Очаква се квесторите в КТБ да обявят оценката си

Очаква се квесторите в КТБ да обявят оценката си

© Георги Кожухаров



Днес изтича срокът, в който квесторите на поставената под специален надзор Корпоративна търговска банка (КТБ) трябва да са готови с цялостната оценка на активите на банката. 


В междинния им доклад, публикуван в средата на септември, беше посочено, че са установени много нарушения при обезпеченията на кредити, между които неучредени обезпечения, сключени, но невписани договори за залог, вписване на залози по начин, който не обезпечава всички парични вземания, вписани залози и ипотеки, които не са първи по ред вземания от КТБ. 


След оповестяването на доклада БНБ трябва да вземе решение за съдбата на банката и дъщерната й "Виктория", която беше поставена под специален надзор два дни след КТБ. Срокът на специалния надзор изтича на 20 ноември. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 785 Любопитно

    трябва да са готови с цялостната оценка на активите на банката.
    ========================================
    Абе кажете нещо за пасивите. Къде са 5 милиарда пари?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ко стана сега, да не вземе др. Костов да глътне вода.

  3. 3 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#1:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Абе кажете нещо за пасивите. Къде са 5 милиарда пари?[/quote]

    Рашидов вероятно знае повече ,

    дава информация..

    парите са тук, но бяха в неправилните собственици

    http://fakti.bg/bulgaria/117204-vejdi-rashidov-zapomnete-dumata-mi-shte-se-likvidirat-banki

  4. 4 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално

    квесторите ще обявят оценката си....

    но с "оценки" не се пазарува...

    в магазина искат Пари

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  5. 5 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Не разбирам от банково дело, но имам известни понятия от бизнес и ми се струва, че да спасяваш банка като започнеш с 6 месеца блокиране на дейността й е като да искаш да спасиш някой от инсулт като му сложиш лед на главата и отидеш да завършиш набързо медицина.

    Мисля, че банката няма как да бъде спасена.

    Може би може да бъде продадена и запазена като юридическа единициа, но след тези 6 месеца цената й ще е драстично ниска дори да е в иначе перфектно състояние.

    И все пак това ми се струва най-вероятната развръзка.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  6. 6 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#5:"Боби Колев"]Мисля, че банката няма как да бъде спасена[/quote]

    Бърнард_Мейдоф ........
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%B4_%D0%9C%D0%B5%D0%B9%D0%B4%D0%BE%D1%84

    или по-популярното Бърни Мадофф II

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Оценката е: ЗЛЕ!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Дебнеха я, прицелиха я, отстреляха я, сега ще я замъкнат на скришно място, ще я одерат, ще я обезкостят, а кокалите ще заровят.

  9. 9 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#3:"Депозитни Балони"]Рашидов вероятно знае повече ,

    дава информация..

    парите са тук, но бяха в неправилните собственици [/quote]

    Да го направим тогава Шеф на БНБ на мястото на Искров а Искров да иде да чука камъни за паметници де да не си помислите друго.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Весело

    Ситуацията ми заприличва на вица:" На съда всичко е ясно, да влезе убития!"

  11. 11 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#9:"Танас"]Да го направим тогава Шеф на БНБ на мястото на Искров а Искров да иде да чука камъни за паметници де да не си помислите друг[/quote]

    не е моя работа да определям кой ще е Гуверньор

    всички случаи е персона-одобрена от политическите сили

    онова ,от което имаме нужда е висш служител-който да ни "пали ламБите" Кога Какво да правим

    като се отчита факта ,че комунизЪма е отменен пред 1989 ...

    следва да се научим Ние сами да се справяме

  12. 12 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    Тя идеята е цената й да стане още по-драстично ниска, за да може да се купи от правилните хора на безценица заради активите й.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  14. 14 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    ГЕРБ и ДПС отдавна се напъват да я "спасяват" с НАШИТЕ пари

  15. 15 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално


    „готови с цялостната оценка“ - 6+ (в млрд. гепени лв.)

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  16. 16 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":
    [quote#5:"Боби Колев"] и ми се струва, че да спасяваш банка като започнеш с 6 месеца блокиране на дейността й е като да искаш да спасиш някой от инсулт като му сложиш лед на главата и отидеш да завършиш набързо медицина. [/quote]

    Много точно казано. То май и това беше целта - нямаше експерт, който да не предупреди, че колкото по-дълго я държат затворена КТБ, толкова повече се влошава състоянието й. И да не забравяме, че Искров наложи най-драконовската форма на наздор - и за да ти вляза в тона, а бе направо я удуши банката с тая квестура, изви й врата и то само защото имало съмнение за ангина...

  17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    [quote#5:"Боби Колев"]Мисля, че банката няма как да бъде спасена. [/quote]
    Да,напълно прав сте.Основният актив на една банка се нарича "доверие".Без него тя не би могла да печели,а само да губи.

  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    По този повод,въпреки че не съм голям фен на Евгени Дайнов,а и не съм добре запознат с творчеството му,искам да му сваля шапка за това,което е написал през април 2013 год.:
    "Олигарсите ще озвереят и ще тръгнат съвсем откровено да крадат публичните ресурси, без да се съобразяват с никакви закони. А през зимата ще лъсне грозната истина: че в държавата няма нито пари, нито – храна."
    "Ако ми кажете, че четирите гангстерски банки у нас са стабилни, аз пък ще ви кажа да си припомните 1996-та. Те са толкова стабилни, колкото тогава беше Първа частна банка. И ще последват нейната съдба. Има надзор на БНБ, ще кажете. То и през 1996-та имаше – упражняван от същите хора, които „надзирават” нещата сега."

  19. 19 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Днес ще излезе доклад, който ще кореспондира с реалните факти както "изнесените с чували пари", частния самолет във Виена".....
    КТБ е убита, месото е изядено с помоща на квесторите, сега ще кажат остана само кожата, но тя ще бъде закупена за стотинки. Следете за какви цени ще се смени собственоста на сградите на КТБ, на сградата на БТК в центъра на София, как изведнъж ще се сменят надзорните съвети на кредитираните от КТБ фирми....
    Квесторите ще кажат- банката е с отрицателен капитал, има 2-3 млрд загуба.....но вие ще повярвате ли? Колко от вас повярваха на фантасмагориите на Искров, Цацата, Овчев...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  20. 20 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Весело

    КТБ е история. Край. Създаде я и я ликвидира Доган холдинг. На всички е ясно защо предполагам.
    Никой не трябва да забравя че влагането на пари в банка, недвижим имот, ценни книжа и т.н. е инвестиционен риск.

    Сериозния проблем за държавата не е КТБ, а факта че има и други банки които може да влязат в този сценарий.
    Ако няма политическа стабилност и силно правителство, бих казал гответе се за deja vu.

    След само една година на управление на коалицията ДПС-БСП-Атака и тяхното марионетно правителство начело с Олигарски, в момента България е в свободно падане. Кога и колко силно ще удари дъното зависи от съставянето (или не) на стабилно правителство.

  21. 21 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#1] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Прояви малко компетентност. За твоя информация - пасиви + собствен капитал трябва да е равно на активи. Собственият капитал е обикновено акционерният капитал

  22. 22 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#19] от "chichka":

    Би трябвало да е верен, защото е официален документ. Зависи, обаче, как и какво е казано в него. Възложителят определя условията и не се знае какво е искал да се включи в този доклад

  23. 23 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#19:"chichka"]Квесторите ще кажат- банката е с отрицателен капитал, има 2-3 млрд загуба.....но вие ще повярвате ли?[/quote]
    Ние пък какво има да вярваме- процедурата е ясна, доклад и почваме да чакаме акционерите- те да вярват.

  24. 24 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#20:"emi1ian"]Никой не трябва да забравя че влагането на пари в банка, недвижим имот, ценни книжа и т.н. е инвестиционен риск.



    Сериозния проблем за държавата не е КТБ, а факта че има и други банки които може да влязат в този сценарий[/quote]
    за съжаление няма по-обективен прочит на Истината

    всеки трябвада знае ,че печалбите вървятс РИСК

    Имотният балон Спадна през 2012

    Депозитният балон..... кога ще спадне ???

    постът ти е "Клас А +++"

  25. 25 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Нека видим откъде тръгнаха квесторите и какво беше състоянието на банката към края на май:
    Редовни активи - 98,37%
    Капиталова адекватност- 12,51%
    Финансов резултата - 14,997 млн. печалба

    Доклада ще покаже какво е състоянието на банката към края на септември и как квесторите, назначени от БНБ, са се справили с "оздравяването й"....

  26. 26 Профил на Kimi
    Kimi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ще я отложат поне с месец.

  27. 27 Профил на Yordan Nickolov
    Yordan Nickolov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Днес ще се види БНБ в лицето на Искров точно в кой отбор ще играят. Най - лесното би било да я фалират, но при положение, че има интерес от акционерите да вложат допълнително пари, за да избегнат фалита. Активите и обаче са доста ценни..освен парите - БТК и останалите фирми закупени с кредити от КТБ и май някой иска да си ги прибере за него си.

    Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.
  28. 28 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#25] от "abygale":

    http://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_pressrelease/pr_20140731_a1_bg.pdf

    Това, че в КТБ са смятали така не значи, че е верно или... Виж последната страница!
    Сещам се за Енрон - и те май смятха точно?

  29. 29 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Още като започна сагата беше ясно как ще приключи, все пак знаем Кой я режисира...

  30. 30 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Любопитно

    [quote#20:"emi1ian"]Никой не трябва да забравя че влагането на пари в банка, недвижим имот, ценни книжа и т.н. е инвестиционен риск. [/quote]
    Много забавно! Чудя се къде е поуката?
    БТК, Петрол, Техномаркет, БЕХ, Булгартрансгаз, Булгаргаз, НЕК, Топлофикация София-изобщо не мога да си спомня кога,на трезво или на пияно,наврях тези предприятия в КТБ.
    С техните активи са гарантирани сериозни кредити.
    Кога,по дяволите,съм поел този риск?Да съм го направил с посредници,изключено-никога не съм гласувал за ГЕРБ,БСП и ДПС?

  31. 31 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#28] от "zlobar":

    Доклада, към който даваш линк е от края на юли, когато банката е под квестура, спрени са всички операции, тя фактически неработи. И дори тогава данните към края на юни са:
    Редовни кредити - 98%
    Капиталова адекватност - 10,54%
    Финансов резултат - 65 млн. загуба...
    Ти само ми обясни, защо БНБ наложи най-тежката форма на надзор, предназначена за декапитализирана банка? Когато КТБ имаше ликвиден, а не капиталов проблем?

  32. 32 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#28] от "zlobar":
    [quote#28:"zlobar"]Сещам се за Енрон - и те май смятха точно?[/quote]

    Аз пък се сещам за Първа инвестиционна банка...

  33. 33 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#32:"abygale"]Аз пък се сещам за Първа инвестиционна банка... [/quote]

    за ПИБ нищо не се говори , сигурно е наред всичко

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  34. 34 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#31:"abygale"]Ти само ми обясни, защо БНБ наложи най-тежката форма на надзор, предназначена за декапитализирана банка? Когато КТБ имаше ликвиден, а не капиталов проблем? [/quote]
    Може ли аз вместо него? Ами защото подозираха за кредитиране без достатъчни обезпечения (чрез "кухи фирми", и това позволяваше ДРАСТИЧНА обезценка на кредитния портфейл, декапитализация на КТБ, и в последствие отнемането на лиценза + фалит.

    Което прави ВСИЧКИ кредити моментално изискуеми. Това не засяга кредитите чрез "кухите фирми", там няма какво да се вземе (нещо МНОГО странно в българското законодателство). Обаче това застрашава нормални работещи фирми, редовно обслужващи кредитите сси: ТЕ не могат веднага да върнат целият кредит+ лихвите.

    Тогава...техните кредити се разпродават на търг от синдиците (за жълти с;тинки, и "на правилните другари". Които на свой ред им взимат обезпеченията на тези работещи и печеливши фирми.

    Коеето в повечето случаи е дял в собствнността на тези фирми/тяхно имущество/други. Така става "прилапване на апетитни активи" на безценица.

    Друга файда е че се разпродават на безценица (чрез подставени лица, май директно не става) и всички останали кредити. И така някой с кредит за 10+ млн, ако той е преоценен с 80%, може да си го изкупи за 2 млн, и да си спести останалите 8
    До коментар [#31] от "abygale":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  35. 35 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#31:"abygale"]Ти само ми обясни, защо БНБ наложи най-тежката форма на надзор, предназначена за декапитализирана банка? [/quote]
    А какво друго да направи БНБ- действа по закон. Такъв ни е закона и аз лично смятам, че е добър. Всъщност ако върнем събитията на зад може би ще се сетите, че точно БНБ предложиха разделяне на добра и лоша банка(това се случи в Портогалия с Еспирито Санто), после да се промени закона, но обществото подскочи т.е. в какво точно да упрекна БНБ. Пропускате, че КТБ продължава да си събира лихвите по кредити т.е. тези операции не са спрени.
    [quote#31:"abygale"]Когато КТБ имаше ликвиден, а не капиталов проблем?[/quote]
    Това само Вие го знаете- никой друг. Кой точно каза, че е нямала капиталов проблем. Нали за това има одитори там.

    [quote#32:"abygale"]Аз пък се сещам за Първа инвестиционна банка[/quote]
    какво за ПИБ?

  36. 36 Профил на magnolia_2003
    magnolia_2003
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Той докладът е готов от доста време, но без цифри и отлежава в кабинета на Искров в очакване да се попълнят празните полета, но до миналата седмица все още не му бяха казали какви цифри да сложи - Прочети в iNews.bg "Искров и ДПС екзекутират КТБ зад гърба на парламента, хвърлят България в хаос"

    За това алармират източници, които са се добрали до доклада на квесторите - дата 17.10.14 г.

  37. 37 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#35:"zlobar"]Аз пък се сещам за Първа инвестиционна банка

    какво за ПИБ[/quote]

    защо спекулираш срещу ПИБ ??

    докато не кажат че е проблемна нямаш право да правиш внушения

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  38. 38 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Да обявят оценка за квесторите.

  39. 39 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ъпсурдистан":

    питам човека просто какво има в предвид: случая от 2008
    http://www.dnevnik.bg/biznes/2008/05/16/497232_ivan_iskrov_sluchaiat_s_pib_e_skandal_ne_kriza/

    или ликвидната подкрепа от държавата, която получи- срещу обезпечение в кюлчета т.е. държавата нищо няма да загуби

  40. 40 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Половината документация била скрита от прокуратурата и това е било отбелязано в докладите. Едва сега след прегледа тези хора започнали да връщат част от документацията. Ужасно е когато съдбата на една огромна банка се определя от прокурори и неспециалисти в банковото дело. Виждаме пред очите си как една здрава банка само за четири месеца може да бъде задушена от, според Тренчев: "организираната престъпна група" по върховете на държавата. Въпреки всичко банката е толкова здрава, че е още работоспособна и със стойност за която апетитите на местни и чужди неспират. Защо са пречи на ЕПИК. Защо не им се предоставят резултатите, за да бъдат проверени и на основата на тях да бъде конкретизиран плана им за спасение. Хората искат да инвестират, а личната злоба и ненавист на някай си непозволяват това. Приказките за пране е активно мероприятие. Ако се действаше така по света всички Английски, Швейцарски, Американски и т.н. банки трябваше да бъдат затворени и подсъдни, защото парите от най големите гешевти, контрабанда и афери по света, включително и местните, са в офшорките и от там в купищата огромни уж легитимни банки. Изобщо, има ли чисти пари ? Смешка, която само нашите недоброжелатели на банката, а от там на икономиката и финансите на страната могат да измислят.

  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    [quote#27:"yordannn"]Активите и обаче са доста ценни..освен парите - БТК и останалите фирми закупени с кредити от КТБ и май някой иска да си ги прибере за него си.[/quote]

    ...доста ценни или доста надценени?

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#40] от "lcj30372597":

    Човече, наистина не искам да бъда на твое място. Надявам се депозита ти да не е бил голям. А коментарът ти, както и всички останали твои свързани с КТБ за пореден път показват как се извъртат фактите.
    [quote#40:"lcj30372597"]Защо са пречи на ЕПИК.[/quote]
    Кой пречи на ЕПИК? Извънземните, цифрови никове... КОЙ?

  43. 43 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да не се забравя кой поръчва музиката......... . Всичко е ясно, но невярвам да има държавник, който да приеме огромните загуби за хората и държавата, защото той самият, естествено на гърбът на данъкоплатеца, ще трябва да възтанови тези загуби. Сега трябва спокойствие и финансова, икономическа и социална стабилност. Единственият разумен изход е тази стопанска единица да продължи да работи.

  44. 44 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Предлагам фалит, изплащане на влоговете до 100,000 евра, съд за виновните за "дупката".

  45. 45 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#34] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Виж, тук не става въпрос какво са "подозирали" от БНБ. Как пък не го заподозряха това по-рано - нали точно Искров ни убеждаваш, че банката е стабилна и ликвидна! Само по подозрения не може да налагаш надзор /чл. 103, чл. 115,116 от ЗКИ/ който е предназначен за декапитализирана банка, каквато КТБ не е. В следствие на кризата и атаката, банката имаше ликвидна, но не и капиталова недостатъчност. Къде остане същността на специалния надзор - да окаже бърза, в рамките на дни или седмица, ликвидна или капиталова подкрепа? Вместо това на квесторите се поставя задача - последователна и системна обезценка на кредитния и инвестиционния потрфейл, т.е. не оздравяване, а ликвидация! За останалото си абсолютно прав...

  46. 46 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#42] от "zlobar":

    Ами ти си сам си си отговорил - КОЙ пречи. От фонда казаха, че ще представят програмата си като видят резултатите от одита. Също така казаха, че не ги допускат до банката да направят свой дю дилиджънс. Ти даваш ли пари за апартамент без да си влязъл в него? Даже ютия купуваш ли без да видиш модела и състоянието й?

  47. 47 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#39] от "zlobar":
    [quote#39:"zlobar"]или ликвидната подкрепа от държавата, която получи- срещу обезпечение в кюлчета т.е. държавата нищо няма да загуби [/quote]

    Държавата нищо нямаше да загуби и ако беше оказала ликвидна подкрепа на КТБ, каквато оказва два пъти в рамките на пет години на ПИБ. Двоен стандарт? Несъмнено. И сега вече в ЕК има жалби за това - и от вложителите и от акционерите. Очаквай в най-скоро време комисията да отвори т.н. infringement procedure срещу България.

  48. 48 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#46] от "abygale":

    Абсолютно никъде не съм твърдял, че може без доклад акционерите да капитализират. Василев твърди, че може
    http://www.dnevnik.bg/biznes/2014/10/08/2396270_ktb_moje_da_bude_spasena_na_minimalna_cena_obiavi/
    Между другото твърдя, че той е човека, който знае най-добре състоянието на КТБ. Има си законови срокове- до 20 ноември трябва да са готови докладите.

    До коментар [#47] от "abygale":

    Държавата оказва ликвидна подкрепа за банки, за които няма съмнение за капиталови дупки. Друг е въпросът кое е породило съмнение в капиталовата адекватност на КТБ.
    Гледайки и този линк
    http://www.bnb.bg/PressOffice/POPressReleases/POPRDate/PR_20140620_BG
    май сами са си поискали надзорници.

  49. 49 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#45:"abygale"]Виж, тук не става въпрос какво са "подозирали" от БНБ. Как пък не го заподозряха това по-рано - нали точно Искров ни убеждаваш, че банката е стабилна и ликвидна! Само по подозрения не може да налагаш надзор /чл. 103, чл. 115,116 от ЗКИ/ който е предназначен за декапитализирана банка, каквато КТБ не е. В следствие на кризата и атаката, банката имаше ликвидна, но не и капиталова недостатъчност. [/quote]
    Виж, МЕН не трябва да ме убеждаваш във всичко написано в твоя коментар № 45, освен едно изясняване на фактите в горния цитат.

    Хронологически "протестната група" (или както там се нарича) подава сигнал (поръчан, от КОЙ ли) до цацаратурата за раздаване на кредити на "кухи фирми" без обезпечение ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ месеци. Цацаратурата прави показна акция, която заедно с шума по медиите създава паниката с тегленията, и се появява ликвидна недостатъчност. КТБ иска ликвидна подкрепа от БНБ но не я получава (за разлика от ПИБ седмица след това), и тогава САМА иска да бъде поставена под специален надзор. Което развързва ръцете на БНБ да почне да се рови в кредитния портфей "на място", а не по представени от КТБ на "Банков надзор" документи.

    За лош късмет, има не малко кредити (казват около 3,5 млрд' лв) които, въпреки че са обслужвани редовно, попадат в категорията на т.н. "лоши кредити". По памет,не помня добре дефинициите-кредити без адекватни обезпечения на наскоро учредени фирми чиято единствена дейност е кредитиране на други реални фирми без да получат реални обезпечения от тях.

    Това дава възможност на квесторите да почнат масивна обезценка на кредитния портфейл на КТБ, и да я докара И ДО капиталова неадекватност. И в резултат на това БНБ да е длъжна да отнеме лиценза на КТБ, и в последствие тя да бъде обявена (от съда май) във фалит.

    Каква е целта на тази операция отдавна е ясно на всички. Ама не провървя точно както беше планирана от няКОЙ (и който му дърпа конците), защото И РЕАЛНИТЕ фирми на "приближените" хора няма да си върнак кредитите на "кухите фирми", които са кредитирани от КТБ-никъде по тази верига не е имало реални обезпечения. Но втората част на операцията май ще успее-други кредитополучатели от КТБ ще могат да си изкупят по евтино кредитите А след фалит, като почне и разпродажбата на "нормалните кредити" (такива дадени на реални фирми с обезпечения), които при фалит стават изискуеми веднага-тогава "правилните другари" ще си купят за жълти ст'тинки работещи и печеливши предприятия. Освен ако те не намерят рефинансиране, което ще им струва...почти същото.
    До коментар [#45] от "abygale":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  50. 50 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    [quote#27:"yordannn"] Активите и обаче са доста ценни..освен парите - БТК и останалите фирми закупени с кредити от КТБ и май някой иска да си ги прибере за него си.[/quote]
    ++++ от мен. Някой е взимал хапчета за досещане. В цитираното изречение е концентрирана истината за това което се случва около КТБ!
    Мнозинството го разбира, но нищо не може да направи за да спре мафията.
    Мнозина коментират как дъщерята на Костов взима по 60 000 лн на месец от КТБ за наем и консултации. Но никой не пита как щерката костова е купила тези офиси/за да ги даде под наем на КТБ/ с какви пари и на каква ЦЕНА е придобила имотите! Иначе имаме комисия за незаконното имущество, прокуратура, БОРКОР.......

    Русия- проказата на планетата Земя.
  51. 51 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#48] от "zlobar":
    [quote#48:"zlobar"]Гледайки и този линк
    ...
    май сами са си поискали надзорници[/quote]
    Това написах и аз в коментар 49, преди да прочета твоят Ясно е защо са поискали надзор-защото иначе , след като не могат да изплащат депозити, БНБ трябва да ги обяви като неплатежоспосбни по бързата процедура. А надзора дава възможност на други алтернативи. Обаче след като КТБ беше вече мишена, стана много лесно (и напълно законно) квесторите да опчнат да обезценяват кредити, и да докарат КТБ до капиталова неадквеатност (не само ликвидна), и да се създадат условията за отнемане на лиценза и фалит

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  52. 52 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#51] от "Мойше! Толкоз!!!":

    да, и аз забелязах вашия коментар 49,
    [quote#49:"Мойше! Толкоз!!!"]КТБ иска ликвидна подкрепа от БНБ но не я получава[/quote]
    явно това пропускам в хронологията. Просто аз съм на 100% убеден, че БНБ правилно е постъпила, съмнявайки се в капиталовата адекватност на КТБ. А дали съм прав малко време остана да се разбере. Одиторите ще се произнесат скоро.

  53. 53 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#19:"chichka"]Квесторите ще кажат- банката е с отрицателен капитал, има 2-3 млрд загуба.....но вие ще повярвате ли? Колко от вас повярваха на фантасмагориите на Искров, Цацата, Овчев... [/quote]
    При тия пари/заплати/рушвети/ ,които дадоха на квесторите-Каквото им кажат-това ще твърдят..

  54. 54 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#35:"zlobar"]А какво друго да направи БНБ- действа по закон[/quote]
    Това ще да е някакъв неписан закон..

  55. 55 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Айде, чакаме истината да излезе на яве! Сладки приказки добре, ама и работа да се свърши.

  56. 56 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#54] от "Irina":

    Да, права сте, явно съм се объркал! Проверих в http://rozali.com/ и наистина не беше написано.

  57. 57 Профил на orrpheus
    orrpheus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Хубавото е че скоро, ще разберем истината за КТБ. Това дава шанс, също така да излезе на яве цялото това задкулисие.

  58. 58 Профил на chinesedemocracy
    chinesedemocracy
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#27:"yordannn"]Днес ще се види БНБ в лицето на Искров точно в кой отбор ще играят. [/quote]
    Хахахаха... Днес! Ще се види! ...
    Че то се видя още юли, и то от цяла България...
    Само в паралелната реалност има още неразбрали...

    https://www.youtube.com/watch?v=faSBzYRnFdk
  59. 59 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    Какво станА?
    Че двайсти ще свърши?

  60. 60 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И след оценката на квесторите какво следва ?

    Заличаването и от регистъра ли ?

    Май ще взема да позная ...?
    )))

  61. 61 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Забравих , че Цецко "усилено работи"зад граница за оздравяването и, ама му пречели некакви хора..))

    Напрво сън не го лови за КТБ )

    Вечер от много мислене и кахъри по КТБ, даже забравял да си събува чорапите преди лягане....)))

  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Те толкова дълго се мотаха,че сега освен фалит,друго не очаква КТБ.

  63. 63 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Времето на одиторите изтече. Най-накрая всичко ще стане ясно и ще се спре със спекулациите.

  64. 64 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Весело

    [quote#61:"tequila_sunrise"]ечер от много мислене и кахъри по КТБ, даже забравял да си събува чорапите преди лягане....))) [/quote]

    Той сигурно не е забелязал и че жена му си е купила виличка в Швейцария за 20 млн. евра, та за едни чорапи...

  65. 65 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Весело

    [quote#63:"todorus"]Времето на одиторите изтече. Най-накрая всичко ще стане ясно и ще се спре със спекулациите. [/quote]

    Времето на "уйдиторите" наистина изтечем, сега остана да видим и "уйдурмата"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK