Лазар Илиев и Росен Ангелчев са предложени за временни синдици на КТБ

Измененията в закона, с които се въведе фигурата на временния синдик, бяха инициирани от премиера Бойко Борисов миналата седмица, когато той обяви, че имуществото на банката се разграбва със съгласието на назначените от БНБ квестори. Всички парламентарни групи подкрепиха промяната в законодателството и участваха в подготовката на новите текстове.

© Велко Ангелов, Капитал

Измененията в закона, с които се въведе фигурата на временния синдик, бяха инициирани от премиера Бойко Борисов миналата седмица, когато той обяви, че имуществото на банката се разграбва със съгласието на назначените от БНБ квестори. Всички парламентарни групи подкрепиха промяната в законодателството и участваха в подготовката на новите текстове.



Фондът за гарантиране на влоговете в банките предлага на съда да назначи Лазар Илиев и Росен Ангелчев за временни синдици на останалата без лиценз Корпоративна търговска банка, се казва в съобщение на фонда. 


Илиев и Ангелчев са включени в непубличния списък на БНБ на синдиците и са дали писменото си съгласие да изпълняват новата длъжност, въведена с извънреден закон, публикуван вчера в "Държавен вестник". 


От двамата се очаква да искат прекратяване, разваляне или унищожаване на сделки, по които банката е страна, ако интересът на Фонда и респективно на държавата е ощетен.  Те ще могат да внасят отменителни искове, с които да атакуват сключени преди отнемането на лиценза сделки по прихващания. В правомощията им е и да наемат фирма, която да разследва източването на банката и да търси парите. 




В съобщението на фонда се казва, че Лазар Илиев притежава многогодишен опит като юрист в банковата сфера. Последната му месторабота е главен секретар на Сметната палата, където преди това, между 2011 и 2014 г., е директор на дирекция "Административна дейност". От 2002 до 2010 г. работи в Централна кооперативна банка АД, първоначално като директор на дирекция "Правна", а през последните шест години като член на Управителния й съвет и изпълнителен директор. В периода от 1993 до 2002 г. Илиев е главен юрисконсулт и директор на дирекция "Правна" в Първа инвестиционна банка АД. Преди това, от 1989 до 1993 г., е работил като юрист в управление "Правно" на Българската народна банка. От 1988 до 1989 г. е бил стажант-съдия в Софийския окръжен съд.


Илиев е магистър по право от СУ "Климент Охридски". Притежава квалификация от Austrian Bankers College. Притежава високи организационни умения и компетенции в областта на правото, икономиката, финансите и управлението на работните процеси, придобити в хода на професионалното му развитие. Владее английски и руски език, се посочва в биографията на Илиев, публикувана от фонда. 


Росен Ангелчев е представен като юрист с богат опит. посочва се, че е държавен експерт в дирекция "Енергийна сигурност" в Министерството на енергетиката, където работи от началото на 2015 г. От 2004 до 2015 г. работи в Министерството на икономиката, където заема различни позиции – началник на отдел "Ликвидация" (2004-2006 г.), зам.-председател на Борда на директорите на "Вазовските машиностроителни заводи" ЕАД (2005-2006 г.), главен експерт в отдел "Капиталови пазари и преструктуриране" към дирекция "Корпоративно управление и преструктуриране" (2006-2008 г.) и държавен инспектор в дирекция "Международно контролирана търговия и сигурност" (2008–2015 г.). От 2002 до 2004 г. работи в АК "Балкан" (в несъстоятелност) първоначално като главен юрисконсулт, а впоследствие като ръководител направление "Задгранични представителства". Бил е помощник-синдик в БСИ "Минералбанк" АД (в несъстоятелност) през 2000-2001 г. Между 1997 и 2000 г. е главен юрисконсулт в Частна земеделска и инвестиционна банка АД (в несъстоятелност), а от 1992 до 1997 г. е юрисконсулт в Първа частна банка АД. Професионалната си дейност започва в Министерството на външните работи.


В справката се посочва също, че Ангелчев е юрист по международно право от Московския институт по международни отношения. Притежава добри ръководни умения и опит в областта на несъстоятелността и ликвидацията на търговски дружества. Владее английски и руски език.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мамата
    Мамата
    Рейтинг: 244 Любопитно

    Фондът за гарантира на влоговете НЕ ЗНАЕ на какъв принцип са избрани двамата временни синдици в КТБ

    След кратък, но достатъчно абсурден разговор с прес-центъра разбирам, че са избрани "по вътрешни правила", които обаче не са налични и не могат да бъдат прочетени.

    Та да попитам и тук ако някой знае:

    1. Как Фонда избра Лазар Илиев и Росен Ангелчев

    2. Правено ли е класиране по зададени критерии сред лицата, включени в митичния списък на БНБ за банкови синдици

    3. Къде може да се види класиране

    Източник: https://www.facebook.com/miroivanovcom?ref=hl

  2. 2 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Първият е човек на ТИМ, а вторият?

  3. 3 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Между 1997 и 2000 г. е главен юрисконсулт в Частна земеделска и инвестиционна банка АД (в несъстоятелност), а от 1992 до 1997 г. е юрисконсулт в Първа частна банка АД.

    Така голямото замитане на следите продължава!!!

  4. 4 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    московски институт, серия от фалирали банки - ДС

  5. 5 Профил на mr.kiril
    mr.kiril
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Айде стига бе - единия човек на цеко минев, другия московски възпитаник!?!?!?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    НЕ на ДС и русофилите (вкл. Бойко Борисов)! НОВ ВСС! НОВ ГЛАВЕН ПРОКУРОР! РЕАЛНА СЪДЕБНА РЕФОРМА! Мавродиев (КФН) - вън от държавните институции!
  6. 6 Профил на pukii
    pukii
    Рейтинг: 242 Весело

    Ангелчев очевидно е държавен служител - какво му разбира цивката от сложната материя която го очаква, дето се вика - за тези професионалисти законодателството измениха . . .

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    Пак правилните хора?

    klimentm
  9. 9 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 648 Весело

    банки в несъстоятелност, от които какво се събра в масите им по несъстоятелност-върнаха ли се пари на депозанти на ПЧБ и в какъв размер...
    богат опит имат.

  10. 10 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Любопитно

    мале, ма тва звучи направо зловещо бе... предвид дереджето, в някоя нормална държава тоя, с тоя си "богат опит" още щеше да търка нара

    "Росен Ангелчев е представен като юрист с богат опит. посочва се, че е държавен експерт в дирекция "Енергийна сигурност" в Министерството на енергетиката, където работи от началото на 2015 г. От 2004 до 2015 г. работи в Министерството на икономиката, където заема различни позиции – началник на отдел "Ликвидация" (2004-2006 г.), зам.-председател на Борда на директорите на "Вазовските машиностроителни заводи" ЕАД (2005-2006 г.), главен експерт в отдел "Капиталови пазари и преструктуриране" към дирекция "Корпоративно управление и преструктуриране" (2006-2008 г.) и държавен инспектор в дирекция "Международно контролирана търговия и сигурност" (2008–2015 г.). От 2002 до 2004 г. работи в АК "Балкан" (в несъстоятелност) първоначално като главен юрисконсулт, а впоследствие като ръководител направление "Задгранични представителства". Бил е помощник-синдик в БСИ "Минералбанк" АД (в несъстоятелност) през 2000-2001 г. Между 1997 и 2000 г. е главен юрисконсулт в Частна земеделска и инвестиционна банка АД (в несъстоятелност), а от 1992 до 1997 г. е юрисконсулт в Първа частна банка АД. Професионалната си дейност започва в Министерството на външните работи."

  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Първият явно има опит с фалирали банки.Колко ли пари е върнал на вложителите?

  12. 12 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#2:"petark"]Първият е човек на ТИМ, а вторият? [/quote]

    Комисията за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия
    ----------------------------------------
    проверка на лица по чл. 3, ал. 1, т. 26 и чл. 21, ал. 2 – главните секретари, генералните директори, заместник генералните директори, главните директори, заместник главните директори, директорите, заместник-директорите, началниците на отдели и началниците на сектори – Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.


    ----------------------------------------
    Р Е Ш Е Н И Е № 2-89/ 17.10.2012 г.

    Установява и обявява принадлежност към органите по чл. 1 от закона на:


    Три имена Росен Иванов Ангелчев
    Дата на раждане 27.05.1958 г.
    Място на раждане гр. София
    Вербувал го служител лейт. Пламен Владимиров Николов на 22.02.1988 г., регистриран на 16.03.1988 г.
    Ръководил го служител лейт. Пламен Владимиров Николов; кап. Димитър Чалев

    Структури, в които е осъществявано
    сътрудничеството СГУ на МВР-ДС, ПГУ-IV

    Качеството, в което е осъществявано
    сътрудничеството - секретен сътрудник доверено лице; секретен сътрудник

    Псевдоними Иванов; Константини

    Документи, въз основа на които е установена принадлежността към органите по чл. 1 Документи от ръководили го щатни служители, рег. бланка, съдържащи се в лично и в работно дело Ф1, а.е. 6065-3 тома; рег. дневник; картони – обр. 1 – 2 бр. и обр. 3.

    Снемане от действащия оперативен
    отчет 1989 г.

    Публична длъжност или публична
    дейност Н-к на отдел от 22.07.2004 г. до 01.09.2006 г.

  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Щом кадър на ЦКБ се е заел със събирането на вземанията моиже ида поисъбере нещо!

    Особено ако му помагат и собствениците.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Имат опит, но за чий интереси ще го палзват, ще видим. Дано в интерес на обществото.

  15. 15 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Весело

    [quote#14:"lcj30372597"]Имат опит[/quote]
    верно, в източването
    --------------
    ПГУ-IV, 1986 г.
    Първоначално е сформирано, за да контролира държавните предприятия, много от които при опитите за стопанска либерализация в началото на 80-те години получават възможност за преки контакти с чужди контрагенти, както и за да следи за политическите настроения сред работниците и за дейността на чуждите предприятия с дейност в България. В средата на 80-те години негова основна дейност вече е организирането на нелегална външнотърговска дейност.[33]

    Четвърто управление участва активно в контрабандата на злато, чужда валута, битова техника, цигари, напитки. То ръководи нелегалния реекспорт на оръжие и боеприпаси, извършван от Кинтекс и дъщерните му предприятия, както и износа на „медикаменти, намиращи се под контрола на Международната здравна организация“.

  16. 16 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#12:"extraCACA"]Качеството, в което е осъществявано
    сътрудничеството - секретен сътрудник доверено лице; секретен сътрудник
    [/quote]

    ПГУ /секретни сътрудници – български граждани, за които е преценявано, че имат разузнавателни възможности, притежават необходимите политически и делови качества и съзнателно и конспиративно изпълняват поставените им задачи.

  17. 17 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    е тва се пънеше да назначи баце ви пиуенца, нататък гледайте сами

    "През 1980 г. Политбюро на ЦК на БКП издига Научно-техническото разузнаване в самостоятелно управление в рамките нае ПГУ, поради приоритетното развитие на българската електроника и увеличаване на необходимостта за набавяне на западни технологии от забранителния списък на КОКОМ. За целта са създадени специални задгранични фирми, чрез които от България са изнесени национални капитали, чиято точна сума остава неизвестна и до днес.

    ПГУ участва в набавянето на външно-политическа информация за Политбюро през 1985 г. и следващите години при провеждането на насилственото преименуване на българските турци. За участието си във „възродителния процес” част от ръководството на ПГУ получава специални награди със секретния указ на Държавния съвет №1313, подписан от Тодор Живков."

  18. 18 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Последно беше изнесено, като информация, че въпросните лица ще се отчитат (докладват) ежеседмично към комисията за КТБ в парламента, както и към медиите. При всички положения интереса към КТБ от различни кръгове не е случаен, като в това число не трябва да се изключва кръга Капитал и сродните му. Всички ще искат да си вземат поне по едно парче от баницата. Това е положението... Въпросните лица имат доста значителна експертиза и са врели и кипели в банковите среди. Със сигурност знаят за какво става дума, а и Бойко няма да ги остави безконтролно, така че може да им се даде кредит на доверие. Резултатите трябва да се видят още през първата седмица, защото бакиите не са никак малко...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  19. 19 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#18:"nikivan"]доста значителна експертиза[/quote]

    аха... в раздаването на куфарчета

  20. 20 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#19] от "extraCACA":

    Добре казано - не мислиш ли, че при определени правила и условия това може да е от полза?!?!

    Тоест тезата ми е - "Тоя, който знае как се раздават куфарчета, ще знае от къде да търси съдържанието им..."

    Или според теб трябва да сложат някой студент по финанси, който още от първия месец ще могат да баламосват както си искат по множеството канали за влияние и натиск. Аз съм оптимист, а за теб не знам... И не забравяй, че Бойко лично е поел ангажимент парите от КТБ да бъдат в възстановени в максималния им обем и в максимално кратки срокове... От това зависи съдбата на ГЕРБ и на ББ.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Весело

    [quote#20:"nikivan"]Тоест тезата ми е - "Тоя, който знае как се раздават куфарчета, ще знае от къде да търси съдържанието им..."
    [/quote]
    ахаха, сбъркал си, аз не съм от местните пенсии... аре първо да намери предните па после да му даваме нови или Боцко не ще

  22. 22 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#21] от "extraCACA":

    Връщаш се прекалено назад във времето. Нещата от тогава са много по-различни. Това от преди няма как да стане сега, или поне по този начин. Както казах - трябва да се действа много бързо. Хората ще повярват само на реални резултати... Така и трябва...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  23. 23 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Весело

    [quote#22:"nikivan"]Хората ще повярват [/quote]
    хехе... я се чуй
    [quote#22:"nikivan"]Нещата от тогава са много по-различни. Това от преди няма как да стане сега[/quote]

    мда, винаги има повече от един начин да се одере котката, иначе - и нещата, и забърканите в тях са си все същите, както виждаш

  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#22] от "nikivan":

    виждам, не си съгласен че другаря е от криейтърите на куфарчетата и червените "бизнесмени", както и на мутрите впрочем, мързи ме, ама предполагам и сам можеш да погледнеш кога и от къде точно плъзна мутренската паплач... та, можеш ли да приведеш поне един факт, с който да подкрепиш минуса си ... за 25 години все нещо требе да се намери

  25. 25 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#24] от "extraCACA":

    Какъв минус?! Както виждаш не съм се опитвал да споря за куфарите, макар че достатъчен аргумент би било само да се каже, че много хора от това време вече ги няма. Иначе, че прехода все още не е свършил и че управляващите на тая държава, за толкова години не разбраха, че така не може съм напълно съгласен. И все пак иска ми се да мисля, че този път историята ще има друг край - досиетата КТБ ще променят много неща...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  26. 26 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    [quote#25:"nikivan"] досиетата КТБ ще променят много неща[/quote]
    колкото тези на ДС другарите промениха нещо... както виждаш, кервана си върви... пълен фарс

  27. 27 Профил на providen
    providen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    . Росен Ангелчев не е юрист, никога не е учил право. Росен Ангелчев трябва да бъде даден на прокурор и подведен под наказателна отговорност за това че не е завършил право, а е декларирал че е юрист. Да се изиска от Росен Ангелчев публично да си представи дипломата по право. Съюзът на юристите да провери случая. Как може човек, които не е държал един изпит по право да се назначи на товорен пост. Росен Ангелчев с подкупи си приравни московската диплома към диплома на български юрист без да е учил право. Също с подкупи успия да стане синдик.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK