КТБ била фалирана по схемата от 1996 - 97 г., но усъвършенствана

Цветан Цветков

© Цветелина Белутова, Капитал

Цветан Цветков



Корпоративна търговска банка е била фалирана по схема, подобна на банковите фалити от 1996 и 1997 г., но по-усъвършенствана, казва в интервю за "Преса" новият председател на Сметната палата Цветан Цветков. 


"Компетентните органи трябва да се произнесат. Но самият факт, че една банка  изпада в такава криза, без да е имала симптоми - не е нормално", казва той и припомня за "потресаващи разкрития" при одита на синдиците на фалиралите през втората половина на 90-те години банки. 


По повод искането на депутати от различни парламентарни групи Сметната палата да провери банковия надзор в БНБ, Цветков посочва, че одитната институция не може да направи това по своя инициатива, а трябва парламентът да й го възложи. 




"Именно БНБ е горещият картоф в момента, затова подкрепям идеята да направим одит на банковия надзор. Това ще бъде добър знак, че парламентът иска да получи информация и да има обективна оценка как е функционирал той", казва Цветков. Той уточни, че при такива одити се канят външни експерти с познания в областта. 


Новият председател на палатата подкрепя идеята за създаване на специализиран орган, който да следи за разминаване между декларациите на политиците за имущественото им състояние и реалността. По принцип съм за, тъй като това беше пробойна в законодателството, уточнява той. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 450 Любопитно

    "Именно БНБ е горещият картоф в момента, затова подкрепям идеята да направим одит на банковия надзор. Това ще бъде добър знак, че парламентът иска да получи информация и да има обективна оценка как е функционирал той", казва Цветков. Той уточни, че при такива одити се канят външни експерти с познания в областта. "

    Да видим, на кой му стиска да възложи такава проверка?

    Happy face says, adios !
  2. 2 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Тя схемата е ясна ,но защо никой от виновните през 1996-7 не влезе в затвора, а си харчат парите, че и акъл дават по медиите.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 450 Весело

    Добри намерения - дано не си останат само намерения...

    Stef
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Лелллейййй!
    И тоя е шеф на Сметната палата?

    Или не е наясно и говори глупости, значи е калинка на поста си.
    Или нарочно лъже и маже. Което, поне според мен, пак го прави неотговарящ на поста му ...

  5. 5 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    "Гледах заместник главния прокурор Сарафов и се потвърдиха най-лошите ми прогнози за шансовете ни по делото в международния съд за КТБ. Това, че атаката срещу банката е имала политически характер е видно и по нескопосания начин и горещите следи, които участниците оставят след себе си. Именно те дават основание на почти всяка засегната страна по делото КТБ, веднъж като попадне в международен съд, да си потърси правата и осъди държавата. Основната опора на прокурора Сарафов в тезата, че банката е била "гнила ябълка" и с което оправдават действието на прокуратурата е "одита" на трите световноизвестни компании, които били "потвърдили", че банката е източена. Като човек, който е работил в подобна компания и знаещ за какво иде реч ще кажа само, че шансът на която и да е от тях в съд да потвърди тезата на прокурора Сарафов е нулев..."
    Илиян Василев http://idvassilev.blogspot.com/

  6. 6 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1307 Любопитно

    ""... самият факт, че една банка изпада в такава криза, без да е имала симптоми - не е нормално", казва той и припомня за "потресаващи разкрития" при одита на синдиците на фалиралите през втората половина на 90-те години банки."

    не разбрах, за одит от 90-те ли говори или за КТБ... щото май не само схемата, ами и синдиците им са едни и същи

  7. 7 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 340 Неутрално

    За умишлен фалит, източване, финансови престъпления ,пладнешки грабеж и т.н. в САЩ дават доживотен затвор. В БГ няма нито един осъден от началото на т.н. преход ,няма и да има,защото т.н. политически,икономически елити са пряко свързани с представители на т.н. съдебна система и всички крадат на поразия.
    В тази държава не може да се очаква справедливост.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  8. 8 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Такова обиране на банка си е класическа комунистическа схема.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  9. 9 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    "Именно БНБ е горещият картоф в момента..."

    И прокуратурата, и прокуратурата... И двете институции действаха на юрош да срутят банката "по подозрения", пък после да търсят оправдания и замитат следите. Но следите остават. И точно по тях акционери, вложители, облигационери ще ни спукат в международните съдилища. Сарафов дали ще плати "сметката"? Или Цацаров? Или Искров? Или всички останали комплотаджии начело с Кой и шлифера Му? Ха познайте...

  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Не може да се сравнява с 96-97г. ,защото тогава нямаше закони за банките , сега има закони ,но не се спазват.Прокуратурата да започва от Искров надолу.

  11. 11 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Кой, кой, кой натика държавните пари в КТБ? Кой все още твърди че Чобата и Орешака не трябвало да теглят държавните пари от КТБ? Защо този човек е премиер, а Радан му ходи на килимчето в Банкя да му мята метани и целува ръка?

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  12. 12 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    [quote#2:"apollo"] защо никой от виновните през 1996-7 не влезе в затвора[/quote]

    Заради прокуратурата - тя провали делата, като внасяше обвинителните актове не по специално приетия член от НК за банковите фалити, а по друг член от НК за безстопанственост в държавни и обществени организации.
    И обвиненията падаха в съда още на първите заседания.
    И по-късно заради НДСВ и ДПС, които въобще отмениха въпросния член.

  13. 13 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 727 Неутрално

    А КОЙ дирижираше схемите през 1996/1997 ?
    http://desebg.com/2011-01-06-11-45-39/1648-2014-01-15-15-09-55

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  14. 14 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 726 Весело

    Тоя е преписвал от "Протестна мрежа"!

  15. 15 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    по схемата от 1996 - 97 г., но усъвършенствана
    .............
    Е, все пак в Симеоново си имат умни хора, явно на са си губили времето и са работили на един по-фин вариянт.
    Добре, тогава, 1996-97 г врътката целеше да
    вземе спестяванията на булгар, на обикновенните хора, които просто са акумулирали спестявания, съответно биха били конкуренти на ДС фирмите в началният стадий на капитализма-
    При КТБ бяха ударени преди всичко спестовници от среден калибът, т.нар. червен полу-елит, тия ,които леко и силно се облажиха покрай политиката, медиите и др., но все пак не принадлежът към вътрешният кръг на ДС/БКП, а са само шутиг старс. Оп, прибраха си наспестеното от тях. БКП/ДС дава, ама за временно ползване, после си го взема.С лихвите.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  16. 16 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2209 Разстроено

    Абе всичките схеми са им познати на ония, дето бъркат в казана с меда. Няма отърване от тях.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2726 Неутрално

    И това го казва председател на Сметната палата...?! Тоя да не са го скъсали от дюлята днес, сутринта?!
    Нищо общо няма единия модел на кражба с другия! Още по-добре, че не преживяхме пак номера с хипер-нфлацията!
    Няколкото общи неща са: изчезнаха пари в големи количества, осъдени банкери няма да има и схемата е с участието на БНБ! Едната схема си е чисто политическа, другата сто процентова милиционерска измама! И малката разлика, че Веска Меджидиева избяга в ЮАР, а пък мустакатия Цецо си е по-наблизо, в Белград!

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Поредно празнодумие за КТБ, докато текат преговори затова кой да бъде виновен и колко да му се плати, кой да бъде осъден и колко да му се плати, кой да не бъде споменаван и колко да плати, кой да бъде обявен за добрия и да си плати и кой за лошия и да му бъде платено. Всичко това заради очакването на данъкоплатците, но за тяхна сметка.

  19. 19 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Весело

    [quote#10:"hodounski"]Не може да се сравнява с 96-97г. ,защото тогава нямаше закони за банките [/quote]
    Законът за банките и кредитното дело е от 1992, отменен със Закона за банките (1 юли 1997 г.), чиято глава "Несъстоятелност" е отменена със Закона за банковата несъстоятелност от 2002, но кой ли се наема да спори с всичколози...
    Излагайте се спокойно, никой не ви чете!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  20. 20 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Любопитно

    [quote#4:"xm..."]Или не е наясно и говори глупости, значи е калинка на поста си. [/quote]
    И ти си "специалист" като Ходунска, нали?! Разбира се, че схемата е същата и на всеки, врял и кипял в тези работи, му е ясно. Само на червените тукашни калинки им е весело като ни крадат, а после блажено забравят, заети с фукането си в анонимна среда. Многознайковци!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  21. 21 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 925 Неутрално

    След два месеца ще стане 1 година от събитието с КТБ. Когато стане убийство полицията не започва търсенето на убиеца след 10 месеца, а НЕЗАБАВНО И С НУЛЕВА ТОЛЕРАНТНОСТ и без да откровенничи в пресата!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  22. 22 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Разбрах! И сега, както и тогава осъдени няма да има!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  23. 23 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    [quote#22:"tribiri"]Разбрах! И сега, както и тогава осъдени няма да има! [/quote]
    Ще има! Слава Богу, Иван Костов се пенсионира и няма да може да се прикрият!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#12] от "Един препатил":

    Значи 4 години тайничко са размотавали нещата и никой, ама никой не се е усетил и после е дошло НДСВ за да има кой да е виновен!

    На нашите политици винаги съм и виновни или предишните или бъдещите!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    "Именно БНБ е горещият картоф в момента, затова подкрепям идеята да направим одит на банковия надзор. Това ще бъде добър знак, че парламентът иска да получи информация и да има обективна оценка как е функционирал той", "

    Но това е едната страна на въпроса, много важна от гледна точка на намаляване на риска за в бъдеще за други подобни случаи, но от гледна точка на това, че с техните ( на БНБ и прокуратурата) идиотски действия, може да се стигне държавата да бъде осъдена и ние да платим още веднъж същите пари.
    Препоръчвам ви по този въпрос статията на Илиян Василев в Редута или Офф нюс, където този риск е разгледан внимателно и за наша жалост оценката е доста страшна.

  26. 26 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#21] от "vxa15365434":


    [quote#21:"vxa15365434"]След два месеца ще стане 1 година от събитието с КТБ. Когато стане убийство полицията не започва търсенето на убиеца след 10 месеца, а НЕЗАБАВНО И С НУЛЕВА ТОЛЕРАНТНОСТ и без да откровенничи в пресата![/quote]

    За голямо наше съжаление, тук убиеца ( или поне съучастника) трябва да започне търсенето с НУЛЕВА толерантност - просто няма как да стане.

  27. 27 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3571 Неутрално

    "... че една банка изпада в такава криза, без да е имала симптоми - не е нормално"
    –––––––––––––––––
    И как да е нямала симптоми, като за формирането на приходите ѝ, както и за кредитния ѝ портфейл се говори поне от три години?
    И НИТО един орган не видя проблем!!!
    Това е умишлено организирано от едни кръгове, свързани с предния фалит на банки, с активната подкрепа на БНБ, Сметна палата, КФН и Прокуратура.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  28. 28 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#20] от "Black Ice":

    Чакай малко! Нали виновни са Пеевски, Цацаров, ДАНС и БНБ.

    През 97-ма нямаше Цацаров, нямаше Пеевски, нямаше ДАНС! Даже и БНБ-то беше със съвсдем различни функции.
    Тогава виновни бяха банкерите, които си бяха масово от ДС и банките бяха източени от тях.
    Как тогава схемата е същата!? Дали пък лека полека няма да започнат да ни казват истината, а именно, че банката е фалирана от Цветан Василев и приятели!?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  29. 29 Профил на lefkovitz
    lefkovitz
    Рейтинг: 277 Неутрално

    А този Цветан Цветков как разбра? Та той беше току що назначен? Или всеки си говори, каквото му падне?

  30. 30 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#21] от "vxa15365434":

    Виж сега. При случаят Пеевски нямаше "убит", ама имаше набедени "убийци". В случая КТБ банката беше "убита", но убийците са си на свобода и хич нямат намерение да се саморазследват. И даже са си много толерантни един към друг. Прокуратурата е отворила един корпулентен чадър над КОЙ, премиера го е гушнал под шлифера си, гуверньора много обичал БНБ и народа и затова не си подавал оставката, НС ударно променя закони за официализиране на предстоящото разграбване... Е няма такава наглост!

  31. 31 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 558 Разстроено

    До коментар [#23] от "Black Ice":Не се заблуждавайте! Чадър за Кой и/или 10 винаги ще се намери!

    Sic transit..
  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#5] от "abygale":


    [quote#9:"abygale"]И прокуратурата, и прокуратурата... И двете институции действаха на юрош да срутят банката "по подозрения", пък после да търсят оправдания и замитат следите. Но следите остават. И точно по тях акционери, вложители, облигационери ще ни спукат в международните съдилища. Сарафов дали ще плати "сметката"? [/quote]

    И аз няколко пъти цитирах същия източник ( Илиян Василев), но въпроса е да си опитаме да се спомним, когато нещата бяха обратими, какви бяха нашите позиции ( между другото дори не е трудно - има архив на мненията) и как голямото болшинство викаше "Фалит!", не защото знаеше и беше сигурно че това е единствения или икономически най-целесъобразния вариант, а защото много ни се искаше да видим как богатите "плачат", като си загубят парите.
    Не е никак ново, че революциите изяждат първо своите деца, знае се още от Френската революция, но...човешката природа не се мени, поне в статистически значими обеми.

  33. 33 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    [quote#5:"abygale"]Гледах заместник главния прокурор Сарафов и се потвърдиха най-лошите ми прогнози за шансовете ни по делото в международния съд за КТБ.[/quote]
    Цецо Мустака няма начин да не спечели делата в Стасбург. Достатъчно е да се представят документи за състоянието на КТБ към началото на погрома и след "мечешката услуга" по "спасяването" на банката от т.н. квестори. Всички ГУЗНО мълчат за състоянието на банката към 20 юни 2013г., когато капиталовата адекватност е била повече от достатъчна. Именно затова се налага да изгонят първата одиторска фирма и квестори и да потърсят помощта на подходящи такива. В резултат на ШЕСТ месеца труд успяха да доведат "сметките" до ЗАДАДЕНИТЕ 4.5 млрд, но, ЗАБЕЛЕЖЕТЕ(!!), чрез ОБЕЗЦЕНЯВАНЕ до 100% на напълно действащи активи, по специална методика, неприлагана НИКЪДЕ досега в ЕС и у нас.
    Но на територията ни е невъзможно да се търси съдебно решение по същество за БЕЗОБРАЗИЯТА и беззаконията, вършени в този период. Затова Цецо Василев ще се обърне към Страсбург. Там, обаче, няма да разглеждат делата ПО СЪЩЕСТВО, а само с оглед на нарушени права от страна на държавата.
    И извършителите на погрома ще останат "в дълбока" тайна. Не че не ги знаем, но все си е дручко, нали?

  34. 34 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    [quote#33:"alexsilver"]Всички ГУЗНО мълчат за състоянието на банката към 20 юни 2013г., [/quote]

    Да се чете: КЪМ 20 юни 2014г.

  35. 35 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1971 Неутрално
  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#28] от "tribiri":


    [quote#28:"tribiri"]Чакай малко! Нали виновни са Пеевски, Цацаров, ДАНС и БНБ.

    През 97-ма нямаше Цацаров, нямаше Пеевски, нямаше ДАНС! Даже и БНБ-то беше със съвсдем различни функции.
    Тогава виновни бяха банкерите, които си бяха масово от ДС и банките бяха източени от тях.
    Как тогава схемата е същата!? [/quote]

    Ами от написаното от теб се вижда, че схемата е същата.
    Един от днешните виновни ДАНС (рожбата на Станишев) си е едно към едно ДС, при това и кадрово.
    За Цацаров не мога да го кажа( искам да кажа докажа), ама за кандидат председателя на ДАНС Пеевски, въпреки че по възраст не се връзва, но като генезис, в смисъл на политически такъв, не е ли рожба на ДС кадри като Доган Местан и прочее?
    Така че дали ДС през 96-та или ДС-2 през 2014, принципна разлика няма.
    А за Искров и банковия надзор, та тези хора са школа в тази област и ако нещо ги държи да не се развихрят съвсем като 96-97-а е сами е единствено валутния борд и само все пак страха кой да бъде убиеца на борда, не позволи тази атака да продължи и борда да го няма.

  37. 37 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Весело

    [quote#28:"tribiri"]Дали пък лека полека няма да започнат да ни казват истината, а именно, че банката е фалирана от Цветан Василев и приятели!? [/quote]
    Кой е Цветан Василев, кои ръководеха БНБ през 90-те? Кой беше Емил Кюлев? И кои са приятелите и съветниците на Цв. Василев? Кои са акционерите в КТБ? Какво представлява акционерът, наричан за пред балъци "Държавен фонд на Оман"?
    Ще ти дам жокер - Сравни биографиите на Василев и Кюлев и много неща ще ти се прояснят. Или това не е задачка като за трол? Твърде сложно ти се вижда? Питаш, обяснявам!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  38. 38 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Принципно е прав.
    Но къде, къде по-просто е да арестуват Пеевски и Протестна мрежа да го разпитва публично на площада, а той в клетка (кочина).

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  39. 39 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    "без да е имала симптоми"

    Ако слушаш Искров - не е имало симпоми. Ако четеш Капитал - от 2011 тръгбят за симптомите. Ако питаш депозантите: "Мен какво ме интересува ? Влога ми е под 100 000 евро, гарантиран е. Слагам си парите в банката с най-голяма лихва. След това държавата ще ми ги плати."

  40. 40 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#31] от "antropos":

    Може би сте прав, за съжаление. Те затова първо овладяха, а после разсипаха съдебната ни система. Държавицата се клати отвън и хората все повече усещат липсата й. Затова са ми смешни тукашните червено-теменужени "анализатори", които за всичко имат съшито с бели конци обвинение или ... готова магическа рецепта - пенкилер.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  41. 41 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Не само този фалит, или подобните от 96/97 г. са предизвикани умишлено. Всичко в държавата от далечната 1986г. се движи по схема. Първия елемент в нея бе онзи прословут ''Указ 56'', който комуноидите утвърдиха. Наглед да поохлабят примката, да размразят икономиката и по образец на ленинския НЕП, да живне частната инициатива. А, истината бе много по-прозаична. Червените бонзи/не само нашите, всичко започна от руските/, се убедиха в пълната неспособност на пазарната икономика да дава просперитет. Което предвещаваше краят на СИВ и социалистишеския лагер. Тогава започнаха разработване на схемите по които ограбиха народите си. Но, само тези, като българи руси, румънци, които им позволиха. Нашите, като първа стъпка взеха доларови заеми, вкараха ги в кухи външно търговски дружестава, концесии и подобни далавери и по указ 56, ''тайно и полека'' ги приватеризираха. После върнаха парите в България, раздадаха ги на своите хора, назначени за милионери от Луканов. Дойде ред и на банките и така живота си тече до днес. Само ЛУСТРАЦИЯ, може да спаси България!

  42. 42 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#32] от "tsvetko_51":

    Точен си! И самооще един щрих! Нека не забравяме, че сигналът срещу КТБ беше подаден от протестна мрежа. Нека незабравяме, че техни представители станаха акционери в банката за да разберат отвътре далаверите там.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  43. 43 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#32] от "tsvetko_51":

    Не само викаха "фалит", ами и #нямадаплатим. Платихме ли? Платихме. И тепърва ще плащаме. Милиарди! А когато нещата бяха обратими Гунев твърдеше, че 500 млн. лв са били нужни за да заработи банката след първия удар. Още тогава финансисти и експерти предупреждавах, че сметката дето ще я платим за умишления фалит на КТБ ще надмине 10 млрд.! Сега наблюдавам нарастващо осъзнаване на коментиращото войнство тук - на хората им стана ясно, че пак ни прекараха. Че едни мастити политици и правораздаватели ще се облажат за наша сметка. А ние, ние ще духаме супата.

  44. 44 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 558 Любопитно

    До коментар [#41] от "yorddj":Вероятно имате предвид плановата икономика?

    Sic transit..
  45. 45 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#33] от "alexsilver":
    [quote#33:"alexsilver"]И извършителите на погрома ще останат "в дълбока" тайна.[/quote]

    Ами не е съвсем така. Вложителите и акционерите ще заявиха, че използват изказванията на премиера за виновните лица в бъдещите дела в Страсбург и Люксембург. Борисов публично посочи Орешарски, Чобанов и Искров. Ако у нас такива интервюта не служат за доказателство, там това се допуска. А и на Корпулентния & Ко ще им дойде времето. Времето е най-справедливо. Връща всичко на всички.

  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#33] от "alexsilver":

    Ще ми кажете ликакво знаете за капиталовата адекватност иузобщо!? Може да не е по регламент 680 на ЕС. Разкажете ми поне за наредба 8 която отпадна през април 2014 - та.

    Апропо, чудесна индулгенция за одитори и надзорници! Сменила се е нормативната уредба и опаааа голит заднике лъснал.

    Само че истината едруга. Капиталът на КТБ е от кредити отпуснати от самата КТБ. Т.е. тя никога не ебила капиталово ОК.

    Така че Цв Василев няма никакви шансове да исъди когото и да било!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на contra_banda
    contra_banda
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Цветан Цветков, поредният неграмотник! Аман от статистици! Няма ли един с нормално икономическо мислене?

  48. 48 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#36] от "tsvetko_51":

    Чакай, чакай! Да започнем отначало! През 1997- ма банките бяха източени оот банкерите, т.е. отвътре! Ако схемата е същата то и КТБ е източена отвътре! Всичко останало е само волен полет на въображението!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  49. 49 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#44] от "antropos":
    Да, напълно прав сте! Благодаря!

  50. 50 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    КТБ не е "източена". Слушайте и други тези освен тези на "Иканомедия". Прокопиев е в открита война с Цветан Василев още от аферата с "Доверие". Даже не се посвени да атакува и лъже по адрес на Иван Костов, който е любимец на аудиторията тук. Милиони на негово име така и не се намериха......
    1. Ако в банката имаше нередности международния одит нямаше да и позволи купуването на "Агрикол".
    2. Ако банката е раздавала кредити на кухи фирми, Цветан Василев нямаше да заявява, че ще съди България.

    Любовта ще спаси света!!!
  51. 51 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":
    + от мен, истината боли за много дървени глави.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  52. 52 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    Финансовото състояние на КТБ преди атаката срещу нея е било отлично. Това трябва да е ясно, надявам се.

    Любовта ще спаси света!!!
  53. 53 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#7:"Rock J"]За умишлен фалит, източване, финансови престъпления ,пладнешки грабеж и т.н. в САЩ дават доживотен затвор.[/quote]
    Ben Bernanke и бандата на Федералния резерв са си на свобода. Само ги подмениха с нови. И така, до следващото източване, когато новите ще бъдат подменени с още по-нови. А всичко което си изредил по-горе е така, но само за дребната цаца.

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  54. 54 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#8:"today"]Такова обиране на банка си е класическа комунистическа схема. [/quote]
    Не си спомням да е била прилагана по комунистическо време, по простата причини, че не е била съвместима с тогавашната управленческа система. Но виж в условията на "демокрация", и с новите механизми на капитализЪма-менте - абсолютно!

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  55. 55 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    До коментар [#20] от "Black Ice":
    Разбира се, че схемата е същата и на всеки, врял и кипял в тези работи, му е ясно....
    -----------------------------------
    Разбира се, че схемата не е една и съща!
    Това, че е мошеническо изпълнение с бандитски нюанси и практически еднакви крайни резултати не ги прави идентични.

  56. 56 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ами да - по същата схема и от същите червени крадци...то се вижда и от космоса...

  57. 57 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Любопитно

    До коментар [#55] от "xm...":

    [quote#55:"xm..."]Разбира се, че схемата не е една и съща! [/quote]
    Схемата е една и съща! Раздаване на необезпечени кредити на подставени лица, вкарване и изкарване на държавни пари, високи лихви за балъци, руско мекере начело на банката със "съветник" (бивш финансов министър и министър-председател, създател на банката - тъмна сянка в предишния банков грабеж, приближен до Лукановите куфарчета, осъществил голяма част от сделките в т.н. "приватизация", после неплатежоспособност, квестори, цесии, отнемане на лиценза, смяна на собствеността в БТК, Петрол, Дунарит...
    Хайде, не се опитвайте да знаете и да разбирате от всичко, а!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  58. 58 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 726 Весело

    Нетипично висока подкрепа за Цветан Василев под тази статия. Щял да печели дела в Страсбург, банката си била съвсем наред...

    Пак мирише на тролска ПР акция.

  59. 59 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1222 Любопитно

    [quote#46:"tribiri"]Така че Цв Василев няма никакви шансове да исъди когото и да било! [/quote]
    Тъй, тъй, по-малко трябва да се пие.
    Три бири ти идват повечко...

  60. 60 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7001 Неутрално

    Като ви каза И.Костов,че трябва да се направи всичко възможно да се спаси банката,не слушате.Сега може двойно да платим цената.И няма да я плати Пеевски,Цацаров,Искров и Борисов.Ние ще я платим.

  61. 61 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#55] от "xm...":

    И най-важното - участие на политическата ДС-КГБ мафия в далаверата. Разликата е само в размера на платеното от държавата на тъпаците, които са си поверили парите на банката на КГБ! За наша сметка, разбира се. Отново!

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  62. 62 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#42] от "tribiri":
    Протестна мрежа подадоха сигнал за разходите на ББЦ на Бареков!!! Тези приказки как станали акционери и разбрали за далавери са художествена литература като "Под игото"! Другото са съчинения на Главатаря на прокурорите.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  63. 63 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    До коментар [#57] от "Black Ice":
    Драга, аре по-кротко, а?
    Вие се закачихте за мен, а не аз за вас.
    Вас просто ви прескачам отдавна, та не досаждайте и вие, а?

  64. 64 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#37] от "Black Ice":
    Като пишеш за биографи.....какво знаеш за 2 год задочен курс по "Мениджмънт на малка фирма" провеждан 1986-1988 г във ВСШМВР "Г. Димитров" кв. Симеоново?

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  65. 65 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Весело

    [quote#63:"xm..."]Драга, аре по-кротко, а? [/quote]
    Накъде "по-кротко" от това, извинете? Доказах Ви, че давате оценки на хора, които не познавате и без да разбирате от материята. Друг пък като казвате някому "калинка", или че говори "глупости", или че "схемата на банковия фалит" е една и съща през 90-те и днес, поне казвайте какво точно имате предвид, а аз няма да досаждам - всичко ще е ясно.

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  66. 66 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Любопитно

    До коментар [#64] от "chichka":

    Това да не е от биографията на Кюлев?

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  67. 67 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#46:"tribiri"]Само че истината едруга. Капиталът на КТБ е от кредити отпуснати от самата КТБ. Т.е. тя никога не ебила капиталово ОК.

    Така че Цв Василев няма никакви шансове да исъди когото и да било![/quote]

    Цв Василев ще осъди България защото НЕ Е ИМАЛ ВЪЗМОЖНОСТ да докаже че горното не е вярно, без значение дали е вярно или не по същество.
    И чак пък никога да не е била капиталово ОК? Само след 25.03.2014: http://bnb.bg/PressOffice/POPressReleases/POPRTheme/PR_20141106_BG

  68. 68 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#66] от "Black Ice":
    Не само Кюлев, там са Моллов, Вълка, Маргините, Ганчевци .....около 250 имена. Това са хората на които Луканов сведе списъка с отпуснатите кредити в милиони с лафа: Назначавам ви за милионери! На повечето се даде една папка с внос/износ досие на доставчици/получатели на отделна стока- ориз, памук, желязо.......и така тръгна частния капитализъм в БГ.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  69. 69 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#52] от "hope":
    Ами не знам от къде се разбира.
    Оставяме всичко недоказуемо и двусмислено настрана.
    Но има факти. Как се обясняват непазарните лихви по депозити? Защо е било нужно поемането на този допълнителен риск, след като уж банката е имала винаги гръб от държавата и не е изпитвала нужда от ресурс - всички правителства и най-много ГЕРБ, били тъпчели КТБ с държавни депозити?
    Как се обяснява 1 брой РКО/разходен касов ордер за 206 млн лева (цитирам числото по памет, приблизително)?
    Как се обяснява концентрацията на кредидтният портфейл на КТБ в осемдесетина странни фирми или всички са супер изгодни мега сделки, общо на стойност около 3.5 млрд лв?
    Наистина ли вярвате, че Цветан Василев е талантлив (с тези показатели, един от най-талантливите в света) банкер и бизнес ангел?
    http://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_pressrelease/pr_20141022_a1_bg.pdf

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  70. 70 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Весело

    До коментар [#57] от "Black Ice":
    Ох как не те харесват теменужитее! Как не искат никой да вижда това, което пишеш, защото идолът им остава обезгащен без шанс за реабилитацияяя?!!
    Минус, минус, минус! Айде млъкни, ма! Отде се извъди точно тука да клепаш! То тез работи дето ги дрънкаш, кой си ги спомня днеска, а?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  71. 71 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#68] от "chichka":

    Е, на Павлов му дадоха да реже стари съветски подводници, направиха му Капиталбанк, а после му поднесоха на тепсия и "фалиралата" "Балканбанк". Любопитно е да се припомни, че преди да стане зет на ген. Чергеланов, Павлов е работил във в-к "Нова светлина" ("Йени яшък".
    Ето една великолепна статия по тези въпроси от едновремешния "Капитал" с автор Иво Прокопиев:
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1995/07/31/1086535_durjavata_multigrup_ii/

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  72. 72 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#70] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Някои си мислят, че летоброенето започва след 1997 г. Дотогава нямало... "закони за банките", представи си! Преди Костов е било... потоп. След него - също! Вчера писах, че Цветан Василев е "бушон" и че е участвал в разграбването на КТБ пак ме обсипаха с минуси... като че ли не е така.
    Иначе съм свикнала - нека ме кичат с любимия си цвят... след като не могат да ми опонират с нищо и ги мързи да се поровят в нета, преди да се изцепят с някоя от еднотипно неграмотните си реплики, да цъкат. Това го могат

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  73. 73 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    [quote#69:"Чичи (Ice Man's fan)"]Как се обясняват непазарните лихви по депозити? [/quote]
    С ниски административни разходи. В КТБ близо 7 милиарда активи се управлят с 600 служители. В ДСК 11 млрд се управляват с 4000 хиляди души. Т.е. тия банки с тромави административни структури и хиляди клонове прехвърлят неефективността си върху вложителите. А и какво значи непазарни лихви? Когато лихвите по кредитите са достатъчни да се покрият лихвите по депозитите, та и да остане печалба за банката, къде виждаш проблем?

  74. 74 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    [quote#69:"Чичи (Ice Man's fan)"]Как се обяснява 1 брой РКО/разходен касов ордер за 206 млн лева [/quote]

    С фалшифив подпис от защитен свидетел на прокуратурата. Това го установи Софийския апелативен съд чрез графологична експертиза. И призна, че е силно разколебан в обосноваността и на предположението за източване на 206 млн. лв от КТБ. Та и тая теза на БНБ и прокурорските марионетки отиде при чувалите и убийците на Пеевски - на боклука.

  75. 75 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    [quote#69:"Чичи (Ice Man's fan)"]Как се обяснява концентрацията на кредидтният портфейл на КТБ... общо на стойност около 3.5 млрд лв? [/quote]

    Това го има в „консултацията” на 3-те одиторски фирми – без подпис, без ангажимент, без никаква правна стойност. По методика, неприлагане към никоя друга банка в ЕС. Документ, който няма да издържи в никой съд. Даже българския се уплаши да стигне до разглеждането на въпроса по същество. В международен съд валиден за състоянието на банката ще бъде одитен документ към датата на поставяне на банката под квестура.

  76. 76 Профил на abygale
    abygale
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    [quote#69:"Чичи (Ice Man's fan)"]Наистина ли вярвате, че Цветан Василев е талантлив ...банкер и бизнес ангел? [/quote]

    Бизнес и банкерски ангели няма. И хора-ангели също. И не става дума за вярване или невярване. Факт е, че Василев имаше талант да изправи на крака и най-закъсалото предприятие и фирма и да го направи печелившо. Да направи от малка банка 4-тата по големина. В това време други банкери демонстрираха „таланта” си да мятат кюфтета и забъркват ризото в риалити шоута по ТВ-то….

  77. 77 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#73] от "abygale":
    До коментар [#74] от "abygale":
    До коментар [#75] от "abygale":
    Страхотно! Значи банката си е била читава отвсякъде!
    А защо тогава не получи ликвидна подкрепа? От никъде, нищо не получи!?
    Като не дава БНБ, за банки в перфектно състояние пари на междубанковият пазар има винаги. Или ще ми кажете, че от Оманският фонд пратих самолет пълен с три милиарда, ама Искров ги спрял, за да фалира със сигурност банката?

    [quote#73:"abygale"]С ниски административни разходи. В КТБ близо 7 милиарда активи се управлят с 600 служители. В ДСК 11 млрд се управляват с 4000 хиляди души[/quote]
    По кои оценки и цени? ДСК - глупаци и изедници, КТБ - иновейтив банкинг форевър!
    Днес: ДСК - си работи барабар с 4000-те си служители, а КТБ - ние я платихме, за сега. Дали на ДСК ще й откажат ликвидна подкрепа от БНБ?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  78. 78 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Весело

    До коментар [#76] от "abygale":

    Аха, вие сте пристрастен/на!
    Талант??? Този човек?
    Да изправи всеки бизнес???
    С чии пари?
    Моля не ми отговаряйте, въпросите ми са риторични.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  79. 79 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#76] от "abygale":
    "Бизнес ангел" е термин.
    http://old.mi.government.bg/bids.html?id=292948

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  80. 80 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#71] от "Black Ice":
    + е от мен. За Павлов е дълга историята, той повече дължи на баща си. Но например Моллов имаше една молба за назначаване.... публикувана във в-к Подкрепа 1991 г..там доста можеше да се научи.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  81. 81 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#73:"abygale"]С ниски административни разходи. В КТБ близо 7 милиарда активи се управлят с 600 служители. В ДСК 11 млрд се управляват с 4000 хиляди души. [/quote]
    Ооо, това го повтарям от миналото лято... но след като Хампарцуцата се изцепи по телевизията, че "лихвите на КТБ не са пазарни, че са нереално високи" и всички гракнаха да му пригласят.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  82. 82 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#77:"Чичи (Ice Man's fan)"]Страхотно! Значи банката си е била читава отвсякъде!
    А защо тогава не получи ликвидна подкрепа? От никъде, нищо не получи!? [/quote]
    Защото в банката бяха концентрирани няколко златни яйца, а няКОЙ искаше да ги вземе без пари! И в момента успява да сложи ръка върху тях с активното съдействие на Главатаря на прокурорите!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  83. 83 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    И понеже сме на банкова тема....
    Пеевски рефинансира своите кредити в КТБ със заем от Фибанк и.....трябваше държавата да налее 1,2 млрд във Фибанк за да не умре!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  84. 84 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Нито един от фактите не отговаря на истината. Ако наистина ви е интересно проследете развитието и ще се убедите.

    Любовта ще спаси света!!!
  85. 85 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#74] от "abygale":

    Кажете ми моля ви ако знаете, как се попълва фонда за гарантиране на депозитите?

    Любовта ще спаси света!!!
  86. 86 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#84] от "hope":
    Интересно ми е и ми е важно, като данъкоплатец и българин.
    Следя и чета от самото начало. Вие като така вещо ми препоръчвате да следя и отричате фактите, откъде знаете че сте права? От постовете на абигейл или имате неоспорим източник?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  87. 87 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    КТБ беше фалирана още по времето, когато я "подготвяха", като вкараха парите на държавните фирми там. Просто и ясно. Какво толкова ги прикривате тези гангстери? Или щото се срамувате, че постоянно гласувате за мафията, май, а)))))

  88. 88 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#85] от "hope":
    http://dif.bg/about-us/
    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1367274
    Според мен в него трябва да има достатъчно средства или да има готов механизъм за спешно набиране на ресурс, за да се гарантират всички влогове във всички банки до 100 хил евро.
    Очевидно законът за ФГБВ не работи така.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  89. 89 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#82] от "chichka":
    Нали уж така или иначе много важните "златни яйца" са били на КОЙ? В този смисъл КОЙ си е бил вече собственик. Или и вие сте на темата, че имаме война на клановете? Василев си е креатура на КОЙ парекселанс, не е моя!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  90. 90 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Любопитно

    До коментар [#83] от "chichka":
    А що да БНБ не наля и още 1 млрд в КТБ, когато й трябваха уж, че да не плаща сега 4 млрд и да тресе държавата? 2.2 е по-малко от 4 отсекъде, или не?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  91. 91 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    И тоя гербер го назначиха по партийна линия....
    Дето си затваряха с оня другия - Валери нам какъв си, очите за цвъковите безобразия и му казваха какво да пише по повод констатациите на Сметната палата.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  92. 92 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    "Именно БНБ е горещият картоф в момента, затова подкрепям идеята да направим одит на банковия надзор. Това ще бъде добър знак, че парламентът иска да получи информация и да има обективна оценка как е функционирал той"

    Защо не планирате одит на банковия надзор всяка година, ми чакате специално Парламента да ви номинира?
    Къде е бляла Сметната палата и не е одитирила системите по планиране, изпълнение и контрол на всички равнища на управление в БНБ,т.нар.одит на изпълнението?
    ИИих,ама.Гиди гербери с гербери.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  93. 93 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#89] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    Привет, за мен не е толкова битка на два клана, колкото е наказание на ЦВ затова, че направи проекта ББЦ и отне гласове на БСПДПС. Има неща които мафията не прощава.
    А спасението на Фибанк не е от БНБ, а от правителството! Фин-мина вкара там бюджетен депозит от 1,2 млрд лв.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  94. 94 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#93] от "chichka":
    Благодаря за привета. Моето лично мнение е, че КТБ рано или късно щеше да има сериозни проблеми поради естеството на структурата си, на начина си на работа и не на последно място поради факта, че собственикът й си беше повярвал, че е велик бизнесмен и банкер. Че умее да ги върти нещата на пръста си и че където е текло, пак ще тече. Не искам много дълго да се обяснявам, само да маркирам позицията си. Чел съм всички цифри, достъпни, полудостъпни, донякъде от вътрешна инфо, от хора работещи с въпросният банкер. Накратко за мен той е емблематичен пример на както аз ги наричам "булгар пишман бизнесмени", символизиращи целият ни преход. Има една песен на Сашо Роман - "Бизнесмена Сашко", сякаш е писана за тях. Познавам лично много такива хора и имам специално отношение към тях. Сякаш са правени по калъп и всички правят едни и същи грешки, мислят и се държат по един и същи начин, забогатяват и обедняват по един и същи начин, и винаги целият свят им е виновен.
    Колкото до ББЦ, нито за момент не съм вярвал, че ще бъде особено успешен. За него просто няма място, освен всичко друго. А и не мисля, че Василев го направи въпреки Доган, напротив! Освен това българският банков пазар е прекалено малък, за да има място за няколко подобни на КТБ банки. А тя накрая стана прекалено голяма и се срути под собствената си тежест, както и поради липсата на място за маневриране. Розов слон в хола.
    Твърдо не споделям мненията, че банката е била перфектна и в отлично здраве, както и че собственикът й е невинен, прекрасен банкер-професионалист!
    Виж, че всички се стремяха да ни я представят на всяка цена в такава светлина, начело с БНБ, спор няма.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  95. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#94] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    50-70% съгласен с написаното. ЦВ не съм му адепт, но съм против начина по който го нападна глутницата! В целия си живот винаги съм срещу глутниците!
    Против съм прокурорските номера с които го държат закрепостен в Сърбия. Пуснаха му ЕЗА, но пращат нефелни мотиви до сръбския съд и поне 6-8 месеца ще го държат навън за да му запушат устата и да не може да се защити!
    Лека вечер.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  96. 96 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#95] от "chichka":
    ОК, благодаря, лека и на вас.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  97. 97 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    До коментар [#88] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Мерси за линковете.
    Сайта на фонда съм го разглеждала, търсила съм и други източници. Банките плащат безвъзмездно такса, от която се попълва фонда. Смятах, че има и друго финансиране, защото постоянно слушам как всички плащаме. Излиза, че само банките плащат. Всъщност това най-вероятно за тях е разход и те си намаляват данъците, което косвено засяга всеки от нас. Както и да е. Благодаря все пак.
    Що се отнася до КТБ нямам специална информация освен публичната. Обаче всичко е толкова ясно, толкова последователност има в действията и фактите. Освен това слушах Стоян Александров и Иван Костов за одта на Кей Пи Еми Джи, няма как такава институция огромна да завери грешен доклад. Изключено. В банката не е имало проблеми. Дори половин година след изтегляне на държавните финанси тя е на милиони печалба, декларирана.

    Любовта ще спаси света!!!
  98. 98 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    За фалита на КТБ, както и за трагичното състояние на икономиката са виновни единствено ГЕРБ. Няма други. Трбва да свикнете с тази мисъл. Колкото и да ви е мъчно и да ви се плаче.

  99. 99 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#98] от "Сиянието на Мрака":

    И аз съм фен на Орешарски, но не можеше да остане с тази безпринципна коалиция, която му спретнаха БСП и ДПС.

    PS. Този ден е специален, да ти е честит! С пожелание да откриеш своята русалка, която да те направи щастлив!

    https://www.youtube.com/watch?v=kpS2W1adHAI

  100. 100 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#97] от "hope":
    КПМГ и другите подобни, е много интересно с кои точно клонове и франчайзоподобни схеми всъщност са на нашият пазар. И аз дълго време мислех като вас - няма как да са заверени фалшиви отчети от такива фирми. При един по-задълбочен прочит, се вижда първо, че у нас както в много други браншове и одиторските гиганти присъстват по специфичен начин. Давам пример - ако отидете в Германия или в Австрия в клон на Райфайзен, кажете че имате сметка в техен клон в България, ще откриете че според централата им, те нямат клон или нещо подобно тук. Ако се интересувате от автомобилен бизнес и попаднете в централата например на Форд в Германия или още повече в САЩ, ще откриете че според тях, марката няма официално представителство в България. Подобно е положението с марката GALLUP и социолозите-голфъри Райчев и Кънчев. Имам и други примери, но се надявам да сте се ориентирала. Освен това, не знам дали сте била някога одитирана, но това е един процес, който е доста специфичен отвътре. Възможно е хем вълкът да е сит, хем агнето да е цяло. Когато това се отнася до банкова институция, няма как да не е възможно същото. Одиторите проверяват и заверяват информацията, която вие им подавате. Проследяват причинно следствените връзки в документите, счетоводството, стриктното спазване на воденето му спрямо действащото законодателство и т.н. Одиторите например на КПМГ, не са длъжни да ровят досие по досие дали всичко е смислено, не проверяват дали е вярно - например експертната оценка за стойност на даден актив, погасителният план на даден кредит, обема на кредите спрямо миналогодишните обороти на даденият клиент и още много важни и определящи детайли, от които зависи плюса или минуса. Накратко - ако подадената им информация е приемлива и не е в нарушение на някакъв закон, тя съответно не е и причина за незаверка. Нямам възможност тук да влизам в необходимите детайли, за да защитя по-солидно тезата си, а целта ми е да ви дам насока и гледна точка. Най-малкото това, за което говоря е работа на банковият надзор на БНБ, не на одиторските фирми. Техните чудовищни хонорари все пак ги плащат одитираните фирми, нали така. Един ден преди срива предизвикал финансовата криза в 2008-ма, всички рейтингови агенции даваха рейтинг ААА на всички финансови къщи и банки, които изгърмяха в балона, тръгнал от ипотечните къщи Фреди Мак и незнам си какво Мей (просто забравих точно името на втората).

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK