Банките поощряват клиентите да се откажат от хартиени извлечения

Електронни извлечения и рекламни материали от рециклирана хартия – предимно с това банките борят екологичните проблеми, показа запитване до някои от тях. Освен да предлагат възможността за отказ от хартиени фактури на клиентите си институциите се опитват и да намалят употребата на хартия в офисите си. Кампаниите за това тръгват отпреди две-три години и вече са дали определени резултати, посочват от банките.


С 10% са намалили използваната хартия в Банка Пиреос, съобщиха от институцията. Това е станало от средата на май до средата на септември и изпълнява заложените годишни цели на банката. За същия период 5000 клиенти са избрали да се откажат от хартиени месечни извлечения и вместо това да използват електронно банкиране.


Техният брой вече е над 7000. През интернет банкирането вече минават 55% от дневните разплащания в национална валута и 48% в чужда, допълват от банката. Освен това материалите по инициативата за опазване на природата чрез използване на съвременните технологии са отпечатани на рециклирана хартия.




Рециклирана и екохартия използват от три години и в МКБ Юнионбанк. "От тогава до сега всички материали, произведени за следващата година, са такива, а сувенирите - от естествени и биоразградими материали", посочиха от банката. Клоновете й дори развиват самостоятелни екопроекти. Като част от стимулите за клиентите да се откажат от хартиените извлечения банката е намалила таксите наполовина за тези, които го направят. Изчисленията показват, че така са били спестени 4 млн. хартиени листа, или близо 800 дървета. Като цяло използваната хартия е намаляла с 50%.


"Най-много радва фактът, че успяхме да въвлечем голяма част от служителите ни, както и наши клиенти и партньори да се включат реално в екоидеите", казаха от институцията.


Сред банките, които стимулират използването на електронни извлечения вместо хартия, са още Райфайзенбанк и Уникредит Булбанк.


"Предимствата на електронното извлечение не са само в екологичния резултат", коментират от Уникредит Булбанк. "То е по-сигурно, получава се по-бързо и навреме".


На сайта си банката има специална анкета по темата. На въпроса какво най-вече има значение за тях, за да преминат към електронно извлечение, 33% от клиентите посочват опазването на околната среда за основен мотив. Съкратеното време за уведомяване е втората причина (21%), следвана от сигурността (13%).


В анкетата има и един отворен въпрос дали посетителите на сайта вече са участвали в зелени инициативи. Повечето – около 90%, не са отговорили на него. Сред останалите има отговори като "енергоспестяване у дома и в офиса", "електронни фактури на мобилни оператори", "разделно събиране на боклук".

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на branko666
    branko666
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Банките първо трабва да влязат в час с хората които не могат да покриват задълженията си и да търсят причината защо тези кредитори не могат да плащат вноките си и тогава да мислят за други въпроси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK