В писмо до Борисов кредиторите на БДЖ заплашват с процедура срещу България

В писмо до Борисов кредиторите на БДЖ заплашват с процедура срещу България

© Юлия Лазарова



Кредиторите на холдинг "Български държавни железници" по втория по-голям облигационен заем са предупредили в писмо премиера Бойко Борисов, че ще започнат процедура срещу България заради просрочени 145 млн. лв., обявени за предсрочно изискуеми още в края на миналата година. Това пише "Капитал Daily" в днешния си брой като се позовава на свои източници. 


Облигационерите търсят личната намеса на премиера за бързото намиране на решение. 


Облигационният заем за общо 120 млн. евро беше отпуснат на железниците през 2007 г. за покриване на стари задължения. Преди години обаче БДЖ започна да изпитва затруднения с плащането на задълженията, често пропускаше вноски и към момента дължи 145 млн. лв. 


Конкретният повод за писмото е заявеното пред медиите нежелание от страна на финансовия министър Владислав Горанов да дискутира проблемите на железниците. На 2 октомври Горанов отказа да участва в обсъждането на стратегията за оздравяване и развитие на БДЖ в парламентарната транспортна комисия.  Документът разглежда различни сценарии за осигуряването на пари за инвестиции и за разплащане с кредиторите. Въпреки че разговорите с Министерството на финансите и в момента продължават, документът все още не е получил официална подкрепа оттам.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Серж уж щеше железниците да оправя...жив да не бях! Нямало да се занимават с пътищата, ами железниците? Тези нищоправци само лъжат.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ей,не можаха да изчакатда минат изборите-сега ще почнат едни съмнения ,едни дискусии...

  3. 3 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "oporna_to4ka":

    Тролче, такива пътища строят твоите, че аз жив да не бях...

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    Отпуснати 120 милиона,за осем години сме ги направили вече 145 милиона.Мърлявщина и безхаберие и пак няма никой подведен под отговорност.

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    [quote#1:"oporna_to4ka"]Серж уж щеше железниците да оправя..[/quote]За тези осем години - пет-управлява ГЕРБ.

  6. 6 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Приватизация или фалит на БДЖ, стига са наливали пари в тази 4ерна дупка

  7. 7 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#3:"forum_terrorist"]Тролче, такива пътища строят твоите[/quote]
    Терорист, ти пътища ползваш ли та ми се фърляш? Нали си от клон на клон?!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  8. 8 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 515 Неутрално

    герб ще съборят и БДЖ. Асфалтът е по-силен от железото. Това е според Боковата менделеева таблица, която е ... като ценоразпис за вторични суровини.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    БДЖ е във фалит от години единствено поради лошо управление - разхищения, кражби - "нормално" за всяка държавна фирма. БДЖ да се остави да фалира, да се основе нова фирма с такава дейност и веднага да се приватизира по примера на Българияеър. Много служители ще загубят работата си - социално напрежение? Нищо не стана при фалита на Кремиковци!

  10. 10 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#5:"chicago514"]За тези осем години - пет-управлява ГЕРБ. [/quote]
    Както видяхме всички - и година, година и половина и стига на Аамбубата да ощави държавата. Бързо пипа.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  11. 11 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 852 Неутрално

    май ще е по-добре ужасен край от колкото безкраен ужас. езък че строим нови жп магистрали и оправяме гарите. не вървят нещата и това е.

  12. 12 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#7] от "oporna_to4ka":

    Представи си, че те пита някой ентелектуалец като теб, който също кара кола..

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  13. 13 Профил на giboc_67
    giboc_67
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да, беше въпрос на време да се повдигне отново този проблем.
    На Тиквата БДЖ не и трябва, а и трябват релсите.
    Като почнат да товарят ТИР-те от Кап. Андреево на платформи за Европа, на "техните си" превозвачи, на народо-електората ще му светне, ма късно!

  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    парите ще се платят ,защото лихвата е голяма и държавата е гаран т , а БДЖ трябва да се приватизира ,за да се спрат големите източвания и кражби ,при частника такива работи не могат да стават

  15. 15 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Да фалира и да дойде друг, и услугата ще стане много по-приятна и удобна... За пътниците никой не мисли... Зор да спасим 3 лелки дето продават билети, при все, че половината свят (към който се стремим) пътува с електронни билети...

  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#4] от "chicago514":

    Ехооооо,
    взети са 120 милиона евро, а са останали за изплащане 145 милиона лева.
    Чети внимателно.
    И къде дяна парите Серж, а пак сделка със Сименс и жената на Ханес Свобода. Виден цоциалист

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Абе, сега ви е лесно да искате и призовавате за фалит (и приватизация) на БДЖ, ама след това ще падне голямо квичене как видители са подарили железниците на капиталисти-изедници (да не говорим ако пък са чужденци)... по подобие на квиченето за БГА Балкан и НХК Бургас.... така, че внимавйте какво си пожелавате!
    Най-добре би било БДЖ да си остане държавна собственост, за да няма после предизборни клипове със секира, която да го разсича... да няма Волен, който не само да тормози клекшопи, а и новите собственици... да няма десетки милиони гневни коментри по форумите.

  18. 18 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    ЖП-то завалите, пак са в положение на боксова круша.

  19. 19 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#4] от "chicago514":

    явно не правиш разлика между евро и лева. Дай ми 5 евро, ще ти върна 5 лева и ще сме квит, става ли?

  20. 20 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 643 Неутрално

    ... хм, изедници... сакат си парите...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  21. 21 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1035 Любопитно

    Преди месец се вдигна шум че Ковачки е взел лиценз за превозвач.
    Има си вагони два или три локомотива и около СТО ЧОВЕКА ПЕРСОНАЛ.
    Ако не вози чрез БДЖ те губят ЧЕТИРДЕСЕТ И ДВА ПРОЦЕНТА от товарооборота!!!!
    Не вазхвалавам Ковачки тои ми е гнусен колкото Банев.
    Но като се сравнят двете структори като персонал и техника направо на човек му спира дъхът.
    На БДЖ им трябва не оптимизация а ликвидация и създаване от нула

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  22. 22 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#3] от "forum_terrorist":

    Ми ходи в чужбина кат не ти отърва -какво ни ревеш тука -ето ти 27 държави -сам си избери, а нас глупавите ни остави да си караме и радваме на новите пътища!

  23. 23 Профил на evq15491716
    evq15491716
    Рейтинг: 233 Неутрално

    На 2 октомври Горанов отказа да участва в обсъждането на стратегията за оздравяване и развитие на БДЖ в парламентарната транспортна комисия.
    На този министър нали това му е работата?
    Като не иска, да подаде молба за напускане

  24. 24 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#22] от "Levski Levov":

    Как пък все преди избори се активизирате бе?!?!?! Нали тия нови пътища ги затварят за ремонт до месец?! Как им се радвате бе, тролче?!?! Като ги гледате, докато са ви отцепили в насрещното ли?!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  25. 25 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ф.Нинов":

    Изцяло съгласен с вашето мнение. Всичко останало е жив майтап.

  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#14] от "edin drug":Говорим за БДЖ< обсъждаме във форума дали тЕбе или не трЕбе да се приватизира, ликвидира, или да си седи както до сега! Ти си мислиш , че [quote#14:"edin drug"] при частника такива работи не могат да стават [/quote] Кво стана с ОЦК Кърджали и с Кремиковци? 1-то бе източвано първо от Цветелина, после от Валентин Захариев(Бриго ли седи зад него). Кремиковци първо бе продадено за левче, после всички следващи частни собственици продължиха да го източват. Първият купувач го купи за 1 лв, а продаде за 200 млн лв.
    При продажба държавата прави отстъпка в цената срещу обещания за инвестиции и добросъвестност, който никой нне следи дали се изпълняват. КОвачки си точи зъбите за БДЖ! Не е от изпълняващите обещанията си! Имаше присъда за 60 млн лв НЕплатени данъци... отделно плаща по 10-11 заплати! За коя държава ми говориш, че
    [quote#14:"edin drug"] при частника такива работи не могат да стават [/quote] Напротив, правят се организирано от собственика!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9037 Неутрално

    И кои държат облигациите по този заем.

  28. 28 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ..Сто години минаха а за държавните фирми все същото..едни стотици милиони загуби за нищо ги нямат ...
    .. щото много социални.. 20 човека персонал превозват 5 м..а. дето нямат работа и само се возят..

  29. 29 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#24] от "forum_terrorist":

    Ти си голям селяндур май.... що не излезеш в чужбина и дори за прехвалената Германия -да видиш как са аутобаните и как се поддържат(винаги има ремонти и то по всяко време).
    Да не споменавам за случай за 2 презноща през мокро време асвалтират.
    Тръгнал да ми развива теории... той главата не си подал навън....

  30. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4487 Неутрално

    Работата е мноого сериозна.Не може така да се излагаме на международно ниво.

  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3241 Неутрално

    Аман от този държавен капитализъм. Защо са бутнали заемче на дружество, за което е било пределно ясно, че не може да върне нищо?

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK