Близо 60 000 са вече издадените електронни полици по "Гражданска отговорност"

Близо 60 000 са вече издадените електронни полици по "Гражданска отговорност"

© Юлия Лазарова



Сключените досега електронни полици по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" надхвърлят 58 хил., съобщиха за "Дневник" от Гаранционния фонд. Електронното сключване, което обаче не отменя хартиените договори, трябваше да започне най-късно от днес, но голяма част от застрахователните компании се свързаха със системата на фонда още в първите дни след пускането й и започнаха веднага да издават новите договори. 


Досега има само два застрахователя, които не са се свързали с общата система, чрез която става сключването на полиците. Председателят на Гаранционния фонд Борислав Михайлов обясни, че става въпрос за малки компании, като едната е подала заявление и до дни ще бъде свързана, очаква се и другата да направи същото. 


Наредбата, която ще даде на компаниите три дни срок за свързване, беше приета преди дни от Комисията за финансов надзор, очаква се тя да бъде обнародвана в следващия брой на "Държавен вестник" във вторник. Така до края на следващата седмица всички застрахователи, които искат да продават "Гражданска отговорност", трябва да минават през общата система и да издават договорите с нея. 




Данните от всяка полица ще се вкарват в общата база данни, до която достъп ще имат още Гаранционния фонд и МВР. Договорите ще продължат да се разпечатват на хартия и да се подписват от клиента и представителя на застрахователната компания. Полици, сключени на старите бланки, вече няма да бъдат валидни. 


Очаква се след старта на общата система и контролът върху нередовните водачи да стане по-строг. Служителите на МВР вече ще могат да разбират веднага дали спрян за проверка автомобил има "Гражданска". Няма да може да се практикува и издаването на договори със задна дата, от което някои шофьори се възползваха, за да ги представят при вече написан акт за липса на застраховка. 

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Любопитно

    Колко са тия антидатировки на година,дето толкова говорят за тях? Има ли някой осъден ,защото това си е документ с невярно съдържание? Или затщото може да има ,затова правим нови и нови формуляри за да ги няма. Защо не е така и за ямите/дупките по пътищата.

  2. 2 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Любопитно

    Можете ли да си представите в чужбина да те хванат без винетка ,зелепена ,без документ за застраховка и да те пуснат да се развяваш насам натам ,та да стигнеш и до антидатировка?

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#2] от "cobanmaala":

    Отдавна е доказано статистически, че е по-ефикасно изначало номерът да не минава, отколкото да се оставят широки пробойни и после да гониш да наказваш нарушителите. Пример за второто: двете големи вълни "инвалидизация" на населението, когато преко нощ се пръкнаха по 1 милион и повече инвалиди. Първата беше някъде 1995 заради ДДС-то и митото върху автомобил от внос. Втората беше заради инвалидните пенсии по времето на Шулевица и Христовица. Друг пример: към днешна дата с майчинските. Трети пример: изоставените трошки по улиците на София.
    Когато се формират такива мощни групи нарушители - по 100, 200, 800 хиляди, 1 милион, тогава никой политик не смее да предприеме нещо, защото като сложиш и домочадието им, ще го катурне на изборите. Така всякакви циганийки и балкански тарикатлъци се толерират открай време до степен да ги имаме за нормални.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  4. 4 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#2] от "cobanmaala":

    Че какво му е хубавото като няма как да се вземе рушвет !

  5. 5 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":То това е така ,ако има държава. Тук постоянно има оправдания ,че нещо не било изпипано,ане да вземат да си свършат службите работата. Веднъж ме спират ченгета в София - дай документи ,ама ти май беше без колан. Аз стоя и си мълча. Обадиха се някъде и след като провериха нещо ,ме пуснаха. Нямаш лепенка,спират колата до тях,обаждат се в управлението ,оттам вна застраховатиля,той проверява в кУмпУтъра и ако каже "да" те глобяват само за неносене на документи,ако кажат "не" ,ти съставят акт. Ако случайно имаш полица и си забравил всички документи - да съди служителя на застрахователната компания .Това е,ако искат да работят.При два случая на такива разправии и тяхното оповестяване ,антидатировките спират. Всеки си пази хляба.А полицаите и всички държавни служители трябва да разберат,че са там ,да вършат работа на хората ,а не да си мислят,че са там ,за да врткат кранчето когато искат.

  6. 6 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Хайде стига с тая държава. Къде кой кихне само това слушам че нямало било държава.
    Това си е застрахователна измама и си е прерогативн на застрахователите които дообре са се облажили именно от ГО, как да си организират отчитането на полиците така че да се избегнат измамите.
    Работата на държавата е да предотврати пък другото - отколконяването на регистрацията на полици от самите застрахователи.
    Всичко останало е пунта мара.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    И за да не сме голословни:
    Година--Получени премии--Изплатени обезщетения

    2004---181,533,667---47,782,444
    2005---252,744,945---67,329,984
    2006---269,231,438---87,483,323
    2007---309,715,486---121,487,270
    2008---383,843,604---161,273,084
    2009---440,534,697---208,936,901
    2010---482,242,925---235,195,194
    До 04.2011---196,366,976---82,354,988

    Или до момента застрахователния пазар е прибрал 2.5 млрд. лв, изплатил е 1 млрд. лв. и е реализирал нетен приход в размер на 1,504,370,550 лв.
    И на тия господа от моите данъци им се плаща за система за регистрация на полиците ли?


    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#1:"cobanmaala"]Защо не е така и за ямите/дупките по пътищата.[/quote]

    Когато "дупките започнат да
    лобират ще е.

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  9. 9 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#6] от "Десен":А кой се оправдава с "антидатировката" застрахователите или полицията? Държавните служители да си вършат работата ,а не да се оправдават. Като не им харесва,напускат и отиват при "бизнесмена " на работа и почват с номерата - ама това,ама онава и на третия ден - шута в гъза и на пътя.

  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "cobanmaala":

    Масовата практика е из малките населени места да се кара изцяло и целогодишно без застраховки.
    Затова по селата полицай, кмет и поп се посрещат и изпращат винаги с усмивка, а зад гърбовете им - всички правят секс с жените им, дъщерите им и майките им.
    Когато някой не му хареса това статукво и не се усмихва достатъчно широко, катаджията му пише един акт за без ГО, а нашия понеже е хитър андрешко отива при братчеда на шуранайката дето е брокер и тя му напише една антидатирана.
    А селскио полисмен остава с пръст в уста.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#7] от "Десен":

    Щом за 2010 са изплатени 235 мнл лв, то щом държавата задължава всички да плащат ГО, следва тя да си я продава директно на разходопокривен принцип.
    Или при платени 235 млн, като се заложи всеки път 20% за издръжка и резерви, то продадената ГО следваше да бъде 294 млн лв.
    Което при 3 млн коли прави по няма и 100 кинта на калпак. Това е.

  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#11] от "dosetliv":

    Държавата не и е работа да продава застраховки.
    Тя си има тесни прерогативи - отбрана, пазарен надзор, държавна администрация и държавен дълг, съдебна власт, и евентуално полиция.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#12] от "Десен":

    Ми щом не й е работа, туй значи че сека година х броя застрахователи ше цицат по 250 млн лв от матряла.

  14. 14 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 433 Разстроено

    десен,ти си крайно ограни4ен.То4но тук и е мястото на държавата,да продава застраховки с цел регулация на пазара,щото виждаш как 4уждите компании ни цоцат,застраховките стават все по-скъпи,изплащаните премии-все по-малки,парите из4езват към майките,нашата икономика се задъхва от липса на свежа пара,държавата се чуди как да си закърпи дупките в пряк и преносен смисъл.Но така или иначе липсва каквато и да е воля в тази насока,най-ве4е заради ширещата се корупция и силното лоби което има в бранша,затова-спираме колите,караме на таксита и да го духат.Това им е най-голямото наказание и евентуално могат да си вземат поука грабителите и безхаберието на управниците може да вземе да се стапя,дано!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  15. 15 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Въвеждането на системата “Bonus-Malus” в застраховането може да стане само при наличието на база данни за МПС, които имат българска регистрация. За съжаление никой не преценява по същество самата система. Нещо повече, твърди се, че увеличаването на застрахователната премия на “провинилите” се шофьори щяло да бъде 4-5 пъти повече от основната премия. Това е и вярно, и невярно. За да се прецени увеличението по “Malus”, е необходимо да се конкретизира намалението по “Bonus”. Освен това за правилната преценка на увеличението, респективно намалението, трябва да се изгради т.нар. Таблица за щетите, в която претърпелите ПТП да се разпределят по размер на щетите и по години със или без регистрирана катастрофа. Когато се предлага за въвеждане нещо ново, което засяга милиони притежатели на МПС, не може да се говори без познаване на неговата същност. Статистическите наблюдения върху развитието на риска показват, че причините за настъпване на ПТП са твърде много. Доказано е, че едно ПТП може да бъде свързано пряко или косвено с повече от 20 рискови обстоятелства, които оказват едно или друго влияние върху размера на причинените вреди (имуществени и неимуществени). Едни от тях могат да се измерят обективно. Други обаче - свързани със самото МПС или шофьора - трудно могат да се обхванат при калкулирането на застрахователната премия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK