредитна история", обясни другият изпълнителен директор на "Изи асет
мениджмънт" - Неделчо Спасов. Според него все повече дружества от сектора ще акцентират върху ползите от това заемите да се погасяват навреме.
В началото на годината подобни действия предприе и "БНП Париба - Лични финанси" (бившата JetFinance), която въведе за коректните си клиенти програмата Jet Passport. Става въпрос за клиентска карта, срещу която изрядните платци получават различни преференции, включително и отстъпки при последващо теглене на кредит, които могат да достигнат до 25% от оскъпяването в зависимост от вида на заема.