Маркирането на автомобили при застраховане няма да се забранява, а ще се ограничава

Стикерите, показващи сключена застраховка "Автокаско", ще бъдат забранени, а маркирането на автомобили силно ще се ограничи. Това предвиждат промени в Кодекса за застраховането, приети днес на второ четене от икономическата комисия в парламента. Преди да влязат в сила, те трябва да минат и през пленарната зала и да бъдат обнародвани в Държавен вестник.


Текстовете предвиждат на видимо място върху автомобилите да няма никакви стикери или други отличителни знаци, свързани със застраховка на автомобила. Изключение са само стикерите по задължителната "Гражданска отговорност", както и винетките.


Промените в кодекса няма да премахнат напълно маркирането, тъй като те не забраняват знаците на скрити места на колата. Наличието на маркировка обаче по никакъв начин няма да се поставя като условие за сключване на застраховка. Това означава, че ако си купувате "Автокаско", застрахователят не може да ви иска да маркирате колата си, за да влезе полицата в сила.




Според заместник-председателя на Комисията за финансов надзор Борислав Богоев това ще ограничи маркирането. В сегашния си вид то представлява издълбаване с абразив на поредица числа върху части от автомобила и според някои застрахователи така се намаляват кражбите и се намират откраднати коли и части. Други обаче не са на това мнение, а МВР твърди, че стикерите са знак за крадците кои коли да крадат.


Това беше и основният аргумент за промените в застрахователния кодекс. Освен това сключването на застраховка според Борислав Богоев не трябва да зависи от посредници между компаниите и клиентите им, каквито са маркиращите фирми.


В момента над половината застрахователи изискват маркиране, за да влезе "Каско" в сила. За първоначално се плаща по 40-60 лв., всяко следващо е на половин цена. От него са се отказали "Алианц България", "Дженерали България", "Виктория", "Интерамерикан", а при "Евроинс" се прави само при изрично желание на клиентите.


Ограничаването на маркирането ще засегне пазар, оценяван от МВР на около 50 млн. лв. годишно. Три са маркиращите фирми, които работят у нас - "Кеит", с най-голям пазарен дял, "Голд кар" и "Инфо асистанс". "Кеит" се свързва в бранша с "Бул инс", "Голд кар" - с "Лев инс", а "Инфо асистанс" - с "Армеец". 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Ограничаването на маркирането ще засегне пазар, оценяван от МВР на около 50 млн. лв. годишно. Три са маркиращите фирми, които работят у нас - "Кеит", с най-голям пазарен дял, "Голд кар" и "Инфо асистанс".

    Хайде кажете и кои са им собствениците, да знаем кой дърпа конците на мутробизнеса е нас...!

  2. 2 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 470 Неутрално

    20 години не беше нищо направено, за да се ограничат кражбите на автомобили. Маркировката дава нишан на крадците коя кола да крадат, това е ясно. Трябва да се стопират всякакви маркировки, били те външни или вътрешни. Навремето ми откраднаха "Фолцваген голф", тъй като една кучка работеше в информационната система на МВР, а синовете и бяха автоджамбази. Дали властите не са знаели за това, или са им снасяли и са мълчали?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK