МВР предлага автомобили без нова регистрация до 14 дни след покупка да стават нелегални

МВР предлага автомобили без нова регистрация до 14 дни след покупка да стават нелегални

© Красимир Юскеселиев



Регистрацията на автомобили, която не е вписана на новия им собственик до 14 след покупка, да става невалидна. Това планират от МВР с промени в наредба, която все още се обсъжда и не е окончателно приета, съобщиха представители на ведомството по време на конференция за автомобилното застраховане, организирана от портала insmarket.bg в София. Основната причина за предлаганата промяна са законови пропуски, които позволяват на граждани от Румъния да купуват коли в България, след което ги използват в чужбина, но не ги регистрират по местоживеенето си.


Когато тези автомобили станат виновни за пътен инцидент, обезщетенията се изплащат от българския Гаранционен фонд, тъй като нямат валидна застраховка "Гражданска отговорност". Българските компании и надзорът отбелязаха, че това ощетява застрахователите у нас и техните клиенти. Парите в Гаранционния фонд идват от вноски на застрахователите, които ги събират от клиентите си при сключването на задължителната полица "Гражданска отговорност". Ако парите в него намалеят, ще се наложи вдигане на вноската.


По данни на контролните органи около 4000 са автомобилите, купени от румънски граждани у нас, които след това не са били регистрирани. Полицията в съседната държава е започнала да напомня на собствениците им, че са длъжни да направят нова регистрация, като в резултат такава вече имат 500 автомобила.




Според Коста Чолаков, изпълнителен директор на застрахователя "Интерамерикан България", причината за проблемите с покупките на коли от румънци са пропуски в закона, липса на обмен на информация и минимални санкции, някои от които дори не могат да се прилагат на практика. Той отбеляза, че българското МВР не получава информация за автомобили, които са купени от румънци и след това се управляват извън България.


Заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Борислав Богоев отбеляза, че проблемът с покупката на румънски автомобили е на българската страна и решението трябва да дойде от българските власти. Богоев разказа за примери с българи, които по документи притежават стотици автомобили, но на практика са само фиктивни собственици. Голяма част от тях не притежават нищо, дори често са неграмотни и дори да се подведат под отговорност от съда, същинските собственици няма да бъдат наказани.


Според Богоев това трудно може да се поправи с ограничение за брой автомобили, които едно лице може да притежава, но може да се използва и опитът на скандинавските страни, в които за повече от определен брой коли на членове от семейството се плащат много високи данъци и регистрационни такси. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално
  2. 2 Профил на Наблюдаващ
    Наблюдаващ
    Рейтинг: 469 Неутрално

    "По данни на контролните органи около 4000 хил. са автомобилите, купени от румънски граждани у нас ..."

    4000 хил. = 4000 000 = 4 000 000

    Наблюдаващ
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Загубени та затрити, дето има един лаф, са тия в КАТ.
    Значи за да не плащал гаранционния фонд дай да вкараме в нарушение всички останали.
    Ми гаранционния фонд да не плаща на такива бе!
    То и сега който не е регистрирал е в провинение. Какъв ви е проблема на вас в КАТ? Вие нещо шефове на гаранционния фонд ли сте? Законодатели ли сте та се нагърбвате с техния проблем?
    Имат си юристконсулт - да си внесе на Цвъцо и оня цъкъл Дянков и КФН а от там насетне има кой да го внесе в народно събрание за гласуване.
    Значи гледй ти що за тъпа идея. Законодателя е заформил един гаф а КАТ тичат да им обършат нааканите дупета с административни мерки. Машала. Демокрация по герберастки.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на euoptimismus
    euoptimismus
    Рейтинг: 266 Неутрално

    То май е крайно време застрахователите да си правят регистрацията и да се облекчи процедурата по регистрация на МПС. Когато продаваш колата - отиваш при застрахователя, връщаш номерата и я продаваш. Ако не го направиш - застраховка, глоби и всякакви други са на твой гръб.

  5. 5 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Не може да има подобен проблем, тъй като румънските полицаи трябва да контролират дали колите с българска регистрация имат гражданска застраховка! Да го правят, а не да се оплакват на БГ да им върши работата!

    А защо румънците карат с БГ-номера? Щото Румъния взема баснословни такси при внос на употребявани коли от ЕС!!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  6. 6 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Нелегална, невалидна - все такива тъпи КАТ термини. Няма такива правни термини . Има нелегални шумкари. И кое е невалидно? Регистрацията или покупко-продажбата? Второто не е възможно, ако е осъществено по съответния ред . Безумия някакви се ръсят.

  7. 7 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 969 Любопитно

    До коментар [#6] от "SSS":

    Бате, не си ли чувал лафа "Купих си кола само с пълномощно и не се занимавах с КАТ"?
    Друг въпрос е това каква покупко-продажба е, нищо че си кихнал паричките

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    Как нямат Гражданска бе? А зелената карта какво е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тони!":

    Идеята е че правят ПТП в чужбина и ГФ трябва да им покрие разходите, защото имат BG номера, а нямат валидна застраховка ГО в чужбина или в България.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  10. 10 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    [quote#9:"Десен"] а нямат валидна застраховка ГО в чужбина или в България. [/quote]

    Нали още не сме в Шенген?

    Кому топките крепят митничари и гранична полиция? На мен всеки път ми искат пълномощно за немския ми автомобил, щото е на фирмата ми.

    А сигурно си има тарифа да си затворят очите?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#10] от "Курт Деликуртев":

    Ама не, вие явно не разбирате.
    Сега, да обясня. Данъка на МОПС във сяка страна от ЕС е по-висок отколкото е в България. Застраховката е повисока отколкото е в България, прегледите са по-трудни отколкото са в България.
    Преимуществата да караш в ЕС с Български, а и с Румънски номера са значителни.
    Вследствие на това нараства броя на колите в ЕС с Български и Румънски регистрации, като много от тях карат изцяло без налична застраховка ГО. Спират ги там, пишат им един акт който пристига в местния кат и тук няма на кой да го връчат защото хората или казват - ми аз продадох колата (и предоставих копие от договора в кат в 14 дневнен срок) или просто няма никой на адреса, защото евентуално собстеника на МПСто е извършил нарушението в чужбина.
    Проблема е с тия които продават колите си на чужденци - ония купуват колата, но не я регистрират в страната си а продължават да карат с български номера. Всичко го правят това - гърци, румънци, сърби, че и турци които карат накъм германия чат пат.
    Както сам каза - проблема следва да се разреши от службите в страните в които е купувача, а не от нашия КАТ.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12 Профил на Slarty
    Slarty
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#6] от "SSS": Съвсем точно! Тъкмо се чудех какво трябва да разбера под това "невалидна регистрация" и какво ще стане ако новият собственик - българин, да кажем, не си регистрира в КАТ МПС - то в 14 дневния срок. Сега има глоба за това. А след като се приеме това чудо "невалидна регистрация" какво ще се промени? Спира те полицай и ти си показваш талона на стария собственик и едно пълномощно от него /направено преди продажбата, но не унищожено след нея/ да му караш колата, но не си показваш договора за покупко-продажба...и...кво? Как ще разбере полицая, че е осъществена продажба и старата регистрация е "невалидна" каквото и да означава това? Пък после и след три месеца да идеш в КАТ какво друго, освен да те глобят, може да се случи? Ще ти откажат регистрация ли, що? Пълни тъпотии!


    Без паника!
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Още по-тежък от румънския случай е случаят със стотиците хиляди андрешковци, които не са си декларирали колите в общината и не плащат данъци. Подобно на мнимите инвалиди, и тук никой не смее да предприеме мерки срещу тях, защото са примерно 700 хиляди души и всеки от тях има още 3-4 души домочадие. Ако ги настъпиш, губиш изборите. Тоест, същата ситуация като с губещия тутун и тока на циганите, но този път циганите са от български произход

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Демек, ако до 14 ден не си регистрираш колата - треба новият собственик да върне колата, щото к'вото и да направи все ще е невалидно. Т'ва нотариуси, ЗЗД-то - ряпа да ядат....

  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    "но може да се използва и опитът на скандинавските страни"


    Опитът от скандинавските стрни ще се приложи срещу неграмотните и безимотни цигани!
    Хайде стига бе! Срамота е да си разказваме вицове в тези смутни времена!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Ами заради тоа не се прави по масов сценарии а степ бай степ.

    При всяко нарушение проверяваш за платени данъци и му ги донаждаш към глобата. И така бавно и полека нещата ще улегнат след няколко века.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#16] от "tribiri":

    Ще ти кажат, че КАТ няма връзка с базата данни на общината. ПС. общините работят с едни програми под дос, писани за ИЗОТ 1064 и прекърпени оттогава 100 пъти срещу животински суми за "поддръжка"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#3] от "Десен":

    И си прав и не си прав :

    Прав си че в България когато не могат да се справят с два случая -=- хоп ПОВСЕМЕСТНА ЗАБРАНА за всички !
    Така е и при нас в Дома за стари хора Сливен; не можаха да се справят с двама синове пияници на две домуващи баби и хоп забраниха на всички да ни идват децата !

    А не си прав защото застрахователя не плаща от този фонд , който се набира от твоите и моите застраховки на виновния водач , а ЗАПЛАЩА ЩЕТИТЕ на НЕВИННИЯ водач. А после понеже ВИНОВНИЯ с бг регистрация ИЗОБЩО НЕ Е ЗАСТРАХОВАН -=- застрахователя няма от кого да си прибере парите по щетата и затова се взимат пари от гаранционния фонд.
    Ако виновния водач си има реална застраховка , то неговия застраховател изплаща щетите на невинния . А в тези случаи просто няма застраховка и затова от гаранционния фонд.

    Дано съм ти бил полезен .
    Ако не -=- извинявай.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на sommerfugl
    sommerfugl
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#5] от "Курт Деликуртев":

    В Румъния вносът на автомобили над 5 г просто е ЗАБРАНЕН. Вследствие на това се наблюдава значителна разлика между възрастта на авропаркивете на Румъния и БГ. феноменът "Горубляне" там не съществува.

  20. 20 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Досега само дрънканици!
    Опитай да караш в Нормална Европа без ГО и да видиш какво ще направят с тебе застрахователите!
    Ще станеш пишман, че си пропуснал, дето се вика!
    МВР не им трябва!

  21. 21 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Весело

    Сетили се от МВР да предлагат нещо!? До сега мълчаха като риби.....Сигурно щото не са имали полза от румънските регистрации на автомобили у нас, нали?

  22. 22 Профил на komentator
    komentator
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А кой е забогатявал от румънските собственици на автомобили???
    Пак някой адвокат, катаджия или нотариус...
    В ЧАЛГАРИЯ ВСИЧКО Е ВЪЗМОЖНО !!!!!!!!

  23. 23 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#18] от "Чардо":

    Да де, както си го пише в закона: Фондът изплаща обезщетения по задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за пътнотранспортното произшествие когато то е настъпило на територията на държава членка на ЕС и е причинено от моторно превозно средство, което обичайно се намира на територията на Република България и виновният водач няма сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите.
    Така според закона, Гаранционният фонд възстановява суми, изплатени от компенсационен орган на държава членка, когато моторното превозно средство на виновния водач обичайно се намира на територията на Република България и в двумесечен срок от настъпване на застрахователното събитие не може да се определи застрахователят.

    Реално КАТ са без алтернатива и не могат да снемат отчет, защото по ЗДП няма момент в който регистрация бива прекратявана ако не се върнат номерата от чужбинския КАТ.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  24. 24 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    А кога ще се реши въпроса с многото повече от 4000 автомобили, с британска, немска и други регистрации, карани у нас? Само на моята улица има 2 коли, които от години се карат с британски номера. ГЕРБерскиа кмет на Сливен също си кара колата с германски номера... Те кога ще почнат да си плащат данъците в България?!?!
    Загрижило се нашето МВР за парите на застрахователите, които са си частни, а не се е загрижило за общите пари, на данъкоплатците...
    И като е кара колата в Румъния, а нашите я направят "нелегална" - найш колко му пука на мамалигаря, че колата му била "персона нон грата" отвъд Дунава? Че той ще си кара колата от Турну Мъгуреле до Корабия и обратно и толкоз...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#23] от "Десен":


    [quote#23:"Десен"]ако не се върнат номерата от чужбинския КАТ. [/quote]
    ===========================

    Е те това искат да направят : без да се връщат номерата , да ги обявяват за "нелегални" .

    Откъде пък им дойде на акъл точно думата "нелегални" ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Значи от прочетеното горе проблема е :

    Румънски шофьор купува с нотариално заверен договор за покупко-продажба автомобил от Бай Пешо от Силистра и :

    1.Трябва ли румънският собственик да отиде в КАТ- Силистра?-не защото то живее примерно в Кълараш и трябва там да си регистрира МПС-то
    2.Трябва ли Бай Пешо да отиде в КАТ- Силистра?-не той няма законово вменено задължение да уведоми КАТ
    3.Румънският собственик- кара новопридобитото МПС с български рег номер-задължение на КАТ-Кълараш да го снкционира че не си е сменил рег номер с румънски.
    4.Трябва ли Фондът за гарантиране на вземанията да изплаща вреди причинени от румънският собственик ?-не, автомобилът е собственост на гражданин на друга държава постоянно живеещ там.

    Румънски шофьор управлява с нотариално заверено пълномощно автомобил от Бай Пешо от Силистра и :

    1.Собственик е Бай Пешо- той си плаща гражданската, той си плаща данъците-ама МПС -то причинило вреди в Румъния и нямало ГО ми ГФ плаща и после да е..е Бай Пешо в г...а, че си е дал колата с пълномощно и да данците са задължение на СОБСТВЕНИКА

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  27. 27 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 466 Неутрално

    МВР първо да погледнат себе си.
    Това не е организация за ред, това е сбирщина от корумпирани фуражки.

  28. 28 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 524 Неутрално

    тези малоумници от КАТ как си я мислят тази работа - като си купил кола и си подписал съответния договор за това, като как ще се развали този договор - та това не ми стана ясно. А друг е въпроса, че КАТ за застрахователите ли работят или за контрол и подпомагане на двежението на мепесетата по шосетата.

  29. 29 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 524 Неутрално

    и още нещо - никъде в ЗДП не е упоменато, че трябва да караш с някакво пълномощно. Щом документите на колата са в тебе и са валидни съответно, то можеш да си караш колата без значение на чие име се води. Не съм сигурен дали това важи и за фирмените автомобили, но за собственост на физически лица съм абсолютно сигурен.

  30. 30 Профил на kndmv
    kndmv
    Рейтинг: 409 Неутрално

    КАТ сте идиоти.

    Вие сте задължени по закон да изпратите информация в общината за да се регистрират службно, бе фатмаци!!!!

  31. 31 Профил на kndmv
    kndmv
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Има сума системи по Шенген, EUCARIS И т.н.

    И само България не ги въвежда и не ги приема. За да може полицейската мафия да прекарва крадени коли.

    Предишния шеф на КАТ-София и сина му бяха осъдени (разбира се условно).

    Не че е нещо ново, но в БГ мафията си има държава...

  32. 32 Профил на LegalEagle
    LegalEagle
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#19] от "sigo":
    Да, и затова румънците заобикалят безумната и неоправдана политика на собствената си държава имено защото е безумна и неоправдана. как средния румънец да си позволи кола, освен ако не си купи по-стара такава, която може да си позволи? Колко румънци могат да си позволят нова кола? Затова е логично да се възползва от по-либералния режим в България. Браво на румънците, че са се сетили, че като хора от една европейска зона могат да се ползват от бълграския закон да заобиколят ненормалитета на собствените си държавници.

    А МВР просто ги мързи да работят и да изследва закона, дай им да забранявт с наредби. Никакъв респект към тоталитарната полиция човек не може да си изгради с тоя техен манталитет.

  33. 33 Профил на LegalEagle
    LegalEagle
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#11] от "Десен":

    Смях - България с най-либералния КАТ в Европа! Рай за потиснатите и смазани от полицейщина и администрация западноевропейски шофьори. Ти си толкова "десен," колкото аз съм ляв. Или си просто човек на "системата".

  34. 34 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#33] от "LegalEagle":

    Явно си нов тъдява щом можеш да кажеш за мен че мисля КАТ за либерални.
    Не е зле да се информираш преди да лаеш заключения.
    Изобщо знаеш ли какво значи ляв и десен? Човек на коя система, фатмак?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  35. 35 Профил на taypan
    taypan
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Николаева,ти правиш ли изобщо разлика между нелегални и невалидни?
    Ако не правиш,както излиза от заглавието,какво търсиш още в Дневник?
    Ще ошашавите народа с глупавите си грешки,ей!
    То,че МВР заслужава често да бъде критикувано,е истина,ама дайте да не прекаляваме с такива недоразумения!
    Не знам защо,от известно време на вас, репортерите все нелегални ви се привиждат!
    Нелегално това,нелегално онова,вземете проучете накрая какво означава думата и после я употребявайте под път и над път!

  36. 36 Профил на taypan
    taypan
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Абе този Богоев луд ли е,или дюшемето му хлопа?!

  37. 37 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Румънци се местят в България, за да избегнат високите такси за регистрация на автомобил в страната си.
    Така те обаче решават проблема с автомобилите с български регистрационни номера, след като бе съобщено, че българският парламент ще приеме законови изменения, с които ще направи невъзможно собственикът на автомобил с постоянен адрес в друга държава да притежава кола с български регистрационни номера.
    Получаването на постоянно жителство в България от страна на гражданин на ЕС не е трудно. Цялата документация се подготвя от румънска фирма, а от лицето се изисква само лична карта и европейска здравноосигурителна карта.
    За да се получи постоянен адрес в България лицето трябва да бъде акционер в българска фирма или да притежава собственост в страната. Въпросната фирма сключва от името на лицето договор за наем на търговска площ в Русе, притежаван от нея, предоставя за попълване молба за получаване на постоянен адрес и внася 1000 евро в банкова сметка на желаещия, заради изискването за наличие на извлечение от банкова сметка с 1000 евро, обяснява вестникът. Същата фирма се занимава и с регистрация на автомобили.
    Цената за получаване на постоянен адрес и регистрация на автомобил е 300 евро, а след регистрацията се плащат още 600 евро, в които са включени гражданска отговорност на автомобила за една година, годишен преглед, екотакса, регистрационни номера, талон, както и комисионната на фирмата. Ако лицето иска да получи постоянен адрес в България за други цели, а не за регистрация на автомобил, цената е 500 евро.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK